V Rumunsku z mé zkušenosti spíše než vozový park je problém katastrofální infrastruktura, po které se zejména v parném létě jezdí krokem. I na to letiště jsme před 14 dny jeli místo dvaceti přes 35 minut.
jenže to príjde právě s těmi novými vlaky… oni dají do kupy pár tratí a na nich budou jezdit vlaky ze Španělska… MY dáme do kupy infrastrukturu pro Stadlery z výprodeje…
A ona snad třeba trať z Havlíčkova Brodu do Brna je trať pro „Stadlery z výprodeje“? (A propos = pro pořádek: ani ty, které tam nyní jezdí, nejsou většinově rozhodně z výprodeje …)
martin-2630
1 měsíc
Neví někdo, jestli v Rumunsku ještě jezdí nesmrtelné motoráky řad 77 a 78?
Také se mi nelíbí…ale holt tady jste na webu Zdopravy.cz…když kritizujete něco českého, je to OK…dokonce snad přímo povinné. Zahraniční výrobky se tu ovšem v poslední době musí bezkriticky chválit, obzlášť ty Polské…jinak z toho místní mají palpitace.
A. Mikulka
1 měsíc
Pokud jsou ty lokomotivy skutečně určené jen pro vnitrostátní rumunské vlaky, tak nechápu, proč se pořizovaly TRAXX MS a ne TRAXX AC. Ale když to platí z valné části někdo jiný, tak asi není potřeba šetřit.
U nás se jede z dotací opravy 30+ let starých popelnic na ETCS dotace. Konečně někdo pochopil, že je lepší mit novou lokomotivu …by tam někteří od nás mohli jezdit na exkurze.
Ano, viděl jsem, ale doufám, že naplánovaná elektrizace a příklad modernizace na druhé stranině hranic v Maďarďarsku s tím pohne. Občas mám pocit, že to tlačí právě ti maďaři, aby měli rychlé spojení do bývalého Sedmihradska (ale to už je politika).
To bude asi tim, že my nerozhudujeme o tom na co nám milostivě eu přidělí dotace. Kdyby to bylo tak jednoduchý, tak čd napíšou žádost o dvěstě vectronů a nazdar.
Ale houby. Ty lokomotivy jsou financovány z Recovery resilience facility. U nás se tomu říká Národní plán obnovy a o konkrétním využití těch peněz si rozhodovaly jednotlivé národní vlády (s tím, že do recovery a resilience se vejde leccos). Národní vláda si stanoví priority a cíle, indikátory plnění. Ostatně tak to funguje u většiny evropských peněz, o konkrétním využití se rozhoduje na národní úrovni. Samozřejmě ty Davidovy povídačky o skanzenu jsou mimo, rumunská železnice je na straně jak infrastruktury, tak vozidel, mnohem větší skanzen, než česká. Nákup nových vozidel je super, ale ten naakumulovaný dluh je tam výrazně větší, než… Číst vice »
No len treba dodať, že na rozdiel od týchto 16 Traxxov prebiehajú modernizácie takmer 40 lokomotív zhruba v tomto veku u troch realizátorov (Softronic, Reloc a SCRL Brašov)
no no, Rumuni nekupují vlaky z výprodeje a nebojí se nakupovat na západě….
Vůbec, ale vůbec nekupují výprodej. 🙂
https://fr.wikipedia.org/wiki/Z_6100#/media/Fichier:Automotrice_58_des_CFR.jpg
V Rumunsku jezdí vlaky, které letos slaví 90 let.
V Rumunsku z mé zkušenosti spíše než vozový park je problém katastrofální infrastruktura, po které se zejména v parném létě jezdí krokem. I na to letiště jsme před 14 dny jeli místo dvaceti přes 35 minut.
jenže to príjde právě s těmi novými vlaky… oni dají do kupy pár tratí a na nich budou jezdit vlaky ze Španělska… MY dáme do kupy infrastrukturu pro Stadlery z výprodeje…
A ona snad třeba trať z Havlíčkova Brodu do Brna je trať pro „Stadlery z výprodeje“? (A propos = pro pořádek: ani ty, které tam nyní jezdí, nejsou většinově rozhodně z výprodeje …)
Neví někdo, jestli v Rumunsku ještě jezdí nesmrtelné motoráky řad 77 a 78?
Ano.
To je škaredá lokomotiva.. je to můj osobní názor.
Díky za mínusy
Díky za názor, klíčenky bohužel došly 🙂
Také se mi nelíbí…ale holt tady jste na webu Zdopravy.cz…když kritizujete něco českého, je to OK…dokonce snad přímo povinné. Zahraniční výrobky se tu ovšem v poslední době musí bezkriticky chválit, obzlášť ty Polské…jinak z toho místní mají palpitace.
Pokud jsou ty lokomotivy skutečně určené jen pro vnitrostátní rumunské vlaky, tak nechápu, proč se pořizovaly TRAXX MS a ne TRAXX AC. Ale když to platí z valné části někdo jiný, tak asi není potřeba šetřit.
To je kvůli požadavku na 200 km/h a poměrně rychlé dodání – AC verze na 200 zatím není k dodání (nevím, jestli někdy bude).
A nevíte náhodou jaká trať má být upravena na 200?
Tipmul bych si Bukurešť – Konstanta, protože ostatní oraniště opravují/přeložkují na 120-160km/h.
200 plánují po modernizaci trati Bukurešť – Craiova
Dík.
Vlastně to bude dobře, když tohle oraniště taky dají dohromady, ale očekávám na 200 více přeložek.
U nás se jede z dotací opravy 30+ let starých popelnic na ETCS dotace. Konečně někdo pochopil, že je lepší mit novou lokomotivu …by tam někteří od nás mohli jezdit na exkurze.
Jak co. Takové 460 a 560, dále 81x na koridorech a další skvosty díky ETCS jsou fuč, a jezdí místo nich nové Pantery a 847.
To jo, v Rumunsku potká člověk Traxx nebo Vectron na každém kroku, kdepak u nás 🙂
Rozhodně dělají něco pro to, aby to změnili a neměli jen šotoskanzen
Doporučil bych tu navrženou exkurzi.
Kam? Abych nenarazil na šotoskanzen. 🙂
Byl jsem třeba v Sighetu Marmației a tam to skanzen byl.
P.S.: Probíhá aktuálně nějaké modernizace (s množstvím přeložek) na trase Brašov – Sighișoara – Deva – Arad, tam to přestává být skanzen.
Třeba trat Oradea- Arad je typický skanzen
Ano, viděl jsem, ale doufám, že naplánovaná elektrizace a příklad modernizace na druhé stranině hranic v Maďarďarsku s tím pohne. Občas mám pocit, že to tlačí právě ti maďaři, aby měli rychlé spojení do bývalého Sedmihradska (ale to už je politika).
To bude asi tim, že my nerozhudujeme o tom na co nám milostivě eu přidělí dotace. Kdyby to bylo tak jednoduchý, tak čd napíšou žádost o dvěstě vectronů a nazdar.
Ale houby. Ty lokomotivy jsou financovány z Recovery resilience facility. U nás se tomu říká Národní plán obnovy a o konkrétním využití těch peněz si rozhodovaly jednotlivé národní vlády (s tím, že do recovery a resilience se vejde leccos). Národní vláda si stanoví priority a cíle, indikátory plnění. Ostatně tak to funguje u většiny evropských peněz, o konkrétním využití se rozhoduje na národní úrovni. Samozřejmě ty Davidovy povídačky o skanzenu jsou mimo, rumunská železnice je na straně jak infrastruktury, tak vozidel, mnohem větší skanzen, než česká. Nákup nových vozidel je super, ale ten naakumulovaný dluh je tam výrazně větší, než… Číst vice »
No len treba dodať, že na rozdiel od týchto 16 Traxxov prebiehajú modernizácie takmer 40 lokomotív zhruba v tomto veku u troch realizátorov (Softronic, Reloc a SCRL Brašov)