Zelená pro novou firmu Metrostavu. ŘSD ji vyhlásí za vítěze prvních soutěží i přes odpor konkurence
Zahájení stavby obchvatu Dašic. Foto: Metrostav Infrastructure
Podle šéfa ŘSD neexistuje právní důvod k vyloučení MI Roads ze soutěží.
A nebylo by lepší pořádně potrestat management provinilé firmy, než vymýšlet tresty pro firmu? S převáděním firem se dají dělat všelijaké kouzla, ale identitu si člověk tak snadno nezmění.
Viděl bych to takhle – na MD a ŘSD vidí seškrtaný rozpočet a při tom snahu udržet co nejvíce staveb. Jenže jak MI vyřadí, hned ceny zakázek stoupnou.
Ano a podle mě je to dobré rozhodnutí. Rath a další už sedí a státní rozpočet má prioritu před kontroverzním rozsudkem.
No a nebo když ostatní firmy zjistí že se metrostavu tento ehm „majstrštych“ vyplatil, tak to zašnou dělat taky a ceny za výstavbu porostou ještě rychleji…
Mistrovský steh…?
🤣👏
Ten zákon je zjevně bezzubý. Sice do nové dceřiné firmy nepřešla žádná část závodu Metrostavu, ale ta potrestaná firma je jako jediný akcionář i jediný příjemce zisků té nové dcery, které na veřejné zakázce vydělá. A to by asi ten ten zákon měl řešit, že potrestaná nesmí být příjemce zisků z veřejných zakázek. Stále by ti nebránilo akcionářům potrestané založit sesterskou firmu, ale tam už je těžší převod majetku a tak. Je to jako u Babiše a svěřeneckých fondů.
to neni o zakonu. ale o forme rozsudku.
Tohle vyřeší jedině předběžné opatření soudu + protikorupční šťára na ŘSD…
A na základě čeho to předběžné opatření vydáte? Nějaký konkrétní paragraf zákona? Jo aha, že takový není… však to lihovým soudům nevadí, co?
Myslím že se to jmenuje maření výkonu soudního rozhodnutí, ale detaily neznám…
Čím konkrétně je tady mařeno soudní rozhodnutí?
tom, ze neznate detaily jste mel zacit.
o zadne mareni nejde. apud vyjmenoval firmy, ktere jsou potrestane . ale nezahrnul do toho nove vznikle dcery.
takze jake predbezne opatreni? na co? na ci popud?
Myslíte lidovým? 🙂
Ono se to něčím lišilo?
Potrestat by se měli lidi, co ti nekalosti dělali. Ta firma je jako právnická osoba nedělala, obyčejní zaměstnanci taky ne. Tak proč je rovnou likvidovat? A když vidím, co postavila slavná Eurovia a jak to vypadá, tak jsem rád, že jí neubyla konkurence.
Takže máme vadné zákony. Sice se nepřenášejí reference, ale v rámci koncernu můžou jet. A pak přejdou pomalu lidi, pronajme se jim technika nebo rovnou prodá a jedeme dále…
Ať už ten Metrostav potrestají zrušením firmy a bude klid.
Zjevně budou kličkovat před svými zločiny a bagatelizovat je stejně jako frustráti řádění Putinovy soldatesky na Ukrajině.
Proč konkrétně chcete trestat právní formu, namísto konkrétních lidí?
Protože je to v zákoně….?
bo legislativa to umoznuje?
A je to tady!
Než proběhne soud, ke kterému se nějaká firma jistě odvolá, tak se stavět nic nebude?
Vláda slibuje více peněz do staveb (které si musí půjčit) a po zablokování bude tvrdit, peníze jsme chtěli dát v max. výši, ale není do čeho investovat?
Kam se to řítíme?
Zadavatel zakázky se soutěžitelem zjevně nemá problém, takže pokud s tím bude mít problém jiný soutěžitel, tak to skončí u UHOS podobně jako reference Metrostav Infrastructure. A bude do budoucna jasno.
Konkurenci se to samozřejmě nelíbí. Nicméně vše je podle práva. Metrostav si dokázal získat reference z jiné firmy a soud všem dceřiným společnostem Metrostavu nezakázal účast v soutěžích.
Konkurenci se z podstaty věci nelíbí už sama existence jakéhokoliv jejího konkurenta…
Pamatuju případy, kdy byly proti zcela logické a technicky opodstatněné podmínce výběrového řízení podávány námitky, že jde o zvýhodňování jednoho dodavatele. Přitom přísně vzato nezvýhodňovala jednoho dodavatele, ale kohokoliv, kdo tu fíčůru vyloučenou podmínkami nepoužíval.
Takže odsouzená firma si založí dceru klidně s kapitálem 1.000 Kč jako prázdnou schránku, vyhraje VŘ, právnici řeknou, že je vše v pořádku.
Podepíše se smlova a teprve POTOM se do té dceřinné firmy přelijí peníze, lidé, zařízení, nemovitosti a vše bude tak, jak má být a jak bylo plánováno.
Prostě typický český poskomunistický banánistán v přímém přenosu.
Rád bych se zeptal pana Fialy, jak se např. v tomto liší „jeho“ Česko roku 2022 od Babišova Česka roku 2019…
Jj, je to hnus. Měl by se znovu vrátit trest smrti a udělovat jen za korupci a to hned rovnou v případě pouhého podezření.. 😀
A vy jste si dneska vzal vasi predepsanou medikaci? 😉
Má to jen tu chybu, že za současné vlády trestní zákoník podle, kterého se soudí aktuální metrostaví zločiny, rozhodně nevzniknul. Takže zde je v tom Fiala zcela nevinně, ale kupodivu do značné míry i Bureš. Otázka je zákon o zadávání VŘ, nevím, zda by něčemu vadilo, aby byla z veřejných zakázek vyloučena jakákoliv sesterská, dceřinná či ještě nějak jinak napojená- firma na firmu odsouzenou za vyjmenované zločiny. To by dokonce ani nebylo retroaktivní a už by se to mělo takto novelizovat. Sice nezabráníte vzniku firmy MetroStav vlastněné ze Seychelles, ale stejně to krom preventivní popravy všech kdo kdy co měli-… Číst vice »
Ale přesně o tom to je.
Sněmovna a její vláda tady jsou téměř rok; čtvrtinu funkčního období.
Kolik zásadních zákonů, které by Česko právně přiblížily civilizaci, bylo za tu dobu přijato nebo změněno?
Samozřejmě, když je ministrem „spravedlnosti“ někdo jako Blažek, tak je výsledek přímo úměrný tomuto faktu a nic jiného se ani očekávat nedalo.
Příští rok bude 25 výročí opoziční smlouvy a tehddy vzniklí kmotři tady přes jejich figurky, jako jsou Kuba, Stanjura a právě Blažek, vesele vládnou dál.
Za rok ale takový zákon neschválíte, dokonce ani nepřipravíte. Reálná doba zpracování je tak dva, spíš tři roky, pokud se jedná o opravdu zásadní novelu.
Hádám, že o nějaké zásadní zákony vám ani moc nejde, prostě jen jste si potřeboval vylít svůj politický názor…
Lžete.
I taková zbytečnost jako EET bylo vymyšlena, uzákoněna a funkční do roka od okamžiku, kdy Bureš poprvé ty tři písmena vyslovil nahlas.
Váš názor je typickým příkladem, jakým volič omlouvá neschopné politiky, které volí. Aneb kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá výmluvy…
EET je přesně ten příklad, jak uspěchaná tvorba legislativy působí problémy.
Legislativu tvořím, a jen schvalovací proces zabere u složitějšího právního aktu rok, pokud chcete opravdu reálně vypořádat všechny připomínky a rozpory, které mohou vzniknout. Samozřejmě, můžete se na to po soudružskobabišovsku vykašlat, hodit do placu zmetek, a prostě to tak nechat, protože vás to netíží. Pak ale přijde soud, který vám to rozbije, jako se to Babišovi stalo s EET.
a vas nazor je typickym nazorem cloveka, ktery vidi svet pohledem obyvakoveho povalece
mas snad pocit, ze nejsme v civilizaci?
to jsou strasne blaboly
Dobrý ale bureš se píše s malým b.
Jááj, to budou zase bojovníci proti korupci kňučet…. 🙂 Když pominu, že podle mého názoru je sporný vůbec zákaz pro MI, protože v době kauzy Rath se stavebnictví nevěnovala, ale tak jak říkají páni advokáti, neexistuje legální důvod…
jasně, korumpuj si a až to praskne, založíš si další s.r.o.
fakt morální bahno, že?
Jakému trestnímu oznámení čelí Strabag? Odkaz vede na článek kde se o Strabagu nepíše…
Úplně na konci: Jde o další velkou stavební firmu, která má problém s trestním stíháním. Kromě již odsouzeného Metrostavu policie od léta řeší také obvinění firmy Strabag kvůli rekonstrukci historické čtvrti Podmokly v Děčíně.
Více třeba zde: https://denikn.cz/924792/policie-obvinila-firmu-strabag-kvuli-problematicke-zakazce-v-decine/
To bude perfektní, dají zákaz i Strabagu a pak se budou divit, že jsou ceny vyšší a je málo kapacit.. 😀
Nebo se k zakázkám dostanou ti, co dnes na stavbách už stejně jsou a nad nimi jsou větší firmy, které zakázku získají a shrábnou marži. Byl jsem si včera projít TT Liberec – Jablonec, ani jedna firma, s kterou má DPMLJ smlouvu. Vše subky
Jak by asi ta firma musela být velká, aby zvládla na všech svých stavbách všechny práce jen svými pracovníky. Zrovna mi bleskla hlavou malinká stavba: narovnání dvou zatáček silnice. Jenže je tam i přeložka vysokotlakého plynu. Takže silniční firma by si měla držet i vlastní plynaře.
A víš kolik největší stavební firma v čechách zaměstnává zedníků? Ano , přesně NULA.
Subdodávky jsou a budou standart, to je absolutně v pořádku, měli by ale vlastními silami dělat minimálně třicet procent faktické činnosti . Tímto se alespoň otevře trh menším firmám a rozšíří se tak výběr. Jako v Německu. Dva mosty kilometr od sebe a každý staví jiná, zřejmě lokální firma a další dá svršek a koberec. Kvalita vyšší , cena nižší. A to je bonus pro všechny
Povinná procenta jsou stejný nesmysl jako třeba genderové kvóty. Pokud někdo umí zkoordinovat subdodavatele tak, jak to neumí nikdo z nich ani nikdo jinej, a navíc to nabídne ze všech nejlevněji, tak i kdyby sám kromě té koordinace nedělal vůbec nic, nevidím žádnej rozumnej důvod, proč by to neměl vyhrát.
Jenže u nás pořád žijeme v zajetí toho, že práce se posuzuje podle toho, jak moc se u ní kdo umaže…
Tenhle příklad trošku kulhá, protože přeložky si zpravidla zajišťuje sám vlastník sítí. Samozřejmě to pak přeúčtuje investorovi. A samozřejmě to nedělá sám, ale prostřednictvím externího dodavatele.
Jinak problém není v tom, že by stavební firma měla subdodavatele, ale v tom, že ty subdodávky tvoří třeba víc než 50%, přičemž podíl subdodávek je často v rozporu se smlouvou s investorem. A navíc ti subdodavatelé často nejsou ani ve smlouvě uvedeni a to může (byť nemusí) být také v rozporu se smlouvou. Pokud by se toto důkladně kontrolovalo, tak z velkých stavebních firem není bez viny ani jedna.
Takže pak je ten externista de facto dokonce sub-subdodavatel, čímž je ten příklad ještě výstižnější…
Ještě Hochtief a Metro D je v řiti
Ale tam jde o kvalitu prací a ne o uplácení. Plus jde o věc z roku 2019.
Kdyby jim stavební firma dala alespoň svoje vesty co?:)
Strabag nemá problém s vlastnickou strukturou?