Zdvižné mosty na kanále jsou znovu funkční, zatím na objednávku předem

Vraňansko-hořínský kanál, zdvižný železniční most, Lužec. Pramen: ŘVCVraňansko-hořínský kanál, zdvižný železniční most, Lužec. Pramen: ŘVC

Kapitáni musejí podat žádost o zdvižení mostů do 15 hodin předchozího dne.

Na plavebním kanále Vraňany – Hořín, který leží na vodní cestě od Mělníka ku Praze, mohou velké lodě znovu využívat zdvih tří mostů. Oznámila to dnes Státní plavební správa (SPS). Mosty byly vyřazeny z provozu v první polovině července požárem velína na plavební komoře Hořín.

Konkrétně jde o silniční most ve Vraňanech, silniční most v Lužci nad Vltavou a železniční most tamtéž. Ovládání mostů na dálku bylo přesunuto do záložního velína na jezu Vraňany, který ale není trvale obsazen. Kapitáni tak musejí podat žádost o zdvižení mostů do 15 hodin předchozího dne. Provozní doba pohyblivých mostů se omezuje na interval 7:20–15:30. Nadále mimo provoz zůstává most přes velkou plavební komoru na Hoříně.

Výluka mostů nicméně neznamenala úplné uzavření kanálu pro velké náklady. I v období uzávěry bylo provedeno několik proplutí, neboť v odůvodněných případech se dají mosty zdvihnout přímo z místa. Dvakrát došlo i k předvedení zdvihu železničního mostu v Lužci pro cestující turistického vlaku Cyklohráček, který sem výjimečně zavítal.

Na komoře Hořín, která leží u vjezdu do vltavského Vraňansko-hořínského kanálu a odkud se provoz na kanálu řídí, řádil požár v sobotu 6. července. Zničil elektroinstalaci a datové rozvody a způsobil škodu za několik milionů korun. Velín opravuje Povodí Vltavy, zdvižnou technologii následně uvede do provozu Ředitelství vodních cest.

Tagy Státní plavební správa vltavská vodní cesta Vraňansko-hořínský kanál zdvihací most
2 komentáře