Automobily

Ze Škody Favorit je už veterán, ceny stoupají i ke sto tisícům

Škoda Auto. Foto: Mototechna

Vlastnictví Škody Favorit, ideálně ještě s původní kupní smlouvou z Mototechny, se může ukázat jako nečekaně hodnotný majetek. Zájem o tento model začíná v posledních měsících výrazně růst zejména kvůli tomu, že oficiálně je z tohoto modelu už věkem veterán.

Průměrná výkupní cena je kolem 30 až 40 tisíc korun, při nízkém nájezdu jsme se dostali už nad 100 tisíc korun,“ říká provozní ředitel Aures Holdings Petr Vaníček. Pod Aures patří značka Mototechna Classic, která se zaměřila na prodej starších vozů.

Očekávali jsme zájem o staré škodovky, ale Favorit rozhodně překvapil. Lidé mají k těmto vozům silný vztah a spolu s nízkým nájezdem to jen zvyšuje jejich investiční potenciál,“ doplnil Stanislav Gálik, ředitel inovační laboratoře AuresLab, která patří do skupiny Aures Holdings.

Vysoká cena se ovšem netýká zdaleka všech vozidel. Podmínkou je hlavně dobrý stav. „Vykoupíme jen jedno auto z deseti, které nám lidé nabízejí,“ říká Vaněček. Podle něj je ještě cennější, pokud mělo auto jen jediného majitele, který má i kupní smlouvu přímo z Mototechny, kde ji kupoval. „Veterány a investiční vozy se ukázaly jako dobrý přírůstek do našeho portfolia, zájem o ně nás mile překvapil,“ dodal Vaněček. Velký zájem o favority si vysvětluje i tím, že jde ještě stále o relativně mladé auto, které si lidé dobře pamatují. Pro spoustu řidičů šlo často o první vůz, se kterým se setkali například v autoškole.

Postupně se dá přitom očekávat podobný nárůst zájmu o Škodu Felicii. Té v nabídce autobazarů dlouhodobě ubývá, na trhu je aktuálně k dispozici 432 vozidel (loni 542, předloni 557). Hodnota těchto vozidel přitom neklesá, dlouhodobě se drží na průměrných 16 tisících korunách.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Michal
Host
Michal

Hodnota těchto vozidel přitom neklesá, dlouhodobě se drží na průměrných 16 tisících korunách.

:-DDD opravdu uchovatel hodnoty…

Tomáš V.
Host
Tomáš V.

Ještě nedávno jsem si chtěl Fávo koupit na běžný ježdění jako první auto. Lákala mě absolutní nenáročnost, směšné ceny oprav. S tím autem jsem celkově něco najezdil a řídí se to celkem pěkně, moc se mi líbí houpavost a celkově „klidnej“ podvozek. Navíc by to byl trochu swag, je to přece jen už docela popelnice. Jak se ale už před pár lety ukázalo, sehnat pěkný kus (do 70 tis. km) je za normální cenu (<20k) zcela nemožný. Když si člověk připočte ekodaň, je to už zcela mimo mísu. Mnozí majitelé mají navíc zřejmě dojem, jaký to mají doma poklad, ačkoliv… Číst vice »

Poudy
Host
Poudy

Taky jsem si ho chtěl koupit, pár let zpátky k tomu nebylo daleko, než se majitel osvítil a vyšlehl cenu na dvojnásobek, škoda.

Tomáš V.
Host
Tomáš V.

A prodal? 🙂

Čas od času se bavím na Bazoši, kde je Favoritů na 15 stran, a nezřídka se tam různí mistři pokouší prodat za 60k Favorita s nájezdem přes 100 tis. km, s různě rozlezlou korozí, vybledlym lakem atd. Samozřejmě bez eko daně. Je to jejich věc, ale pro zasmání to není až tak špatný. 🙂

petr.r
Host
petr.r

na vesnicích to tak chodí, dali za to 85tkč a myslí si, že na tym ještě vydělají, ale co znám, tak favority a 120 se zhání ne na netu, ale na regionálních inzercí v novinách.

petr.r
Host
petr.r

myslíš ten favorit než tam vstoupil VW s roztečí kol 98mm. Znám dost kámošů co jsou na veterány, mně to neláká ani auta natož motorky raději mět v garáži roadstera modernější konstrukcí i výbavou.

Tomáš V.
Host
Tomáš V.

První Favority byly kvalitou zpracování docela bída, vstup VW jim rozhodně pomohl. Ostatně k tomu existuje známá pověst, která praví, že první Favority měly špatně zkonstruovanou kapotu, která se při čelním nárazu nezlomila, nýbrž se utrhla z pantů a usekla posádce hlavu. Při vší úctě k docentu Hrdličkovi, je-li tohle vážně pravda, už nikdy by mě do toho nikdo nedostal, riziko srážky s blbcem je stejné ve Favoritu i v současném autě. Kdybych ale vybíral srdcem, tak určitě původní pekáč s komoušskym interiérem a otáčkoměrem. Nojo, člověk nemůže mít všechno, a za ty nesmyslný peníze už vůbec ne. A to… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

uplně první měly karburátor pierburg, potom začala licenční výroba.

D.S.
Host
D.S.

Karburátor Pierburg měly i některé vozy po VW faceliftu.

AAA
Host
AAA

Po faceliftu? Před ním byly exportní verze pro západ s elektronicky řizeným Pierburgem a katalyzátorem (obecně označované za dost problematické). Po faceliftu by měla být už jen stříkačka + exportní verze pro východní trhy s klasickým Jikovem.

petr.r
Host
petr.r

ten jikov byl licenčně vyráběný pierburg a jak měl být favorit 1,5l motorem tak se dovezlo několik pierburgu větších, ten jsem měl v polským fiatě.

D.S.
Host
D.S.

Úplně komplexně historii Favoritu neznám, ale měli jsme doma Forman GLX Silver Line, r. v. 93, 43kW s karburátorem. Že se skutečně vozy po faceliftu s karburátorem vyráběly je patrné i například ze začátku tohoto videa:

AAA
Host
AAA

OK … ono v těch mezidobích asi vznikalo lecos 🙂

Pitrys
Host
Pitrys

S těmi rozseknutými hlavami si to možná pletete s řadou 105/120.

petr.r
Host
petr.r

tam zase praskaly poloosy, ale favorit byl první auto co měl oddělávací kulu.

Michal
Host
Michal

Blbej nápad, vysvětlím proč: dělal jsem v první polovině 90. let autoškolu a vozový park se už tehdy dělil na nová auta ze západu a všechny ty popelnice původem z totáče, v různé fázi koroze, která tehdy postupovala výrazně rychleji než dnes. V autoškole nám ukazovali děsivé záběry z autonehod, typická fotka kolize (tehdy) nového auta s popelnicí vypadala tak, že popelnice byla na několik kusů, mrtví, těžce ranění, zatímco nové auto bylo pomuchlané a i stav cestujících byl výrazně lepší. Favorita jako veterána možná někam na vesnici daleko od velkých měst a jezdit tím padesátkou, ale jako první auto… Číst vice »

Nekdo
Host
Nekdo

no vidite a ja mel to stesti jezdit Favo jako prvni vlastni auto. nebyl jsem zadne ucho, kdyz jsem jej kupoval, mel jsem uz 26, paradni kousek, ferove vytunen fanouskem, ktery vyrostl v autoservisu, zadne vesnicke shity typu navareny vejfuk a obri plastove kridlo. vydrzel az do 300000 tkm. koupen za tusim 12 kKc, po nekolika letech (s rocnim najezdem >20 tkm) po lehkem tukanku ve meste bohuzel odepsan (oprava by neco stala). vzdy jsem si byl plne vedom toho, ze jakakoliv vaznejsi havarie je smrtelna, ale to v tech letech mezi 20 a 30 resi jen malokdo 😀 a… Číst vice »

Partneři