obnoveny

Ze 100 na 50 km/h. Vlaky musí přes D10 zpomalit, most je ve špatném stavu

Železniční most přes D10 u Staré Boleslavi. Foto: Google Street ViewŽelezniční most přes D10 u Staré Boleslavi. Foto: Google Street View

SŽ plánuje stavbu nového mostu.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Neonym

Já bych nechvátal, je nutné prověřit, jestli most nemá nějakou zvláštní historickou hodnotu (např. stavba revoluční metodou, jak píše „motor“ níže). Také bych oslovil všechny možné experty ze světa, zda se nenajde jeden, který dokáže, že most lze za jakoukoliv cenu zachovat. To by byla škoda, aby naši potomci nemohli obdivovat tento krásný skvost. /s

Rabín

Domnívám se, že problém tohoto mostu bude vyřešen jako téměř vše „již brzy“.

David

2027, super…maji projekt? Stavební povolení? Vizualizaci?

Skippy

A co studie, studie jiz maji?

N.N.

Stanovisko EIA mají na celou stavbu. Tak teď zamakat na nulté etapě, u Svitav nad D35 to dokázali.

DavidB

Rychle zbourat, než si toho všimnou nějací obdivovatelé starého šrotu…

Honza S.

Vy myslíte ten brutalistický skvost postavený unikátní technologií?

Frantisek

Tak chteji stavet novy o kousek vedle … takze tady ten muzou nejak umele udrzovat, natrit, dat tam modre zabradli a pak se na to budou chodit divat zastupy turistu.

A doufam, ze ten ‚novy‘ nakonec bude spise tunel, aby nekazil panorama pohledu tady na ten puvodni.

motor

Nezná někdo historii výstavby toho mostu? Prý se stavěl každý tubus jinak. Jeden nějak normálně (snad levý ve směru na MB), ale druhý novou „revoluční“ metodou protlačování skrz val. Která ale nevyšla, protože zemina v okolí byla nějaká sypká a hydraulický píst se neměl o co opřít. Něco by na tom být mohlo, protože každý tubus má jiný profil. A je to tak asi cca 40 let zpět.
https://mapy.com/s/bojecugaso

Kubrt

Spíš skoro 60 🙂
Tento úsek dnešní dálnice byl otevřen 1972.

Norbert

Pamatuju si, že dlouhou dobu byla funkční jen jedna polovina, druhá byla neprůjezdná/ucpaná. Bylo zřetelné, že to stačí „jen prohrábnout“. Na tehdejší hustotu provozu jedna polovina dostačovala.

Mosquit

Tak ono v roce 72 byl otevřen úsek od St.Bol. do Tuřic, ale navazující část ku Praze/Brandýsu se začala stavět až v roce 75, a do té doby se tedy „R10“ napojovala přímo na průjezd skrz St.Bol. – dvoupruhové uspořádání tedy bylo dostačující. Je to vidět na tomto snímku z roku 75:
https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=lms&idrastru=WMSA08.1975.BRAN86.06797

Kdy se dostavěla druhá půlka, to netuším, ale také mám v paměti cosi o protlačování.

Mosquit

Ještě jsem k tomu dohledal dobový článek z roku 81:
https://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo/1981/9/25/1.png

Ingip

Ano, při otevření R10 v roce 1972 byl v provozu jen levý most (při pohledu směrem z Prahy). Druhý most byl vybudován protlačováním žb profilu skrz násep. Tato technologie byla na konci sedmdesátých let zvolena z toho důvodu, aby se co nejméně omezil provoz na trati (tehdy velmi vytížená trať zejména nákladními vlaky s uhlím). Při vlastní stavbě ale nastala řada technických problémů (byla zapotřebí větší síla, než se kterou se při návrhu počítalo, problémy s ukotvením hydraulického zařízení, v zemním tělese náspu byl stavební bordel atd.), což tuto stavbu prodražilo a zpozdilo.

noerf

Zatímco na silnici se snaží ŘSD rychlost zvyšovat, jednak budováním dálnic či obchvatů měst. Také technickou úpravou, aby se tunelem misto 80 jezdilo 100 km/hod.
Správa železnic k tomu přistupuje výrazně odlišně, místo dlouhých úseků na maximální rychlost, jsou kousky, kde může vlak jet až 200 km/hod, na druhou stranu, kvůli špatnému stavu dochází ke snížení traťové rychlosti vlivem špatné infrastruktury s řešením někdy v následujících letech.

Leinad

Samozřejmě, až 200 pro klopidla je důležitější, než zajet Praha – Ostrava za čas jako před dvaceti lety.
Manekýn se může vyfotit u rychlostnímu.

55p

Takže reálně budeme hypnotizovat most, aby vydržel, než dojde na reko pravobřežky.