Pokrok v přípravě Kysucké dálnice. Všechny chybějící úseky prošly posouzením vlivů na okolí
Nový úsek D3 u Čadce. Foto: Strabag

Dostavět je třeba celkem tři úseky o celkové délce 26 kilometrů.
Dostavět je třeba celkem tři úseky o celkové délce 26 kilometrů.
Taky budou ten tubus kopat ručně? Jako tunel višňové? Tu dálnici stavějí už min. 30 let.
Děláte, jakoby to u nás běželo posledních třicet let jak na drátkách.
Takze nakonec stejny vysledek jako vlakem – nejpouzivanejsi cesty spojujici CR a SK budou na jizni strane hranice (D2 a vlak na Bratislavu) a severni strane hranice (D48 a severni draha).
Je zajimave, ze selhaly vsechny pokusy postavit neco robustniho uprostred (a ze jich bylo :).
Holt to kopíruje pohyb tovaru a ľudí. Inak pomerne robustné stavby uprostred existujú. Jednak trať Púchov – Vsetín, jednak I/50.
S výjimkou Lyského průsmyku u Střelné celou hranici od Mostů u Jablunkova až po Strážnici kopírují dvě CHKO. Pokud máme problémy něco postavit i na běžném území, co teprve v CHKO 🙂
A ŘSD nepřipravuje nic. Dálnice D2 „stačí“, D49 skončí ve Vizovicích a dál pokračuje jako obyčejná I/49.
Na české straně je vše hotové – silnice I/68 se odpojuje od D48 v Třanovicích, po Bystřici vede jako rychlostní 4 pruhová cesta, od Bystřice až po Slovenskou hranici v polovičním profilu. Pokud nebude stačit, stačí dostavět druhý profil.
Slovenská D3, česká D48 a I/68, polská S1 a S52 propojují průmyslové oblasti Ostravska, polského Slezska a severního Slovenska.
Bohužel oblast kolem plánované D49 nemá takový význam. Kapacitně zatím stačí I/50. Největší provoz je na jihu mezi Brnem a Bratislavou (D2) a na zmíněném severovýchodě.
Dovolil bych si oponovat. Po obou stranách hranice by D49 spojovala významné průmyslové části střední Moravy (Olomouc, Přerov, Otrokovice, Zlín a Uherské Hradiště) se stejně důležitou oblastí středního Pováží ( Žilina, Púchov a Trenčín). Velkou překážkou je právě neexistence odpovídají dopravní infrastruktury.
Přesně tak.
To vůbec nepopírám, nicméně to stále pobírá I/50. A tady se jedná o dostavbu slovenské D3, která navazuje na již vybudovanou I/68 na naší straně a polskou S1. Slovensko pokud vím, tak taky zatím R6, která by navázala na D49 moc nepřipravuje. Znám obě oblasti, pravidelně jezdím mezi Brnem, Trenčínem, Žilinou, Martinem, Třincem a Ostravou. Samozřejmě bych raději jezdil po D49, ale I/50 i v nejvytiženejších dnech a časech je pořád dobře průjezdná (ikdyž třeba pomaleji kvůli kamionům). Moc obcí po cestě není a celkově provoz relativně odsýpá. To se absolutně nedá říct o I/11 přes Kysuce, kterou právě D3… Číst vice »