- Železnice •
- Infrastruktura •
- Voda •
- Zprávy
Zdvihací most v Lužci stál přes sto milionů. Kraj chce ale vlakovou dopravu zrušit
Nový zdvižný železniční most v Lužci nad Vltavou. Pramen: ŘVC
Lužecký železniční most je vůbec prvním zdvihacím mostem na české železniční síti. Jeho potřeba je ale sporná.
Tak ono toto není nic nového, připomenu jen pro zajímavost případ z roku 2007, kdy bylo zavrženíhodným způsobem po dvouletém provozu s upravenými jízdními řády (nenavazujícími spoji) dosaženo snížení počtu cestujících a tím tedy k odůvodnění neobjednání osobní dopravy ústeckým krajem na Kozí dráze. V roce 2002 byl přitom za 73 milionů korun (!!!) s péčí řádného hospodáře postaven v předstihu most přes budoucí dálnici D8, most zvaný „velbloud“ dle návrhu Antonína Pechala a Petra Šafránka., který vyhrál v roce 2002 cenu „mostní dílo roku 2002“. Tento most je těžké na internetu dohledat, ale zkuste to ! 🙂 Poloha 50.7203447N,… Číst vice »
Vyhozené peníze daňových poplatníků…
V tomto případě by měl kraj tuto stavbu uhradit, když v tom nemá úplně jasno..
Stavba skvělá, jen nechápu posunutí stanice o 300m z původního nádraží na novou zastavku… Vlečky již úplně skončili, možná by 810 mohla frčet až do Kralup, aby to přitáhlo lidi…
Dyť to tak je
Co se týče nepoužívaných vleček, tak toto je krásný příklad zničené krajiny nějakým průmyslem, který by mohl být využit pro požadované nějaké jiné záměry s tím, že pro dopravu bude využita železnice. Také na konci tratě – za stanicí odbočuje vlečka do areálu bývalého cukrovaru a opět je škoda, že se to nevyužije pro nějaké sklady či výrobu s dopravou po železnici. To raději se prosazuje za každou cenu likvidace zemědělské půdy pro takové účely a jejich napojování na nové silnice a dálnice. To je prostě ta nádherná politika dopravní a životního prostředí. Čili pokud by i na tomto kraji… Číst vice »
Se divíte? To je zcela normální , co jsem na ,, dráze“ tak to je pořád a že brzo to bude skoro 40 let. Prostě , když se někde něco opravilo, vybudovalo do roka se to zrušilo. Pracovníci už z toho mají na jedné straně srandu, na druhé obavu o práci, když se u nich něco opravuje, neb hrozí do roka zrušení.
Tohle ovšem neni věc „dráhy“ ale ŘVC vs krajského objednatele dopravy.
Kdyže se se začalo uvažovat o zdvihacím mostě???Před 10 lety??tedy v roce 2010 nebo 2011..tím,že se stále mění politická garnitura,kdy jedna samospráva skončí v opozici a další politici začnou plivat na přědchozí plány a činy,tak to takhle vypadá..prostě střídání vládních a samosprávních garnitur vždy odnese prostej člověk,tak to je už po staletí a nic se na tom nemění..jak dlouho ještě budou lidi takovýto systém,který nenese žádný užitek trpět??Do další revoluce???
Přesně tak….cara na nás! 😀😀
Nebyla tady už informace o tom, že první zdvihací železničnímlst v ČR byl na Baťově kanále?
Byl a už není. Byl na řepařce do cukrovaru v Bzenci.
Tady někdo nepřemýšlí. Kdopak to asi je?
Petr Borecký (STAN). Rada Středočeského kraje schválila ještě těsně po volbách nový plán dopravní obslužnosti, který s takovými redukcemi vůbec nepočítal. Současná snaha Středočeského kraje je obrat p 180 stupňů.
Asi jsem se nevyjádřil dost jasně. Nový plán dopravní obslužnosti byl schválen novou radou, která vzešla z voleb v roce 2020.
Doplním, že stejně tak objednávka osobní dopravy do Mochova (od r. 2018) byla v rozporu s tehdy platným plánem dopravní obslužnosti.
Další zajímavostí je, že vůbec se řeší něco jako „plán obslužnosti“ ve chvíli, kdy ta obslužnost byla v tu chvíli „na dalších 9 let“ smluvně objednána. 🙂
Objednávku dopravy do Mochova neobhajuji. Na stávajícím seznamu vidím mnohem problematičtější úseky.
I ten Mochov ale měl mít nějaké argumenty, měl, mít nějakou vizi do budoucna a podle toho se mělo rozhodovat. A to je obecně chyba, že se u nás tako nepostupuje, že se vždycky něco prosadí, aby se něco vůbec udělalo, ale další souvislost, dopady a perspektivní a definitivní řešení se nehledá. Ten Mochov by byl v pořádku, pokud by se tam udělala další zastávka, pokud by existovaly přímé vlaky až do Prahy, pokud by se ta trať postupně prodlužovala a to nakonec až do těch Úval jak se uvažovalo, měly se tam opět začít využívat ty dnes polorozpadlé areály… Číst vice »
Je nutné se ptát proč a díky komu a čím jsou ty nesmysly podloženy. Protože o skutečné úspory a rozumná řešení rozhodně nejde. A p. Borecký by si měl uvědomit, že by se to časem také mohlo obrátit proti němu. Tato opatření skutečně neodpovídají rozumné dopravní koncepci kraje ani státu. A ani nejsou perspektivní.
Nevím jak to měli ostatní, ale u mě po přečtení nadpisu následoval: smích, údiv, nasranost, bezmoc
Pokud pracujete u SŽ, zvyknete si…
A to je samozřejmě špatně.
Tohle je bohužel typicky český příklad pohrdání lidskou prací. Byl jsem u projektových prací přibližně od dubna 2016 a věřte mi, že to opravdu nebyla „sranda“. Zvedací železniční most v ČR není a obávám se, že ani ve střední Evropě. Navíc dálkově ovládaný z Hořína či Vraňan. Ti lidi co to připravovali jezdili za zkušenostmi do Holandska. Neumím posoudit nutnost nebo nenutnost Vltavské vodní cesty. Umím ale posoudit ty tisíce hodin práce a přes sto milionů nákladů co se mohly věnovat něčemu užitečnějšímu. Všechno co v článku píše pan Bukovský, je stoprocentní pravda, mám ty informace „inside“. Byl návrh postavit… Číst vice »
..vymyslí něco nového a horšího..holt se nám v kraji vystřídala politická garnitura a už se plive na lidskou práci předchozích samospráv i lidí práce..pani hejtmanka by to měla platit z krajského rozpočtu,to by se kroutili,krajští úředníčci….Kdo vlastně byl na kraji v roce 2010?
Proč paní hejtmanka? Jinak na ní vidím také suchých tak sotva polovinu nití, ale toto ona nezpůsobila….její garnitura dopravu po trati objednala a chystala ještě navýšit…
Je před tím mostem nějaké návěstidlo nebo jak se řeší, aby vlak nenajel do mostu ve zdvižené poloze?
Kryjí to odjezdová návěstidla ve stanicích.
Nebylo by levnější zasypat ten kanál? Kolik tam pluje lodí, které potřebují k prolutí zdvihnout most? 🙂 Navíc souběžně s kanálem je řeka Vltava.
Chyba. Vltava zde má takový spád, že lodní doprava je nemožná. To věděli už naši předci a proto postavili kanál a zdymadla. Lodí pluje tolik, kolik je nákladu a propustnost zdymadel v rekonstrukci.
Ne. lodí i když není spojení s přístavy v Německu dost stabilní, tam pluje dost, mimo jiné i se stavebním materiálem. Naopak by bylo vhodné ten kanál rozšířit tak aby byl s to bezpečně dodávat více něž asi 20 vteřinových kubíků, pak by bylo možné velmi snadno využit spádu cca 7m, který vytváří, pro výrobu elektřiny. Podobně by se mohl využít plánovaný kanál v Litoměřicích. Bohužel jsem ale neslyšel že by se jednalo s majitelem současné elektrárny o možnosti postavit novou na kanále, s vyšším spádem a pokud by bylo možné do ní přivádět stejný objem vody jako do současné… Číst vice »
ach Ti obejvákoví experti.
ten kanál je tam proto, protože vltava je v té části diky velkému spádu vcelku nesplavná….
Počítal někdo rentabilitu rozšiřování vltavské vodní cesty? 🙂 Nebo je to tak, že do výkonů vnitrozemské plavby se počítají i české lodě brázdící Rýn v Německu a Nizozemí a tím vznikne 1 % podíl vodní nákladní dopravy místo skutečných 0,00002 % ?
Nepočítal, proč by měl?
To se nepočítá nikde.
Protože se nesplavnost Vltavy používá jako záminka pro investice do kanálu.
když už jsme u toho, jezdí reálně české lodě na rýnu???
To je dané evropskou konvencí pro vodné cesty, kterou spočítali v Bruseli 😀
Ono tedy na tento typ lokálky asi klasické metrika obsazenosti nebude úplně ideální, je to jen krátký 3 km úsek s jedinou stanicí v nevelké obci. Problém jsou asi převažující fixní náklady, pokud to není prodloužené rameno jiné linky.
Kdyby někam vedla (Mělník/Neratovice), tak by to bylo něco jiného…
Ono to také sloužilo hlavně pro nákladní dopravu a ta je díky nevyhovující dopravní a ekonomické politice zde zdevastovaná. Ale i pro tu osobní dopravu by to šlo, kdyby se to dělalo pro lidi a kdyby navazovaly autobusy – třeba už jen od Mělníka a na Mělník. Jinak některé spoje zde bývaly a jsou využité, jiné ne. A pokud vím od místních, zrušily se tu naopak spoje využívané a jezdí takové, které moc nevyhovují. Takže chyba bude asi také i jinde.
Třeba se stát jenom přidal k některým firmám a jejich pojetí „agilního“ přístupu, kdy je naprosto skvělé a žádoucí, aby se něco udělalo v jednom období a pak se to v dalším zahodilo. Prý to tam dělá úplně všechny lidi šťastnými (asi nejsem člověk).
Jestli tohle he agilní přístup, tak je ČR agilní mistr.
Pravda a jsou i jiné tratě za které by měli dostat tvůrci jízdních řádů minimálně nakopáno do řitě
A jak to bude dál? Po čase se zjistí, že most má technologické nedostatky a bude nutná jeho oprava za 50 mil. Kč. Mezitím se zruší uvedená trať. Most se proto, ale až po opravě, zafixuje ocelovými profily v horní poloze, aby se nemusel obsluhovat. Z tratě se udělá cyklostezka, ale k zvednutému mostu povedou schody kvůli velkému spádu (Cyklisto, sesedni z kola!). Bruselu se to vykáže jako 150 mil. na rozvoj cyklostezek. Česko, země nekonečných možností…
No, a i kdyby náhodou, tak se trať obnoví a postaví..do Mělníka/Neratovic…
A Bruselu se to vykáže, že jsme stát, kde se na kole jezdí do práce, a ne na výlety…
Kraj dostal vláčky na hraní. Seznamte se.
Protože za státních drah by žádná tať nebyla zrušená, ministerstvo dopravy by i nadále provozovalo vlaky do Veverské Bitýšky.
Spíš někam dál než do Veverské Bitýšky.
Třeba do Rosic.
Kraje v této podobě malých nezodpovědných pašaliků jsou největším polistopadovým omylem.
Přičemž zrovna Středočeský kraj je, vyjma (ne)zahrnutí Prahy, úplně ve stejné podobě jako býval ten samý kraj i před rokem 1989, že.
Jj, sice pomineme naprosto zásadní prvek, ale budeme se tvářit, že vlastně máme pravdu.
To, že už samotné komunistické rozdělení na kraje byla hovadina, nebudeme reflektovat vůbec.
V této otázce je třeba být s radikálními soudy velice opatrný….je to dost alchymie…
Když je tam jízdní řád takový, že o víkendu nic a ve všední den pár spojů ráno a večer ( které v Kralupech ani nenavazují na rychlík), přes den 10hodinová díra.
Tak kdo by tím jezdil.
Pravda……
Záměr. Potom se dají vykazovat různá kouzla! Jak za Štěpána v pardubickým kraji!
Přesně tak, to jsem měl na mysli a tak hovoří i místní.
Před týdnem bylo v článku řečeno, že se na této trati uvažuje o zrušení osobní přepravy, nikoli tratě. Týden na to je v titulku, že se bude trať rušit. Tak si nejdřív v redakci zjistěte stav věcí, než zveřejňovat nepravdy. Pro mě je lepší stav kdy se obce starají o obecní dopravu a zbytek ať řídí stát z jedné budovy. Určitě je lepší domluva odborníků. ředitelů, náměstků lodní, či žel. dopravy, když sídlí o patro níž, než stovky rádoby odborníků,ředitelů,náměstků na krajích. Zrušit tyto místa a za ušetřené prostředky by se jistě dalo postavit třeba několik zdvižných mostů za rok.
Že jo, zrušit trať a pravidelný provoz je zásadní rozdíl.
To je stejné, jako kdyby vyšlo oznámení o zrušení Masarykova nádraží (a on by byl konec jen s veřejnou dopravou)
Trať tam bude a kdokoli může ZA SVÉ jezdit…Správa železnic ji bude pečlivě udržovat (to se v tu vyžaduje protože „zákon“) a čekat, kdo že tu bude utápět úspory…
Pořád si myslím, že by to byla ideální trať pro autonomní provoz jednoho malého osobáku na baterky, který by navazoval na každý vlak ve Vraňanech.
Nebo jezdil až do Kralup a obsluhoval okolní obce podél tratě. Tam skutečně jsou ty jednotky zbytečné a provoz zbytečně drahý, zvlášť když nejsou vytížené.
Tohle je na setrvačík: https://en.wikipedia.org/wiki/Parry_People_Movers
Tak jsem se podíval jaké jsou jízdní řády, pokud tam jezdí 810 , a je to bez přímého spojení s Prahou, předpokládám že přestup není na stejném nástupišti , jen 3 min na přestup, jinak se hodinu čeká ! Když osad byl přímí spoj do prahy , tak bude cestujících násobně více… do 810 skákat žádná babička nebo maminka s kočárkem
nebude… nechápu když existují systémy, např U-bahn,S-bahn , kde se linky spojují, kříží s intervaly 5 -10min , proč nemá mě zabezpečení které by větší počet vlaků , např právě v okolí metropole zvladalo ..
Pořád lepší čekat hodinu než dvě, tři…
To si stěžuj na kraji ti objednávají dopravu a jízdní řád.
Ono rozvázat přestupy, vymyslet naprosto nemožný jízdní řád v časech kdy nikdo nikam nejezdi a naopak zrušit linku v čas, kdy má smysl je oblíbený trik kraji jak zlikvidovat železniční dopravu “ protože tím nikdo nejezdí‘ a trať poté odepsat
Jen o tom chce více psát a stěžovat si, aby páni politici a úředníci nebyli v takovém klidu
Pozoruhodná stavba, stojí za návštěvu a prohlídku ….
To je možné, ale ti, co o tom rozhodují stojí taky za prohlídku, ale u dr. Chocholouška
Mno ŘVC má ze zákona povinnost umožnit přístup způsobem obvyklým. A nejen ŘVC. Při budování cyklostezky má investor povinnost zachovat přístup na pole.
Prostě neexistuje, že by se při stavbě plavebního kanálu zrušil jiný druh dopravy. Rovněž neexistuje, že by se při stavbě železnice přerušil bez náhrady vodovod. Na tom není nic bláznivého. Spíš naopak.
ale existuje, po domluvě, proto předřečník správně napsal, že rozhodující mají jít k chocholouškovi… prostě kraj si to měl lépe rozmyslet……
Kraj to měl rozmyšleno, potom přišla koronakrize a hlavně se změnila krajská garnitura
Celá labská cesta je k ničemu, čtyři dny jsme jezdili kolem řeky na kolech Mezi Mělníkem, Roudnicí a Litoměřicemi a vládl naprostý provozní klid. Tedy, kromě vodních skútrů a soukromých lodí plujících mezi zdymadly. A také přívozy. Kolik velkých výletních lodí do Prahy kdy přijelo, kvůli kterým se mosty budují? Labe nikdy nebude Rýnem.
Pokud raději 20-30 let špekulují jak na silu protlačit jez s elektrárnou a ten se stává primárním cílem místo prostředkem k dosažení cíle kterým je splavné Labe, tak se nedivte že tam nic moc nejezdí.
maximálně nižší desítky ročně spíše i méně než 10 ročně
A je to dobře, další turisty jak do Benátek netřeba.
Existuje nějaká věcná zodpovědnost za takové naprosto zřejmé plýtvání?
Mně furt nebaví platit daně na podobné zbytečnosti, jen proto, že úřad A alibisitcky ignoruje úřad B, se kterým se není ochoten dopředu dommluvit na investici za sto míčů..
Ať si to příště platí ze svého, nedík.
Tady není na vině úředník, ale systém/legislativa
Nesouhlasím, ani úředník, ani systém, ale současná politická reprezentace Středočeského kraje, která se zde z ničeho nic rozhodla zastavit dopravu a tím pádem prohlásit nový zdvižný most za 100 milionů za zcela nepotřebný.
Az vam nekdo vnuti ze statniho diamantovy zachod a rekne vam, ze ho musite denne cistit specialnim savem za 1000 korun, taky to bude vase chyba?
Chyba lávky….tady nikdo nic nevnutil….příčinou je změna vnějších podmínek…ne vždy se dá predikovat
Samozřejmě že je na chybě systém. Pokud někdo múže zablokovat zrušení tratě a pak ho to nic nestojí když se trať stejně zavře, tak je chyba jednoznačně v systému.
Ano….tady by stálo za úvahu zavázat v takovém případě beneficienta pokutou za případné nedodržení „udržitelnosti“ takové investice
Prošetřit se nesmyslně do bezvědomí, to je jejich heslo…
Zde se spíše obraťte na Středočeský kraj, který se byl do prsou, že železniční dopravu bude provozovat a most prostě chce a najedou si to rozmyslel. Úředníci mne přijdou jak malé děcko, které prostě hračku (most) chce a když ho má, tak ho zahodí.
Zároveň by mne zajímalo, jak bude doprava do Lužce nahrazena. Pokud autobusem, tak zde nastane několikanásobně horší obsluha, protože silnice jsou v okolí hrozné a do Prahy bude spojení vycházet ještě více idiotsky.
Loni proběhly volby, které vše změnily. A můžou to změnit zase naopak další volby za 3 roky.
O úřednících nemá cenu se bavit, ti pouze plní rozkazy politiků. Různí politici mají na různé problémy různé názory. Takže může to být zanedlouho zase jinak.
Přesně….tak to prostě je…..a ne vždy je šance jít piřád „optimální stopou“
Silnice nám opravili 😀
Vždyť podpora automobilismu i silniční dopravy ze všeho čouhá víc než dost. Takže není se čemu divit.
Vy byste potřeboval žít ve světě, kde je vše předvídatelné a nejlépe i předem avizované….koronavirus a s ním spojený propad financí by se ohlásil aspoň pětiletku dopředu….neměli to špatně vymyšlené…ty pětiletky 😀😀😀
…ale stejně to nefungovalo 😀
Třeba Rokycany- Plzeň tam jezdí autobusy a vlaky taky obojí soubezně. Namísto aby ty autobusy ty lidi svazely k vlakům. Tam bude taky nejakej tunel u těch autobusu… Někdo to zaplatit musí
Že jo.
Takže se pak přehází autobusy (kolmo k trati), a na vlaky Beroun – Plzeň – Klatovy se zavede hodinový interval v kombinaci s výměnou vozového parku (Bdmtee nejsou úplně ideální).
Kyšice a Červený hrádek ponecháte bez obsluhy?
co to melete? do Č. Hrádku jezdí MHD! nikoliv krajská doprava a tam se pojem souběh bere trochu jinak
PS: v Kyšicích většina busů Plzeň-Rokycany ani nezastavuje, staví tam jen jeden denně v kladiva
s tím si dovolím nesouhlasit, autobusů tam jezdí minimum (7 denně v kladiva, víkend nic) neříkám, že by se nedali zrušit, ale že by to bylo nějaké nehorázné plýtvání??
Inu, pokud do tý obce někdo přišel s nabídkou: Buďto budete mít zdvihací most anebo nic, tak se jim není moc co divit. Obec by zrušením mostu a zkrácením trati nic nezískala…
Jinak je to hezká ukázka proč by podobný tratě regionálního (nebo tady snad jen obecního) významu měly bejt pod správou krajů (případně snad dokonce obcí).
Neměl někdo chodit s nabídkou, ale s oznámením: výkony na trati jsou mizivé a most by byl drahý, proto bude trať zrušena. Odvolání se nepřipouští.
Ano, zrušit trať, silnici i přívoz, všechno to má mizivé výkony, však oni si v tom Lužci vystačí bez zbytečného courání! A pokud už někdo nutně potřebuje, může normálně přeplavat!
Jakože proti úřednímu rozhodnutí by neexistoval opravný prostředek? To nemyslíte vážně!
Jj, já vám dám demojkracii! 😀
Naopak, proč by NEMĚLY být pod správou krajů
Zapomněl jste si vypnout caps lock 🙂
Zájem o železnici zase jednou půjde nahoru. A tady se aspoň za ty prachy něco postavilo. Na most se nadává, ale že soudruzi rozkradnou mnohonásobně víc a není za to nic, to nikomu tolik nevadí. Ještě jim hlupáci tleskají a volí je znovu.
A koho volíte Vy?
No a jake byly varianty pred vyberkem na zhotovitele? Var.1: oprava mostu bez zdvihani (neprojedou vyssi plavidla); Var.2: strzeni mostu bez nahrady (konec zeleznice v Luzci); Var.3: realizovana varianta. Nevim, fakt se jenom ptam, zda nakonec nezvolili variantu, ktera neomezila zeleznici ani plavidla?
Varianta 1 vyloučena, vodní cesta se musí rekonstruovat na evropské standardy = podjezdná výška na 3 námořní kontejnery, rozšíření plavebních komor na Vltavě z 11 na 12 metrů – na Labi jsou 12 metrů = evropský standard vnitrozemské lodní plavby ….. V článcích o tomto mostu se neuvádí – autoři patrně neví – že vedle železničního zdvihacího mostu je na ulici 9. května zdvihací most (silniční / uliční), protože z prostorových důvodů nelze zvýšit okolní terén tak, aby pod mostem byla podjezdná výška, tudíž se volila varianta zdvihacího mostu … no a opodál je další silniční most, kde prostorové možnosti… Číst vice »
Co se musí, je, jak známo, relativní. Jestli musí být vodní cesta (a případně taková a taková), nebo železniční (a případně taková a taková, nebo silniční (a případně taková a taková), nebo pěší (a případně taková a taková). Skuteční odborníci tvrdí, že se musí jen umřít, a to ještě ne vždy hned.
Jinak si ale samozřejmě myslím, že tak relativně vzato tam železnice musí být, a raději i silnice i ta vodní cesta, pokud na to zbude.
„bude firma „dokopána“ k tomu, aby přeprava přešla ze silnice na železnici“
A teď si představte, že přejdou na dopravu vodní. Nebo že se firma přesune jinam a výrobu v místě zabalí. Že nemůžou? Ale můžou, mají na to ze zákona právo.
A řešila se třeba varianta vyšší násep? Podle fotky je most v maximální výšce, podle zábradlí tipuji rozdíly ve výšce cca 150cm. To při 50 promilích vystoupáte na 300 metrech. Pravda, nebude to stát celých 100 milionů…
To mě taky napadlo. Zřejmě Správa Železnic nechtěla.
Otázka je, co by vyšlo levněji. Ony ty stovky kubíků materiálu, stovky hodin práce bagristů, řidičů … a taky položení nových kolejových polí, vyrobení nového (nezdvihacího) mostu – můžou nakonec vyjít na dvojnásobek.
Před pár lety se tu vedla diskuze o tomto mostu…většina měla jasno, že je to mrhání veřejnými prostředky. Ale rozkaz zněl jasně: Postavit, na miliony nehledět!
Díky za článek, který vyjasnil situaci, vypadá to, že státní organizace měly zájem o efektivitu a most nestavět a vina za marnou investici je jednoznačně na krajských a obecních zastupitelích. Celé je to kvůli tomu, že se na této investici nepodíleli a financuje se ze státního rozpočtu.
Proč by se měla jakákoliv obec podílet na stavbě něčeho, co si vymyslel sektor lodní dopravy a co je samo o sobě sporné i v případě dvou sousedních, silničních mostů?
Sektor lodní dopravy je „nucen“ přizpůsobit parametry vnitrozemské vodní cesty evropským standardům = podjezdná výška mostů „na 3 námořní kontejnery na výšku“ a šířka plavebních komor 12 metrů.
Dva silniční mosty – obec nade vší pochybnost nebude souhlasit s tím, aby se zboural bez náhrady most na ulici 9. května, s tím, že se TO dá obejít po mostě „Poutní cesty“ vzdáleném několik stovek metrů. Rekonstruovat „most ulice 9. května“ na pevnou výšku z prostorových důvodů nelze ….
No však tak ať si to zaplatí sektor vodní cesty a kdo ho nutí z poplatků za vodní cestu … zadarmo ať si jezdí jen plavidla, která nepotřebují úpravy řek.
Však ten most taky ŘVC zaplatilo i s chlupama.
Přístup kraje a obce je naopak pochopitelný – proč by se něčeho vzdávali, když je to nic nestojí. Ten, kdo tady naprost selhal, je Ministerstvo dopravy.
To rozhodně, protože MD v tom má hrozný hokej…
Jak selhalo MD ? MD je z hlediska „parametrů evropských vodních cest“ povinováno k úpravám nevyhovujících parametrů. Realizace prostřednictvím ŘVC ….
Ano, pokud někdo selhal, tak ten, kdo kývnul na aplikaci těchto parametrů, ne ten, kdo je má teď aplikovat. Kde ovšem u vodní dopravy trilema „zrušit, vylepšit, nebo zanechat tak trochu muzejní neeffektivní provoz?“ je mnohem těžší, než na železnici …. .
Já to tam moc neznám teda, ale nešlo by to předělat na nějakou pozemní komunikaci ať to teda alespoň nějaké využití má když už se do toho tolik nacpalo?
Asi šlo, ale k čemu to, když další dva, silniční mosty jsou „na dohled“ (oba nově také zvedací).
Já právě nevěděl. Takže provar jak stehno zase. Kdyby kraje, stát a SŽDC trochu spolupracovali, sedli si a ujasnili si kde do budoucna má smysl investovat a kde ne možná by se ušetřilo nemálo peněz i energie tomu věnované.
Jelikož infrastruktura je státní, tak ten, kdo by to měl rozseknout, protože to celé platí, je stát, v tomto případě zastoupený Ministerstvem dopravy. SŽ (nyní bez DC) je jen servisní organizace, ta nemá o ničem rozhodovat a kraj má mít hlas nanejvýš poradní, když na tuhle akci nedal ani halíř.
Jenže most se plánoval dávno před krajskými volbami, ve kterých ve Středních Čechách vyhrálo hnutí STAN, známé pro svůj ultranegativní vztah k železniční dopravě. V té době se tedy netušilo, že nová politická garnitura osobní dopravu na této trati (a řady dalších) zruší.
A taky dávno před tím, než se vědělo, že přijde nějaký COVID a kvůli tomu budou ve státním rozpočtu chybět stovky miliard. A kraje tak dostanou méně peněz, což je donutí omezit výdaje.
Koupil si auto, ale aby to nebyla zbytečná investice, tak šel k Providentu, aby měl na benzín. Vážně?
Není náhodou zdvihací pouze jeden z těch dvou silničních mostů? Mám za to, že ten, po kterém vede cyklotrasa 8242, zdvihací není.
Máte pravdu, zdvihací je na „ulici 9.května“, ten na „Poutní stezce“ je pevný. Viz fotomapa mapy.cz
Vedle je komunikace s mostem cca 100m a na druhé straně 200m
Pozemní komunikace už tam je. Železnice totiž mezi pozemní komunikace patří také.
Ti , kterým je shůry dáno jako třeba pan Xyz to pochopili co jsem tím myslel, pro ty pomalejší jako třeba Vy to tedy rozepisu. Okresní silnice, polní cesta, komunikace místního významu, cyklostezka atp.
Jak pomalejší? Co si to dovolujete? Když si ani neumíte zjistit význam slova pozemní komunikace, tak se nenavážejte do druhých.
To jsem z toho jelen…
Nešlo. Tam to po zemi jít nemůže. Tam kus země chybí, a je tam místo země voda. Ledaže by se tam ta země přemístila.
Potreba zvedaciho mostu samozrejmne spocivala s prihravce velke zakazky spritelene firme. O provoz taky preci vubec nejde 🙂
To rozhodně, tolik vysokých lodí tam určitě nejezdí…
A to všechno jste samozřejmě věděl, už když ten most plánovali před pěti léty. A věděl jste to nikoliv na záklagě gaučologie, ale měl jste to podložené důkazy.
Z gauče se dá například zjisti, že Země je placatá…
Člověče, přečtěte si to po sobě dvakrát (a začervenejte se).
Tak ať tam ten provoz neruší a naopak trať prodlouží do Mělníia, pak začne dávat smysl, když bude napojovat okresní město, kam většina lidí dojíždí.
Postavit most, postavit nové nástupiště a rok na to zastavit provoz fakt není normální postup.
*Mělníka
Vyhazovat peníze na provoz prázdných vlaků jenom proto, že se tam postavil nový most, taky není úplně normální postup.
Ono kdyby se ta trať prodloužila, tak by tam prázdné vlaky nejezdily.
I kdybyste vyhrál v loterii pár miliard a tu trať k Mělníku chtěl prodloužit, tak by mě fakt zajímalo kudy. V Mělníku tunelem pod městem?
Ne, napojením na vlečku do přístavu
Takže místo 100 milińů to bude stát 2000 milónů a bude tam jezdit cirka Regionova pro 20-30 lidí 1x za hodinu. Protože Regionova je ekologická, narozdíl od elektrobusu, který by totéž zvládl za 1/100 ceny. Silnice tam potřeba je už kvůli IZS.
Umíte číst v mapě ?
To je z hlediska vzdálenosti jednodušší napojit na „hlavní trať“ trianglem někde v prostoru Jenišovice.
Ale v Mělníce by to vyžadovalo postavit nový železniční most přes Vltavou s potřebnou podjezdnou výškou a s poměrně ostrým stoupáním, dále řešit prostorovou kolizi s existujícími pozemními komunikacemi, než prodlužovat stávající trať z Lužce tratí v podobě S zakončenou „týmž“ mostem přes Vltavu a dalším mostem přes hořínský kanál ….
Ale také to chce i nyní jiný jízdní řád a celkovou organizaci dopravy, včetně nákladní.
A proč jsou ty vlaky prázdné? Proč jsou tam prázdné autobusy? To jsou zásadní otázky, které by se měly řešit a měly by zajímat úředníky a ti by podle toho měli také něco dělat. Ono je pohodlnější lidi nutit do aut, s tím není žádná práce.
Ať se raději pořádně modernizuje trať do Všetat přes Čakovice. Ta pak umožní vedení přímých vlaků do Mělníka nebo až Litoměřic.
To ostatně umožňuje i teď ale jezdí tu jen málo atraktivní pomalé Os v nezávislé trakci.
No kdyby se postavila trať z Lužce do Mělníka, tak by se dalo z Prahy do Mělníka jezdit tudy. Přes Neratovice a Všetaty je to zbytečně pomalé a klikaté.
Jelikož se most v Lužci zvedá jen o kousek, nemusel by být problém ani s elektrifikací.
A když by byl u Mělníka triangl, tak by to byla další odklonová trasa.
Viz nahoře, kratší trasa je odbočka z hlavní trati v prostoru Jenišovice…..
Mělník pro obsluhu vlakem není příliš vhodný, a to ani přes Všetaty, ani hypoteticky přes Kralupy. Obojí je (bylo by) pomalejší než po silnici a hlavně poloha nádraží v Mělníku je hodně mizerná.
Polohaa nádraží v Mělníku je ideální, jen kousek od autobusáku.
Jen ty autobusy k němu nejezdí, takže je to cestujícím k ničemu. Pokud vím, v minulosti se autobusáci strašně bránili zajíždění k nádraží, protože se báli, že víc ,lidí bude jezdit vlaky než autobusy. A ono se asi nic nezměnilo. Toto však kraj ani město neřeší.
Jojo, aspoň bude pro rychlíky důvod tam zastavovat…
Nechápu, nad čím se tady všichni pozastavují. To je totiž fyzikální vlastnost a jedna ze základních nevýhod demokracie, že každé 4 roky se mohou zcela změnit priority vladnoucí garnitury a všechno může být naruby. Každé 4 roky probíhají svobodné volby. Takže i dříve zamýšlené a provedené investice mohou se změnou vedení kraje přijít vniveč.
Po dalších krajských volbách se může provoz na trať vrátit. Ani bych se tomu nedivil, kdyby si na tom politická konkurence udělala reklamu.
A to všechno pořád v rámci stále jedné a té samé, 10leté smlouvy na období let 2019 – 2029. 🙂
P. S. Pokud by mezitím došlo ke zrušení tratě, tak se tam provoz nevrátí ani po změně garnitury.
Úřední zrušení tratě je poměrně náročný administrativní proces, který může trvat celé roky (např. v případě různých odvolání, procesních námitek apod., a ty zcela určitě budou).
Rozhodně takový proces bude zřejmě trvat min. právě ty 3 roky, které zbývají do příštích krajských voleb.
Jistě, třeba zrušení tratě do Malé Morávky, které od návrhu po úřední rozhodnutí bylo hotové za pár týdnů. 🙂 (a pak do toho „zlé obce“ hodily vidle)
Trať z Kyjova do Mutěnic byla „od návrhu (nevím kdy přesně) do zrušení (4/2009“ zrušena za jak dlouho?
Malá Morávka je právě to, o čem mluvím. Odvolání, námitky apod.
No pozor, to se děje vesměs na východě. Na západě to není až tak časté, někdy se to děje, ale většinou se respektuje cíl, který kdysi někdo vytyčil a garnitura pokračuje v budování toho, co je trvale považováno za nejperspektivnější. Rozdíl skutečně je v mentalitě. Východní politik sebe považuje za nejdůležitějšího, proto ty změny priority a politické pomníčky, zatímco na západě je většinou nad egem uznání, že odborník to studoval, rozumí tomu a je pověřen pracovat tak, aby konal v nejlepším vědomí a svědomí ve prospěch lidu. Kéž by to jednou šlo i u nás… určit si koncepci a té… Číst vice »
Protože tam věci posuzují podle ekonomické návratnosti. Sice ne vždycky, ale u takovýhle věcí většinou ano.
Jenže pro kované drážníky je ekonomie buržoazní pavěda. Lidi jezdí proto, že tam je železnice. Stačí Mstětice napojit na VRT a lidi začnou jezdit po tisících. Co natom, že mají 43 obyvatel.
Jo, on by tam totiž nikdo jinej nejezdil. Síťovost je něco, co vám vůbec nic neříká. O tom, co ovlivňuje vytíženost tratí, zřejmě taky nevíte nic.
Bohužel ne. Ta ekonomická návratnost, efektivita, ekonomické vyhodnocování je v současné době snad největší – jemně řečeno – omyl. To se dělá pouze na zakázku, aby to vyšlo, jak se někomu „silnému“ hodí.