Ze Škody Favorit je už veterán, ceny stoupají i ke sto tisícům

Škoda Auto. Foto: MototechnaŠkoda Auto. Foto: Mototechna

Vlastnictví Škody Favorit, ideálně ještě s původní kupní smlouvou z Mototechny, se může ukázat jako nečekaně hodnotný majetek. Zájem o

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Hodnota těchto vozidel přitom neklesá, dlouhodobě se drží na průměrných 16 tisících korunách.

:-DDD opravdu uchovatel hodnoty…

Tomáš V.

Ještě nedávno jsem si chtěl Fávo koupit na běžný ježdění jako první auto. Lákala mě absolutní nenáročnost, směšné ceny oprav. S tím autem jsem celkově něco najezdil a řídí se to celkem pěkně, moc se mi líbí houpavost a celkově „klidnej“ podvozek. Navíc by to byl trochu swag, je to přece jen už docela popelnice. Jak se ale už před pár lety ukázalo, sehnat pěkný kus (do 70 tis. km) je za normální cenu (<20k) zcela nemožný. Když si člověk připočte ekodaň, je to už zcela mimo mísu. Mnozí majitelé mají navíc zřejmě dojem, jaký to mají doma poklad, ačkoliv… Číst vice »

Poudy

Taky jsem si ho chtěl koupit, pár let zpátky k tomu nebylo daleko, než se majitel osvítil a vyšlehl cenu na dvojnásobek, škoda.

Tomáš V.

A prodal? 🙂

Čas od času se bavím na Bazoši, kde je Favoritů na 15 stran, a nezřídka se tam různí mistři pokouší prodat za 60k Favorita s nájezdem přes 100 tis. km, s různě rozlezlou korozí, vybledlym lakem atd. Samozřejmě bez eko daně. Je to jejich věc, ale pro zasmání to není až tak špatný. 🙂

petr.r

na vesnicích to tak chodí, dali za to 85tkč a myslí si, že na tym ještě vydělají, ale co znám, tak favority a 120 se zhání ne na netu, ale na regionálních inzercí v novinách.

petr.r

myslíš ten favorit než tam vstoupil VW s roztečí kol 98mm. Znám dost kámošů co jsou na veterány, mně to neláká ani auta natož motorky raději mět v garáži roadstera modernější konstrukcí i výbavou.

Tomáš V.

První Favority byly kvalitou zpracování docela bída, vstup VW jim rozhodně pomohl. Ostatně k tomu existuje známá pověst, která praví, že první Favority měly špatně zkonstruovanou kapotu, která se při čelním nárazu nezlomila, nýbrž se utrhla z pantů a usekla posádce hlavu. Při vší úctě k docentu Hrdličkovi, je-li tohle vážně pravda, už nikdy by mě do toho nikdo nedostal, riziko srážky s blbcem je stejné ve Favoritu i v současném autě. Kdybych ale vybíral srdcem, tak určitě původní pekáč s komoušskym interiérem a otáčkoměrem. Nojo, člověk nemůže mít všechno, a za ty nesmyslný peníze už vůbec ne. A to… Číst vice »

petr.r

uplně první měly karburátor pierburg, potom začala licenční výroba.

D.S.

Karburátor Pierburg měly i některé vozy po VW faceliftu.

AAA

Po faceliftu? Před ním byly exportní verze pro západ s elektronicky řizeným Pierburgem a katalyzátorem (obecně označované za dost problematické). Po faceliftu by měla být už jen stříkačka + exportní verze pro východní trhy s klasickým Jikovem.

petr.r

ten jikov byl licenčně vyráběný pierburg a jak měl být favorit 1,5l motorem tak se dovezlo několik pierburgu větších, ten jsem měl v polským fiatě.

D.S.

Úplně komplexně historii Favoritu neznám, ale měli jsme doma Forman GLX Silver Line, r. v. 93, 43kW s karburátorem. Že se skutečně vozy po faceliftu s karburátorem vyráběly je patrné i například ze začátku tohoto videa:
https://www.youtube.com/watch?v=ra6-xTi9YZA

AAA

OK … ono v těch mezidobích asi vznikalo lecos 🙂

Pitrys

S těmi rozseknutými hlavami si to možná pletete s řadou 105/120.

petr.r

tam zase praskaly poloosy, ale favorit byl první auto co měl oddělávací kulu.

Michal

Blbej nápad, vysvětlím proč: dělal jsem v první polovině 90. let autoškolu a vozový park se už tehdy dělil na nová auta ze západu a všechny ty popelnice původem z totáče, v různé fázi koroze, která tehdy postupovala výrazně rychleji než dnes. V autoškole nám ukazovali děsivé záběry z autonehod, typická fotka kolize (tehdy) nového auta s popelnicí vypadala tak, že popelnice byla na několik kusů, mrtví, těžce ranění, zatímco nové auto bylo pomuchlané a i stav cestujících byl výrazně lepší. Favorita jako veterána možná někam na vesnici daleko od velkých měst a jezdit tím padesátkou, ale jako první auto… Číst vice »

Nekdo

no vidite a ja mel to stesti jezdit Favo jako prvni vlastni auto. nebyl jsem zadne ucho, kdyz jsem jej kupoval, mel jsem uz 26, paradni kousek, ferove vytunen fanouskem, ktery vyrostl v autoservisu, zadne vesnicke shity typu navareny vejfuk a obri plastove kridlo. vydrzel az do 300000 tkm. koupen za tusim 12 kKc, po nekolika letech (s rocnim najezdem >20 tkm) po lehkem tukanku ve meste bohuzel odepsan (oprava by neco stala). vzdy jsem si byl plne vedom toho, ze jakakoliv vaznejsi havarie je smrtelna, ale to v tech letech mezi 20 a 30 resi jen malokdo 😀 a… Číst vice »