Zdroje jsou. Vlaků ubude, Správa železnic přesto mezi Varnsdorfem a Rybništěm vylepší přejezdy
Motorový vůz 810 v zastávce Horní Podluží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Správa železnic investici vysvětluje tím, že do roku 2027 mají být na přejezdech přes silnice II. třídy závory.
proč jezdí jen tuto kratkou trasu? Můždou ty vlaky protahnout bud směr česká kamenice, nebo směr česká lípa, nebo spoj na rumburk/šluknov. nebo obnovit trať z rumburka do německa a totéž na německé straně tak aby mohli vlaky jezdit přes jiříkov a eibau (de).
ano
Tato trať není pro osobní dopravu perspektivní a bez velkých investic nikdy nebude. To by musela alespoň stavit ve Varnsdorfu a ne jen na jeho okraji. Mnohem větší využití by naopak měla hypotetická propojka mezi Varnsdorfem a Rumburkem přes Německé území (mezi Seifhennersdorfem a Rumburkem). Spojení Rumburk, Varnsdorf, Grosschonau, Zittau, Hrádek, Chrastava, Liberec by perspektivní určitě bylo.
Rumburk-Jiřikov-Ebersbach-Zittau-Liberec vám nestačí?
2. možná varianta, ale zatím to vypadá na 14 denní zastavení koridoru Děčín – Pirna a náhradní autobusovou dopravu.
A co tomu brání? Stačí opravit trať Varnsdorf Pivovar – Seifhennerdorf – Eibau a mohou jezdit bez úvrati vlaky Varnsdorf hlavní nádraží – Varnsdorf staré nádraží – Ebersbach – Rumburk. Pak souhlasím s Vámi navrženými spoji.
Tohle vypadá jako typické odškrtávání políček „splněno“… Samozřejmě je pravda že by se přejezdy měly zabezpečovat, já jen doufám že všechny ostatní už jsou (zvýšeně, ne že tu zase někdo bude bazírovat na definici) zabezpečené, PAK je toto v pořádku i přesto že má četnost vlaků klesnout…
Konec rgionálních vlaků v pohraničí https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-sasko-a-braniborsko-pozaduji-kontroly-na-hranicich-s-polskem-a-ceskem-40430901#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest217_krokovy_redesign_feedu_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Silnic druhé třídy spolu s výstavbou dálniční sítě hodně přibývá jejich překlasifikací a převodem na kraje, takže pro SŽ dost nekonečný úkol s těmi přejezdy…
Co? S výstavbou dálniční sítě se obvykle převádějí jedničky na dvojky – to chcete říct že na jedničce závory být nemusely a na dvojce být musí?
Na tom něco je…
Tak podle článku https://zdopravy.cz/hotovo-ze-silnic-i-tridy-zmizel-posledni-prejezd-ktery-byl-zabezpeceny-jen-krizi-95790/ jsou všechna křížení se silnicema I. třídy zabezpečeny minimálně blikači. Takže převodem silnice I. třídy na II. třídu se nic nemění.
To že se budou zabezpečovat PZZ (se závorama nebo bez) další přejezdy, teď už maximálně II. třídy je jen logický krok.
Tak podle odkazovaného článku není ani zajištěno že už mají všechny přejezdy na silnicích I. třídy závory, pouze jsme ujištěni že mají alespoň světla…
Které linky vůbec jsou ještě na Liberecku pod taktovkou ČD kromě U8 a L1?
Pouze Jizerskohorská železnice Frýdlantsko a Tanvaldsko).
a přibude arrivě sebraná železnice železný brod – tanvald.
Tohle ukazuje na nepružnost SŽ. Určitě je v republice stále hodně přejezdů na vytíženějších tratí, kam by se daly peníze alokovat. Moc úředníků, málo efektivního řízení.
Do loňského roku chyběly nejenom závory, ale i jakékoliv signalizační zařízení na přejezdu přes silnici I/17 u Čáslavi na trati do Třemošnice. Koleje tam jsou v takovém úhlu, že si mohli řidiči ukroutit krky…
Rybniště-Varnsdorf není lokální trať. To bude Varnsdorf kromě těch 3 párů vlaků bez železničního spojení?
Nebude. Směrem na Liberec toho jezdí poněkud o dosti více.
a co když chtějí do rumburka, nebo lípy, případně směrem šluknov nebo česká kamenice? mohli by některé spoje spíše prodloužit.
Jestli do tratě, co měří 11 km (Rybniště-Varnadorf) dala SŽ 372 mil Kč, tj. skoro 34 milionů na km, tak už to musí mít parametry jak hlavní koridor. Zajímalo by mě třeba, kolik za tu dobu dala na km třeba do trati 086, kde jezdí osobka od 4 do 24 cca co hodinu s velkejma motorákama a kde se stále točí u přejezdů klikou nebo ještě hůř pravidelně křižuje v Rynolticích prakticky bez SSZ a čeká se tak na průser při čekání na neustále odkládanou „velkou rekonstrukci“ (pův. 2017, nyní „plán“ od 2027). Prý protože jsou jiné priority – tak… Číst vice »
Škoda, že nejde místní tratě převést na kraje a SŽ ponechat jen hlavní tahy. Pak by se rychle ukázalo, kde má smysl investovat a kde ne.
v tomto směru by to bylo super, kraje by pak hodně váhaly, kam nalejou a kam ne…
A taky by se rychle ukázalo, že by okamžitě došlo k masivnímu rušení, protože by vyvstaly problémy s „přeshraničními úseky“. Jeden kraj jej potřebuje více/méně než ten sousední a na úsecích krajů ty km úseky nejsou dle hranic krajů nikde stejně dlouhé. Jinými slovy: Olcit/Axel při hledání možností, jak „efektivně“ likvidovat vedlejší tratě geniálně přišel na možnost, jak by to kraje mohly postupně z hlediska odlišných zájmů zaříznout z důvodu nedohody na prioritách jednotlivých krajů, nestejnosti efektivnosti využití jednotlivých mezistaničních úseků a nestejnosti kilometrických úseků mezi hranicí kraje a poslední stanicí. Tedy z důvodu odlišnosti přepravních proudů, kdy by jeden… Číst vice »
Idea převodu regionálních tratí do majetku a pravomoci krajů možná najde u železničního aparátu podporu. Teď máme v zemi tratě celostátní a regionální, v péči jedné Správy železnic, s.o.. Reorganizace jsou nedílnou a snad i klíčovou činností vrcholového železničního managementu již dlouhá desetiletí. Dá se proto očekávat, že po zmíněném převodu by se o příslušnou péči podělila Správa celostátních železnic (SCŽ) a k tomu čtrnáct Správ regionálních železnic (SRŽ), možná SRŽX (X=zkratka kraje). Žádný ctidbalý krajský hejtman by asi nechtěl zůstat bez vlastní SRŽ, ale možná že pražští a středočeští hodnostáři by se dohodli na nějaké revoluční formě organizačního propojení… Číst vice »
SŽ se přece nemá starat co či zda vůbec něco tam bude jezdit! SŽ má trať udržovat provozuschopnou! Ze zákona a bez řečí!
ten zákon je špatně !
Protože někdo na SŽ chce sám rozhodovat co budou dělat a co ne?
no je blbost udržovat vše za každou cenu…
Opravdu si myslíte, že na SŽ nikdo neví o trestném činu „porušení povinnosti při správě cizího majetku“? (Tak ze srandy nacvičovali strkání hlavy do smyčky až jim jednou ujely nohy.)
Jakého cizího majetku? Koleje jsou státní, SŽ je státní 🙂
Ale oni jsou zaměstnanci a spravují cizí (státní) majetek, který není v jejich osobním vlastnictví. Jejich povinností je tudíž spravovat svěřený (cizí) majetek s péčí řádného hospodáře. (Překvapuje mě ta neznalost – klasický příklad je spravování majetku obcí.)
Váš výklad podstaty zmíněného trestného činu je poněkud svérázný.
nicméně správný!
Na něco se zeptá, odpovím na něco jiného? To mnohé vysvětluje…
nemělo by to být samovolně, ale na druhou stranu by to nemělo být automatické. Mělo se k tomu přistupovat s rozvahou a s rozumem, jenže toto ve státní správě dost chybí. Tam mají zákony, tam zákaz používat myšlení a rozum.
S rozvahou a rozumem by měla především vzniknout střízlivá dopravní politika, nikoli současné „stále více aut a koleje na dožití“. Jasně, že přejezdy na málo využívaných trasách by mohly počkat, ale tady jde přece hlavně o bezpečnost těch aut – i tři páry vlaků denně, případně zbylý náklad, může ohrozit ty chudáky v autech a přeplněných autobusech – a že by nikdo z nich nejel z těch větších center, kam by šlo vylepšit právě spojení po kolejích?
To je pravda pravdoucí, zákon hovoří o sjízdnosti, která tam musí být zajištěna, nicméně bude zapotřebí najít mechanismus, aby tam, kde se více jezdí, bylo i více kvalitnější zabezpečení. A to jak zjistit, kde se více jezdit zítra bude by měly vědět kraje, které tu dopravu objednávají a buď by o svých plánech měly povinnost s předstihem uvědomit SŽ, anebo SŽ by měla při plánování se jich zeptat. Nikde není psáno, že po zvýšení vozby se nemůže výše zabezpečení zvýšit.
Dát zabezpečovací zařízení do vyšších poloh? 🙂 Zvýšit lze spíše jeho míru či (abstraktní) úroveň. Ale jinak naprostý souhlas.
No a pak se ruší objednávky, atd.. a další tu prozmenu křičí, že se vráží peníze do nepoužívaných tratích, lepší komunikace by přinesla lepší usměrnění peněz, i když by stále byly udržovány i ty nepoužívané tratě.
Je škoda, že článek se nezmiňuje o tom, zda je na trati nákladní doprava a v jaké míře. Mohou existovat tratě, které mají vyšší význam pro nákladní než pro osobní dopravu. V takovém případě je investice ospravedlnitelná.
tady se nákladní doprava bude limitně blížit nule…
tak mínusáři, napište mi kolik tun nákladu tam za týden projede????
cicapade liborku
Nevíte to ani Vy, ale píšete, že „se bude blížit nule“ – to je předpověď do budoucna, osobní přání anebo pouhý dohad? Možná byste to mohl nejprve dohledat sám, proto asi ta záporná hodnocení.
Posledně tu někdo u této trati uváděl uhlí do teplárny… akorát ta teplárna je už pár let předělaná na plyn… tož tak asi.
Nejlepší je, když ti co v jednom případě nadávají, že se SŽ nestará o trať, na kterou nejezdí vlaky, tak v druhém případě nadávají na tu samou SŽ, že investuje peníze do tratě, kde ty vlaky stále ještě jezdí.
Nicméně tady to spíše bude snaha vyhovět legislativě a novým normám, které zpřísnily podmínky na železniční přejezdy a termín se blíížííííí.
Kdyby byly přímé vlaky Děčín – Varnsdorf, zvýšila by se obsazenost ve vlacích? Automatické spřáhlo existuje, v Rybništi by se mohly spojovat/rozdělovat MV…
Jenže je otázka, kde má smysl tahat lidi z busů do vlaku.
Pokud na to uslyší velké množství lidí (tzn. přenechat relaci vlaku, popř. nechat oba druhy dopravy, protože jde o velké množství lidí) nebo dosáhneme navýšení ve vlaku z 5 na 9 a bus tam stejně necháme…
Tahat lidi z autobusů do vlaku má smysl všude tam kde vedou koleje a trať se musí stejně udržovat. Udržovat trať pouze pro tri vlaky denně je drahá záležitost.
Pokud tam ty busy musíte tahat i tak a pro většinu jsou výhodnější, tak to nemá smysl ani omylem!
To má smysl jen pro ultras šoto…..
Jenže tady se píše, že busy jsou přeplněné. Chtějí všichni do všech zastávek po cestě, nebo je tam skupina jedoucí skrz, která by za určitých podmínek mohla přejít právě na ty koleje? Nejsou koleje od toho, aby podchytily větší přepravní proudy? A co lidé v autech, kteří se nechtějí kodrcat autobusem od zastávky k zastávce? Co třeba doplňovat i kolejovou síť, nejen přidávat další silnice (Vaší logikou opsanou ze stávajícího neutěšeného trendu)?
Automatické spřáhlo sice existuje, nicméně si nemyslím, že by to byl důvod k tomu, tahat tam z Děčína ještě druhý motorák.
Přímé vlaky Děčín – Varnsdorf budou, a budou to právě ty 3 páry.
Problém je mimo jiné místo zastávek. V Podluží u škol chybí. Nová Chřibská by též potřebovala zastávku. Za to existují zase zastávky bez osídlení: Jedlová, Nová Huť….
Na co by byla v Dolním Podluží zastávka v polích 200m od školy, když autobusy staví přímo před školou. V Horním Podluží byla zastávka přímo u školy, jenže škola tu už nějaký pátek není.
Jedlová je sice bez osídlení, jenže během sezony tady vystoupí a nastoupí více cestujících na ostatních zastávkách této linky dohromady.
Zastávka Nová Huť je na jiné trati, defacto slouží pouze pro turisty. Ta by se dala zrušit (pokud by to přineslo nějaké výhody), poblíž je zastávka autobusů.
Děti jsou obézní, 400 m denně jim prospěje. Jistě, přechod z většího pohodlí do menšího ponesou asi nelibě, někdo možná použije rodičovské taxi. Na druhou stranu, co by většina uživatelů VHD za zastávku 200 m od cíle dala.
To je vysloveně sprostota argumentovat tím že „pohyb jim prospěje“… v tom případě navrhuju zrušit každou druhou vlakovou zastávku všude, principiálně. Pohyb prospěje všem!
Ano, hlavně ten pohyb povinný, nařízený. To by to vypadalo, kdyby si každý mohl rozhodovat o tom, jak moc se on a jeho děti budou hýbat 🙂
Měl bych se na tuto diskusi asi řádně připravit, nicméně rád bych přispěl svou troškou do mlýna. Jako obyvatel Varnsdorfu bych ta vlaková spojení rád využíval, ale… V zimním období nejezdím na kole, takže zcela pochopitelně dám přednost autobusu. V létě bych dal přednost vlaku, protože autobusová linka 402 nevozí přívěs na kola. A ten jízdní řád na této trati je, alespoň dle mého názoru, koncipován hodně nešťastně. V pracovní dny návaznosti na Děčín a opačně jsou, nikoli však v sobotu a v neděli. V tyto dny jsou preferovány v Rybništi přípoje do Libereckého kraje. A Libereckému kraji se vyhýbám… Číst vice »
Snad veřejnost neporoste z čekání po ujetí přípoje. 🙂 Jinak celkem souhlas, až na to „pochopitelně dám přednost autobusu, když nevezu kolo“. Ale možná to máte bez kola na vlak daleko, to nevím. Jinak, když se chce, a člověk není uhoněný, pořád může zvolit to či ono, dle libosti.
Možným řešením by bylo v dvouhodinovém taktu (mezi osobáky Děčín Rumburk) vložit spěšnou soupravu, která by se v Rybništi dělila (spojovala) a která by obsluhovala jen. Benešov, Kamenici, Rybniště, Podluží a Varnsdorf/Rumburk Autobus do Vanďáku jede cca hodinu plus mínus a spěšný vlak by to dál taky.
Automatické spřáhlo existuje, ale Regioznova ho nemá, ani RS1 (u nás). Tak že by někdo zaplatil zdvojeného Sharka??
Budou ty tři páry vlaků aspoň jezdit do Liberce bez přestupu?
To asi ne… I kvůli dohodě krajů, že toto rameno bylo znovu rozděleno ve Varnsdorfu.
Ne, protože z Děčína budou jezdit Desira ČD (původně DB) do Varnsdorfu. Z Varnsdorfu jezdí 642 a 650 trilexu.
Se třemi páry to měli raději zrušit, v těch obcích dávat příspěvky na elektrokola a z tratě udělat kvalitní cyklostezku. Zbytek hezký vezmou autobusy a auta.
3 vlaky denně je fakt nepoužitelný. Každý i menší cesta do blízkého města musí být celodenní výlet.
Autobusy jezdí v této relaci vytíženější až dramaticky víc ve srovnání s vlakem..
Takže busy a auta by tam nebraly zbytek , ale prakticky všechno a vláček můžeme nechat jinde.
Jasně. Takhle je to uděláno již v naprosté většině přeprav. Zde dle článku přeplněné autobusy, obecně ve městech nestačí parkoviště, přidávají se silnice a vyhánějí z nich cyklisté, protože příliš mnoho automobilů – osobních, nákladních. Takže přidáme další auta/busy a asfalt, a ubereme další koleje a vlaky. Jako, rušit tratě podle toho, co tam jezdí teď, kdy tomu chybí pár zlepšení, je zvrácená logika. Elektrokola vyřeší co? Když bude zima, horko, sněžit, pršet? Další baterie, další elektřina… Ach, tohle módní blbnutí. Jo, kola jsou fajn, ale lepší na silnicích uvolněných od větší zátěže logicky právě potřebám uzpůsobenými kolejovými trasami.
Pak je otázkou proč tam je vlak prázdný? Asi moderní přejezdy pomohou zvýšit rychlost a kolejové autobusy RS1 dopřejí stejné pohodlí cestujícím jako autobus. Ono jezdit po kraji Regionovou a občas narazit na stanice typu Staré Křečany kde se člověk neschová před deštěm, není kam jít na záchod, nebo si koupit kafe a zákusek odrazuje cestující…… Ten zájem o autobusy má svůj důvod.
Vlaky tam jezdí prázdné, protože kraj objednává paralelně vlak a autobus, přičemž velká většina cestujících to má blíž na autobus. Kdyby kraj přestal objednávat autobus, ve vlaku by cestujících výrazně přibylo, ale stěžovali by si, že se jim dopravní obslužnost zhoršila.
Tedy z části přesun do aut a snížení použití veřejné dopravy jako takové.
To už pravděpodobně nastalo stejně, protože zase ne každý se chce kodrcat od rohu k rohu zde dokonce přeplněným autobusem. Otázkou je, kolik lidí a o kolik to má blíže, zda to lze nějak navázat (ve větších městech) a učinit použitelným (přípoje či lépe přímé vozy).
Přeplněnost není vlastnost autobusů, ale důsledek šetření při jejich objednávání (velikost, frekvence). Pokud tu máme šetření při objednávání VHD, jak můžete doufat že se budou objednávat vlaky, které jsou ještě výrazně dražší??
Ne, jako řešení (údajně) přeplněných busů to neprodáte, to je prostě vymyšlené zdůvodnění.
A o kolik se přiděláním závor ke světlům zvýší traťová rychlost?
Naprosto mimoběžné. Jde přece o zabezpečení, nikoliv o úpravy nebo rekonstrukce trati.
Ano, někde se dávala „10“ i na přejezdy se světelnou výstrahou, ne-li se závorami – co kdyby, že… (Ještě je to naučíme.)
Jestli myslíte, že by ve Starých Křečanech měla být pěkná čekárna, WC, kavárna s kafi a zákusky, tak si ten barák pronajměte a zkuste to tam provozovat. Kdo má v současnosti tolik času, aby si před příjezdem vlaku mohl vychutnat kafe a zákusek? A jít na ten vlak místo 200 – 500 metrů 500 – 1000, to se taky každému nechce.
přesně tak, hlavně většina lidí v takovém kraji má auto (teda krom mladých a starých a sociál případů, pro ně je v pohodě občas bus (škola, doktor, úřad). netřeba řešit vlak. a tři páry za den je nouze, ne dopravní systém ….
Kdo nemá auto je sociální případ? Jsou mi věci…
to netvrdím, ale často to tak bývá… protože, bydlet a fungovat na venkově, chodit třeba do práce nebo podnikat a bez auta. to fakt dnes moc nejde. Jenže, ten kdo bydlí v bytě po babičce ve Vršovicích toto nikdy nepochopí 😉
To tvrdíte. A pak se omlouváte a ještě se snažíte dělat hlupáky, ale moc vám to nejde. Naštěstí jsou i lidé co v bytě po babičce ve Vršovicích nebydlí a moc dobře ví, že to co tvrdíte jsou klasické výmluvy některých. Vezmou situaci jinde a tím ospravedlní pro sebe cokoliv.
Koukám jak někdo ví co je pro někoho jiného v pohodě když jeho samého se to vůbec netýká.
Jelikož jsem „sociální případ“ a nemám auto, jsem extrémně vděčný představitelům Ústeckého kraje za dopravní obslužnost. Vždy tvrdím, že se jedná o nejlepší dopravní systém v celé ČR. Tím nepopírám, že není co zlepšovat. Ale na rozdíl do časů vlády hejtmana Šulce blahé paměti, který se proslavil výrokem, že nebude sponzorovat vláčky pro lůzu a chudinu, došlo k neskutečnému obratu k lepšímu.
Ach ten čeština…
Jeden z problémů české železnici. Snížíme počet spojů na tři páry, aby se dosáhlo na příspěvky. Že poplatky za použití kolejí budou nevýznamné a trať se bude muset neustále udržovat a zlepšovat (zabezpečení přejezdů) už se moc neřeší.
Ne, to se vážně nebude muset. Trať kde jezdí tři sukafony denně patří zrušit.
Ano, i ty tři tam budou naprosto zbytečný.
V létě se možná Němci vydají rádi vlakem na Jedlovou! Po Německu jezdí za paušál 49 Euro měsíčně! Ale v Čechách je to pro ně džungle v tarifech , velké množství přestupů a upřímně řečeno dáte si na nádraží ve Varnsdorfu oběd? On by byl zájem z německé strany zajet si do hospody Kocour Varnsdorf a pak si vzít sebou nějakou dívenku do lesa okolo Jedlové. To bohužel vlakem není možné……
Tak ať si oba vezmou kolo. Víc jich stejně nebude.
Zkuste si porovnat služby v okolí autobusového versus vlakového nádraží Varnsdorf. Autobusové nádraží je součástí náměstí kde je restaurace s toaletami . Na nádraží jsou informace a občerstvení není problém. Ve Varnsdorfu se zmenšila budova vlakového nádraží, aby se ušetřilo za údržbu, ale služby žádné! To vidím jako základní problém.
No a ? Na oběd tu jsou restaurace ne nádražka..
Jenže na nádraží ve Varnsdorfu si nekoupíte ani bagetu z automatu a na použití WC zapomeňte
Wc tam je, automat na kafe bohužel ne.
Jenže bohužel, když stavěli nádraží, zapomněli tam přestěhovat centrum Varnsdorfu.
Věnujete na to vlastní dceru?
Proč to není možné?
Třeba proto, že se jedná o dvě různé trati a od Kocoura by se museli vrátit na Varnsdorf nádraží a přestoupit do vlaku na Jedlovou.
Na to se každý Sasík vykašle a raději zůstane u Kocoura na pivě. Pak může nalitý odjet „nach Zittau“.
A za romskými dívenkami kdysi jezdili autem, na to nepotřebovali vlak. Kolem vlaku se navíc žádné Romky nevyskytovaly. Dnes už se naštěstí nevyskytují ani podle silnic. On si totiž takový průměrný Sasík za sexuální zábavou zaletí raději do Thajska.
Svatá pravda. Zrušit, koleje vytrhat a postupně celé vysídlit. Jinak tu nenáviděnou železnici z našich krajů nedostaneme.
Nebuďte hysterka, lidí tam veřejnou dopravu využívá relativně dost, jen to nemusí být všude na vlaku, jen proto, že tam někdo na přelomu 19/20 století postavil železnice.
To netvrdím. Jen si všímám toho, jakmile se někde mluví o omezení dopravy na železnici, jak jste velmi aktivní. Jednostranně – za rušení.
A nebo nejste aktivní tam, kde omezení nečekáte.
Takže když z Benešova na Vlašim, nebo Rakovníka do Blatna jezdí naprosto strašidelná vozidla, je to některým víte kde.
Přitom jde o lokálky, kde je šance přilákat ( a neztratit) cestující.
Pokud ale na nějaké zoufalosti hrozí omezení, jste hned v bojové pohotovosti. A to z principu „kolej rovná se nutnost celotýdenní a celodenní dopravy“.
Realita (např. zde naprostý nezájem cestující veřejnosti jedoucí ve velkém busem) není evidentně podstatná věc, že.
Zrovna tak by mohl někdo říct, že z Benešova do Vlašimi se to moc kroutí, zastávky jsou daleko, a od Rakovníka do Blatna je pustina – a lidé tam též jezdí raději aut(obus)em. Možná někdy též přeplněným, aspoň do té Vlašimi.
Může říct někdo jako František.
Mluvil sem o reálném využití, že nejste schopen rozlišovat, za to nemůžu.
Nejhorší je podsouvat někomu svoje vlastní JÁ.
Tak to nedělejte
Zkuste to říci spolku přátel „Kozí dráhy“