obrazok-zdopravy

Železničáři se rozloučí s banány na koridoru Praha – Ostrava – Slovensko

Lokomotiva řady 151 přezdívaná banán. Pramen: České dráhyLokomotiva řady 151 přezdívaná banán. Pramen: České dráhy

Od změny jízdního řádu zůstává tato řada nasazena v pravidelném provozu už pouze ve dvou kusech na rychlících Labe mezi Prahou a Děčínem.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivoš

Ať je to jak je, čas nezastavíš. Banán zastaral koncepčně, ale podle za mě je to dizajnově nejhezčí lokomotiva co naše tratě brázdila. Jasně, ten děrovaný sololit a ovládací pult je poplatný době vzniku, ale mašina je to krásná. Holt má svůj věk.

banán

Doufám že se jich pár zachrání pro muzejní účely a neskončí všichni pod drapákem a autogenem.Jeden banán je snad prodaný na slovensko

Rudolf Tuček

Správné retro je v osmi lidech v kupé z Košic do Prahy.

Jan Soukup

A další dva nahoře na policích pro zavazadla. Řízky s chlebem, lahváče a termoska s čajem též nesmí chybět 🙂

Vinkler
Petr

Další legenda konci….. Jako 17tilety po vyučení jsem na nich dělal na Praze střed

Rudolf Tuček

Mám to podobně od vyučení 15 let, 94-2009 v depu Masarykovo a pak Vršovice.

Jan Soukup

Je někde k dispozici přehled zvláštních vlaků v okolí Olomouce?

Karel

Rozloučení proběhne i u RJ.
30.12. 1005/14 HV 140
31.12. 1005/14 HV 162

Marek Hrdina

Tato lokomotiva je symbol mého dětství. na začátku 90. let jsem jako pětiletý špunt chodil s dědou koukat na vlaky na ostravské hlavní nádraží. Přes všechny ty hranaté a (pro mě) nepřílíš vzhledné Bobiny, Tornáda, Esa či Brejlovce se jednou za čas přiřítilo InterCity s touhle kráskou v čele, a já ni mohl oči nechat. Díky za krásné dětské vzpomínky Stopadesátko 🙂

Staňa

Oblá Bobina má zdařilejší design. To je symbol.

Marek Hrdina

Na me pusobila uz od mala az moc „retro“. Ale chapu, ze je to otazka vkusu 🙂

JJD

Bobina je moc hezká, ale tohle je pro mě umělecké dílo.

NightmareFreddy

Naprosto to mám stejně. Jednou v noci jsem tu mašinu viděl stát v Zábřeze a úplně mě designové uchvátila. A když pak po povodních (nevím, jestli to byly povodně 1997 či nějaké menší) jezdila přes Šumperk (samozřejmě tažená, ale to mi bylo jedno), byl jsem nadšený.

PEtr

Vše už bylo napsáno, jak pozitivního tak negativního.
Jojo 15 vagonů, otevírací okna, kuřácký kupé, sraní na koleje, přežily toho dost 🙂
https://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=fotografie&id=1309

Vašek

Na té fotce je fascinující i stav kolejového lože…

Patrick

Odkedy nemáme prepadové toalety, tak chýba hnijivo a tráva nerastie 🙃

Patrick

*hnojivo

Jiří Regál

Tohle jsou opravdové legendy provozu. Jak podle doby po kterou byly v činné službě, tak podle najetých kilometrů. To by si zasloužilo natočit pěkný dokument. Třeba pan Dlabaja něco natočí

Jakubxtv

Já bych spíš ocenil knižní publikaci.

mapfabric

Mám v plánu udělat jednu takovou grafiku na plakát.

Petr

Vzletná čisla. Uvedené zátěže se přes kopce vozily s postrky.
Ne, že by to nebyla schopna vzit.

Robert Pražák

Mazáci tahali na Lideč bez postrku i Duklu.

Happy

Jo jo uděláme pápá a potom hurá do pidu s honekrama, Bmto a další veteší zachraňovat ty náramně disponibilní elefanty…

Twix

A s čím jezdily banány v PIDu? No právě s těmi honekry které se akorát přesunuly na benešovskou linku (kde nahradily Bdt bez blokování dveří). Čemu by v PIDu pomohlo ty banány zachovat?

Michal M

Spíš než banány to budou WTB peršani. Zbylo naštěstí i hafo syslů.

Ondra

Však když už tak se loučí s dálkovým (potažmo mezinárodním) provozem… 🙂

Karel

Sice dotaz mimo téma, ale kolik 371 zůstalo v provozu na R20?

Apollo 17

Turnusovány jsou tři 371.

Bez přezdívky

Když jsme u té R20, neví někdo kam šly Bee272 z této linky? Od nového grafikonu zmizely neznámo kam.

Kuba2

Na Vysočinu. Mě by spíš zajímalo, kam šly místo toho Bee273 z těch Vysočin.

Dfg

To je pravda, ty jsou snad bez práce, přitom jsou lepší než B které z vesela jezdí

Ajznboňák

Na R9 do Brna.

Džamel

A bude na ty Košice nějaká retro souprava nebo jen loko, Bmee už nejsou, tak třeba zelené Béčka „Ostravan“ by to chtělo.

Bob

Těžko bude souprava, když to bude vezené jako normální vlak, ne zvláštní. To by byla sekera jako prase, protože retrovozy můžou max. 120 km/h, pokud se nepletu. A pak čas na obrat v Košicích a cesta zpátky.

Tomáš

S dnešními zpožděními by to nikdo ani nepostřehl 😂

hor411

Na Slovensku se stejně víc, jak 120km/h nejezdí, možná nějakých deset kilometrů je 140. A Ostravany mívají v Praze běžně +40min, to by tak akorát vyšlo 😀

Michal M

Fakt? Jsem myslel, že béčka dají 140 km/h.

Jan pesina

Však béčka jezdí 140km/h

Jan Vagala

Jojo, to by bylo u cestujících radosti… Aspoň čti pořádně.

Bobek

No vida. Banány na Vánoce zase budou.

Bob

Tak ten comment nemá chybu! Aneb když retro, tak pořádné (pamětníci vědí, co tím myslím).

Jirka

Ale po Vánocích utrum 😉

Jan Tichavský

Ještě by to chtělo pomeranče.

Nose Peak

Kubánský.

pes.387

Plný pecek 🤣

Motýl Emanuel

To mělo pecky? K tomu jsem se nikdy nedostal, to mělo kůru jak hužvu, takže jsme s nima na škole vždy jenom házeli na cíl.

Swariner

Pokud vím, jednalo se o odrůdu výhradně pro průmyslové zpracování (= pro výrobu džusu a koncentrátu), odolná kůra se hodí při transportu. Jen to nebylo k jídlu, no… proč by se bolševik takovým detailem zbýval. Ale šťáva z nich byla opravdu dobrá, abych byl spravedlivý.

Hans N.

Bylo potřeba simulovat plný stůl a pomeranč byl pomeranč. 😀 Zrovna dneska na mě vyběhlo TV video z roku 86, jak se máme těšit na Vánoce plné exotického ovoce. Čas hojnosti, když pro domácí trh bylo k dispozici „celých“ 13 tun banánů.

Jirka

Ty jezdily jen na Slovensku.

Ondra

Takže v pohraniční stanici Čadca uděláme mimořádnou výměnu lokomotivy… 🙂

Robert Pražák

Nejsou deponovány ve Zvolenu?

Jozef

Zvolen je AC

Karek

I v Olomouci

Jiří Kocurek

A pořádnou frontu na lístky. Alespoň na hodinu stání.

Nose Peak

Na prepážke Slovenskej pošty…