Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Železničáři zmodernizují za osm miliard trať z Budějovic do Písku a Horažďovic

Číčenice patří mezi stanice, které čeká modernizace. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Číčenice patří mezi stanice, které čeká modernizace. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty chystá na první polovinu 20. let projekt velké modernizace trati z Českých Budějovic přes Protivín do stanice Horažďovice předměstí. Součástí modernizační akce bude i odbočka z Protivína na Písek, kde bude protažena elektrifikace až do centra ke stanici Písek město.

Plány jsou rozděleny na dvě části, etapa od budějovické čtvrti Nemanice k Protivínu a Písku vyjde na více než pět miliard korun, odhady pro zbývající část tratě z Protivína k Horažďovicím předměstí hovoří o více než třech miliardách. Stavby by se měly uskutečnit v letech 2023 až 2026, aktuálně se rozběhla příprava, SŽDC hledá projektanta.

Schéma trati České Budějovice - Plzeň. Autor: SŽDC
Schéma trati České Budějovice – Plzeň.
Autor: SŽDC

Kromě protažení elektrifikace do centra Písku se hlavní trať dočká například nového zabezpečovače, napojení na pražský dispečink a především modernizace stanic. To se týká Hluboké nad Vltavou, Zlivi, Dívčic, Číčenic, Protivína, Putimi, Písku, Písku město, Ražic, Čejetic, Katovic a Střelských Hoštic. Vzniknou zde mimo jiné mimoúrovňová nástupiště. Rekonstrukce stanice Strakonice proběhla už v letech 2014 až 2015.

Zvýší se i rychlost. „Rychlosti 160 kilometrů v hodině je dosahováno v úseku Protivín – Strakonice, v úseku Nezvěstice – Starý Plzenec je pak navržena rychlost 150 kilometrů v hodině. V ostatních úsecích tratě se rychlost pohybuje zpravidla v rozmezí 110 až 140 kilometrů v hodině,“ nastínil plány mluvčí SŽDC Marek Illiaš. SŽDC ovšem nepočítá se zdojkolejněním, dvě koleje tak zůstanou pouze mezi Zliví a Číčenicemi. Naopak zdvojkolejnění chystá správa železnic v úseku stejné tratě od plzeňského Koterova do Nepomuku.  O desetimiliardovém projektu už deník Zdopravy.cz informoval minulý týden.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vrané
Host
Vrané

Pro redakci a nejen ji.
Prosím pěkně, stejně jako jiná odborně nepolíbená media, tak i tento oborový web používá zavádějící a až urážlivé formulování těch (lidí, institucí, jednotlivců), kteří něco, někdy a někde chtějí, nebo dělají. Viz. nadpis této zprávy.
„Železničáři zmodernizují“.
Teto zjednodušující a tzv. povšechné označení toho (těch), který (kteří) má (mají) něco udělat.
Řadový zaměstnanci v tomto případě SŽDC, nic takového nechystají a ani nemohou udělat.
Řadový zaměstnanci „TI“ ŽELEZNIČÁŘÍ mají úplně jinou pracovní náplň, a ta by se zjednodušeně dala popsat takto: „Svým každodenním snažením udržují ten bordel v chodu“.
Rozumíme si.

petr.r
Host
petr.r

Ajzbonáci modernizují trať.
Prosím Vás, kde žijete a zkuste večer si rozsvítit anebo sundat tu deku.

Jan
Host
Jan

2026 🙂 takže OPD2 opět nic..

a8n
Host
a8n

Železniční část alokace OPD2 sotva vystačí na letos zahajované stavby.

Vláďa
Host
Vláďa

Fajn a co koridory? Ale aspon neco se dela pro jizni cechy

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Aspoň něco? Na jih povede nejvelkorysejší koridor, ačkoliv tam de facto nejezdí nic. Nákladní doprava žádná, osobní vlaky žádné… Co byste tam chtěli? VRT pro vlak za 4 hodiny?

noerf
Host
noerf

franta jouda: pokud mám informace, tak náklad přes Horní Dvoriste chtěli omezit na rakouské straně, protože preferují jiné tratě.

Michal
Host
Michal

No tak jestli tam jezdí vlaky, které se cestou přes ČR musí 3x přepřáhnout (a to minimálně jednou za modrou laminátku), a pak se předají OeBB Cargo, drahému jako pes, tak se nedivte, že to jezdí po silnici.

V Budějicích by mohli být rádi za slušné spojení do Prahy a Plzně a s trochou odvahy i do Brna. 😀

noerf
Host
noerf

michal: alternativou pro cargo jsou vicesystemove lokomotivy.
A spojení Českých Budějovic s Plzní je časově konkurenceschopné s auty, do Prahy by to po dokonceni koridoru v úseku Sudomerice – Votice mohlo být časově zajímavé také. Bohužel trať do Brna je časově pomalejší i proti autobusum.

JOHNNY
Host
JOHNNY

Když už do toho konečně budou sypat peníze – tak by to měli zvoukolejnit celý a udělat z toho standartní koridorovou trať…

Martin
Host
Martin

Souhlas.

Dušan
Host
Dušan

Už tohle je ekonomicky na hraně – varianta Bp – se zdvoukolejněním do Horaždovic-předměstí – pokud se ukáže v průběhu stavby, že by to ekonomicky nevyšlo, tak nelze vyloučit realizaci i jiných variant, např. Dp (zdvoukolejnění pouze Plzeň – Blovice a mezi odb. Ždírec uPlzně a Odb. Srby dvoukolejná vložka – zbylé dva úseky mezi Blovicemi a Nepomukem jednokolejné) nebo Ap(mod) , což je co se týče jedno/dvoukolejnosti stávající stav.

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

2023 – 2026? 😀 A teď tu o karkulce… Mafie ze SŽDC stejně ty peníze mít nebude…

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Pro JČ? Škoda peněz. Na ukrádání peněz určených provozu veřejné dopravy modernizací netřeba. To ošéfovali pánové Borovka s panem Kubou již s notným předstihem přes různé koně, kupř. z GW. Sofistikovaně řízený útlum veřejné dopravy (úbytek cestujících – 50% od r. 2008) + větší města ucpávaná oa dojíždějících s nemožností parkování mi dávají za pravdu. Koncepce hloupá, bezohledná a stále dle přiblblých „postulátů“ senila Žemličky nemůže většině obyvatel přinášet kýžený efekt. Ani to nebylo jejím cílem, bohužel.

Jan
Host
Jan

Oni fakt mají -50%? Dá se to někde dohledat?

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Mrkněte na stránky jikordu.

MS
Host
MS

Tento rok narostl objem regionální železniční dopravy v Jihočeském kraji v průměru o 10 %, změny se týkají zejména této trati a dílčích změn na ostatních tratích v rámci kraje, například 199, 196+5, 229, 220, 201.

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

MS: 10%? Čeho? Vlkm? Já měl na mysli počty cestujících, které byly v průběhu minulých deseti let bezohledně vyhnány do aut. A kteří se vrátí do vlaků/busů jen na základě velice tvrdých parkovacích restrikcí v převažujících cílech jejich cest – ve městech (cehož se konečně začíná využívat). Těch přiobjednaných 10% beru jako jistý druh přiznání „dělali jsme to blbě, když jsme 10 let jen rušili a t. zv. šetřili – na kapesné-,přepískli jsme to s kradením peněz na dopravní obslužnost“ – „tak něco přidejte, ať to tak nebije do očí, nakapsováno už máme“, Žemlička, než skapal to blbě prodával do… Číst vice »

jan táborský
Host
jan táborský

Ano, naprostý souhlas, Jikord odkladiště politiků napříč spektrem, budující dispečink na své úmyslné nepřípoje, faktická likvidace železniční dopravy v kraji, nechuť či neschopnost vedení kraje cokoli dělat, nastavené finanční toky, neplnění smlouvy GW nikoho nezajímá….. to vše musí daňový poplatník unést a hledat místo na zaparkování pro své auto

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

A člověku zapínají mozkové závity, mimo jakou úroveň ta nástupiště budou ….

noerf
Host
noerf

Mimoúrovňové nástupiště ve Střelských Hošticích bude super. -) Hlavně pro těch pár lidí, co tam vystupuje a nastupuje.
Jinak si myslím, že by z Číčenic do Protivína mohla přibýt druhá kolej. Mám pocit, že SŽDC má pozemky pro zdvojkolejnění celé trasy a jsou na to nastaveny i ochranná pásma.

Nojva
Host
Nojva

tak hlavně by to chtělo druhou kolej protáhnout ze Zlivu do Budějc

noerf
Host
noerf

nojva: tam se to bude řešit az v zavislosti na trasu koridoru z Sevetina do Nemanic.

Partneři