Železničáři se rozloučí s banány na koridoru Praha – Ostrava – Slovensko
Lokomotiva řady 151 přezdívaná banán. Pramen: České dráhy

Od změny jízdního řádu zůstává tato řada nasazena v pravidelném provozu už pouze ve dvou kusech na rychlících Labe mezi Prahou a Děčínem.
Ať je to jak je, čas nezastavíš. Banán zastaral koncepčně, ale podle za mě je to dizajnově nejhezčí lokomotiva co naše tratě brázdila. Jasně, ten děrovaný sololit a ovládací pult je poplatný době vzniku, ale mašina je to krásná. Holt má svůj věk.
Doufám že se jich pár zachrání pro muzejní účely a neskončí všichni pod drapákem a autogenem.Jeden banán je snad prodaný na slovensko
Správné retro je v osmi lidech v kupé z Košic do Prahy.
A další dva nahoře na policích pro zavazadla. Řízky s chlebem, lahváče a termoska s čajem též nesmí chybět 🙂
Zdravím hlavního konstruktéra a díky mistře:
https://www.albatrosmedia.cz/tituly/84765127/vzpominky-konstruktera-lokomotiv-skoda/
Další legenda konci….. Jako 17tilety po vyučení jsem na nich dělal na Praze střed
Mám to podobně od vyučení 15 let, 94-2009 v depu Masarykovo a pak Vršovice.
Je někde k dispozici přehled zvláštních vlaků v okolí Olomouce?
Už ano 🙂
https://www.cd.cz/vlakem-na-vylet/vylet/olomouc/mezinarodni-setkani-legend-koridoru-v-olomouci/18380
Rozloučení proběhne i u RJ.
30.12. 1005/14 HV 140
31.12. 1005/14 HV 162
Tato lokomotiva je symbol mého dětství. na začátku 90. let jsem jako pětiletý špunt chodil s dědou koukat na vlaky na ostravské hlavní nádraží. Přes všechny ty hranaté a (pro mě) nepřílíš vzhledné Bobiny, Tornáda, Esa či Brejlovce se jednou za čas přiřítilo InterCity s touhle kráskou v čele, a já ni mohl oči nechat. Díky za krásné dětské vzpomínky Stopadesátko 🙂
Oblá Bobina má zdařilejší design. To je symbol.
Na me pusobila uz od mala az moc „retro“. Ale chapu, ze je to otazka vkusu 🙂
Bobina je moc hezká, ale tohle je pro mě umělecké dílo.
Naprosto to mám stejně. Jednou v noci jsem tu mašinu viděl stát v Zábřeze a úplně mě designové uchvátila. A když pak po povodních (nevím, jestli to byly povodně 1997 či nějaké menší) jezdila přes Šumperk (samozřejmě tažená, ale to mi bylo jedno), byl jsem nadšený.
Vše už bylo napsáno, jak pozitivního tak negativního.
Jojo 15 vagonů, otevírací okna, kuřácký kupé, sraní na koleje, přežily toho dost 🙂
https://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=fotografie&id=1309
Na té fotce je fascinující i stav kolejového lože…
Odkedy nemáme prepadové toalety, tak chýba hnijivo a tráva nerastie 🙃
*hnojivo
Tohle jsou opravdové legendy provozu. Jak podle doby po kterou byly v činné službě, tak podle najetých kilometrů. To by si zasloužilo natočit pěkný dokument. Třeba pan Dlabaja něco natočí
Já bych spíš ocenil knižní publikaci.
Mám v plánu udělat jednu takovou grafiku na plakát.
Vzletná čisla. Uvedené zátěže se přes kopce vozily s postrky.
Ne, že by to nebyla schopna vzit.
Mazáci tahali na Lideč bez postrku i Duklu.
Jo jo uděláme pápá a potom hurá do pidu s honekrama, Bmto a další veteší zachraňovat ty náramně disponibilní elefanty…
A s čím jezdily banány v PIDu? No právě s těmi honekry které se akorát přesunuly na benešovskou linku (kde nahradily Bdt bez blokování dveří). Čemu by v PIDu pomohlo ty banány zachovat?
https://zdopravy.cz/neremcejte-nad-ceskou-zeleznici-letos-prosla-nejvetsi-promenou-za-posledni-roky-230735/
Spíš než banány to budou WTB peršani. Zbylo naštěstí i hafo syslů.
Však když už tak se loučí s dálkovým (potažmo mezinárodním) provozem… 🙂
Sice dotaz mimo téma, ale kolik 371 zůstalo v provozu na R20?
Turnusovány jsou tři 371.
Když jsme u té R20, neví někdo kam šly Bee272 z této linky? Od nového grafikonu zmizely neznámo kam.
Na Vysočinu. Mě by spíš zajímalo, kam šly místo toho Bee273 z těch Vysočin.
To je pravda, ty jsou snad bez práce, přitom jsou lepší než B které z vesela jezdí
Na R9 do Brna.
A bude na ty Košice nějaká retro souprava nebo jen loko, Bmee už nejsou, tak třeba zelené Béčka „Ostravan“ by to chtělo.
Těžko bude souprava, když to bude vezené jako normální vlak, ne zvláštní. To by byla sekera jako prase, protože retrovozy můžou max. 120 km/h, pokud se nepletu. A pak čas na obrat v Košicích a cesta zpátky.
S dnešními zpožděními by to nikdo ani nepostřehl 😂
Na Slovensku se stejně víc, jak 120km/h nejezdí, možná nějakých deset kilometrů je 140. A Ostravany mívají v Praze běžně +40min, to by tak akorát vyšlo 😀
Fakt? Jsem myslel, že béčka dají 140 km/h.
Však béčka jezdí 140km/h
Jojo, to by bylo u cestujících radosti… Aspoň čti pořádně.
No vida. Banány na Vánoce zase budou.
Tak ten comment nemá chybu! Aneb když retro, tak pořádné (pamětníci vědí, co tím myslím).
Ale po Vánocích utrum 😉
Ještě by to chtělo pomeranče.
Kubánský.
Plný pecek 🤣
To mělo pecky? K tomu jsem se nikdy nedostal, to mělo kůru jak hužvu, takže jsme s nima na škole vždy jenom házeli na cíl.
Pokud vím, jednalo se o odrůdu výhradně pro průmyslové zpracování (= pro výrobu džusu a koncentrátu), odolná kůra se hodí při transportu. Jen to nebylo k jídlu, no… proč by se bolševik takovým detailem zbýval. Ale šťáva z nich byla opravdu dobrá, abych byl spravedlivý.
Bylo potřeba simulovat plný stůl a pomeranč byl pomeranč. 😀 Zrovna dneska na mě vyběhlo TV video z roku 86, jak se máme těšit na Vánoce plné exotického ovoce. Čas hojnosti, když pro domácí trh bylo k dispozici „celých“ 13 tun banánů.
Ty jezdily jen na Slovensku.
Takže v pohraniční stanici Čadca uděláme mimořádnou výměnu lokomotivy… 🙂
Nejsou deponovány ve Zvolenu?
Zvolen je AC
I v Olomouci
A pořádnou frontu na lístky. Alespoň na hodinu stání.
Na prepážke Slovenskej pošty…