Ze 140 nově 58. První autobusovou linku střídají v Praze trolejbusy, zkušební provoz končí
Kloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu. Foto: DPP
Na lince se mohou ještě objevit autobusy, čeká se na převzetí zbývajících trolejbusů.
Netušite někdo, proč mám pocit, že těch dieselů tam ještě pár týdnů bude jezdít spíše opravdu hodně?
To je otazka, da se to i hrube spocitat,… proc myslite?
protože je složité legislativní řízení a v testovacím provozu hodně chcípali čínské díly
No, ted tam jezdi 2 vozy TNS (ev.c. 107 a 108) a 2 vozy Solaris, ale ty krouti jinou trasu, 4 vozy diesel, no uvidime, asi ze zzacatku skutecne bude vice dieselu…
A ještě k tomu novému vzhledu „PID vozidel“. Při vší úctě k autorovi, ale méně elegantní nátěry snad žádné evropské město nemá. Nedávno jsem si „projížděl“ vizuály. Namátkou Žilina, Vilnius, Plzeň, Jihlava, i ta Bratislava s celočerveným nátěrem je elegantnější….
Těch měst s podobnými nátěry MHD je v zahraničí několik. Nic nového.
Nátěr je v pohodě, jen SOR tomu úspěšně vzdoruje, takže tam pořád máme ty upíří zuby, kotasovské lišty a červené pruhy v úplně jiných místech, než na ostatních vozidlech.
U nových Sorek dle mého strašně záleží na laku, zrovna výše zmiňovaná Bratislava nebo Transdev u vozů pro Karvinou si s těmi Kotasovinami dokázali suprově poradit, a dělá to z těch aut troufám si říct úplně jiný stroje. 😉
Viděl jste, v jakém nátěru jezdí vlaky v Plzeňském kraji? To je jako by Praha byla komunistický zaprděný hnus, kde někdo rozkázal, že vše musí být co nejhnusnější, a pak se podíváme na západ do Plzně, kde mají krásné ve volném trhu vytvořené návrhy vzhledu MHD.
Já je viděl. A jsou docela ohyzdné. Obzvláště odporné jsou ty cákance barvy přes okna RS1
ta trikolóra byla hezká, ale Úvalská malá odporná věc si řekla NE, já to chci jinak
Já vítám zahájení pravidelného provozu trolejbusů všemi deseti! Hlavně jako nápravu tehdejší obrovské hlouposti je v Praze rušit. A to v situaci, kdy hlučnost autobusů a jejich výfukové plyny byly neskutečné. A číslování? Vždyť je to malichernost. Lidi přece nejsou hloupí, za dva dny jim ani nepřijde, že nejedou „číslem 140“ ale „osmapadesátkou“. Mimochodem, když se rušily trolejbusy, také těm linkám změnili čísla (z 52 na 128, z 55 na 138 atd.).
Jenže ono nejde primárně o ty, co přečíslovanou linkou jezdí denně, ale o ty co jí jezdí málokdy nebo ji mají napsanou v bedekru.
Ano, nebudeme nikdy nic měnit, aby někdo náhodou nemohl být zmatený.
Někdo hledá způsoby, nekdo hledá důvody…. 😉
Kolik lidí v Praze jezdí čistě podle bedekru? Asi to budou ti samí, kteří se jen podívají na číslo linky a velký inverzní nápis „Vozovna xx“ je nezajímá, takže se pak hrozně diví, že jejich spoj předčasně zatočil do depa.
No u linky na letiště ještě možná, ale kolik zahraničních turistů asi jezdí do takových Miškovic? 🙂
Ale i pokud jde o to letiště – čím dál tím více lidí než aby si kupovalo nějaké průvodce si zadá hledané spojení do nějaké mapové aplikace (třeba Google Maps) a tam se to změní velmi snadno.
A já když někam cestuji, tak než abych si sháněl nějakého tištěného průvodce (ten vždycky bude více či méně neaktuální), tak raději využiji třeba webů Wikitravel nebo Wikivoyage. A tam to půjde opravit velmi rychle…
Existuje nějaké porovnání nákladů na provoz trolejbusů a elektrobusů. U trolejbusů vidím náklad na trolejové vedení, drážní schvalování. U elektrobusů dobíjecí stanice, omezená životnost z důvodu životnosti baterií.
Porovnání existují, ale tady jako podobně u tramvají, nebo u kolejových vozidel se počítá s mnoha dalšími partnery. Trolejbusy jezdí v mnoha zemích světa, několik desítek let bez přerušení, což je ideální volba. Mnozí se k trolejové dopravě opět vrací podobně jako Praha. Je to v mnohém výhodnější než vozidla pouze na baterie. Baterie mají ztráty, jsou těžké, výroba provoz a likvidace není vůbec bez ekologických komplikací. Trolejbus je kompromis mezi tramvají a autobusem. Je pružný v provozu, nedělá větší hluk, nezatěžuje město exhalacemi, a když stojí třeba na křižovatce, tak vůbec. Má větší životnost než autobus, je vhodný na… Číst vice »
Na absurditu a šotoušismus toho přečíslování už odkazuje dostatek komentářů níže. Takže já se dopustím jen čistě praktického dotazu: To jako zavádění trolejbusů je od počátku míněno jako velmi lokální PR záležitost? Protože jinak přece dost brzy ta čísla dojdou. Pak to bude důvod v elektrizaci nepokračovat nebo jako jak…?
Ten systém číslování má prostor pro 40 trolejbusových linek (50–89), to ještě na nějakou dobu vystačí.
Ale tak při tom tragickém tempu to jistě „na nějakou dobu“ vystačí. Ale copak máme po Praze jen 40 vytížených linek? Takže co potom?
Ještě kdyby třeba byla pro trolejbusy vyhrazena série 100, a busy 200, to by sice bylo taky šotoušství, ale aspoň tzv. „nepřekážející“ (mimo přechodné období, kdy by zas byl nedostatek čísel 200 a museli bychom se přeučit 3/4 linek – hm, tak asi nic).
Některé linky se přece mají dle plánu spojovat, 136+150, 142+225 a další. A jestliže je v plánu do roku 2032 využít řadu do 69 a to ještě s chybějícími 60 a 65, tak to vydrží na docela dlouho.
Spíš není výhledově moc prostoru v číslování, pokud by se chtělo časem udělat nějakou noční trolejbusovou linku. Teď na to není dostatečná trolejová síť, ale jestli se realizuje vše do roku 2032 dle plánu, tak pak by třeba nějaká vymyslet šla.
No pokud jde o noční linky – je otázka, jestli nutně musí mít jiné číslo. U nočních autobusových a tramvajových linek to má možná smysl v tom, že jejich trasa neodpovídá žádné z denních linek. Ale u trolejbusové linky při současné komplexnosti sítě trolejových vedení moc jinudy nepovedete. Takže kdyby hypoteticky měla jezdit noční trolejbusová linka třeba z letiště, tak dál než na Veleslavín by asi stejně nejela (zde bohužel ne přestup na metro, ale asi leda na noční tramvaje), tak proč by vůbec měla mít jiné označení, než denní linka?
Třeba to dopadne tak, že v sérii 50-89 budou páteřní, často jezdící linky, jako jsou 119, 136, 195, 177, 201… (pravda, ta 58 do toho moc nezapadá, pokud ROPID neplánuje její posílení) a nějaké další trolejbusy budou v sérii 100 pomíchané s autobusy.
No, mam pocit, ze spis dochazi autobusova cisla, rada 100-250 ke temer plna…
Tak to fandím…
Vzhledem k tomu kolik trolejbusů je aktuálně provozuschopných a ty které jsou jak dlouho vydrží na lince. Aby pak náhodou nepřišlo zklamání.
Číslo je to nejmenší. Tohle mi přijde jako větší problém:
https://cnn.iprima.cz/videa/cnndomaci/video-nejdelsi-cesky-trolejbus-ma-problem-nevejde-se-v-praze-na-kruhovy-objezd
To ani nemluvím o o vyhlášce 209/2018.
Prosím o nesdílení blábolů.
Omlouvám se, nechal jsem se zbytečně unést a naletěl jsem. 🙁
Prima je bůvár.
Nicméně to vybočování třetího článku trolejbusu na Evropské do vedlejšího pruhu je reálný problém.
Vzpomeňme si jak na tomto místě dopadl v roce 2017 zkušební tříčlánkový autobus, kdy došlo ke střetu třetího článku s popelářským vozem jedoucím ve vedlejším pruhu.
Má na toto DPP vymýšlené nějaké řešení?
https://g.denik.cz/63/ef/7233147-praha-evropska-veleslavin-autobus-nehoda_denik-galerie-800@2x.jpg
Ted jsem s tím absolvoval cestu z Proseka do Letňan a kruháče to zvládá úplně v pohodě bez sebemensiho rozdilu proti normálnímu autobusu, z čehoz vyplývá, že prima je žumpa. Jiná věc je, že minimálně bez zatížení to skáče jako koza a nezažil jsem hlučnější klimatizaci nebo co to bylo.
CNN Prima je fakt “kvalitný” zdroj “informácií”
Prohlédl jsem si to video, nečekal jsem od CNN Prima mnoho, ale je to ještě horší, než jsem dokázal představit v nejdivočejších představách. V nadpise se píše, že se nevejde na kruhový objezd, přitom nic takového ve videu není. Je tam všehovšudy jedna fotka, kde autobus zadkem vybočuje při zatáčení do vedlejšího pruhu. Jinak jsou tam bláboly náhodných lidí ze sociálních sítí, a bláboly známého lháře Ondřeje Prokopa, obojí s nulovou informační hodnotou.
Nedalo mi to a musel jsem jim napsat…
Řidič tam s tím jel velmi pravděpodobně poprvé, takže si opatrně najel více než to bude normálně. Vidím spíš problém ve vyjíždění z konečné. Pokud bude na křižovatce s Evropskou na semaforu stát na červené až druhý, tak bude problematický průjezd od Evropské směrem k ÚVN. Bude „trčet“ do protisměru. Taky si to ale nakonec určitě nějak sedne.
Díky za připomenutí, jak velké zoufalství zpravodajství Primy je. Zase mi na rok stačí.
Souhlasím. Normálně to nesleduju, titulek jsem ignoroval, očekával jsem více informací. Šlápl jsem vedle. 🙁
To je riadna šotoušovina, prečíslovať existujúcu linku na hisotrické číslo trolejbusovej linky iba z dôvodu že sa zmení typ vozidiel premávajúcich v jej trase. Ešte by som to pochopil, keby tam jazdili trolejbusy Škoda 8Tr a Tatra T401, lebo tam šotodôvod na nejaké pôvodné číslo existuje. Ale ak tam príde niečo, čo väčšina cestujúcich nerozoná od autobusu (alebo elektrobusu), najmä ak to pôjde práve v úseku bez trolejového vedenia, tak je to zbytočná a hlavne nepotrebná zmena, ktorá akurát tak bude mýliť ľudí, ktorým odrazu miesto linky, na ktorú boli zvyknutí, príde niečo iné. Najmä ak vezmem v úvahu, koľko… Číst vice »
Začal bych tím, že se zruší nesmyslná úřední kategorizace trolejbusu jako drážního vozidla, a z toho vyplývajících rozdílech ve všem navazujícím.
To nemá moc společného s číslováním linek. Kdyby byl zájem, mohlo se to jmenovat v rámci ČR třeba 199140. (V rámci PID 140).
To už naštěstí alespoň trochu probíhá, například teď od letošního prvního ledna byly podmínky na zdravotní způsobilost pro řízení autobusu a trolejbusu srovnány na úroveň prvně jmenovaného, tj. například odpadají některé dříve povinné lékařské vyšetření 😉
„budeme po dočasnou dobu vypravovat i kloubové naftové autobusy, ale již s označením jako linka 58“ – další důvod.
Takže přečíslování ze 140 na 58 má cestujícímu říct, že přijede trolejbus. Až na případy, kdy ten trolejbus vypadá jako autobus protože jede na baterky. Ledaže rovnou přijede autobus. A cestujícím je to stejně jedno. Fakt gratulace šotokřídlu DPP.
Výborné je i zavedení třímístných evidenčních čísel u trolejbusů, třebaže ještě nedávno měl PID obrovský problém s autobusy subdodavatelů, které neměli čtyřmístné číslo. Někdo si dal tu práci, aby v Mapě PID šlo vyhledávat podle čísla vozu, a DPP jim to takto rozbije… 🙂
…má říci, že přijede elektrické vozidlo. Autobus je v tomto případě nasazen jako náhradní doprava.
Zruší se autobusová linka ale bude jezdit NAD za trolejbus, to je vtipné. 🙂
Žádná NAD nebude 😘
Však to v tom článku píšou že bude…
A proc dnes odpoledne tj.1.2.z deviti poradi na lince 58 bylo 7 busu s cedulkou nahradni autobusova doprava,chytroline??
Tlak na SOR aby konečně dokončil zakázku tak jak má. 😉
To chci vidět to nasazení nových SORů, které už mají rok skluz a stále to vázne. Za poslední týden jsou venku maximálně dva vozy, dnes jeden, a to se ještě během dne střídají podle toho jak se jim projeví závady. Nebýt tlak na dodání do konce roku kvůli dotacím, tak bych je nechal jezdit ve zkušební provozu tak dlouho, dokud si výrobce ty mouchy nevychytá. Aktuálně je to fraška ve stylu „vozidla nám chcípají jen o něco méně než na začátku, ale najeli jsme x tisíc kilometrů, takže máme splněno“.
Trolejbusy se především nikdy neměly rušit. Ale komunisti tu udělali v dopravě hodně špatných rozhodnutí za které jsme leckdy biti dodnes.
No, nič v zlom, ale čo v tých rokoch bolo na tom rozhodnutí zlé ? Áut bolo na cestách len zopár, nafta pre busy skoro zadarmo, náklady na údržbu a výstvabu trakčného vedenia a meniarní značné. Rozhodnutie na tú dobu nebolo vôbec zlé a ani jedinečné …. kto vtedy mohol vedieť, ako to po dlhých desiatkach rokov bude vyzerať ….
Ano, ve své době šlo vlastně o docela racionální rozhodnutí. To nic nemění na faktu, že mnohé zase zmatlali (ZÁKOS, podzemní tramvaj a až za pochodu změna projektu na metro – na „doporučení odborníků z Moskvy“, samozřejmě masivní rušení tramvajových tratí v centru Prahy…
Typické. Vůbec vás nenapadlo, jak příšerně za komančů ty busy smrděly a jak nezdravé to bylo. A také ten hluk při zimním tůrování, hlavně před ranní špičkou. Bydlel jsem u konečné, tak vím o co šlo. A pak se někdo zeptá, co že jako bylo špatně…
Já ještě kdysi slyšel jednu teorii – jak se počítalo s tím, že by nás imperialistický západ každým dnem mohl napadnout – třeba nám na Prahu chtěl hodit nějakou atomovku – tak klasické autobusy by bylo možné použít na evakuaci lidí z Prahy pryč. Trolejbusy dost těžko…
Přičemž v jiných už na ně přes 30 let zdárně navazujeme…
Proč je zastávka Kundratka stále uváděna jako na znamení, když tam stejně každý spoj bude muset zastavit kvůli natrolejení?
Na znamení bude otevírat dveře
Muze jet autobus
Když bude mít nabito a zpoždění, tak to může projet a natrolejit se až v Letňanech.
To dožene asi tak kolik… 15 sekund?
Zsatvení a rozjezd je víc než 15 vetřin a navíc – energie.
Zrovna pod kopcem dává smysl se napojit na vedení
Pokud se nezakáže jezdit na baterie pod trolejovým vedením jako v jiných městech.
Proč je to (jinde) zakázané?
Jenom bych tipoval – šetření akumulátoru. Být připraven na odklon mimo trolej.
Tam je velka chyba, ze je trolej prerusena… kvuli mostu, no, mozna spis jen kvuli normam…
Pod tím mostem byly často stržené troleje, než došlo k rekonstrukci a oddělení aut od kolejí. S trolejbusem by se to opakovalo. Je s podivem, že ač most je z 70. let, je těžce nenormový.
No, me napadlo troleje posunout k tramvajovym, mozna i jizdu trolejbusu po kolejich, tam by snad i na vyjimku slo?
„…na večerní spoje, které po půlnoci pokračují jako noční linka 911 budeme po dočasnou dobu vypravovat i kloubové naftové autobusy, ale již s označením jako linka 58…“
Tahle pasáž krásně ilustruje absurditu přečíslování ze 140 na 58. Je to pouze snaha magistrátu dělat si PR skrz ROPID, na úkor cestujících, kterým naprosto zbytečně mění číslo linky.
Není to nic divného, děje se to i v Brně. Např. na lince 30.
Jestli myslíte 43 do Soběšic, tak ta nebude přečíslovaná na 30, ale nahrazená prodloužením už existující 30. To je rozdíl.
Ne, myslím večerní spoje, které jezdí kloubové autobusy, které pak přejíždí na N92.
Jde o to, že DPP potřebuje již použít trolejbusy, které mu stojí v garáži. Těch co nezasáhne do provozu je jen několik. Pod číslem 140 nemůže trolejbusy provozovat protože na ní je autobusová ne drážní licence (trolejbus je dráha). Na lince 58 budou moci poslat občas autobus, který bude označen jako náhradní doprava (za trolejbusovou dráhu). Tady víc než o PR jde o legislativu.
To jako tvrdíte, že drážní licence je vázaná na konkrétní číslování linky a ne na trasu jako takovou? To nějaké hodně přitažené za vlasy. Číslování linek je spíše taková “šotoušská” záležitost, jak to chtějí mít provozovatelé dopravních podniků hezky rozdělené – vybraná čísla pro tramvaje, jiná pro autobusy, jiná pro trolejbusy. Ale z pohledu cestujícího v tom velkou přidanou hodnotu nevidím. Jestli mě na potřebnou zastávku dopraví tramvaj, autobus, nebo trolejbus, mi může být ukradené. Důležitá je trasa, ta má být svázána s konkrétním číslem linky. Takže souhlasím, že přečíslovat linku jedoucí po stejné trase jako původní autobus hodně zavání… Číst vice »
Kvalitní marketing není ostuda!!
Marketing je to až v druhé řadě. Ano, s jiným číslem lépe se to „prodá“ – jako „nová kvalita“, kterou chce vidět i poskytovatel dotace. V prvé řadě za novými číslíčky je šotoušství a když ne to, tak minimálně ulehčení práce s licencemi (k provozu je třeba mít drážní licenci). Prostě se nechtělo zachovat lidem to, na co jsou zvyklí. Ve všech bedekrech máte z letiště 119, není lepšího způsobu, jak přispět ke zmatení návštěvníků Prahy. I ty čachry se 140 budou vnímány negativně a většina cestujících z Čakovic, Letňan a Proseku se logicky bude ptát, proč nám v tom… Číst vice »
Já jsem tentokrát nehodnotil, jestli je tento typ marketingu kvalitní. Mně přečíslování jednou provždy asi nevadí, ale někdo to může vidět jinak. Jen jsem reagoval nato, že když někde začíná jezdit ekologická doprava, je velmi dobré to dát všem vědět a pochlubit se tím.
Kvalitním marketingem nazýváte to, že cestující jsou otravováni zbytečným přečíslováním?
Něco takového tam píšu?
A naopak některé dopravní podniky – nedávno Bratislava – od toho rozdělení upouštějí a používají jedinou číselnou řadu, protože cestujícímu je to fakt jedno a rozdíl mezi elektrobusem a bateriovým trolejbusem je zanedbatelný.
Jo. Kvůli změně licence se musí měnit číslo a trolejbusy nemůžou jezdit jako linka 140. Až na to, že to není ten důvod.
Dnešní autobusová linka má číslo 100140 a dnešní trolejbusová linka má číslo z tramvajové řady 199058. Nevím, proč by nová trolejbusová linka nemohla dostat v licenci číslo 199140 a na vozidle by pak svítilo pořád stejných 140 jako předtím.
Ty první 3 čísla se veřejně neukazují, ale pražské busy mají zpravidla předčíslí 100 a tramvaje 199.
Ta čísla na 199 jsou jen technická fikce, to nejsou oficiální čísla.
Trolejbus není dráha, trolejbus je drážní vozidlo.
A zároveň i silniční vozidlo, na to úředníci zapomínají.
I když to tak na pohled nevypadá, tak trolejbus je legislativně víc tramvaj s volantem než autobus.
Je zajímavé, že jednotný nátěr má upozaďovat trakci (na rozdíl od Plzně) a pak to takle rozšotouší jiným číslem linky.
Tohle není o nějakém šoutoštví, ale o licenci. Ta na 140 je pro autobusy, ta nová pro drážní vozidla (trolejbusy).
Už to tu bylo řečeno. Autobus má číslo 100140 (první tři se nezobrazují), nový trolejbus má číslo 199058 – klidně by mohl ale dostat 199140, takže by na trolejbusu svítilo 140 (to 199 je z číselné řady tramvají) – licence by byla na 199140 jiná, než na 100140, byť by na vozidle svítilo stále 140
No to je teda komedie, hlavně za každou cenu změnit číslo linky na trolejbusové a pak tam budou pod trolejbusovým číslem jezdit i busíky.
Několik týdnů max. Že jede místo trolejbusu autobus se čas od času v trolejbusových provozech děje. Je to běžné. V Ústí nad Labem to před 15lety bylo i na můj vkus časté až příliš.
Dnes vyhelo 7 kusu,po obede uz jen 2.
Busiky nejaky cemas vydrzi,mozna dele nez si vedeni praglu preje,a ze 19.2 bude plne trolejbus je zbozne orani
Trošku nechápu to rozlišování linek trolejbus/autobus…. Vždyť je to přeci úplně jedno co mi na zastávku přijede, takhle v tom číslování bude větší zmatek…
To je samozřejmě pravda, ale to „klasické trolejbusové číslo“ má zcela zásadní šotovýznam a to není radno v Praze podceňovat 🙂
Právě – jen a pouze šotovýznam. Jiný to nemá. Takže povýšení hrátek a libůstek nad komfort pro cestující (zbytečné nové číslo). A totéž nastane v případě linky 59… 🤷♂️🤦♂️
Ano, je to kravina… Autobus má číslo 100140 (svítí 140), trolejbus by mohl mít „šotoušsky“ 199140 (místo 199058) a svítilo by na něm taky 140… Prostě blbost 🙂
Aha, takže tím označením 58 jsem tedy snížil komfort pro cestující? A prosím jak? Já myslel, že naopak se komfort zvýší, protože tam jsou úplně nová, méně hlučná a moderní vozidla. A aha… Já netušil, že přečíslování linek a změny trasy se skoro.v.Praze nedějí. Ještě, že tramvaje a Budy jezdí padesát let furt stejně….
Ta nová vozidla by se klidně dala provozovat pod číslem linky 119. Akorát z toho bude mít pár lidí chaos. Jasně, dočasně, pak si zvyknou na nové číslo. Ale benefit z toho čísla neplyne žádný. I ten marketing na nová vozidla/trakci by se dal dělat se starým číslem.
Tady šlo o komfort orientační. Tedy že si cestující nebude muset zvykat na nové číslo
Ano, přesně to jsem měl na mysli. Mělo mi dojít, že pro někoho může být těch pár řádek naprosto nad jeho síly… 🤷♂️🤦♂️🤪
To nebyly asi tak šotodůvody, potřebovali uvolnit řadu 2xx pro příměstské autobusy. Něco jako když se v Praze přečíslovali školní linky. Zároveň si řekli, že novou vyhrazenou číselnou řadu pro trolejbusy dělat nebudou.
Bratislava je moderní evropská metropole. Praha je zastydlá puberťačka, která mentálně pořád vězí v devadesátkách, a proto tady skoro nic nejde změnit.
Může jít i o snahu uvolnit pár čísel z autobusové řady, která je dost plná. Pokud zas přijde nějaká móda zřizování midibusových linek, může to být problém.
Lehce OT – ty standardy kvality, že maximální stáří autobusu je 15 let, jsou dost pomýlené. Nepřipadá mi, že by za posledních 15 let došlo k nějaké zásadní evoluci kvality ve prospěch veřejnosti. A pokud došlo, tak ať se tedy do standardu napíšou ty konkrétní parametry. Připadá mi nesmyslné vyřadit autobus jen na základě stáří. To by si měl rozhodovat jen dopravce, zda se mu jej vyplatí provozovat.
Standardy kvality nastavené na stáří autobusů 15 let jsou k tomu, abychom nejezdili v rozpadajících se šrotech. V pražském provozu je často i vůz starý 14 let velmi opotřebovaný. A mnohdy na mnoha mísech rezavý. Doufám, že se požadavky na maximální stáří vozů projeví v dohledné době i na městských linkách Arrivy a About me.
Rozpadající se šrot může být i autobus daleko mladší než 15 let, když dopravce kašle na jeho údržbu. A naopak 15letý autobus může být naprosto v pohodě, zvlášť pokud byl třeba nakoupený jako ojetina a nemá tolik najeto. Já souhlasím s předřečníkem, že ten standard kvality je úlet.
Takhle individuálně posuzované má smysl to co píšete. V rámci velkého systému nikdo není schopný detaily kontrolovat a proto se aplikují jednotná pravidla na stáří vozů, jejich vybavení, úklid. Jsou dopravci zodpovědní a ti druzí, kteří potřebují tato pravidla. Jinak by jezdili s úplnými vraky.
Ale když nakoupí nějaké nepovedené turečáky, a ještě je neudržují, tak to můžou být vraky klidně i posledních 7 let provozu z těch 15ti.
Daleko lepší by bylo zařadit do parametrů třeba hluk z hrkání v interiéru.
Víte něco o měření hluku? Jak dlouho trvá, kolik stojí, kolik je kapacita lidí, kteří to umí? Jaké jsou limity?
Jak často budeme opakovat? Co s busem, když mu zkouška propadne? Bude odstaven? Bude jezdit – na výjimku, načerno?
Ať lidé, kteří by byli třeba, raději něco tvoří.
Tudy opravdu cesta nevede. Z hygieny mám státnici.
Měřit se může namátkově. Zkouška nepropadne, bus bude vylosován (nejdéle neměřený, víc stížností od cestujících).
JJ, např. byla tu před několika lety situace, že DPP vyřazoval nejstarší NP autobusy, zatímco stále nasazoval do provozu novější vysokopodlažní kusy.
Tak zase je potřeba uznat, že ty nejstarší Citybusy to už fakt měly za sebou.
Souhlasím. Já v provozu nevidím rezavé busy, to si spíš DP vyřadí sám kvůli technikému stavu než kvůli věku. Stejně tak u tramvají nebo vlaků. Když funguje průběžná údržba, opravy, repase, tak není problém mít desítky let starý skelet s novými sedačkami a informačním systémem. Pokud je problém s nedodržením pravidel kvality, tak nechť se řeší konkrétně ty nedostatky a ne od stolu definovaným číslem, které neříká že vůz jednoho dodavatele je za 15 šrot a vůz druhého v klidu jezdí a není na něm ten věk poznat.
Doporučuji se podívat na některé linky soukromých dopravců a zejména vozy subdodavatelů. Jde o linky 110, 224, 171. Rezavý bus zde jezdí ne jeden.
Stáří autobusu není jediný parametr.
Přesun z metra na autobus bude jistě pohodlnější a jednodušší. Zatím pod střechou za nepříznivého počasí, v budoucnu s procházkou po ulici, protože tramvaj.
Nyní zbývá vyčistit pouze 109 a může začít stavba skvělé nové kancelářské budovy.
Přestup z metra ani na 58 nebude dlouhý. Jen je třeba použít jiný východ z metra než dosud.
Lepší kancelářské budovy než to, co tam je teď..
Teď je tam veřejný prostor.
A ty ho patřičně využíváš, že?
Aha. Tak pod tímto pojmem si představuju něco úplně jiného.
Zanedbaný a neudržovaný. Podobně jako na Černém Mostě je to i na Palmovce díky zanedbání údržby po mnoho let na bourání. Jedna z variant vedle kancelářské budovy byla nová škola, další parkovací dům.
Teď je tam maximálně veřejná injekční stanice.