Pokrok v přípravě Kysucké dálnice. Všechny chybějící úseky prošly posouzením vlivů na okolí

Nový úsek D3 u Čadce. Foto: StrabagNový úsek D3 u Čadce. Foto: Strabag

Dostavět je třeba celkem tři úseky o celkové délce 26 kilometrů.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alfons

Taky budou ten tubus kopat ručně? Jako tunel višňové? Tu dálnici stavějí už min. 30 let.

vlachjan

Děláte, jakoby to u nás běželo posledních třicet let jak na drátkách.

Radek

Takze nakonec stejny vysledek jako vlakem – nejpouzivanejsi cesty spojujici CR a SK budou na jizni strane hranice (D2 a vlak na Bratislavu) a severni strane hranice (D48 a severni draha).

Je zajimave, ze selhaly vsechny pokusy postavit neco robustniho uprostred (a ze jich bylo :).

asdf

Holt to kopíruje pohyb tovaru a ľudí. Inak pomerne robustné stavby uprostred existujú. Jednak trať Púchov – Vsetín, jednak I/50.

Pezos

S výjimkou Lyského průsmyku u Střelné celou hranici od Mostů u Jablunkova až po Strážnici kopírují dvě CHKO. Pokud máme problémy něco postavit i na běžném území, co teprve v CHKO 🙂

David

A ŘSD nepřipravuje nic. Dálnice D2 „stačí“, D49 skončí ve Vizovicích a dál pokračuje jako obyčejná I/49.

-MKU-

Na české straně je vše hotové – silnice I/68 se odpojuje od D48 v Třanovicích, po Bystřici vede jako rychlostní 4 pruhová cesta, od Bystřice až po Slovenskou hranici v polovičním profilu. Pokud nebude stačit, stačí dostavět druhý profil.

Slovenská D3, česká D48 a I/68, polská S1 a S52 propojují průmyslové oblasti Ostravska, polského Slezska a severního Slovenska.

Bohužel oblast kolem plánované D49 nemá takový význam. Kapacitně zatím stačí I/50. Největší provoz je na jihu mezi Brnem a Bratislavou (D2) a na zmíněném severovýchodě.

Jaromír

Dovolil bych si oponovat. Po obou stranách hranice by D49 spojovala významné průmyslové části střední Moravy (Olomouc, Přerov, Otrokovice, Zlín a Uherské Hradiště) se stejně důležitou oblastí středního Pováží ( Žilina, Púchov a Trenčín). Velkou překážkou je právě neexistence odpovídají dopravní infrastruktury.

Adam BV

Přesně tak.

-MKU-

To vůbec nepopírám, nicméně to stále pobírá I/50. A tady se jedná o dostavbu slovenské D3, která navazuje na již vybudovanou I/68 na naší straně a polskou S1. Slovensko pokud vím, tak taky zatím R6, která by navázala na D49 moc nepřipravuje. Znám obě oblasti, pravidelně jezdím mezi Brnem, Trenčínem, Žilinou, Martinem, Třincem a Ostravou. Samozřejmě bych raději jezdil po D49, ale I/50 i v nejvytiženejších dnech a časech je pořád dobře průjezdná (ikdyž třeba pomaleji kvůli kamionům). Moc obcí po cestě není a celkově provoz relativně odsýpá. To se absolutně nedá říct o I/11 přes Kysuce, kterou právě D3… Číst vice »