Železnici v Pojizeří čekají příští rok dlouhé výluky, omezení čeká i před pěti lety opravenou trať

Motorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Na příští krok naplánovala Správa železnic na tratích podél Jizery a Kamenice tři rozsáhlé výluky.

Cestující v Libereckém kraji v oblasti Pojizeří čekají příští rok dvě dlouhé výluky. K již dříve oznámené výluce kvůli přestavbě stanice Malá Skála na trati Pardubice – Liberec přibude ještě výluka na trati podél řeky Kamenice mezi Železným Brodem a Tanvaldem. Rozjet by se měla i oprava ozubnicové trati z Tanvaldu do Kořenova.

V případě modernizace Malé Skály s přilehlými úseky běží soutěž, u ozubnicové trati je už vybrán i zhotovitel. Nyní začala Správa železnic soutěžit firmu, která bude sanovat skály nad tratí Tanvald – Železný Brod. Maximální cena zakázky je 140 milionů korun.

„Účelem sanačních opatření je zamezení pádu horninových úlomků a zvětralin, případně větších horninových bloků ze skalních stěn a svahů do provozovaných kolejí a eliminace vzniku škod na majetku a zařízeních ve správě Správy železnic a majetku dopravců provozující železniční dopravu. Sanační zásah je nutný zejména z důvodů zajištění ochrany cestujících a zachování bezpečné drážní dopravy,“ popsala Správa železnic stavbu na profilu zadavatele.

Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy by měla akce začít příští rok. „Během prací se předpokládá nepřetržitá výluka v délce 150 dní, která je naplánovaná v zákrytu s investicí do zkapacitnění trati v úseku Turnov – Železný Brod,“ dodal Gavenda.

Sanace se týká trati, která prošla v roce 2019 velkou výlukou kvůli obnově železničního svršku. „Aktuálně připravovaná investice nezasahuje do opravené trati, ale řeší opadávání skalních svahů a výchozů v jejím okolí. Rozsah sanací byl určen ve spolupráci s Českou geologickou službou, z více než čtyř desítek zkoumaných skalních zářezů jich bylo podle míry rizika celkem 22 doporučeno k zabezpečení,“ dodal Gavenda.

Tagy Správa železnic trať 030 Liberec - Pardubice trať 035 Železný Brod - Tanvald trať 036 Liberec - Tanvald - Harrachov
2 komentáře