Já bych nechvátal, je nutné prověřit, jestli most nemá nějakou zvláštní historickou hodnotu (např. stavba revoluční metodou, jak píše „motor“ níže). Také bych oslovil všechny možné experty ze světa, zda se nenajde jeden, který dokáže, že most lze za jakoukoliv cenu zachovat. To by byla škoda, aby naši potomci nemohli obdivovat tento krásný skvost. /s
Tak chteji stavet novy o kousek vedle … takze tady ten muzou nejak umele udrzovat, natrit, dat tam modre zabradli a pak se na to budou chodit divat zastupy turistu.
A doufam, ze ten ‚novy‘ nakonec bude spise tunel, aby nekazil panorama pohledu tady na ten puvodni.
motor
2 hodin
Nezná někdo historii výstavby toho mostu? Prý se stavěl každý tubus jinak. Jeden nějak normálně (snad levý ve směru na MB), ale druhý novou „revoluční“ metodou protlačování skrz val. Která ale nevyšla, protože zemina v okolí byla nějaká sypká a hydraulický píst se neměl o co opřít. Něco by na tom být mohlo, protože každý tubus má jiný profil. A je to tak asi cca 40 let zpět. https://mapy.com/s/bojecugaso
Pamatuju si, že dlouhou dobu byla funkční jen jedna polovina, druhá byla neprůjezdná/ucpaná. Bylo zřetelné, že to stačí „jen prohrábnout“. Na tehdejší hustotu provozu jedna polovina dostačovala.
Tak ono v roce 72 byl otevřen úsek od St.Bol. do Tuřic, ale navazující část ku Praze/Brandýsu se začala stavět až v roce 75, a do té doby se tedy „R10“ napojovala přímo na průjezd skrz St.Bol. – dvoupruhové uspořádání tedy bylo dostačující. Je to vidět na tomto snímku z roku 75: https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=lms&idrastru=WMSA08.1975.BRAN86.06797
Kdy se dostavěla druhá půlka, to netuším, ale také mám v paměti cosi o protlačování.
Ano, při otevření R10 v roce 1972 byl v provozu jen levý most (při pohledu směrem z Prahy). Druhý most byl vybudován protlačováním žb profilu skrz násep. Tato technologie byla na konci sedmdesátých let zvolena z toho důvodu, aby se co nejméně omezil provoz na trati (tehdy velmi vytížená trať zejména nákladními vlaky s uhlím). Při vlastní stavbě ale nastala řada technických problémů (byla zapotřebí větší síla, než se kterou se při návrhu počítalo, problémy s ukotvením hydraulického zařízení, v zemním tělese náspu byl stavební bordel atd.), což tuto stavbu prodražilo a zpozdilo.
noerf
3 hodin
Zatímco na silnici se snaží ŘSD rychlost zvyšovat, jednak budováním dálnic či obchvatů měst. Také technickou úpravou, aby se tunelem misto 80 jezdilo 100 km/hod.
Správa železnic k tomu přistupuje výrazně odlišně, místo dlouhých úseků na maximální rychlost, jsou kousky, kde může vlak jet až 200 km/hod, na druhou stranu, kvůli špatnému stavu dochází ke snížení traťové rychlosti vlivem špatné infrastruktury s řešením někdy v následujících letech.
Já bych nechvátal, je nutné prověřit, jestli most nemá nějakou zvláštní historickou hodnotu (např. stavba revoluční metodou, jak píše „motor“ níže). Také bych oslovil všechny možné experty ze světa, zda se nenajde jeden, který dokáže, že most lze za jakoukoliv cenu zachovat. To by byla škoda, aby naši potomci nemohli obdivovat tento krásný skvost. /s
Domnívám se, že problém tohoto mostu bude vyřešen jako téměř vše „již brzy“.
2027, super…maji projekt? Stavební povolení? Vizualizaci?
A co studie, studie jiz maji?
Stanovisko EIA mají na celou stavbu. Tak teď zamakat na nulté etapě, u Svitav nad D35 to dokázali.
Rychle zbourat, než si toho všimnou nějací obdivovatelé starého šrotu…
Vy myslíte ten brutalistický skvost postavený unikátní technologií?
Tak chteji stavet novy o kousek vedle … takze tady ten muzou nejak umele udrzovat, natrit, dat tam modre zabradli a pak se na to budou chodit divat zastupy turistu.
A doufam, ze ten ‚novy‘ nakonec bude spise tunel, aby nekazil panorama pohledu tady na ten puvodni.
Nezná někdo historii výstavby toho mostu? Prý se stavěl každý tubus jinak. Jeden nějak normálně (snad levý ve směru na MB), ale druhý novou „revoluční“ metodou protlačování skrz val. Která ale nevyšla, protože zemina v okolí byla nějaká sypká a hydraulický píst se neměl o co opřít. Něco by na tom být mohlo, protože každý tubus má jiný profil. A je to tak asi cca 40 let zpět.
https://mapy.com/s/bojecugaso
Spíš skoro 60 🙂
Tento úsek dnešní dálnice byl otevřen 1972.
Pamatuju si, že dlouhou dobu byla funkční jen jedna polovina, druhá byla neprůjezdná/ucpaná. Bylo zřetelné, že to stačí „jen prohrábnout“. Na tehdejší hustotu provozu jedna polovina dostačovala.
Tak ono v roce 72 byl otevřen úsek od St.Bol. do Tuřic, ale navazující část ku Praze/Brandýsu se začala stavět až v roce 75, a do té doby se tedy „R10“ napojovala přímo na průjezd skrz St.Bol. – dvoupruhové uspořádání tedy bylo dostačující. Je to vidět na tomto snímku z roku 75:
https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=lms&idrastru=WMSA08.1975.BRAN86.06797
Kdy se dostavěla druhá půlka, to netuším, ale také mám v paměti cosi o protlačování.
Ještě jsem k tomu dohledal dobový článek z roku 81:
https://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo/1981/9/25/1.png
Ano, při otevření R10 v roce 1972 byl v provozu jen levý most (při pohledu směrem z Prahy). Druhý most byl vybudován protlačováním žb profilu skrz násep. Tato technologie byla na konci sedmdesátých let zvolena z toho důvodu, aby se co nejméně omezil provoz na trati (tehdy velmi vytížená trať zejména nákladními vlaky s uhlím). Při vlastní stavbě ale nastala řada technických problémů (byla zapotřebí větší síla, než se kterou se při návrhu počítalo, problémy s ukotvením hydraulického zařízení, v zemním tělese náspu byl stavební bordel atd.), což tuto stavbu prodražilo a zpozdilo.
Zatímco na silnici se snaží ŘSD rychlost zvyšovat, jednak budováním dálnic či obchvatů měst. Také technickou úpravou, aby se tunelem misto 80 jezdilo 100 km/hod.
Správa železnic k tomu přistupuje výrazně odlišně, místo dlouhých úseků na maximální rychlost, jsou kousky, kde může vlak jet až 200 km/hod, na druhou stranu, kvůli špatnému stavu dochází ke snížení traťové rychlosti vlivem špatné infrastruktury s řešením někdy v následujících letech.
Samozřejmě, až 200 pro klopidla je důležitější, než zajet Praha – Ostrava za čas jako před dvaceti lety.
Manekýn se může vyfotit u rychlostnímu.
Takže reálně budeme hypnotizovat most, aby vydržel, než dojde na reko pravobřežky.