Železničáři dokončili opravy Kozí dráhy, vlaky se rozjedou na jaře
Oprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont Servis
Opravovaly se zejména mosty, propustky, geometrie, koleje, vyměňovaly se pražce, a to hlavně na výhybkách.
Opravovaly se zejména mosty, propustky, geometrie, koleje, vyměňovaly se pražce, a to hlavně na výhybkách.
No, uvidíme jaká bude skutečná budoucí realita dopravní železniční politiky v ÚK. Na jedné straně snaha o turistické využití Koziny a stálý velký tlak na obnovení provozu na trati 097, na druhou stranu ale určitá snaha omezit či zrušit osobní dopravu na tratích 110 a 124 přes krajské hranice do SČK. Do toho i nejasná koncepce budoucího využití podřipských lokálek v souvislosti s výstavbou terminálu VRT Roudnice. A nejspíš vzdálenou hudbou budoucnosti bude projektované rychlé spojení Roudnice-Most. Přesto za současnost děkuji a dávám palec nahoru. Dobrá koncepce využití turistických tratí, výborný systém jízdného, perfektní propojenost DÚK se saským VVO, provázanost… Číst vice »
„Doufejme, že se to tak nějak udrží.“ Pane mocanita, to není otázka „doufání“, ale dostatku kaček. Ze společné kasičky už moc nedoteče. Tož řešením je: a) nalákat další spousty cestujících b) pro solventní cestující nabídnout odpovídající úroveň služeb, aby přesedli z autíček, a ve vagonku platili jízdné třebas 5 až 10 kaček/km plus DPH c) přemýšlet jak a kde uspořit, aby se to nedotklo poskytovaných služeb pasažérům, a aby bylo dost kaček na zaplacení odborníků, kteří zaměstnavateli vydělávají tolik kaček, aby zaměstnavatel byl v zisku Kačky na dotování dopravy došly už loni. V létě. Na Babišovu/Faltýnkovu/Okamurovu vládu dorazila žádost o… Číst vice »
Že si nikdo nevzpomněl na KPT rail (ať už bylo jaké bylo) , které za tuto lokálku silně bojovalo. Že se nápady kradou a přivlastňují většina z nás ví, ale to neznamená, že je to v pořádku.
Pokud si vzpomínám, Ti dokonce chtěli jezdit bez dotace na komerční riziko.
tak nejvetsi problem ceske zeleznice je konecne vyresen, ted vyresit ten druhy nejvetsi v mladoticich.
Můžu se zeptat místních z Ústeckého kraje, proč bylo tak relativně nákladně utráceno do tratě Litvínov – Oldřichov u Duchcova?
Způsobilé výdaje (uznatelné náklady) = 0,8 miliardy
Ale způsobilé byly výrazně menší než celkové výdaje = 1,2 miliardy
Ten rozdíl tj. 0,4 miliardy, co za tyto extra prachy získali daňoví poplatníci?
Těch 0,4 miliardy by neměly zahrnovat kačky na tzv. „provozuschopnost“, neboť těch necelých 0,1 miliardy na“provozuschopnost v letech 2017 až 2020 je velmi patrně navíc k investici 1,2 miliardy = tj celkově do této tratě bylo utraceno cca 1,3 miliardičky….
https://www.opd.cz/projekt/Revitalizace-a-elektrizace-trati-Oldrichov-u-Duchcova—Litvinov
Tak to jsem tedy zvědavý, zda obnovení provozu bude skutečně dříve než bylo plánováno a to 2.4.2022
Harmonogram Kozí dráhy, jen pro připomenutí: V roce 2002 byl za 72 milionů korun (!!!) s péčí řádného hospodáře postaven v předstihu most přes budoucí dálnici D8, most zvaný „velbloud“ dle návrhu Antonína Pechala a Petra Šafránka., který vyhrál v roce 2002 cenu „mostní dílo roku 2002“. Tento most je těžké na internetu dohledat, ale zkuste to ! 🙂 Poloha 50.7203447N, 13.9962808E. Postaven, aby o pět let později bez začal chátrat. Na podnět ústeckého kraje (Raška, Šulc, kauza dálniční přivaděč) proběhly změny JŘ, jízdní řády za roky 2003 až 2010 naleznete zde, podívejte se na „změny“ v letech 2002 až… Číst vice »
Pro zajímavost si dovolím malounko odbočit: v současnosti existuje stínová vláda ANO, kde stínový ministr dopravy je onen Kolovratník. No comment
Ciwe, tři vétřasky a tři Pandury, no to je transport jaxsviňa.
jo pardon, tak to není Pandur, ale tohle muzeum 🙂 Tak to jo, to je možné že by to „po svých“ dojet nemuselo 🙂
https://www.securitymagazin.cz/defence/veteran-v-armade-cr-obrneny-pruzkumny-transporter-brdm2rch-1404063262.html
Dobrý den, zaujala mě nedohledatelnost této opravy v interaktivní mapě staveb na webu Správy železnic (https://mapy.spravazeleznic.cz/), nicméně tato trať tam není ani zobrazena, ačkoli je nadále součástí železniční sítě. K ostatním investičním akčím zde zpravidla bývá podrobnější informace, ale o trati č. 132 nic?
Přepnout v Kategorii na Mimořádnosti a je tam.
Tak trať je sjízdná, a teď ji odprodat kraji, ať si tuto turistickou atrakci provozuje na své náklady.
prodej je možný jen za určitých podmínek. které tu nejsou splněny.
takže…dostudujte si predpisy
On je totiž velký problém ty podmínky vypsat, že?
Nebo alespoň odkázat na konkrétní předpisy.
Když se tu chcete povyšovat, tak alespoň odkažte na příslušné právní normy.
Neblázněte…ten by to mohl obratem prodat nějakým nadšencům – a ti by na tom ještě zbohatli!
Na tomto zbohatnout? To si nedokážu dost dobře představit.
asi za vytrhané koleje 🙂
No, ale tratě se prodávají s podmínkou, že 5 let tam bude provoz.
pokud na nich není objednávka, ne?
A to je ta podmínka?
Taky nemohu vědět vše, tak jsem se zeptal.
Tak holt změnit podmínky, aby bylo možné prodávat i tratě, jejichž provoz dle objednávky odpovídá turistickému ruchu, ne pravidelné ZDO (a samozřejmě na nich není i pravidelná nákladní doprava).
Po té, co SprŽel vyhnala cestující?
Spržel vyhnal cestující? Nebyl to náhodou objednavatel, který zazdil pravidelnou dopravu, úplně nesmyslným JŘ?
A proč ne až do Řetenic u Teplic, Novosedlic ? I tak mám radost a už se těším na jízdu. Jezdil jsem takto 2 roky z Děčína až do Novosedlic z průmyslovky r.1974 -1976. Raději než rychlíkem přes Ústí nad Labem. Krásná trať. Díky.
Tak si trošku prohrajeme na čas s erárním rozpočtem, pár let si zajezdime než to stejně zase zavřeme a nejedno oko zvlhne. Bude to zcela jistě výdělečný podnik, hned za výběrem mýta za dálnice.
Doufám,že se na konci sezony dovíme, kolik bylo na lince přepraveno pasažerů.
A jistý přispívající prijde i se statistikou, kolik % z kapacity se vozí vzduch 😀
a to nezapočítal ještě množství vzduchu ve vzduchojemech brzdové soustavy.
Ale určitě započítal náklady na dieselvagonky a pasažérské nádražáky.
naštěstí tu nejsou vagonky s parohy a pavučinka, jinak by museli vykacet vše až po hřeben krušných hor
Samozřejmě, že dává perfektní smysl, se vysmívat daňovým poplatníkům, že je fajn brát velké dotace takže proč by se pasažerští a kolejoví mělo snažit uživit se normálně = službou pasažérům tak aby vláčky jezdily mnohem plnější? Neboť vozit vzduch je mnojem méně náročné na myšlení. Tož zbyde dost času na zašívárny typu navyšování počtu parních lokotek o dvouciferný počet, tak jak se stalo u pasažerské ČD (ironie) Kolik pasažerských vláčků z nynějších cca 130 až 140 milionů vlakových kilometrů ročně je životaschopných bez dotací? Jeden z deseti vláčků? Nebo dva z deseti? Většina dotovaných regionálních vláčkových linek nepřežije, zejména pokud… Číst vice »
V nějakém článku ste uvedl, že 50% tratí se zruší a na dalších 30-40% si mají kraje posvítit a popřemýšlet o zrušení. V tom případě Vám zbyde nejakych 40 tratí, a to musíte sám uznat že Váš příspěvek je holý nesmysl.
„že Váš příspěvek je holý nesmysl.“
Není to mé přání. A doufám, že to tak nedopadne.
Ale když s vezmete osud nádražáků v bývalé Jugoslávii a to Srbsko, Kosovo, Severní Makedonie, tak evidentně je možná tak velmi výrazná redukce, kterou spousta zdejších šotoušů a zejména nádražáků považuje za nemožnou.
Kdyby si nádražáci na většinu své obživy dokázali vydělat od pasažérů, tak by nebyli tak velmi zranitelní, jak jsou zranitelní dnes.
Jenom v Praze je deset příměstských tratí, a to uz jsme na čtvrtině všech Vámi avizovaných tratí v ČR. Když k tomu připojíte dálkové tratě jen z Prahy, už jste na půlce. Takze opravdu se tuna žádných 70% tratí ani rušit nemůže. Nevychází to. A uvidíte že se ani nezruší.
„A uvidíte že se ani nezruší.“
Copak někdo z daňových poplatníků chce rušit železniční tratě?
Myslím, že ne ne.
Daňoví poplatníci akorát příliš nechápu smysl těch obrovských dotací nádražákům = čili je dost pravděpodobné, že zastaví penězovod nádražákům.
Vy to chcete rušit, a celou dobu se tím oháníte 🙂 A ani ty výpočty stratemi tratěmi Vám nesedí.
No…rozhodně to bude lepší než u autobusů Liteň – Beroun 😀 😀 😀
Vozí vzduch? 😀
Kdy už lidé pochopí, že všechno vozí vzduch.
A to je dobře. Jinak by se lidi zadusili. 🙂
Asi jste nepochopil ironickou pointu příspěvku na jistého diskutujícího 🙂
Mnoho vzduchu a max. 12 lidí.
Jenže kvůli tomu se jezdí s velkým autobusem.
No…361,-Kč/km u 19tunového autobusu bude vskutku výdělečný podnik. Z něj se pak bude financovat výstavba a přestavby železniční sítě… 😀
Paráda. Kdyby někdo neměl před xy lety ten neskutečně pitomý nápad s dálničním přivaděčem, který se nakonec stejně nezrealizoval, tak tato trať nikdy do tohoto stavu nedošla a jezdilo by se po ní dál. Tak snad se povede vzkřísit i zbytek.
Možná by bylo dobré se podívat na mapu kde ten dálniční přivaděč bude. Varianta se jmenuje Chrochvicka. Ten přivaděč vznikne, ten neodsoudil nikdo k zániku.
První verze byla po tělese Kozí dráhy. Proto se jízdní řád vlaků „upravil“ aby vlakem nikdo nejezdil a trať mohla být bez protestů zrušena
Bylo to za hejtmana Šulce.
Přesně tak, umělá likvidace fungující dráhy, nic jiného.
Možná vznikne, ale nebude to na drážním tělese koziny, tak jsem to myslel.
jen doufám, že to není ta verze v sesuvném území. jedna sranda se zasypanou dálnicí nedaleko jako poučení stačila myslím na dlouho.
Odsoudil…všeobjímající covid…
Super. A teď by se SŽ mohla vrhnout na úsek Loket předměstí-Horní Slavkov Kounice, kde z chvilkové výluky se z toho díky nečinnosti stala výluka trvalá.
A Kralovice – Mladotice!
A při chvilce chystat výluky Brno-Přerov, aby se neřeklo, že si teďka Jančuja jezdí po opraveném, zatímco ČD si musely vyžrat výluky.
tak je listí dole, možná by bylo možno drážní těleso alespoň najít….
ale tuto opravu bych zařadil až za obnovu tratě Kuřim-Veverská Bitýška a vybudováni přestupu „parník“ – šukafon
A za použítí bočního převýšení koleje zrychlit společně s Kralovice – Rakovník do jednoho celku o 60< km/h…
A také Radejčín – Chotiměř
A co Smidary – Vysoké Veselí? Jablonné – Svor?
A ona byla na trati Jablonné-Svor zavedena nějaká výluka?
Paragraf 1 to říká jadně: vždycky se tam jezdilo…
Tak znovu…ona je tam doteď zavedena výluka? Jako u Lokte?
Víme oba že ne – oba také víme, že náklady by byly podobně velké a přínos podobně zanedbatelný…
Ano, víme to oba. Narážel jsem na fakt, že nechat tu trať (a nejenom tuhle) zchátrat absolutním nezájmem provozovatele je prostě pra*sárna.
Loket předměstí-Horní Slavkov Kounice byly provozovatelem České dráhy, s.o.
Ano, době zavedení výluky totiž SŽ ještě neexistovala.
Do slavkova je porad oficialne vyluka? Vzdyz uz tam davno nejsou koleje.
koleje tam povětšinou jsou, akorát jeden most chybí 🙂
Ja tam byl pred 2 rokama a mezi kounicemi a slavkovem sice mosty jsou, ale koleje pres cely slavkov ne.
jo, ten ukradenej byl až za slavkovem
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/1176189-lovci-kovu-ukradli-zeleznicni-most
Je tam nepřetržitá výluka, takže trať oficiálně existuje, i když už tam nejsou koleje 😀
trvalá. jejím zrušením v 70. letech.
jen je problém, že napojení u Svoru zařvalu kvůli stavbě silnice 1. třídy. tam to bude složité.
Humbuk…tak holt zařve kus silnice I.třídy…
bobeši, to jste ty kamna příliš rozhicoval.
ale když chcete…tak dobře, další úseky k obnově…hevlín-laa an der thaya.
Kadaňský Rohozec-Doupov. A novostavba Metra na letiště v Karlových Varech.
a přes sebik do německa! a jindrichovic do polska, otovic do kladska…a hlavně…z nachoda na kudowa zdroj
z otovic to do kladska moc nepujde, ale tusime, co jste mel na mysli… 🙂
kdo si má ty polské díry všechny pamatovat 🙂
Tratě Smidary – Vysoké Veselí a Jablonné – Svor jsou zrušeny. Trať Radejčín – Chotiměř zrušena není, kraj tam stále objednává dopravu a rozhodně to nevypadá, že by se na tom mělo něco v nejbližší době měnit. To jsou dost rozdílné případy.
já bych začal poněkud dříve, shnilé pražce jsou už od Nového sedla, a například stav svršku ve stanici Loket je děsuplný.
Zde se dobrá správa taky hezky předvádí ve své obludnosti
na těch pár šukafonů to stačí 🙂
no, aby se neopakovala kozina a jine…přičemž zrovna tady ten sukafon nebývá úplně prazdny
myslím tenhle tříkilometrový apendix zrovna zářná budoucnost nečeká
ale při obnově až do krásného jezu…by mohl mít slušný smysl.
Konečně se trať dostala do stavu, který je dán ze zákona, trať nebyla udržována dlouhodobě, tak to nyní stálo více než kdyby bylo dodržováno alespoň roční minimální údržbu. Politické a mocenské zájmy jsou i zde v diskuzi četně zastoupeny.
politicke a mocenske zajmy stran zcela zbytecne zeleznicni trati? hmmm, zajimavy pohled…
Pro tento chystaný provoz výhybky netřeba
„Investice do oprav jsou dost velké na víkendový provoz.“
Tak jednak se provoz dá rozšířit, druhak by to možná vyšlo levněji, kdyby se prováděla pravidelná údržba.
Oboje je možná pravda, ale také je pravda, že ty peníze, které se tady prostavěly, by se lépe využily jinde na síti SŽ. Můj názor je ten, že pokud kraj chtěl provoz obnovit, měl si tu trať koupit do svého vlastnictví a obnovit ze svých peněz. Ale na to by kraj ty peníze nikdy nenašel a tak bude raději žebrat u sátu, aby mu tu trať na těch pár víkendových vlaků zaplatil ze svého. Jako pardon, ale proč by to měl stát dělat? To je ukázkové plýtvání státními, to se na mě nikdo nezlobte, tedy. Ať si kdokoliv ze zdejších… Číst vice »
Ale to nebyl kraj kdo rozhodl že v roce 2015 provoz přestane. Chtěli ho objednávat od té doby stále. Proč by měli za trest platit obnovu ze svého, když provoz nechtěli přerušit?
V roce 2015 ne, ale v roce 2007 ano. Trať s nahodilým víkendovým provozem byla pak zcela logicky někde na konci seznamu priorit.
V roce 2007 ano, to už jsem ostatně i níže psal. Ale nelze argumentovat tak, že kraj ji měl obnovit za své, když byla uzavřena někdy jindy a přesně navzdory přáním kraje.
Naštěstí je váš názor protiprávní, stejně jako jednání sž.
Možná je protiprávní, ale podle mě by být neměl. Kolik miliard se už investovalo i jinde do modernizací tratí na kterých pak kraje nejdříve osekávaly jízdní řád do nepoužitelna a následně tam dopravu neobjednaly? Kolik takových případů už bylo? Ostatně, Kozí dráha, jak už tady v diskusi také padlo, do tohoto schématu také spadá. Ano, je sice pravda, že pak se i SŽ zachovala protizákonně, ale můžeme jí to mít za zlé, když ten samý kraj, který před tím svými rozhodnutími tu trať de-fakto zlikvidoval, ji teď najednou chce zpátky? Asi bych se také bránil, být SŽ. Celý ten systém… Číst vice »
ze koordinace mezi různými částmi veřejného sektoru je dosti děsivá, nikdo popřít nemůže.
nejlepší příklad je nesmysl v Luzci. mimochodem v ceně 4 těchto oprav kozí drahy. úplně nesmyslný výdaj…a že je nesmysl provozovat sukafon k obsluze jediné vesnice o 1000 lidech…se dalo čekat, zvláště když tam jezdí i bus a jízdní řád byl občas dost vypeceny.
protože ze zákona je tato unikátní státní organizace POVINNA tratě udržovat sjízdné.
obdobně, jako třeba policie je povinna přijmout a řešit trestní oznámení, soud soudit a všemožné úřady odpovídat na dotazy dle zákona nebo SSZ vyplácet nemocenskou, mateřskou a důchody.
Ano, ze zákona je povinna. Za to, jak některé tratě nechala zarůst, by měl někdo převzít odpovědnost. Ale toho se asi nedočkáme. Hlavně, že si vydávají časopis, jak skvěle modernizují atd., ale o tomhle faktu raději ticho po pěšině.
Kde jste přišel na to, že trať nemá potenciál? Každá trať nějaký má, některá větší, některá menší, ale zcela bez potenciálu žádná trať není. A tato rozhodně nepatří mezi takové, která má potenciál nějak zvlášť nízký. Vede přímo do města, obsluhuje několik obcí a pro dojíždění se v minulosti běžně používala.
A že tam teď bude jezdit „pár víkendových vlaků“ nezamená, že se tam v budoucnu neobnoví plnohodnotný provoz, stačí se podívat např. na Švestkovou dráhu (a že ŠD není ve vlastnictví státu nic nemění na tom, že na tratích s dostatečným potenciálem může být pravidelný celotýdenní provoz obnoven).
vite problem je, ze posuci jako vy povazuji za obsluhu obce sukafon jedouci nekde po protejsim uboci…
32 miliónů jinde na síti? Za to nic neuděláte. To je cena osvětlení jedné polní jednikolejné zastávky. Vím o čem píši. Není se čemu divit, když na železnici jsou dva monopoly AŽD a EŽ. Sice vyhrajete výběrko jako firma na osvětlení a předražený materiál stejně musíte vzít od EŽ. A to je na rozdíl od AŽD ještě férová firma. Mají pouze šestinásobek jejich nákupky. AŽD u sdělovací techniky (kamery, rozhlas,rádia, servery) mají za dodávku (bez montáže 10ti násobek a u zab zař mají 50ti násobek jejich nákupky. A vše ať děláte na Kozině, nebo hlavním tahu musíte brát pouze od… Číst vice »
tolik stoji treba jedna stanice vybavena samovraty (harrachov).
Nejezdilo se sedm let… 37 milionů děleno 7 je kolik? Jakou úsporu si představujete?
tak na trati kde se jezdí….třeba méně mizí některé prvky. anebo hůř rostou stromy.
Ale vzrostlejšími stromy se zase bude traťovce líp topit.
Třeba tady:
http://www.zeleznicnemuzeum.sk/katalog-predmet/51/
nebo se na nich dá lépe hodit masle
Za 7 roků jim to moc nenaroste. A o ty u Kralovic zájem stejně nemají.
To jsem nevěděl, že jízda vlaku zpomaluje růst stromů v okolí dráhy? Jak se to dělá?
v kolejisti. ale to jistě víte…
Nějak takto: https://www.youtube.com/watch?v=UPcp0PeiIJE
Prečo o všetkom musia rozhodovať politici?
Protože si je volí občani jako své zástupce. Kdo jiný by měl rozhodovat? Vnuk soudruha Pláteníka na OV KSČ?
Asi bych taky raději viděl na jejich místě skutečné odborníky.
myslíte třeba pana Sosnu? nebo jak se zdá už poněkud zmateného profesora Moose?
a jak ty odborníky budete instalovat?
O kolejích JMHD nebo Čejč-Uhřice u Kyjova politici nerozhodují.
To je spíše důsledek faktu, že je velmi předimenzovaná/málo využívána většina ze sítě železničních kolejí v ČR.
Dosud téměřneproběhlo vypnutí přebytečných želeničních tratí a to ani těch, které byly zombie už dávno.
Tož nádražáci se přisáli na cecek státního penězovodu a z větší části nechtějí se žačít živit normálně = z výsledků své práce.
Podle Vás teda strojvedoucí nebo průvodčí můžou za to že ten vlak neni plný? Zase příspěvek mimo…
Tak, asi bych tam měl jet nakouknout, ale je to ode mne přes celou republiku
Obávám se, že dokud se nebude jezdit až k lanovce, bude to slabota a s trochou smůly akorát „důkaz zbytečnosti snahy“…
ano, chtělo by to až do Krupky…
Nebo až na Komárku!
myslíte jako že by SZ vzala do správy lanovou dráhu? ta by jim asi spadla rychleji než CD lanovka na Ještěd…
Ale napřed by vůbec nejezdila pro špatnou údržbu
a sloupy by se natiraly po jednom, vždy s měsíční vylukou
🙂
A jak to vypadá s úsekem Telnice – Oldřichov u Duchcova? Nikde o něm nevidím zmínku
Myslím, že primátor Děčína má aktuálně jiné starosti, než házet klacky obnově Kozí dráhy. Už se vyřešila stávková pohotovost řidičů v DP?
No jo, ale on se chtěl projet po kozí dráze svých autem s SPZ PRIMAT0R
Že zrovna ta značka, která město nestála ani korunu, někoho tak trápí.
Někdo tu výrobu zaplatil, byť ne nutně majitel značky. Jít to z obecního, možná by dostal obyč značku. Ale když to má „zdarma“… tak je teďka za chro chro.
Já to chápu tak, že jde o služební vozidlo. Děčín tedy zaplatil za vydání RZ na přání 10 000 Kč, jež se staly příjmem Děčína. Nula od nuly pošla. Výrobu všech RZ platí stát, na úřadě se platí jen za vydání, tyto poplatky jsou příjmy obcí.
Jediný přínos vidím v tom, že případný zloděj aut půjde raději dál. Teda pokud umí číst a umí latinku, ne jen azbuku atd.
Podobné značky má řada měst v ČR, vadí jen to děčínského primátora. A zrovna Děčín má několik služebních aut se značkami na přání, vadí jen to primátorovo.
Přínos bych nehledal. Ten tam být nemusí, když za ním nestojí výdaje. Ale může to být snadná identifikace vozidla pro kohokoliv, ať už z řad úředníků/politiků, nebo i pro běžného občana. Signál, že se primátor před lidmi neschovává.
No, jen aby taková identifikace nebyla pro pana primátora spíše kontraproduktivní LOL
Já myslím, že už si to tou značkou dost pos*al. A nevěřím, že je to kvůli tomu, aby se neschovával, ale aby ukázal, co dokázal a jakej je borec, že je primátor města. Jste asi neviděli, kdo si dává tyhle značky na auta a jaké nápisy vedou (satan666, borec atd.) 🙂
Myslím si, ze pokud je to auto služební, primárně pro výkon primatorske funkce, nevidím problém. Jenže určitě si ho Pan primator ponechá po odchodu do duchodu…
A co vlastně ten Primát 0r znamená
opičák nebo?
že je asi makak, ne?
Já si zas myslím,že zastupitelé Děčína chtěli vybudováním cyklostezky uspokojit zájem podstatně větší skupiny lidí o bezpečnou jízdu údolím Jílovského potoka.Takto se „proinvestovalo“ pár desítek milionů pro pár stovek železničních nadšenců.
Takhle za drobný proč ne, dobře že to hned nepodmiňují celkovou rekonstrukcí za půl miliardy , vysoké perony všude a podobně…. Jenom škoda že to nemůže sloužit nákladní dopravě, i kdyby jenom pro dřevo nebo občas odstavení správek…
Proč by ne? Nebo opravili vždy jen průjezdnou kolej? Tedy vyjma Telnice, dle obrázku.
Jílové, Libouchec a Malé Chvojno jsou evidovány jako nákladiště a zastávka.
Prý to má nesjízdné manipulační koleje / zákaz nakládky obecně, předpokládám že u nich tedy nedošlo k obnově, alespoň zatím…
Co není, může být…
Je to jenom můj pocit, ale připadá mi, jako by si někdo od Správy „vyřizoval účty“ s místními. A nedávno skončil, takže je oprava konečně možná.
Tak byli to především místní, kteří prostřednictvím svých volených zástupců nechali na trati zastavit provoz.
myslíte jako krajští zastupitelé reprezentující celý kraj?
Ano. Rovněž pak zastupitelé statutárního města Děčína.
které je jediné sídlo na trati, že?
ale zajímavé je, jak se hájí milý děčín, ovšem když praha nestaví za své P+R pro prespolni, tak je špatná…přitom tady decin nic platit nemusel.
proste klasické dvojí měření…
Ano, v roce 2007 to krajští zastupitelé zařízli, vyháněcí akce byly přípoje v DC pouze na EC vlaky, kam se tehdy ještě vybíral 60 Kč příplatek. Ale brzy nato začali mít zastupitelé o provoz v turistickém režimu zájem a tlačí na to souvisle dodnes.
to by na tu slávu měli dotáhnout aspoň Slovenskou strelu, ne 🙂
Proč ne rovnou TEE? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/VT_11.5_in_Munich_%281970%29.jpg
Geograficky by ty bylo skutečně příhodnější.
ne, to musí bejt motoráček!
Na tom odkazu je motoráček.
vagónek, ne soupravu!
Vcelku by mne zajímalo, kolik budou tržby SŽ za použití kolejí, když zde byla investice 37 milionů Kč a provozní náklady 2 miliony Kč?
„Investice“ o takové výši byla nutná jen proto, že na trať Správa 6 let kašlala. Kraj měl o turistické vlaky zájem už dříve.
Tam teď byla nějaká investice? V článku je jen o opravách.
V úseku Libouchec – Děčín by mohl být potenciál i pro celotýdenní dopravu, když vedle po silnici jezdí co půl hodiny autobus 432.
Ideálně za předpokladu zrychlení trati (ikdyž teď není pomalejší, jak souběžný bus v úseku Libouchec – Děčín zast.) a zkulturnění či přesunutí zastávek.
To budou lidi moc rádi, když pojedou stejně dlouho a na zastávku to budou mít 3x dál.
ano, 3x dál, tedy místo 2 minut…třeba 6.
ó, ta hrůza….
PS: možná máte pravdu, ale způsob argumentace je ukázkové manipulativní vyjadřování
A místo rozumných 7 je to už přes 20. To už se nehodí, že?
Myslím, že se vzdálenost zvýší o maximální konstantní číslo pro všechny, nikoli nutně násobek.
Jen jste zapomněl dodat, že vždy existují i lidé, kteří to nebudou mít dál a nebo kteří to budou mít dokonce i blíž.
BUS Libouchec – DC Teplická 24 min., Lib – DC aut.n. 27 minut
Vlak Libouchec – Děčín zast. (tedy prakticky centrum) 20 minut, Lib – DC hl.n. 28 minut kvůli úvrati
Ano, existují, ale nebude jich většina. Pro Libouchec je to nějakých 10 minut pěšky navíc od obecního úřadu. Tedy pro zbytek obce se celková doba dveře-dveře prodlouží. Což lidi asi moc lákat nebude. Nemluvě o rozlehlém Jílovém.
v jílovém záleží odkud a co měříte.
nádraží je cca od středu sídliště 600m dálkově a 25m výškově.
rodinné domky málem na sněžníku počítat nejde, taky každému bus nestojí před domem, že?
Pokud uvažuji za střed sídliště zhruba okolí zastávky Jílové, sídliště, pak je to na vlak 900 metrů. Na autobus přes 500 metrů. Ze Zahradní ulice je to na vlak 1,5 km, na autobus 800 metrů. Na autobus vždy z kopce (a samozřejmě opačně), na vlak vždy dolů a nahoru. Fakt si nemyslím, že budou lidé nadšení.
No tak aspoň budou na čerstvém vzduchu…
Jo, to je fakt. To je k využití VHD jistě namotivuje.
A na množinu osob, která jezdí autobusem jen v případě porouchaného automobilu…
vidíte, že to jde korektně….
Ten zajímavý pocit, když člověk jede ráno autobusem – tam 4 lidi, a vrací se motorákem – a tam sedí 15 lidí…
Ačkoliv nádraží je za vesnicí, ale autobusová zastávka na návsi…
Ten pocit, když člověk vidí, jak je někdo tupý, a ještě se tím chlubí…
Potenciál pro celotýdenní dopravu má úsek Děčín – Oldřichov .
Bohužel dokud trať míjí Teplice, tak těžko.
I vy jeden detailisto…
Co je v Oldřichově? Prd 🙁
Ale to já vím- ovšem šotouš to nikdy nepochopí…
je tam nádraží, to vám nestačí?
Určitá obsluha Teplic byla vždy ze zastávky Novosedlice. Stavebně dnes Teplice a Novosedlice prakticky tvoří celek. Hned u nádraží je zastávka několika linek autobusů.
No prosím…může vystoupit napřed, a do města pokračovat MHD…
Nebo Děčín-Oldřichov-Litvínov-Most.
a proč ne rovnou….po estakádě až do Komotau?
To potom bude další etapa…
a až kdyby se pockalo na zatopeni dolů, tak může být i sukafon-trajekt
„Po ukončení pravidelného provozu v roce 2007 vypravovaly turistické vlaky obce a města a také soukromé společnosti; tento provoz skončil v roce 2015. Trať pak chátrala. “
Přičemž ta letní sezóna 2015 nebyla poslední sezónou sama od sebe, ale proto, že Dobrá správa pak na podzim 2015 vyloučila z provozu i úsek Děčín – Telnice.
Jinak Ústecký kraj předpokládal v tomto úseku zavést od roku 2016 Turistickou linku T2 (jejíž označení bylo nakonec neobsazeno, o několik let později ji dostala jiná, do té doby nečíslovaná, cyklolinka Děčín – Mikulášovice).
Jinými slovy se o trať nestarala, nechala ji chátrat a doufala, že to projde jako už předtím jinde v síti i v časech ČD. Částka za tyto opravy kvůli neúdržbě by měla jít za vedením SŽ, ale to je utopie. Nikdy se to nestane.
Jaká je asi efektivita vynaložených peněz na jednoho cestujícího? Ať už by to bylo za náklady pravidelné údržby nebo náklady na opravy nyní?
že to nebude zrovna výdělečný podnik je jasné všem. ale to obecně není železniční infra nikde, z poplatků se nezaplatí ani 1.TK…jen je rozdíl ve výši provaru.
víte, ono je krásné, jak se všichni počítači efektivity potkají hlavně u diskuze o lokálkách….ale nikoliv o efektivitě zachování nějaké památkově chráněné sýpky, reko návsi nebo náměsti atp. jako kdyby zde efektivita neexistovala.
a to přitom reko návsi není ani zákonná povinnost vč. alokovaných prostředků ze státního rozpočtu
Mluvím o porušení zákonných povinností SŽ a nákladům navíc, které vůbec vzniknout nemusely. Tudíž bych spíše viděl debatu o tom, jaké sankce čekají viníky způsobené škody. Přičtěte i nevybrané poplatky za dopravní cestu. Správa cizího majetku OPRAVDU neznamená se na svou povinnost vybodnout a zkoušet to „nějak okecat“
To si myslíte,že kdyby se tam jezdilo,tak se nemusely měnit shnilé pražce ve výhybkách?
A pravidelná údržba by teda nic nestála?
To jsem nikdy neřekl. Vlastní dům taky necháte nejdříve zchátrat do neobyvatelna a pak řešíte, co s ním dál?
Vlastní dům nemám – opravuji koleje… Když do údržby 22 kilometrů dám 5 mega ročně, za sedm let do dělá 35 milionů. Kolik že stálo to zprovoznění?
Já opravoval kolejová vozidla. Pokud se po nějakém čase něco vytáhlo „z kopřiv“ , tak špalky neubývaly a obruče taky ne – přesto k bezpečnému provozu obvykle nestačilo dotáhnout nabité baterie.
Stála…ale daleko méně…