Zelená pro Hloubětínský tunel. Praha může pokračovat s přípravou klíčové části Průmyslového polookruhu
Kbelská ulice pro přestavbě, vizualizace. Pramen: Město Praha

Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2028.
Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2028.
Ten tunel je úplně k ničemu.
Bude stát deset miliard a reálně ničemu nepomůže.
Chtělo by to prověřit, kdo vlastní ty baráky a pozemky na 670 metrech tunelu.
Tak si to prověřte. Přístup k nahlížení do katastru nemovitostí je volný pro každého.
Hlavne jste nefavno pri upravach vozovky meli prilezitost mezi ceskobrodskou a cca jizni spojkou vyuzit pripojovaci pruhy pro prujezd autobusu, stacilo odstranit silany mezi nimi… autobusy by mohli kolony objet a nestat v nich…
Stacilo par metru u kazdeho pripojovaciho pruhu protahnout az do zast. zalivu a par metru do navazujiciho odpojovaciho za zastavkou.. na cca 3 mistech..
Pro aut. provoz zadna zmena, pro busy znacne snizeni zpozdeni…
Tak jestli budou na vjezdu do toho tunelu semafory, stejně jako to je u Mrázovky nebo Blanky, tak výrazné zlepšení průjezdu nečekám…
A k čemu by tam byly kromě mimořádností? Prosím, než začnete mačkat v návalu klávesy tak zkuste použít to co Vám sedí na krku i na něco jiného než jen proti dešti.
No je vidět, že na tom krku narozdíl ode mě nic nemáte.
Jste úplně mimo.
V těch tunelech je regulovaný vjezd denně, ne jen kvůli mimořádnostem.
On se nebaví o blance ale tomhle tunelu. Bude mit jeden vjezd a jeden výjezd, k cemu chcete regulovat prujezdy? 😀 Tohle neni blanka. Takze mozek a naucit se číst 🙂
Přeci ten tunel bude křižovat Kolbenovu a Poděbradskou, Tam napojení nebude?
Myslíte si, že nejvyšší přepravní kapacity se dosáhne tak, že necháme všechny jet kdykoliv, bez regulace?
O tom ta moje poznámka není, ta je o tom, že má-li být regulován vjezd do toho budoucího tunelu, tak v něm pro řidiče nevidím až takový benefit. Benefitem to je možná pro obyvatele Kbelské, které zcela jistě obtěžuje hluk a hlavně zplodiny v kolonách stojících aut. Stejně jako u blanky jsem si myslel, že jejím otevřením se zlepší průjezd Holešovičkami, což se nestalo, protože je v dopravních špičkách do tunelu regulován vjezd. Takže pokud to tak bude u budoucího tunelu stejné jako u Blanky, Mrázovky atp., tak to dopravní situaci příliš nevylepší a kolony v Kbelské nezmizí, jen se… Číst vice »
Je zajímavé, že když jde o stavbu silniční, tak se nikdo nebouří, žádné petice se nesepisují a ekologické razítko není zapotřebí. Na rozdíl od staveb železničních. Jistě čistá náhoda…
Aha, takže MÚK Nošovice na D48 je železnice. I/73 kolem přehrady v Brna je také železnice. Nedostavené úseky D0 je také železnice.
Stavba by měla smysl jedině pokud by její součástí bylo i odstranění všech zbytečných semaforů a přechodů až po sjezd na Jižní spojku. Ani jeden sjezd a přechod tam není nutný a vznikly tam až poslední roky a pouze provoz zrdžují. Stačil by tento sjezd a potom až sjezd na Jižní spojku do Štěrbohol.
Jak by ale byla řešena křižovatka mezi Průmyslovou a Jižní spojkou tak aby tam nebyly semafory to nikdy nikdo nepíše
Mezi Poděbradskou a Perlitem žádný přechod není. A ty, které jsou počínaje Perlitem dál na jih, tam rozhodně nevznikly v posledních letech, jak lze snadno zjistit pohledem na víc než 20 let staré letecké snímky. Stejně tak nevím ani o žádném novém sjezdu – dokonce ani u Fashion Arény nevznikl, byl jen zobousměrněn, aby se nemuselo najíždět přes pumpu.
Ty sjezdy, jsou docela využívané.
Zvláštní, že dálnice uvnitř největšího města země významný vliv na životní prostředí údajně nemá, kdežto lanovka ho má tak děsivý, že EIA ani neprojde.
Jestli toto je dálnice, tak lanovka do Bohnic byla celej skiareál.
A co je to jinyho nez mestsky dalnicni tunely? S ponechanou „skorodalnici“ na povrchu, aby se indukce dalsi IAD mohla rozjet opravdu naplno. Stejne jako MO, tyhle stavby realne pomohou, az se Praha nauci je vyuzit k tomu, ze paralelne zlepsi i podminky pro efektivnejsi druhy dopravy, nez jsou auta, tedy pesi, cyklo a MHD. Do te doby budou prinaset vic problemu nez uzitku… Jedina vyjimka je vnejsi okruh (nebo aspon jeho prevazna cast), alternativa pro tranzit potreba je. Ale to by musel vest dal od mesta a ne skrz nej, jak je na Cernaku zacato a na severu planovano.… Číst vice »
Tak si vemte, jaký je tam stav teď? Zahloubeni určitě naopak prospeje prostředí. Kdyby i toto šlo do EIA, to bych se fakt divil.
Jenze ono to neni zahloubeni, protoze povrch pro auta zustane. Je to pridani kapacity, coz samozrejme s prostredim v okoli a zejmena v navaznych usecich zahybe.
V tomto pripade tolik ne, kbelska se vrati temer do puvodni podoby pred stavbou prumyslove, s vyjimkou tram. trate a kulataku s tocnou tramvaji…
Kéž byste měl pravdu, na vizualizacích stále vidím na povrchu automobily zaplavený peklo.
máte tam jen jeden pruh pro auta a jeden vyhrazený pro autobusy. navíc tam nemá moc smysl jet pokud zrovna do toho místa nejedete. většina aut to prostě podjede. O tom že tam najednou bude větší kapacita se nedá mluvit. Kde by se vzala podívejte se na řazení pruhu.
Tak se pozorněji podívejte na ty křižovatky a řadící pruhy před nima, které jsou pro kapacitu klíčové.
Větší kapacita bude o to podzemí, protože na povrchu jí reálně moc neubyde…
Je to mozna stale jeste kontroverzni pohled, ale realisticke by dle me bylo zrealizovat tohle, upravit zbytek Prumyslove po JS, odstranit urovnova krizeni, upravit MUK Cernokostelecka/Jizni spojka aby byly prime smery JS-Prumyslova, zastresit Holesovicky a smele to nazvat Mestskym okruhem. Jsou to zamery, ktere dramaticky zlepsi kvalitu zivota v okoli, pomuzou i dopravne a nejsou to megaprojekty jako Blanka II/Vlasta. Je rok 2025, doba silnicnich megaprojektu ve mestech proste pominula, co jsme nestihli doted aspon jakztakz pripravit uz budeme horko tezko lepit. Pak jdou delat nejake dilci upravy, ale at se veskere usili misto Blanky II radsi venuje metru a… Číst vice »
takhle se s tím imo počítá a MO nikdo reálně stavět nebude, o tom se jenom mluví aby točvolanti neřvali
Tak dle definice už okruh existuje. Silnice, kterou se dá objet město dokola.
Až na to, že Blanka II bude.
Tohle už jsem tady psal a vždycky to dostane hromadu mínusů. Ale už jenom při pohledu na to, kolik by měly stát ty tunely, je dost pravděpodobné, že to tak dopadne.
Osobně jsem pro ať se tohle co nejdříve postaví, resp. už dávno tam nějaké řešení mělo stát z mnoha důvodů (absence mnoha částí SOKP i MO, masivní vystavby na Praze 9) nicméně moc nechápu proč se to mimoúrovňově nepřipraví a neřeší skutečně celé, tedy i na Průmyslové až ke Štěrboholské radiále a také mě zajímá jak se to vyřeší u vyústění a zúžení do 1 pruhu na Kbelské u napojení Novopacké/Vysočanské radiály.
Nepsalo se ještě loni, že tento projekt byl aktuálním vedením přesunut do šuplíku? Každopádně je fajn, že se přeci jen pokračuje, je to relativně dostupná záplata na konkrétní bolavé místo.
On se problém přesune o kilometr dál na sjezd z Novopacký kde se to bude štosovat, nakonec budou před tunelem semafory a bude to tam stát. Jediný čemu se uleví je poděbradská.
To je ale pravda pro celý MO bez rozdílu. Prostě jednou je ta komunikace ve městě a musí na něco navazovat, tak při vysokém objemu dopravy ta úzká hrdla budou vznikat.
To není bug, to je feature sběrných komunikací ve městech.
Ano, je to vlastnost toho dopravního systému, ale většina autíčkářů se tváří, že není.
Ucpané sběrné komunikace jsou k ničemu, ať už jejich ucpanost způsobuje cokoli, nemyslíte?
A mohli bychom ty oddělené cyklostezky vidět? (což je otázka na město a projektanty, ne na redakci). Na vizualizacích z doby zahájení projektu to bylo peklo z Prašňáku a Hradčanský jak přes kopírák. Pod zemí dálnice a na povrchu furt automobilový peklo s pár pikrogramy, aby se neřeklo…
Našel jsem jen textový popis v EIA. Dopručuji dát hledat „cyklo“ https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX1BIQTEyNDNfb3puYW1lbmlET0NfMTY5MjE2MDY4OTQxMTY2NzI4NS5wZGY/PHA1243_oznameni.pdf
Tak jsem to našel, strana 138
Co vůbec Blanka 2 a EIA? Jestli jim to propadne tak bude hřib na kriminál
vyjádření zezhora (nemohu jmenovat) : cca 30% sance, ze se podari prosadit, aby k propadnuti nedoslo (zarazeni stavby mezi klicovd liniovd, kterych se to netyka), zcela bez sance, ze se stihne povolovaci proces.
Naprosto zbytečná stavba. Okamžitě ať se začne stavět Blanka dvě a na tohle se vykašlou
To je jako požadovat, aby se místo paralelní ranveje na Ruzyni stavěl rovnou kosmodrom.
Naopak, toto je investice, která přinese efekt prakticky okamžitě, ve srovnání dalším gigantickým tunelovým projektem, který zatím není ani rozumně připraven, natož aby se mohl začít stavět.
Tahle stavba je populární až tak, že jí podporuje i auto*mat, který je jinak k pražským silničním megaprojektům (často i oprávněně) kritický.
Protože pak budou moct začít blokovat Blanku II s tím, že přece už máme průmyslový polookruh s tunely v Hloubětíně a tak je zbytečná. Klidně se vsadím.
Protože se tam docela dobře zapracoval cyklogenerel. Ne jako u Blanky, kde se na to zcela vykašlali a na povrchu vzniklo totálně tragický (ne)řešení
Jel jste tam někdy?
Tohle zpoždění jde na triko Hrriba a spol, přitom je to nejdůležitější stavba uvnitř Prahy.
Metro D je určitě důležitější stavba uvnitř Prahy
Vjezdy VRT a trať na letiště též, byť tedy nejsou v kompetenci Prahy.
A dále taky třeba TT Podbaba – Bohnice – Kobylisy.
Jak to? Existuje rychlá a krátká objízdna trasa. Za Radlickou radiálu neexistuje nic.