Zdržení až 30 minut a dlouhá objížďka. Dopravu v Praze zasáhne uzavírka Karlovarské, tramvaje pojedou jen na Vypich

Pražská Karlovarská ulice a tramvajová konečná zastávka Bílá Hora. Zdroj: Mapy.czPražská Karlovarská ulice a tramvajová konečná zastávka Bílá Hora. Zdroj: Mapy.cz

Klíčová výpadovka na západ z centra bude mimo provoz celé prázdniny. DPP toho využije k opravě trati.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Standa

Zdrzeni 20 a vice minut uz je cca pul roku na Proseku a v okoli, a to neni nic moc rozkopano…

flegmatik

Nestačilo by jen ty komunikace přejmenovat?

Martas

„Přibude nové zábradlí.“ …. Rád bych červené a bílé a aspoň dvojnásobek oproti stávajícímu stavu, je ho všude v Praze málo

Jan

Konečně to rozšíří na čtyři pruhy plus odbočovací?

Martin

Ma tam v budounu byt spojka, ktera ji obejde? proc by mela byt tak velkoryse prestavovana?

MartinS.

Břevnovská radiála je u ledu. Takže z toho nebude už asi nikdy nic.
Rozšíření toho úseku od Slánské na Bílou Horu by sice bylo pěkné, ale celkem zbytečné, protože v jednom pruhu se jezdí od D6 i před křižovatkou s Drnovskou a potom od Bílé Hory po Malý Břevnov a kolem tramvajové zastávky na Vypichu až po Říčanovu, takže by se jenom ten špunt trochu přesunul jinam.

Martin

Prirozena redukce dopravy do mesta… zkapacitneni muze take posunout spunt dal do uz tak pretizeneho centra?

Jan Š

Nevím, proč mám být unesený z 20 centimetrové vrstvy na vozovce? Budu pozitivně hodnotit až se Praha 6 dohodneme s P17 a propojí zmiňovaný úsek Slánská/Bílá hora 4 proudy. To, žena té výpadovce je doposud takový špunt, je ostuda.

MartinS.

A tak ten špunt bude o kilometr dál? K čemu to bude? Podívejte se, na kolika místech se po Karlovarské/Bělohorské jezdí v jednom pruhu od D6 po Patočkovu. Teď je to na 4 místech. Když jedno místo odstraníte, stále 3 zbydou. Ostatně stejné špunty jsou na Evropské i na Plzeňské/Vrchlického. Všechny ty tři ulice jsou na různých místech několikrát zúžené z 2+2 na 1+1.

Nemel

Myslíte zřejmě unešený…ale nevyvracím tím, že nelze být z dvaceticentimetrové vrstvy na vozovce unesený…jen by to dopadlo jinak.

VS

Mýlíte se. „unešený“ ve spisovné češtině neexistuje. Sloveso unést má oba významy a trpné příčestí ve všech významech pouze „unesen“.

SSČ:
unést dok.
1. projevit (mít) schopnost něco, někoho nést 1, 3: to já neunesu; nemůže unést nákup; kabát se ještě unese není v něm horko; — výtah nás všechny neunese; nemohu unést hlavu únavou
2. (být schopen) snést 5, vydržet 2: unést náklady; unést každou bolest
3. odnést 1: vítr unesl draka
4. násilím odvést ap.: unést dítě
5. okouzlit, nadchnout: být unesen krásou, citem
6. vyvést z míry: dát se unést k nepředloženému činu;

Nemel

Měl to být jen vtip…😜

Lucie

Jako proč? Proč zase budou dělat pseudo úpravy na konečné Bílá hora, když stejně odmítají řešit to hlavní, že s kočárkem zapadneme přímo mezi tramvaj a nástupiště při nástupu a to i do nízkopodlažní tramvaje. Ty méně podstatné opravy dělali už při minulé uzavírce. Nebo proč to nevyužijí a neprodlouží sdílený pruh pro tramvaj a autobusy, aby pro nás kritický spoj do Řep bus 164 netrčel ráno v zácpách na Vypich, když by mohl jet po kolejích kdyby se tomu přizpůsobili. Jakoby nestačilo, že k nám jezdí jen část tramvají a zejména při prázdninovém provozu a provozu v lednu pak… Číst vice »

MartinS.

Málo tramvají???
Na Bílou Horu jezdí 2 linky tramvají ve standardních intervalech. Po celý den je to po 3-5 minutách. Co by za to jiné části Prahy daly?

Frantík

Pokud se nesjedou tak blbě, že dlouhá 22 a 25 jedou spolu a na krátkou 22 nenavazuje nic.

Jakub P

2 linky tam jsou, ale většinou člověk potřebuje specificky jen jednu z nich. Rozdělej se dřív, než přijde možnost někam přestoupit nebo než dojedou k větším cílům. A zejména na 22 je ten podíl vysokopodlah opravdu značnej.

O. M.

Maí jty uzavírky skvěle koordinované – Plzeňská, Karlovarská, celé Jihozápadní město bude v pr…

MaT

„Cílem opravy v Karlovarské ulici je výrazné zlepšení stavu vozovky, zvýšení bezpečnosti a komfortu pro všechny účastníky silničního provozu.“

Fakt všechny, jo? Tak se pochlubte a přehánějte, jak se tento úsek vylepší pro cyklisty? Samostatná cyklostezka? Dánské pásy? Vyhrazený cyklopruh? Ochranný cyklopruh? Nebo zase jen blbé piktogramy? Nebo ani to ne?

Tak to pak potom prosím netvrďte, že tu pro všechny bude nějaké vylepšení, ju?

O. M.

Cyklista je účastník silničního provozu. Pokud nutně potřebuje jet po Karlovarské v té největší špičce, nikdo mu nebrání. Já bych to nedělal, protože se jí dá celkem pohodlně a bezpečně vyhnout jízdou po okolních komunikacích.

Martin Verner

A pro jezdce na slonech už vůbec nic.
Dodnes jediné krmítko v celé Praze.
Škandál!

Twix

Souhlasím že Praha zahazuje jednu šanci za druhou na zlepšení komunikací pro cyklisty, ale zrovna tady k tomu není moc důvod. Značená cyklotrasa vede souběžnou mnohem klidnější ulicí (jen pro cyklisty obousměrnou), na jednom konci je ta křižovatka rozdělena sloupky, takže cyklista projede a auto ho tam nesundá, na druhém to navazuje na Ladronku.

Jakub P

IMO si dělá jen srandu z té floskulovité formulace o vylepšení pro všechny.

Je fakt, že zrovna tady jsou na kole ke Karlovarské funkční alternativy. Čistovická na Slánskou super, na druhé straně směrem k Drnovské je to horší a zejména navigačně složitější, ale taky se tam projet dá. Slabší místo je až v dalším úseku směrem k Vypichu křížení Bělohorské mezi Čistovickou a Thumovou.

Dachs

Myslím, že ve výsledku bude úplně celkem jedno, jak OMH straší přehrazením místních ulic citybloky. Západ na mnoha místech zkolabuje a teď jde jen o to, kam až to bude mít dosah a kde to co ovlivní. Jistě již namodelováno, co přinesou souběžné (!) úplné uzavírky a další výživná omezení v této oblasti. Rád bych se mýlil, ale něco mi říká, že největší průsery nastanou v Motole, v Radlické a na napojení barrandovské radiály na (taktéž rozvrtaný) okruh. Náměstka pro dopravu si začnou předhazovat média, snad i taková, která si poradí s tou jeho lehkou arogancí a floskulemi, jež rád… Číst vice »

Slávek

Tak přestaňte používat auto.

Plzeň

A do práce se dostanu vrtulníkem nebo co? Ráno ve 4 to je s MHD dost problem

Zelvak

…prý lehkou… 😀

Dálnice

V pohodě, to se objede po Radlické radiále. I když….moment…

Pavel

Nechápu, proč je Malý Břevnov trestán výlukou na celou dobu prázdnin. Klidně mohl být kaliforňan někde mezi MB a BH, busy protaženy z BH na MB. Jízda NAD s přestupem na tram na Vypichu je fakt pro masochisty…

Frantík

OMH říkal, že DPP zas nemá obousměrné tramvaje.

Dle mě by nákup nových prospěl nejen kvantitě, ale i kvalitě této části vozového parku.

Zároveň si ale myslím, že problém je řešitelný tím, že by třeba obousměrná X25 jezdila jenom na Malovanku, a dál by už pokračovala 25 jednosměrná tramvaj. Akorát by to zase mělo nevýhodu v podobě nutného přestupu od Vypichu.

Leinad

Tohle řešení se párkrát použilo, v kt výluková linka.
26 Šárka – centrum – Hostivařská.
22+57+59 centrum – Radošovická.
32 – výlukový nonstop Kubánské Náměstí – Hostivařská.
Přestupy 22-32 byly hrana – hrana.
A DPP taky nemá dost obousměrných vozů, které by nevadily OMH.

Frantík

S tou poslední větou souhlasím v tom smyslu, že tlak na nákup nových tramvají a minimalizaci úvratí není problém počtu těchto tramvají, jako jejich kvality.

Jan

Ukáže to rozšíří na čtyři pruhy plus odbočovací?

MaT

Asi úplně (vůbec) nerozuměla jazyk Váš kmen?

Nemel

Jolanda nás z nebes pozoruje, ale její duch je tu stále s námi 🙂

pes.387

Chtělo by to přesunout na přímý úsek, nebezpečné nástupní zastávky ve vnějším oblouku, ve smyčce…

Jarda

Takže věc na 10 dní se bude zase dělat 2 měsíce? Ve tři odpoledne tam nebude živé duše, stejně jak o víkendu tam bude akorát spící hlídač? Hnus.

old

Jak malej Jarda… Jen ta studená recyklace na místě má technologickou přestávku 7 dní…

Slávek

Vám by se líbilo,v noci,když spíte,aby rámusily stavební stroje?

M82

Ono treba sest ci sedm vecer je noc? I ty tri ctyri hodiny navic denne mohou tu uzavirku docela zkratit. Je zvlastni, ze u silnic to vsem vadi, ale kdyz nejaky developer stavi barak tak rube opravdu do vecera i o vikendech a nikoho to nevzrusuje a v tu chvili zadna omezeni hluku, kteryma se urednici, tak radi ohaneji proc nejde delat dele neexistuji.

PavelX

A kdy zasypou příkop a rozšíří ten chybějící cca 1 kilometr na 2+2, aby bylo důstojnější spojení mezi Blankou a letištěm/Pražským okruhem? Když už se kašle na Břevnovskou radiálu a toto rozšíření je dlouhodobě v územním i metropolitním plánu.

Igelkott

To Praha 6 nechce.

Twix

A není v tom územním plánu i prodloužení tramvaje? Ne že by to bylo nutné kvůli Jivinám samotným, ale hodil by se přestup na páteřní autobus 225, který tudy projíždí. Smyčka bude i po opravě předpokládám nadále bariérová, protože v tom prostoru se to jinak udělat nedá.

MP22

Já mám ve svém šotovýkresu pražských tramvajových linek trať ze Západního Města, přes metro Stodůlky, Jeremiášovu, Slánskou, rovně z kopce okolo OBI na Drnovskou, zastávka Ruzyně a na Dlouhou Míly, k tomu by se propojka z Divoké Šárky rovnou nabízela 😀 jsou to sice malůvky z dlouhého zimního večera, ale tohle by mě smysl dávalo k tangenciálnímu spojení západu města a radiálních linek metra i železnic. Doufám že na tohle jsou dojde, na západě města ty tangenciály fakt chybí

MP22

*pardon, z Bílé Hory, Divoká Šárka už je vyřešená 😀

Twix

No a nebo i tak 🙂 I když zatím to vypadá že se první postaví tangenta z Motola na Vypich, odtud by se pořád do té Ruzyně přes Bílou horu dalo pokračovat, akorát mimo Řepy. Přijde mi dost škoda mluvit o „pražském tramvajovém okruhu“ a vést ho přes Malostranskou.

Jakub P

Jj, ty plany na „okruh“ jsou pro nas z leveho brehu dost vysmech…

MP22

Celkově se na náš levý břeh dost kašle, ono by si kolejové spojení zasloužilo větší množství městských částí obvodů 5 a 6. Třeba taková lanovka ze Sídliště Barrandov na Nové Butovice by po dostavbě všech bytů na Barrandově též smysl dávala a dalo by to absolutně na frak IAD, které to dnes může vzít po okruhu mimo špičku doslova za pár minut.

MP22

Pro neznalé, tohle jen jen oblast nového sídliště vzadu https://noviny.praha5.cz/studie-novy-barrandov-2020, dále se bude zastavovat množství volných ploch na východě Barrandova (například aktuální projekt JRD) a dojde k výstavbě bytů, kanceláří a polikliniky na tomto poli https://mapy.com/en/letecka?x=14.3695616342&y=50.0270621234&z=15&source=coor&id=14.3665666911%2C50.0246376363. z Barrandova se stane slušně velká městská část závislá na jediné tramvajové trati.

O. M.

Vy tu lanovku zaplatíte?

Jakub P

Vyšla by levněji, než kolik stojí provoz okruhu, když tam v tangenciálním směru není k IAD schůdná alternativa.

Frantík

Dá se otázka interpretovat jako „dal byste na to peníze z rozpočtu města, výměnou za…“ ?

Jakub P

Taky možnost, ale dal bych možná přednost tramvaji z Holyně podél okruhu někam k Poncarově a potom Jeremiášovou na Plzeňskou.

Bylo by to samozřejmě výrazně dražší, ale přišlo by mi to ve výsledku taky výrazně užitečnější.

Otázkou zůstává, jestli sjíždět k ufonům do středu Řeporyj, nebo je jen objet po jejich okraji (vzhledem k terénu a hustotě osídlení asi jediná možnost).

MP22

To by časově ale vyšlo úplně stejně jako tramvají přes Smíchovské Nádraží. A nemyslím si, že by to byl silnější směr než přes Butovice na Motol. Z Butovic je to kousek do kanceláří na Jinonicích i Radlicích, na celé Západní město ale právě busem (snad jednou tramvají) na Vypich přes Plzeňskou a to se naskýtá také obrovské množství přestupů. Tramvaj podél okruhu by měla asi přijít až daleko po takovém spojení

Jakub P

Z té aktuální konečné v Holyni by to bylo podél okruhu a Poncarovy na Stodůlky cca 6-7 km po rovině. Pokud by na trase byla jen jedna nebo dvě zastávky, ujede to i tramvaj velmi rychle, do 10 minut určitě. A na Stodůlkách je taky fůra kanceláří a další rostou, o stanici dál je Zličín (obchoďáky, autobusy do kraje). Z Barrandova na tu Radlickou by to asi bylo srovnatelné, ale pro ty cíle dál na metru B a pro tu chystanou zástavbu dál podél trati do Holyně už by to IMO rychlejší bylo. A těm taky dnes víc konkuruje auto… Číst vice »

Petr

Kdyby se chtělo, tak mohli silnici rozšířit na 2+2 pruhy. Ani by se nemusely bourat budovy, pouze by nová silnice byla místo křoví.
Z obou konců opravovaného úseku silnice 2+2 je.

MartinS.

Jenže se bohužel nechce. Ale ono je to jedno, protože na Malém Břevnově máte přimo stejně jen jeden pruh a na Vypichu též, takže by místo tří „špuntů“ byly jen dva.

Márty

Ty zbylé špunty jsou ale pouze o organizaci již existující kapacity. A když nic jiného, tak mít odbočovací pruh do ulice Na Bělohorské Pláni by opravdu nebylo od věci, tam teď čekáte v podstatě dokud vás někdo z protisměru nepustí. A s vámi čekají i všichni ostatnícsměr D6.

Jakub P

Ne tak úplně, směrem do centra je to zúžení na jeden pruh fyzické, aby se vešly nástrupní ostrůvky tramvaje (Malý Břevnov, Vypich i Říčanova). Směrem k D6 jsou tam zase potřebné buspruhy.

S tím odbočováním máte pravdu, ale docela to funguje, lidi tam docela odbočující vlevo pouštěj (dost jich to tam zná). A veškeré zdržení se většinou smaže na dalším semaforu.