Žebříčku nejpřesnějších dopravců kralují v Evropě čtyři španělské aerolinky, celosvětově brazilský Azul
Embraer E195-2 v novém zbarvení pro Azul Lihnas Aereas.. Foto: Embraer
Mezi letišti vyhrála tokijská Haneda.
Mezi letišti vyhrála tokijská Haneda.
Uvítal bych pro zajímavost informaci, jak si vedou české aerolinky, případně i jaké aerolinky jsou na druhém konci seznamu
Proc nejsou ve svetovem zebricku evropske aerolinky?
Pak je taky otazka co z toho vyplyva. Ma smysl porovnavat presnost aerolinek operujicich v ruznych koutech sveta?
Nějak tam nevidím Ryanair 😀
To ani Lufthansa, KLM nebo BA.
Trošičku to zavání odlišnou metodikou vykazování zpoždění ve Španělsku…
Mně tam víc vadí to umělé dělení Iberie na dvě entity. Je to trochu jako rozlišovat KLM a KLM Cityhopper nebo Ryanair a Buzz.
Jinak Španělsko má relativní výhodu v tom, že má stále docela hodně vnitrostátních letů (nejen MAD-BCN, ale hlavně Baleáry a Kanáry). Pokud neměli katastrofální výpadky personálu jako Amsterdam nebo Londýn, pak se snadno nažene velké procento krátkých letů bez zpoždění.
Ale že by první čtyři aerolinky byly zrovinka španělský? Slovo maňána zná i spousta lidí, co španělsky neumí…
Byl jsem loni v létě na Mallorce a jel jsem tam se stejnými předsudky, jako většina lidí – maňána atd. Výsledek z letiště a provozu celkem šok, vše skvěle fungující, i přes rekordní sezónu naprosto bezproblémová a rychlá kontrola. Skoro mi to přišlo, že Španělé pochopili důležitost uplynulé sezóny a udělali vše pro to, aby ji lidem nezhnusili.
OK, tak tomu budu říkat divná statistická náhoda…
mám pravidelné cesty na Mallorcu cca 5-6x ročně a taky většinou ok. Občas na check inu sedí nováček co nezná nějaké detaily, ale jinak se vcelku snaží. Security funguje rychle a odbavení na gatu taky ok
…vysvětlujete někomu, kdo ve Španělsku žil.
Ano, v mnoha odvětvích života se tento přístup projevuje. Doprava není jedním z nich.
Nejde mi primárně o Španělsko nebo předsudky, ale o statistické rozdělení. Tohle by nebylo nápadné tak leda u Norů v běhu na lyžích…
Jenže je to i naopak: krátké lety se obvykle točí s kratšími průlety než třeba dálkovky, takže jedno ranní zpoždění na daném stroji už není jak dohnat a valí se celý den na všech letech.