posily_do_teamu

Zelené stěny, široké podchody. SŽ upravila projekt trati na letiště, chce vyhovět odpůrcům

Úpravy projektu trati na letiště v oblasti pražské Liboce. Zdroj: SŽÚpravy projektu trati na letiště v oblasti pražské Liboce. Zdroj: SŽ

První snímky úprav: V Liboci mají být pilotně použity protihlukové stěny ze zeminy, podchodem projede i sanitka.

Odebírat
Upozornit na
guest
145 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Noname

Čím to, že se nepoužívají ty nízké protihlukovky, které byly použity někde na kralupské (v Sedlci?)

Bob

Ti darmožrouti, co jen obstruují za každou cenu, by měli ze svého platit škody, které tím působí.

Většina občanů Liboce to podporuje, jen nejsou tak slyšet jako ta skupina darmožroutů.

Václav

Ta situace, kdy si jdeš vklídku podchodem a najednou na tebe z druhý strany vyjede hasičské auto. Nechtěl bych zažít.

Zbyněk

Copak hasiči. Co teprve kurýr, v jedné ruce s telefonem, v druhé ruce s cigárem.

Juraj

Nechtějí betonové zdi za okny, chápu. (I když zrovna v Naardenské už PHS dávno je a ty domy jsou k železnici postaveny zády.)

Nechtějí úzký podchod, chápu. Není to nejhorší věc na světě, ale prostornější prostě je lepší.

Ale nechtít zastávku s luxusním spojením do centra, to už chce fakt nevídanou mentální gymnastiku.

samo.paulini

Stále mi príde, že ak sa má niečo nové stavať a už nebude prijatelné to znovu rozkopávať, že sa volia podchody typu šikana, ktoré budú robiť až takúto veľkú prekážku cyklomobilite. Už tak je to výškovo hlúpe a ten smerový aspekt 2x 180 stupňov ostrá zatáčka a neprehladný vjazd do podchodu tak isto zákrutový…

Milan

Především musí vyjít sklon, když je to takhle pod úrovní komunikace, jinak to nelze považovat za bezbariérový přístup. Na přímo by to byla skluzavka, podle vizualizace je to rozdíl 14-15 schodů. Za druhé cyklistu nezabije, když na těch pár metrů z kola sleze a nebo aspoň výrazně zpomalí a bude brát ohled i na to, že podchodem se i chodí. Někteří to ovšem považují za závodní dráhu.

Karl vB.

Zaujala mně jedna věta, která vypovídá o mnohém:
„Našli jsme řešení, které se v Česku ještě nepoužívá, nicméně víme, že v zahraničí je toto běžná praxe.“
🙂

Petr

Nikdy se to tak nedělalo. 😁

none

Tak začne se to stavět nebo se všechny peníze použijí na změny projektu?

Robert Pražák

Nezačne. Odpůrci si vymyslí určitě něco jiného.

hroch.obojzivelny

Já bych si na jejich místě vymýšlel taky. Ty stěny jsou fakt zářez do intravilánu. Taky bych to chtěl vidět buď na viaduktu, nebo zakopané. Vůbec jim to nemám za zlé (v tomto konkrétním případě).

A mimochodem, uschlá vegetace je ještě horší než pohledový beton. Nedělejte si iluze, že to někdo bude udržovat při životě. Různých zelených fasád, zastávek apod. už bylo docela dost.

Radek

vy jste vážně prudič. do teď tam ta trať byla a obyvatelé tam bydleli. najednou je všechno špatně?

hroch.obojzivelny

Na začátku věty se píše velké písmeno. S pozdravem, váš prudič.

Juraj

Já tedy nevím, kousek od domu mám železniční PHS s popínavou zelení, nikdo to nezalévá a zeleni se daří. A takových míst je po republice spousta.

Zbyněk

A ta popínavá zeleň roste ze země nebo z květináče?

hroch.obojzivelny

1) Tohle není PHS s popínavou zelení, ale zeleň kontejnerovaná (ekvivalent květináčů), která bez náležité péče prostě zajde.

2) O tomto řešení jsme si sice v souvislosti s PHS v ČR přečíst nic nemohli, zato vyšla už řada článků o zelených fasádách, balkónech, „experimentální“ zelené zastávce a vždycky to dopadlo stejně. On si totiž málokdo uvědomuje, že výstavba takového prvku není primárně o investici, ale o následné údržbě.

Jiný

Nojo, když SŽ s tím přišla až teď.

VRTjecesta

Již brzy vlakem na letiště!

Robert Pražák

Když do toho pořád někdo háže vidle, ta holt autem, uberem, autobusem AE nebo trolejbusem. V tomto státě, když si budu chtít natřít vrata od garáže, určitě se najde nějaká „občanská iniciativa“, která proti tomu bude protestovat.

VRTjecesta

Proč svádíte neschopnost Dobré Správy postavit za 25 let pár km kolejí na občanské iniciativy? Proč to na ŘSD už jde?

Robert Pražák

Protože si ty iniciativy (a MČ Praha 6,abychom byli spravedliví) vymýšlí nové a nové požadavky.

Petr

No jde… Taková dálnice do Vídně je dost podobnej příběh jako trať na letiště. Nebo například D3.

PetrH

Dálnici na Vídeň jsme si vymysleli delší a přes přehradu a divíme se, že to je dražší, ale za to komplikovanější cesta…

SYN

Jakože je to přes Břeclav nejen zcela bez problémů s chráněnou oblastí, ale ještě taky kratší?? A teď byste ještě mohl vymyslet třeba i to že tam z rakouské strany vede dobrá silnice, a přechod tam na to mají taky připravený…
Aby těch výmyslů nebylo náhodou málo.

Robert Pražák

Jo, Středočeská část D3 je poměrně hezký příklad, jak to ŘSD jde. Ostatně, když se chytnu nicku VRTjecesta, tak se musím ptát, jak to jde s VRT po vzniku iniciativ v okolí Lovosic, v Ústí apod.

tarten

Jde? 😀 Myslel jsem, že příběh Pražského okruhu je dostatečně znám, a to je u administrativního okraje Prahy, ne někde uvnitř v Liboci.

Doctor

Ještě dlouho busem na letiště !

LaS

Stěny vypadají lépe, ale co mě opravdu překvapilo je to, že někoho může napadnout, udělat v Praze podchod, kterým projede sanitka a hasiči. Jak dlouho bude trvat, než se ozve autíčkářská lobby, že chtějí umožnit průjezd i rezidentům, vždyť řvou už teď. Jak dlouho bude trvat, než odtamtud budou nějakého takového chytráka, co tam vjel za sanitkou, dolovat? Když je tam poptávka, kterou již nyní prokazují zábrany na trati, tak by měli sami rovnou a bez řečí udělat regulérní podjezd i s chodníkem. Stavíme přece na 50 let dopředu, nikdo to pak nebude chtít předělávat a jen se to zas… Číst vice »

PetrH

Regulérní podjezd taky vyžaduje křižovatky na obou stranách. Aby tam na to vůbec bylo místo. To je stejná logika jako chtít Dvorecký most pro auta.

tarten

Dvorecký most pro auta být měl. Ale Dvorečtí ho odmítli, protože by jim tam jezdila auta. Tak se místo něj staví opodál (skoro půl km mimo Dvorce) jiný most pro MHD, který z politických důvodů podědil provisorní název Dvorecký. Není to příběh křižovatky.

Petr

Postavíte podjezd a místní budou kvičet, že je tam moc velkej provoz protože tranzit.
Hasiči už se určitě nemůžou dočkat až se budou motat těma úzkejma uličkama v Liboci než aby jeli normálně po hlavní podjezdem o 200 metrů vedle.
Jinak nevím jak konkrétně tahle cesta, ale ta trať samozřejmě existovala dřív než 99% současný Liboce.

PetrH

Já si říkal, jak daleko od toho je asi normální podjezd…

MaT

No normální on právě také tak docela není. Se na to podívejte na mapě, ideálně i na fotky (Panorama/StreetView). Je to nepříjemné místo. Ale snad se u něj v rámci téhle stavby také plánuje něco „normálnějšího“ (článek to myslím zmiňuje).

MaT

Já třeba nechápu, proč tam je značka B1 (Zákaz vjezdu všech vozidel) s doplňkovou tabulkou „mimo IZS“ a není tam raději B11 (Zákaz vjezdu motorových vozidel). Když to vezmu do důsledku, pěší tam smí, sanitky, hasiči a PČR (městská taky) a cyklista ten přejezd přejet nesmí? Proč? Tak ona takovéhle značení také asi většina těch cyklistů respektovat nebude a tlačit kolo tam nebudou, ale stejně si říkám – proč? Má to nějaké racionální zdůvodnění, nebo o umístění té značky rozhodoval nějaký geniální úředník, který si myslí, že tato značka pro cyklisty neplatí? Podobných případů, kde je dokonce na stejném sloupku… Číst vice »

SYN

Sanitka prpjede (teda, nejsou všechny přesně stejně vysoké) skoro všude tam co projde člověk (případně projede cyklista) teda ano musí tomu trochu odpovídat tvar „šikmé rampy“ ale to se asi dá přizpůsobit i dodatečně. Dtto policie. Naopak normální cisterna hasičů neprojede skoro nikudy kde není „díra jak prase“ to nemá cenu ani zkoušet. Ale jak je to dneska, i když je kolej na úrovni (plusmínus) terénu, vidím tam na některých fotkách „patníky“ aby tam neprojel nikdo (dvoustopým vozidlem) to doteď nevadilo přístupu IZS? Podle mě je to z větší části účelový argument, to „běžné“ prostupy (podjezdy s vozovkou/ulicí) tam budou,… Číst vice »

Puštík

A nešlo by tu trať udělat úrovňově a bez betonových stěn? Bylo by to levnější, rychlejší a ekologičtější. Jinde si zase SŽ stěžuje, že prodloužení tunelu či zahloubení stavbu prodražuje.

Náhodný Kolemjdoucí

Jakože by SŽ ignorovalo hygienické normy a neřešilo hluk?

SYN

Šlo, ale jedině když by se to nechalo „jak je“…
Při jakékoliv větší úpravě musíte splnit aktuální normy a limity, což by v dvoukolejné verzi, s vyšší frekvencí spojů bez PHS určitě „nevyšlo“…

Zima

Tenhle typ protihlukových stěn bych začal praktikovat všude. Podporuje to zelené prostředí města, nevytváří to další prostor pro sprejery a na první pohled by si toho člověk ani nevšiml. Jen se o to musí Správa dobře starat, jinak to neskončí dobře.

Frantisek X

Všude tam, kde už taková stěna musí být (a nestačí nižší – klidně též popnutá zelení – nebo žádná). Ano, vypadá to alespoň na obrázku mnohem lépe než holá stěna z betonu.

SYN

Takovouhle „živou stěnu“ musí někdo solidně udržovat, jinak to všechno vyschne… teda, možná že by verze „poušť“ okolním nevadila??

Jan Tichavský

Stejně tak zatravněné kolejiště u tramvaje. Udržovat to pak má městská část, což leze do peněz a nelíbí se jí to.

kuna

Když se zvolí blbé druhy kytek co se musí zalévat a knojit, tak to do peněz leze. Musí se zvolit druhy kytek, kterým toto prostředí vyhovuje, na tramvajový pás suchomilné trávy na zelené stěny popínavé kytky, které by to obrostli sami o sobě i bez údržby.

https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/zeleny-tramvajovy-pas-doprava-klima-ekologie-rostlina-chytre-mesto.html

Michal82

No a hned to vypadá lépe, tak už aby to bylo. Jaký je k dnešnímu dni vlastně termín zprovoznění celé trasy Masna-Letiště?

Dejf

již brzy.

Michal Bartoníček

A to je jen hrubý odhad. 😀

Doctor

Určitě už brzy, jako tunel do Berouna, ale zase dříve než 171 !

tarten

Při aktualizaci v půlce loňska to posunuli na prosinec 2030. Koneckonců, stejně snad nikdo nevěří, že by se mohly EMU400 rozjet dřív.

Petr

Ježiš tak zas budou kňučet, že v novým návrhu je vykácenejch pár smrků. Bojí se světelnýho znečištění. Uprostřed Prahy. O závěsech asi neslyšeli. Prostě se NIMBY chtěj zbavit trati pod zem. Celkem logicky – když si to vyřvali v Dejvicích, proč by to nefungovalo v Liboci.
Buďto maj mít konečný slovo místní, nebo ho má mít stát (s tim že dodrží normy). Nevím k čemu je tohle dohadování dobrý. V Dejvicích to bylo 10 let dohadování jen kvůli tomu aby se to udělalo tak jak chtěla Praha 6 od začátku.

David

To světelné znečištění je někdy dost znatelné, třeba v hostivaři jsou ty zářivky na nástupištích jednak bílé a jednak jsou naklopené tak že svítí opravdu nepříjemně do celého okolí. Kdyby to bylo jen o tom osvítit nástupiště nějak normálně, nikdo by neprostestoval, ale určitě existuje nějaká drážní norma, která říká že na nástupišti je třeba oslepnout.

Petr

No a protože na Hostivaři jsou mizerný světla, tak už radši nikdy žádnou zastávku nepostavíme. Úroveň světelnýho znečištění se pozná z vizualizace nebo odkud jí ty protestující znaj?

MaT

Tohle by měl někdo říct i správcům stadionu na Letné. Proč mají řadu reflektorů, která svítí vodorovně, proti další řadě reflektorů na druhé straně, která taky svítí vodorovně, to jsem nějak nepochopil. Kdyby to jako svítili šikmo dolů, tak by to ty hráče oslňovalo? Tak mám radu. Ať to trochu ztlumí…

Petr

A SŽ se nepoučila…

Petr

Jak SŽ se nepoučila? Poučením je, že nikdo normální tam dělat nemůže. Všichni chtěj tunel, ale rozpočet na to ani zdaleka nemáte.

Clovek

Zakopalo se v Dejvicich mezi vilami, parkem, fotbalovým hřištěm a zahradkářskou kolonií, nelze se divit že v Liboci chtějí taky kopat. Nemyslím že je barva valu změní něco na tom, že tento přístup není férový ani udržitelný,

Frantisek X

Zbývá to tedy už jen v Dejvicích opět nezakopat (resp. zakopat nejvýše polovinu). 🙂 Udržitelné není hnát všechny vlaky do tunelů.

FrantaM

Tohodle jestli se dožiju, tak se vožeru.

tarten

To jistě i tak. 😀

Nědo

Kolik vám je ?

Doctor

Maminka ho kojí.

Pako

Přesně, aby se to netlouklo s léky pobíranými v pečovateláku.

Vít

Někde se na Prahu ušetřit muselo, odneslo to Kladno.

tarten

Právě naopak.

Pražec

„Projekt by to neunesl. Ať už bychom se bavili o financích, ale zejména z hlediska času.“

Tohle je vlastně přiznání, že zahloubení by šlo, kdyby se bývalo řešilo dřív.

Plánuje se to kolik desetiletí, ale s finálním návrhem SŽ vybafne na poslední chvíli. Nejsem žádný NIMBY ani tam nebydlím, ale tohle prostě není fér.

Vašek H.

Tohle je ale přesně NIMBY rétorika. S tímhle přístupem se za chvíli budou ozývat všichni kolem kterých vede trať nebo silnice a budou taky požadovat její zahloubení. Na to ale opravdu nejsou peníze a často ani prostor v tom podzemí…

Petr

Myslite, ze bude stat ve finale vic ta medii propirana smlouva SZ na prodej pozemku v dejvicich (kterou se pozdeji pokousela neuspesne zrusit) se soukromou firmou, nebo zahloubeni tohoto useku?

SYN

No tak si řekněme alternativní finále – NEBUDE tam nová dvoukolejka na Kladno. A pokud možnou dlouho, hooodně dlouho taky nic jiného…

Daniel Jablonecký

Nemělo se vyhovět Dejvicím, není divu, že Liboc chce taky. Správa železnic si za to může sama, že to od začátku dělá komunikačně blbě – včetně toho nesmyslného názvu rychlodráha.

Frantisek X

Tak hlavně tu hraje úlohu i politiky živený odpor ke všemu kolejovému na povrchu, když přece „každý normální člověk jezdí primárně autem“. Dělá se to blbě nejen komunikačně, někdy žel i projektově (bez citu).

Daniel Jablonecký

Ale prd. To je jen nějaká vaše představa.

kuna

Jasně, bude zahloubení a mistní NIMBYsté přijdou s argumentem, že kvůli zahloubení přijdou o spodní vodu. Tak se to zase přeprojektuje na variantu estakáda po dalších 15 letech byrokracie. Pak po 35 letech NIMBYsté přijdou s argumentem, že pilíře estakády okržují stabilitu podloží a jejich drahocených nemovitostí v pěti kilometrovém okolí tratě.
A tak můžeme pokračovat dalších 155 let.

Pražec

Ne, připomínky lze řešit najednou. S tím, že kdo se neozval, ať mlčí navěky.
Ono stačí zapojit veřejnost do plánování včas. Pak se připomínky – je-li možné jim vyhovět – zapracují hned a nic se nepřeprojektovává.

Třeba taková pocitová mapa je fajn vynález, který SŽ bohužel dlouho ignorovala.

mgr.pavel

A když připomínky vedou ke změně projektu, musíte jet další kolo připomínek, které když vedou k další změně projektu, tak.. to nedokončíte nikdy.

To je ten point od uživatele kuna.

Náhodný Kolemjdoucí

Estakáda ne, pod tou by mohli bydlet bezdomovci.

Milan

Celkem obvyklý NIMBY přístup… ví se o tom celé roky, ale oni žijí v nějakém dojmu „to se nikdy stavět nebude“. Až se objeví finální řešení, tak spustí řev. Podobně i třeba na Výtoni, první vizualizace s třetí kolejí taky nějakých minimálně 10 let nikoho moc nevzrušovaly, ale jak se přípravy přiblížily k finále, tak začal jekot.

Frantisek X

Tak nejdříve by se asi nemělo objevit hned konečné řešení, ne? Ví se, že, ale neví se, jak, aniž by byly předloženy varianty, ty pak projednány, přizpůsobeny a vybrána ta funkčně i zasazením do prostoru nejlepší.

Milan

Podstatná část, že to bude nad zemí s podchody a podjezdy a betonovými zdmi, je v poslední vizualizaci venku už asi 5 let a ty předchozí už od návrhů Kotase se v podstatě neliší. Parametry podchodu a vzhled zdí je problém řešitelný. Problém zahloubení trati už ale řešitelný není. To by mohlo zasáhnout až do Ruzyně a to je už úsek, který je připravený na zahájení stavby.

SYN

To že něco nejde z více než jednoho důvodu neznamená že každý jeden není platný.
Co potom chcete říct v Brně když se nemožnost přidání „hlubokého“ nádraží POD současným hlavákem vysvětlovala potřebou cca. 2,5km dlouhého tunelu, což by bylo příliš drahé… takže v Praze to jde najednou, a v Brně teda ne proto že „rozpočet“ už vyčerpali pražáci??
„Jenom“ Dejvice, pak „jenom“ Liboc, pak… všude jinde.

Auditor

Nedaly by se tam použít zelené stěny poloviční výšky? Na nové estakádě v Holešovicích to šlo, tak proč ne tady….

Juraj

To vždy vychází z konkrétní hlukové studie. V Holešovicích mj. bude třetí nízká PHS mezi kolejemi, což má vliv na další věci jako průjezdný profil.

Kafro

Předpokládám, že je to kvůli vzdálenosti/výšce domů v okolí🤔

Rychlodáha už brzy

Na letiště už mohlo dávno jezdit metro. Místo toho mají kulový a ještě dlouho mít budou…

IvoL

Nemohlo z hlediska obslužnosti. Možná to bude překvapení, ale od cca. 24:00 do 5:00 metro nejezdí. Narozdíl od letadel, která si létají, jak chtějí.

Rychlodáha už brzy

Možná to bude překvapení ale v noci létají většinou jen koupáci charterama. A ti mají svoje auto někde v polích na externím parkingu a doprava do Prahy je jim ukradená. Co tam máte dál?

IvoL

Když se dívám na zítřejší první odlety (mimo koupáků), tak si nejsem jistý, jak by se to metrem dalo stíhat
05:55 Ryanair Katánie (CTA)
06:00 KLM Royal Dutch Airlines Amsterdam (AMS)
06:00 Ryanair Madrid (MAD)
06:00 Ryanair Londýn (STN) … .

Milan

Podle toho, co jsem několikrát zažil v nočních linkách a nebo ráno v rychlíku, tak to auto tam rozhodně nemají všichni. A pokud bude existovat lepší varianta, než masochistická cesta na nádraží nočníma linkama, tak těch aut bude během dovolených čekat někde v polích ještě míň.
Ve srovnání se závodním nočním busem by byla i regionova komforní vozidlo.

john334

V noci nebudou jezdit ani vlaky.

PetrH

Myslím, že noční provoz vlaků už jsme vynalezli.

Jan Tichavský

To jistě, ale SŽ má ve zvyku pak dělat výluky zrovna přes léto, kdy je největší poptávka po cestování.

Milan

S tím zaokruhováním je i výluka řešitelná, že se tam dá dojet druhou stranou. Pravděpodobnost větší výluky na novostavbě je ale dost nízká.

SYN

Ne úplně, menší frekvence v noci pořád ještě není nulová.

Milan

Vlak se poptávce přizpůsobí snadněji než metro…. po půl hodině, po hodině, kratší souprava. Pro něj neplatí, že poslední vyjede před půlnocí a pak až ráno 4:45. Poslední vlak do Kladna jezdí z Prahy skoro v 1 v noci.

john334

Podle mě to vůbec není rozhodující v téhle debatě, jestli je na letiště vhodnější metro nebo vlak. Jestli po půlnoci jezdí vlak nebo metro, je jen o nastavení konkrétního systému, který se může změnit. Rozhodně neplatí, že vlak po půlnoci může jezdit a metro ne. Např. v Madridu vede na letiště vlak i metro a je to tam přesně naopak, vlaky končí o půlnoci a metro jezdí až do dvou ráno.

Náhodný Kolemjdoucí

A do Kladna mohla být cyklostezka?

Rychlodáha už brzy

Busy na terminál Dlouhá míle. Blik?

Pat

Ale víte že ta železnice se dělá právě hlavně pro Kladno, protože letiště samotné by nemělo smysl ani to metro?

Rychlodáha už brzy

Vtip je právě v tom, že metro by současně obsloužilo Řepy, Dědinu, Dlouhou míli a LVHP. Na LVHP samotném pracuje cca 20000 lidí…Kladno by obsloužily busy na TDM.

Frantisek X

Tak jistě, obsloužilo vše najednou a každé jedno blbě. Ještě zbývalo vsadit kolečko přes Nebušice. 🙂 A pak by všichni jeli stejně raději auty, na nějaké super parkoviště „blik“.

Rychlodáha už brzy

Jak přesně by se lišila obsluha LVHP a sídlišť na západě Prahy ackem od obsluhy např. Letnan, Proseka a Kobylis na cecku? Zkuste racionalni argumenty bez toho blabolu o Nebusicich…

Pat

Sorry, argumentuješ tady Letňany jako příklad jak udělat linku metra? To jako vážně?

Rychlodáha už brzy

Z Letnan jezdim metrem casto. Bez potizi? Jaky problem mate vy?

Rychlodáha už brzy

Bez potizi.

Franta Chcípák

I kdyby byla stanice metra třeba v mlhovině Andromedy, vždycky se najde pár cestujících, kterým bude vyhovovat a zkrátí jim cestování.
Ovšem teprve celková přepravní poptávka a úspory v povrchové dopravě rozhodují o tom, zda to které trasování linky metra je výhodné, nebo nikoli.
A zkroucené apendixy do Kobylis, Letňan a do Motola rozhodně ukázkou správného trasování metra nejsou. Nedej bože tu hrůzu protahovat na letiště a pak tam vozit vzduch.

Rychlodáha už brzy

V realu nejaka „zkroucenost“ ci „klikatost“ nikoho nezajima. C na Letnany funguje bez potizi a stejne tak by fungovalo A na letiste. Denne se na/z letiste musi dostat 20t zamestnancu a 45t cestujicich. Kdyby jen tretina jela metrem, je to dost. Plus terminal Dlouha Mile s P+R pro obrovskou oblast a velka sidliste na Dedine a Repich. Ale klid, metro uz nebude a nejaka rychlodraha v rozumne dobe taky ne. Nastesti se brzo zacne stavet D0 na severu a auta to jisti 😉

Franta Chcípák

V reálu má ta klikatost za následek nehospodárnou konkurenci s povrchovou dopravou, zavlékání metra mimo dostatečně obydlené oblasti, přetěžování centrálních části linek cestujícími nasbíranými „kde se dalo“ a – last, but not least – prodlužování jízdní doby.

tarten

Áčko dosáhlo své rozumné délky. Podstatné prodlužování by znamenalo konec noční údržby a časté víkendové výluky. Blyk.

Pat

Však letiště je už teď obslouženo (trolej)busy. Ani nemluvě o Řepích a Dědině. Blik.

Rychlodáha už brzy

Myslite ty (trolej)busy, ktere stoji na ucpane Evropske?

Pat

No, tak můžou jezdit na Nádraží Ruzyně třeba:-) Blik

Franta Chcípák

Nemohlo. Letiště negeneruje přepravní poptávku, která by opodstatňovala linku metra. Stačí to zoufalství z Dejvic do Motola.

Rychlodáha už brzy

No a tak mate Nemohlo s rychlodrahou :-)))

Franta Chcípák

A to souvisí s přepravní poptávkou jak…?

Lukáš Novák

Spolek pro NErozvoj Liboce s, na fb stánkách spolku velmi aktivním, autorem článku, odmítá i novou stanici s přímým napojením do centra a přestupem na všechny linky metra, to je ale panečku NIMBY 🙂

Petr

Nikdo neodmita zastavku, ani trat, moderni trat i se zastavkou uz tam mela byt dlouho.Tak aby prinasela uzitek a ne starosti, vse se da udelat, lckdy i jednoduse. SZ uz ma od roku 2008 pripominky a navrhy, stale stejne, vsechno ignorovala, nezmenila za tu dobu nic, ted, kdyz podala zadost o UR tak se probudila s tim, ze tedy zmeni steny a nic vic…

Tomáš

Co udělat beton celý zelený a hlavně s antigrafiti nátěrem a nějak vroubkovaný aby na něj nešlo malovat a hlavně vypadal za 5, 10 let stejně?

Petr

To mi připomíná jak so po výstavbě „NPT-Z“ (Bytíz), maskovalo oplocení, když okolo na Strakonické jel Závod míru. 😀

vlachjan

A není fakt lepší to nechat porůst nějakým pětiprstníkem?

tarten

Problém rostlin je, že je někdo musí pěstovat – SŽ, nebo lépe obec. Nebo za pár let zajdou, jak se už stalo na více místech.

Frantisek X

A v čem je rozdíl mezi šedou a zelenou, mrtvou betonovou stěnou? Proč ne třeba hnědá, modrá…? Jistě, že nejlepší by byly nízké husté keře a k nim stromy (nepadající do kolejí), protože mikroklima. Nebo na ty zdi budeme raději montovat klimatizaci a solární panely k jejich napájení? O nutnosti údržby nemluvě…

Tomáš

Měli by konečně brát v potaz jak to vypadá za 5 let a kdo to bude udržovat. Podívejte se dnes na Nové spojení v Praze ze kterého je díky totální devastaci sprejery a hlavně díky naprosto nulové údržbě odporná ostuda Prahy. Kdyby to hned a pravidelně čistili tak to sprejovat nebudou! Nádraží Vršovice je dnes taky už naprosto šílené a neuklízí to nikdo!

Motýl Emanuel

To je v Praze standard, nedávno jsem procházel kolem Vltavské a jak to tam vypadá je naprosto šílený, hodně rychle jsem odtamtud zdrhal.

SYN

A to je jakože argument, nebudeme stavět nic nového protože by to posprejovali sprejeři???

vbba

Já to beru jen jako konstatování, že údržbu bohužel zatím moc neumíme…

Václav Pašek

Protihluková stěna ze zeminy, též známá pod jménem „val“.

Tomáš

Ale tohle budou spíš květináče, ze kterých budou dolů „přepadávat“ rostliny.

Petr Šimek

Val je něco jiného pane odborniku…

Olin

No… Třeba vážně kolega měl na mysli „zemní val“, tak jak je o něm zmiňováno ve shora odkazované prezentaci SŽDC (SŽ) jako na úvodní, zřejmě nejoptimálnější zábranu vůči šíření hluku. Jistě chápu stěžejní nedostatky… Je to drahé a jsme zde moc „nahuhňaní“, oproti třeba zmiňovanému Švédsku. O +/- nízkých PhC nemám názor, neb přinejmenším nejsem tak hluboce zasažen oborem a vnímám problém již jako značně sofistikovaný, především v sekundárních konsekvencích (možnosti úniku, údržba, stezky okolo tratě, přechody tratě /třeba i pro zvěř/ apod.). Úspora betonu/materiálu a jistá úroveň odhlučnění, nižší cena a lepší světelné podmínky směrem na severní strany osazení… Číst vice »

SYN

Zemní val není drahý, „jen“ zabere asi tak 3m (příp. víc) „šířku“ kdežto PHS nějakých maximálně 50cm…

Kafro

Nejsem místní, ale takhle z těch dvou vizualizací se mi zdá to zlepšení poměrně dobré

Jirka 2

Úplně souhlasím. Vypadá to o dost líp. Jinak porostlé stěny se nedají posprejovat. 🙂

Dejf

no jo, ale budou se muset zalejvat a udržovat. už máme z naší krásné země jeden odstrašující příklad se zelenou zastávkou. a že by zrovna dobrá správa byla vlajkonošem v průvodu dobré údržby svěřeného majetku… předsavit si, jak to bude vypadat za 5 let asi dokáže každý.
spíš by mě zajímalo, jak dopadly při testování ty nízký zahnutý zábrany, co se používaly jen ke zatlumení hluku od podvozků.
https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-nizke-protihlukove-clony-pro-zeleznicni-a-tramvajove-trate.html

Jirka 2

No doufám, že zalívat se to nebude a bude to udělaný tak, aby tam ta příroda mohla vegetovat sama. Pak jde prostě jen o to stříhání. Bude to lepší, než to betonový monstrum.

Dejf

neberte to jako nějakou kritiku, ale jak si to představujete? i obyčjná vodorovná vegetace, co si nesáhne dost hluboko v létě bez milosti vyschne. a když prší, tak na tu vodorovnou plochu i něco spadne. na svislou stěnu toho tolik nenaprší a teplo a sluníčko na ni může o hodně líp, takže to vysychání nabere jinačí rychlost. pokud tam nechcete pěstovat jenom extenzivní materiál jako netřesky, který se dají posprejovat naprosto v pohodě, tak nezbyde, než tam nějak dostat vodu. a pak teda možnost 2, zasadit u paty PHS břečťan, ale to je spíš cesta do pekel. na druhou stranu… Číst vice »

Frantisek X

Tady by bylo dobré, aby kořeny mohly prorůst až do půdy, tedy aby ty květináče neměly plná dna. Nebo tam zavést pasivní závlahu z nádrží na dešťovou vodu, v nejhorším.

Dejf

tak vykopat díru, narvat tam nádrž, svést do ní vodu z děšťovky kdoví odkud, čistit to, dát tam to „pasivní“ čerpadlo, na těch pár kubíků asi bude vodovodní řad vhodnější volba. je to smutný, ale v rámci provozu takový trati je to za drobáky. a ta nádrž ještě má ten problém, že v nejnutnější chvíli je obvykle prázdná a stejně tam musí být dopouštění z řadu.

Dejf

jo ok, něco to řeší, ale zase to pár problémů přidělá…
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50157106/c06-andrst-szdc.pdf

P73

díky za odkaz!

Jan

Říká se, že prý málo betonu a příliš levné.

Lukan

Otevřel jste si vůbec ten odkaz prezentaci? Ono to opravdu má poměrně značná omezení, navíc všechny el. jednotky mají dnes výzbroj na střeše a to tato clona neodcloní..

SYN

Teda FAKT jakože u jedoucí jednotky (nebavíme se o stojící, kde odpadá aerodynamický hluk a hluk od podvozku) bude největším zdrojem hluku měnič a klimatizace??
Vždyť to ty druhé dva co jsem jmenoval „spolehlivě přeřvou“ a postávat na širé trati tam snad nic nebude??

vbba

Údržba není až tak náročná, vertikální zahrady atd. mají minimální servis.
Zavlažování se obvykle řeší automatickými zavlažovači, tedy s minimální potřebou lidské práce.

Martin

Akorát ty porostlé stěny nesmí nikdo sekat,jak se teď děje na trati do Benešova kde byli betonové stěny pěkně zarostlé a dnes opět počmárany beton.Na to SŽ má penize,ale aby vyčistili Eden a Zahradní Město to ne.

Daniel Jablonecký

Na vizualizacích vypadá všechno skvěle. Viděl jste někdy nějakou prezentaci developerů? Všechno zalité sluncem, zeleň, šťastní lidé, všude pořádek…

SYN

Hm, a stejně lidi u developerů kupují… jak by to asi udělali jinak že?