Železnici v Pojizeří čekají příští rok dlouhé výluky, omezení čeká i před pěti lety opravenou trať
Motorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Na příští krok naplánovala Správa železnic na tratích podél Jizery a Kamenice tři rozsáhlé výluky.
tady někdo zapracoval na to, že se vlakem nedostaneme nikam.
předělat železnici na tramvajový provoz, zničit kolejová rozvětvení, zalít betonem, ozábradlit, doplnit signalizaci na jakýkoli pohyb kdekoli, znemožnit naložení/vyložení nákladního vozu, optimalizovat, vydělat! bravo! váš green deal/great reset! 😉
Obnova Jesenného pořád nic, to až zase někdy jindy, jako reko Kořenova…?
Před 5 lety to konečně vytrahli a udělali trať, teď udělají skály za 150 dní, co by asi dělali za 5 let kdyby se dělalo všechno najednou? Navíc Jesenný není na křižování potřeba, protože objednatel nic takového momentálně nepoptává. A přeci byste nechtěli po SŽ budovat něco „do foroty“?
Tak díky tomu, že se zredukoval Jesenný, tak je teď mezi Velkými Hamry a Železným Brodem úsek 14 km bez možnosti křižování. Jestli je to moc, nebo málo, toť otázka.
Názorný důsledek až příliš důkladného rozdělení původních unitárních drah na dopravce a infrastrukturu. Ve většině jiných zemí se šlo formou účetního rozdělení a vzniku nějaké formy holdingu, u nás máme dvě, vlastně tři zcela nezávislé entity (ČD, ČDC a SŽ) plus další dopravce. SŽ žádnou dopravu neprovozuje, a tudíž nemá sebemenší motivaci výluky nějak optimalizovat. Naopak jde cestou nejmenšího odporu a hledá jak si to co nejvíc usnadnit. Viz tohle nebo třeba kompletní uzávěry trati Brno – Havlíčkův Brod.
To si vysvětlujete úplně špatně. Pokud by SŽ bylo motivováno k tomu, aby v maximální míře byly koleje pro dopravu, tak stejně jako jinde by hledali řešení, aby to tak mohlo fungovat. Ale ministr takto SŽ nemotivuje, tak to pak takhle dopadá. A jelikož pro unitární železnici byl cestující pouhý substrát, stejně jako je teď pro SŽ, tak by to bylo stejné.
Pro ministra je nějaká trať Brno – Havlíčkův Brod pod rozlišovací schopnosti.
A když tam jel, tak byl oheň na střeše, že si tam dává v poledne oběd.
Nevím proč pod tento článek zmiňujete trať téměř na druhém konci republiky. Ale jinak, ministr nemusí vědět kde je ta vámi zmiňovaná trať, ale měl by sakra dobře vědět, podle čeho se odvíjí plat hezouna a dalších kravaťáků v SŽ, a zda tam nechybí motivační složka v závislosti na sjízdnosti tratí.
Tohle je ta ,,lepší organizace výluk”, které požadoval pan náměstek ?
bude i ozubnicová výhybka?
Ano, bude v Dolním Polubným + další kolej
zbytečné…
#mynic v praxi
Vůbec nechápu když dělali rekonstrukci trati žel.brod-tanvald,proč tu sanaci zářezu a skal neudělali zároveň zbytečna výluka zase takhle z aut do vlaku lidi nedostanou
protože dva bakšiše jsou víc než jeden
Ale potom nemají baksis z lidí kteří by jeli vlakem
vy kromě jízdného dáváte ještě bakšiš úředníkům?
Obávám se, že ty skály pracují tak, že není od věci vždy po několika letech na ně vlítnout znova.
A opraví to všechno o čem vedí? Nebo si zase něco nechají na příště?
Jako aby pak už nebylo z čeho dostat provizi?
Tak hloupí nejsou.
neblázněte, to by přeci nešlo udělat všechno najednou..
Cyklistické peklo…
Proč, sednou na ty kola taky jednou a holt je nebudou jen vozit 😀
Nejspíš by pak po jízdě nestihli poslední vlak.
Ještě pořád všude kostky?
Hodně cestuji s kolem po Evropě, ale v žádné jiné zemi není tolik problémů s NAD…
V NDR tuhle taky problém, a vykázání z posledního spoje .. spíš výsada východního bloku.
A do toho ještě výluka Liberec – Frýdlant, přestavba Hrádku nad Nisou to bude zavřené všechno a NAD?
A psalo se že souběžně s Tanvald – Harrachov bude oprava Lučanského nebo Smržovského tunelu. Tedy otázka je, co bude jezdit vlak. Zatím vypadá všude na NAD.
Stáhnou tam asi autobusy z celé ČR. S místními to odjezdit nepůjde.
žádné autobusy, rozmazlenci – na pokladně nafasujete mapu, buzolu a vyrazíte hezky po svých 🙂
A méně pohyblivé převezou cyklisté na rámu.