6000 Kč za půldenní parkování rodinného vozu a jen pro návštěvníky? Píšu si: Výlet s rodinou do Paříže, NE! Jinak omezování IAD v centrech měst fandím, ale tohle se nepovedlo a nedává to žádný smysl.
Do Parize autem, s rodinou? Proboha proc? Kdyz nebudu pocitat moznosti jako TGV, TER nebo pro delsi vzdalenosti letadlo, tak porad muzete nechat auto nekde dal na P+R a dojet vlakem nebo metrem.
Porad mi nejak unika ta nutnost parkovat za kazdou cenu v centru kazdy metropole….
No jet se třema dětma dětma TGV, to už nejspíše vyjde levněji to parkovné:-) Kromě toho naše děti nemají tablety, takže kamkoliv vezeme s nimi i po střechu narvané auto jejich zábav. Do TGV nebo letadla si nemůžete vzít v podstatě nic, co potřebují mít sebou.
Z článku jsem nepobral, zda jde o hmotnost nejvetsi technicky přípustnou (1835kg) nebo provozní (1445kg), Toyota Corolla hybrid. Docela náročné bylo získat francouzskou emisní plaketu (web byl minulý rok v anglické mutaci plný nesmyslů). Mám sice nyní na čelním okně v pravém rohu krásnou fialovou francouzskou jedničku, označující emisní třídu, avšak obávám se, že díky baterkám v hybridu jsem trochu přes váhový limit…
Už jsme zjistili proč všude musíme zadávat SPZ do parkovacího automatu, no a ejhle pak zjistíme jak oni vědí kde a kdy si parkoval, dělají se databáze, není problém pak přístup přes SPZ k hmotnosti auta a tak vyžadované platbě, taky pojišťovny si umí podle SPZ ztáhnout veškeré údaje co jsou na malým TP, proto se už moc nesnažíme v rodině parkovat na automatu co potřebuje SPZ. Asi pokud to není města a je to soukromý systém tak tam to asi do databáze vozidel přístup mít nebude.
hroch obojživelný
5 měsíců
Takže parkování zpoplatníme podle vymyšlené hranice hmotnosti. Ta nám ale ve skutečnosti nevadí, protože u elektromobilů ji posuneme výrazně výš. Proto raději ještě doplníme podpůrný argument zabrané plochy; že ke hmotnosti nemá přímou úměru, pro tentokrát zanedbáme. A kdyby byly přesto nějaké námitky, použijeme oblíbený hejt na SUV, to jsou přece ta hnusná zbohatlická auta. Spodina bude vrnět blahem. Děláme přece politiku pro masy, v tom máme bohatou historii a tradici. Je hezké, že naše platy z větší části pochází z daní od těch lidí v autech, ale hlasů ve volbách nikdy nebudou mít takový podíl, aby stálo za to… Číst vice »
Začínáte ještě jakžtakž smysluplně, ale pak už z toho děláte guláš…
Doufám že se aspoň shodneme na tom že má hmotnost vozidla poměrně dobrou korelaci s rozměrem? Jistě, asi by bylo vhodné mít to jeměji odstupňované, ale tak je to začátek, konečně!
Hezké jak jsou ve vašem podání všude samí idoti, jen vy jediný to zachraňujete…
Ale kdepak. Pouze se snažím upozornit, že se tu mnozí dostali do pasti a rozvíjejí teorie o tom, zda ta či ona hranice je smysluplná, zda těch hranic nemělo být více atd. Přitom tady vůbec nejde o technické nastavení a provedení, ale o podstatu celé myšlenky, která je čistě politická a morálně vadná.
Tahle absurdita, že auto s 1599 kg zaplatí 1/3 sazbu než s 1600 kg se zařadí mezi další geniální opatření v doprave v Paříži. Neco jako se lišila rodičovská dle toho, zda se díte narodí 31.12. 23:59 a 1.1. 0:00. Od politiků nelze čekat, že by vedeli, co je to lineární funkce, nedejbože více proměnných.
9 místný bus s hmotností 1800kg je na tom podle mě lépe než limuzína pro 5 s hmotností vysoko přes 2t a tohle by mělo být zohledňováno. Pokud dvě rodiny pojedou jedním 9místným busem pořád to vyjde lépe než kdyby každá rodina jela svým autem i kdyby mělo do 1,5t. Bohužel v tomto případě pokud se zvedne parkovné za 3x bude výhodnější jet dvěmi vozidly a zabírat dvě parkovací místa než jen jedno. Svým způsobem to jde opačným směrem než jaký je uváděný záměr. Jestli by se mělo něco zavést tak platba parkovného podle počtu přepravovaných osob kdy by samotný… Číst vice »
Podle počtu osob – jistě, to by bylo fajn, máte nějaký nápad jak to rozumně udělat? Počet míst podle techničáku je v tomto smyslu skoro nanic… záleží na tom kolik těch lidí skutečně jelo.
Dvě menší auta lepší než jedno větší – jo celkem souhlasím, je to moc velký a ostrý skok. Chtělo by to trošku jemnější kroky…
Předpolkládalo by to slušnost a to, že každý řidič zaplatí dle počtu přepravovaných osob podle hesla „vezu hodně,platím málo“. Na nepoctivce a sporné případy kamerový systém a za prokázané lhaní o počtu osob riziko zabavení vozidla nebo ztráta ŘP. Pak by si lidé rozmysleli švindlovat.
Podívejte. Když je u nás možné, aby vlastníku vozidla které zastaví na místě kde je to zakázáno vodorovnýcm dopravním značením (čára) přišla domů pokuta na základě toho, že ono vozidlo bylo zachyceno městským dohledovým kamerovým systémem nevidím důvod proč by se prostřednictvím kamerového systému nemohlo dohlížet na parkování a počet osob vystupujících nebo nastupujících do vozidla v Paříži. Dnes jsou technologie kdy kamera umí rozpornat identitu a tak si myslím, že by klidně mohla poznat kolik lidí z auta které přijelo vystoupilo.
Pako
5 měsíců
Pokud je k dispozici průměrná pohotovostní hmotnost osobního auta cca 1,3 t, pak by bylo fér, aby placené parkování bylo odstupňované. Třeba jako druhá (třetí, čtvrtá) mocnina podílu p.hm. platícího ku p.hm. vozidla průměrného pro daný rok. Při dnešní míře digitalizace by to neměl být problém. Možná použít i jinou nelinearitu než mocninu, protože co vadí, jsou opravdu mega osobáky nad 2-2,5 t, které ve městě nemají co dělat. Resp. město na ně není dimenzované a nelze jej na tyto soukromé tanky ani upravovat. Není kam, není jak.
„co vadí, jsou opravdu mega osobáky nad 2-2,5 t, které ve městě nemají co dělat.“
🙂
Řekněte to všem těm co taková auta vlastní protože na ně mají. A nezapoměňte na to, že běžná rodina si třeba limuzínu fakt kupovat nebude.To už si koupí spíš MPV jenže ty vymírají. Musíte se zaměřit spíše na vyšší posty a třeba taky na majitele kteří si jako služebák koupí offroad pickup i když dodávka by pro jejich potřeby posloužila mnohem lépe ale nevypadala by tak cool.
Trumway
5 měsíců
Co se týče parkování je to zlo a nemusíme chodit ani daleko. To takhle jednou jeden obchodní řetězec měl u svého marketu vlastní pozemek a na něm parkoviště pro zákazníky. Protože tam však lidé parkovali i když nenakupovali tak se onen řetězec rozhodl, že si na vjezd na toto parkoviště posadí značky IP13b doplněné dodatkovou tabulkou „06-22 hod MAX. 2 hod.“ To by se ještě dalo pochopit pokud by se tam neobjevil pojízdný billboard hlásající, že od určitého data „S parkovacími hodinami“ a ještě větším písmem „120min. parkování zdarma“. 🙂 Považuji to za hodně špatný fór, protože dopravní značení jasně… Číst vice »
U nás jen značky a billboard o tom, že 2 hodiny zdarma. Automat, lísteček , závora opravdu NIC.Kdyby jo tak se neptám. Takhle je to opravdu jen omezeno značením s povinností umístit za okno parkovací kotouč a nastavit čas zaparkování. Ale kdyby se dávaly pokuty za překročrní doby tak ok, ale zapomeneš dát parkovací kotouč a nastavit dobu a pokuta je za stěračem klidně za pouhých 15 minut. Parkovací kotouč stejně nic nevyřeší . Kdo bude chtít přetočí ho a stojí dál. K tomu aby se dalo překročení povolené doby prokázat by byly potřeba i kamery.
Inu, kotouč je samozřejmě náchylný k manipulace… ale když už k autu někdo příjde, tak může rovnou parkoviště opustit a opět se vrátit, a pak ten kotouč přetočit legálně…
Tahle značka se obecně dává tam kde se nehodlá vůbec vybírat parkovné, nicméně je potřeba aby tam nikdo neparkoval „dny až týdny“. Znám ji třeba u dopravního oddělení magistrátu…
Aha. Tak ono to k nám teprve došlo. U nás je zdarma 120 minut, ale možnost platby za delší dobu parkování 0. Žádný automat, žádná závora . Tak to jsem zvědavý kdy začnou stavět 🙂
Jinak by to chtělo parkovací místa pro motockyly. Parkovací kotouč fakt nevozím ani vozit nehodlám.
To je bohužel zcela pomýlený krok Lidlu, řekněme si to otevřeně.
Když mi paní pokladní nabízela papírové parkovací hodiny (přesněji kotouč), tak jsem jí zdvořile a klidně vysvětlil, že jsem zákazník a žádné hodiny tudíž nepotřebuji a používat je nebudu. Je fakt, že řada lidí si je u té pokladny vnutit nechala. Ale minulo pár měsíců a dnes, když jdete po parkovišti, nevidíte je za oknem ani jednoho z aut.
Pokuty se samozřejmě žádné rozdávat nebudou. Pokud to jednou jedinkrát obejde MP s bločkem, tak druhý den můžou ten krám zavřít. Konkurence je veliká.
Tak tak. Je to postavené na hlavu. Jak tady již psal Herold pokud by tam byla na vjezdu závora kdy se odebere lístek a při odjezdu do stanovené doby se závora automaticky otevře a při překročení se bude platit tak ok (i když 100Kč za hodinu nad je fakt síla), ale fakt nevím jak na konkrétním parkovišti o kterém mluvím vyřeší závory když vozidlo které u ní při vjezdu bude muste zastavit bude blokovat protisměr, protože pro vjezd na parkoviště bude nutné odbočení přes protisměr. A co se týče toho výběru pokut za chybějící kotouč za sklem tak věřím tomu,… Číst vice »
Víte, ta značka s kotoučem času parkování (parkovací hodiny) existuje už mnoho roků. Chcete říct že jste se na to vyflákl a z lenosti dodnes žádný nemáte? (když budete chtít šetřit, není moc problém ho získat i zadara, třeba u pojišťovny a tak. jinak pár drobných) No pak holt nemůžete parkovat na místě kde je vyžadován, to se stane…
Ale oni nechtějí aby tam někdo „cizí“ parkoval dlouho, byť za peníze. Oni tam chtějí možnost parkování pro své zákazníky. To je jako kdyby se mě někdo zeptal, za kolik mi může přes celý den blokovat vjezd do mých vrat.
A myslíte že v rámci konkurence, když pojedu někam kde vím že se nedá zaparkovat protože tam parkují „odnaproti“ dny a týdny, tak že to pro obchod nebude přímá ztráta když budu muset jinam?? Asi dost záleží jestli tam bývá plno nebo ne, a podíl „trvalých“ parkovačů. Takovou statistiku jim nějaká firma udělá klidně za týden, když tam někde nechá umístí kameru a výsledné video vyhodnotí jak dlouho tam kdo stojí… Pak bude obchod vědět jestli s tím něco dělat musí nebo ne. Policie dneska nepokutuje skoro nic (kromě stacionárních radarů) ale chcete riskovat že to zrovna na vás „vyjde“?… Číst vice »
Vycházíte z představy, že Lidl v daném místě udělal nějaké pozorování, případně průzkum a rozvahu, a na základě toho mu vyšlo, že je pro potřeby obchodu i zákazníků přínosné v daném místě parkování zregulovat. To je ale příběh, který vznikl pouze ve Vaší hlavě. Realita je taková, že Lidl toto zavádí plošně jako korporátní opatření. V místě, o kterém hovořím já, téměř sousedí Lidl, Billa a Penny market, každý má své parkoviště a to parkoviště je většinou poloprázdné. A jediný Lidl osadil zmíněné IP 13b. Jestli chcete vidět více obchodní nedůvtipnosti, tak už nevím, kde.
Trumway
5 měsíců
„Majitelé aut s hmotností nad 1,6 tuny budou platit třikrát více než ti, kteří jezdí s lehčími vozy. Základní sazba bude 18 euro za hodinu parkování. Po třech hodinách sazba již neroste lineárně. Za šest hodin odstavení SUV na ulici bude město požadovat 225 eur, tedy zhruba šest tisíc korun. Dosud zaplatí 75 eur. Všechna vozidla se palovacím motorem a hmotností nad s hmotností nad 1,6 tuny NEJSOU SUV. VW T 6.1 má hmotnost nějakých 2220kg a za SUV ho považovat nelze. Audi A6 C6 má pohotovostní hmotnost 1595- 2655Kg a v tomto případě už o SUV nejze mluvit snad… Číst vice »
Asi moc ne,možná jeden takový návštěvník v SUV utratí víc než jeden z MHD,mimochodem jedno německé město ruší parkovné z důvodu menších tržeb v obchodech.
No tak nezdá se Vám , že utratí víc. Kdyby to tak nebylo nebudete se nad tím pozastavovat. A vůbec. Proč bych měl na něco odpovídat když se mě nikdo na nic neptal?
A jsme u jádra problému. Kdyby se lidé houfně nehrnuli do měst nebyla by města přeplněná a místa by v nich bylo dost. A není to jen parkování. Pak tady posloucháme jak je bytová krize. Všechno to spolu souvisí.
Rozhodně souvisí. Pro zajímavost, zkuste navrhnout firmě postavení většího „marketu“ na vesnici, se na vás budou dívat jak na blba. Ostatně ani „návštěvní“ pracoviště nějakého úřadu někde na lontě nevyhovuje ani návštěvníkům, ani nebývá snadné tam sehnat zaměstnance…
Taky nikdo nepíše, že se to týká vyloženě SUV, je to dané hmotností. „Kráva“ jako „kráva“.
Já se nedivím, že Paříž nestojí o návštěvníky (tipnul bych si na ty pravidelné, denně jezdící) přijíždějící těžkýma autama a zabírající spoustu místa.
Můžou přijet něčím jiným.
Ale píše. V článku. Ale jestli to bylo myšleno jinak nevím proč tam muselo být zmíněno zrovna SUV a ne třeba limuzína nebo kombi. Klidně mohlo zůstat jen u oné hmotnosti s tím, že za zaparkování vozidla které hmotností překračuje tuto hodnotu si řidič připlatí. Ale je fakt, že limuzína nebo combi není tak profláklé a nedokáže rozdělovat lidi jako právě označení SUV
Kde tam čtete něco o návštěvnících? Jde o omezení aut. Pokud vám to vadí, nemusíte tam jezdit. Paříž se bez vás obešla doteď, obejde se bez vás i poté.
Máte pravdu pokud budeme předpokládat, že návštevnické parkování znamená, že těmi vozidly nepřijedou návštěvníci tedy lidé z vně města.
A navíc pokud by se to mělo skutečně týkat Návštěvníků tak ti by mohli být naopak úplně v klidu . Lada Niva měla hmotnost jenom 1285Kg 🙂
To si samozřejmě myslíte špatně. Poblíž Cejlu v Brně bydlím přes 10 let. A bydlí tady spousta dalších spořádaných občanů i se svými auty. Fakt, že to tady vypadá nevábně, neznamená, že je tady nebezpečno.
Zkuste si zjistit fakta a hlavně nemyslete. Raději přemýšlejte. 😉
No vidíte. U vás to vypadá nevábně, ale necítíte, že by tam bylo nebezpečno což je pozitivní. A na druhé straně jsou města kde to vypadá celkem vábně, ale člověk pociťuje, že toho bezpečí je stále méně a méně. A auta v tom nehrají vůbec žádnou roli.
Možná, že kdybyste to tam trochu „zvábnili“, tak byste nemuseli čelit takovým výrokům…
Každopádně jestli jsem se zmýlil, tak se omlouvám, skutečně jsem vycházel z povrchního pozorování.
Luke
5 měsíců
No tak nezbývá než jen doufat, že maj i efektivní nástroje vymáhání, když nikdo nezaplatí. Aby to nedopadlo jak u nás.
Kontrola a odtahy musí probíhat denně a pokuty musí bylo vysoké, jinak systém zkolabuje
Ten český šelendrian se slučováním pokut, jejich absurdně nízkou výší a téměř žádnou kapacitou pro jejich vymáhání snad není nikde na světě. Okometricky mám pocit, že míra porušování pravidel je v Česku zdaleka nejvyšší v Evropě. Jenže holt papalášům z ODS a ANO, kteří na to mají vliv to takto vyhovuje.
Pokuta je ve výši 6 hodinového parkování. Kontrola elektronická, auta se čtečkami SPZ jako v Praze, ale (na rozdíl od Prahy) se pokuty vymáhají. Při zaplacení do 9 dnů 30 % sleva.
V Parizi a okolnich obcich odtahovky fungujou docela efektivne. A ve Francii vseobecne system na vymahani pokut (s pristupem do registru vozidel sparovanej ihned na RP vlastnika) je plne automatizovanej a dopis oznamujici veskery prava a povinnosti ohledne prestupku vysvetluje vse co je treba aby se clovek nedostal potencionalne do vetsiho problemu ohledne neplaceni, vcetne moznosti reklamace (jinej ridic, ukradeny SPZ, atp.)
To lejstro je do par dni ve schrance, vseobecne jedna z mala veci ve fr. administrative ktera funguje rychle…. Dalsi sou treba TP nebo RP, vse se uz dela online, prepazky na prefekturach uz davno neexistujou.
Václav
5 měsíců
Jestli jsem to dobře pochopil, jedná se o pohotovostní hmotnost.
V článku to přímo uvedené není.
6000 Kč za půldenní parkování rodinného vozu a jen pro návštěvníky? Píšu si: Výlet s rodinou do Paříže, NE! Jinak omezování IAD v centrech měst fandím, ale tohle se nepovedlo a nedává to žádný smysl.
Do Parize autem, s rodinou? Proboha proc? Kdyz nebudu pocitat moznosti jako TGV, TER nebo pro delsi vzdalenosti letadlo, tak porad muzete nechat auto nekde dal na P+R a dojet vlakem nebo metrem.
Porad mi nejak unika ta nutnost parkovat za kazdou cenu v centru kazdy metropole….
No jet se třema dětma dětma TGV, to už nejspíše vyjde levněji to parkovné:-) Kromě toho naše děti nemají tablety, takže kamkoliv vezeme s nimi i po střechu narvané auto jejich zábav. Do TGV nebo letadla si nemůžete vzít v podstatě nic, co potřebují mít sebou.
Hm, máte rozmazlené děti. Chudáci.
Z článku jsem nepobral, zda jde o hmotnost nejvetsi technicky přípustnou (1835kg) nebo provozní (1445kg), Toyota Corolla hybrid. Docela náročné bylo získat francouzskou emisní plaketu (web byl minulý rok v anglické mutaci plný nesmyslů). Mám sice nyní na čelním okně v pravém rohu krásnou fialovou francouzskou jedničku, označující emisní třídu, avšak obávám se, že díky baterkám v hybridu jsem trochu přes váhový limit…
Moj ProCeed ma prevadzkovu hmotnost 1400 kg a maximalnu pripustnu hmotnost 1850 kg. Takze ta ista otazka, platil by som ?
Majitelia novych Berling to maju jednoduche. Tam prevadzkova hmotnost zacina na 1610 kg, takze platia.
C5 Aircros – cisti benzin prevadzkova hmotnost 1483 kg, ale ked si ho kupite s mild-hybridom tak vas asi skasiruju – prevadzkova hmotnost 1606 kg.
No a jsme u toho zase. Tohle opatření v případě hybridů je něco co dává pochybovat o zdravém rozumu. Ale hlavně, že se ohánějí snahou snižování emisí.
A jak asi ti pitomecci zjisti hmotnost vozidla? No nijak soudruzi!
Už jsme zjistili proč všude musíme zadávat SPZ do parkovacího automatu, no a ejhle pak zjistíme jak oni vědí kde a kdy si parkoval, dělají se databáze, není problém pak přístup přes SPZ k hmotnosti auta a tak vyžadované platbě, taky pojišťovny si umí podle SPZ ztáhnout veškeré údaje co jsou na malým TP, proto se už moc nesnažíme v rodině parkovat na automatu co potřebuje SPZ. Asi pokud to není města a je to soukromý systém tak tam to asi do databáze vozidel přístup mít nebude.
Takže parkování zpoplatníme podle vymyšlené hranice hmotnosti. Ta nám ale ve skutečnosti nevadí, protože u elektromobilů ji posuneme výrazně výš. Proto raději ještě doplníme podpůrný argument zabrané plochy; že ke hmotnosti nemá přímou úměru, pro tentokrát zanedbáme. A kdyby byly přesto nějaké námitky, použijeme oblíbený hejt na SUV, to jsou přece ta hnusná zbohatlická auta. Spodina bude vrnět blahem. Děláme přece politiku pro masy, v tom máme bohatou historii a tradici. Je hezké, že naše platy z větší části pochází z daní od těch lidí v autech, ale hlasů ve volbách nikdy nebudou mít takový podíl, aby stálo za to… Číst vice »
LMAO
Začínáte ještě jakžtakž smysluplně, ale pak už z toho děláte guláš…
Doufám že se aspoň shodneme na tom že má hmotnost vozidla poměrně dobrou korelaci s rozměrem? Jistě, asi by bylo vhodné mít to jeměji odstupňované, ale tak je to začátek, konečně!
Hezké jak jsou ve vašem podání všude samí idoti, jen vy jediný to zachraňujete…
Ale kdepak. Pouze se snažím upozornit, že se tu mnozí dostali do pasti a rozvíjejí teorie o tom, zda ta či ona hranice je smysluplná, zda těch hranic nemělo být více atd. Přitom tady vůbec nejde o technické nastavení a provedení, ale o podstatu celé myšlenky, která je čistě politická a morálně vadná.
Tahle absurdita, že auto s 1599 kg zaplatí 1/3 sazbu než s 1600 kg se zařadí mezi další geniální opatření v doprave v Paříži. Neco jako se lišila rodičovská dle toho, zda se díte narodí 31.12. 23:59 a 1.1. 0:00. Od politiků nelze čekat, že by vedeli, co je to lineární funkce, nedejbože více proměnných.
Tak takovou lež, že platy pochází od pitomců, jejichž zábava jet autem je dotovaná, jsem dlouho neslyšel.
Planeta się pali! Nelze se divit, když auto převeze pořád stejně osob, ale je těžší a větší, tudíž potřebuje více energie z libovolného zdroje.
9 místný bus s hmotností 1800kg je na tom podle mě lépe než limuzína pro 5 s hmotností vysoko přes 2t a tohle by mělo být zohledňováno. Pokud dvě rodiny pojedou jedním 9místným busem pořád to vyjde lépe než kdyby každá rodina jela svým autem i kdyby mělo do 1,5t. Bohužel v tomto případě pokud se zvedne parkovné za 3x bude výhodnější jet dvěmi vozidly a zabírat dvě parkovací místa než jen jedno. Svým způsobem to jde opačným směrem než jaký je uváděný záměr. Jestli by se mělo něco zavést tak platba parkovného podle počtu přepravovaných osob kdy by samotný… Číst vice »
Podle počtu osob – jistě, to by bylo fajn, máte nějaký nápad jak to rozumně udělat? Počet míst podle techničáku je v tomto smyslu skoro nanic… záleží na tom kolik těch lidí skutečně jelo.
Dvě menší auta lepší než jedno větší – jo celkem souhlasím, je to moc velký a ostrý skok. Chtělo by to trošku jemnější kroky…
Předpolkládalo by to slušnost a to, že každý řidič zaplatí dle počtu přepravovaných osob podle hesla „vezu hodně,platím málo“. Na nepoctivce a sporné případy kamerový systém a za prokázané lhaní o počtu osob riziko zabavení vozidla nebo ztráta ŘP. Pak by si lidé rozmysleli švindlovat.
Podívejte. Když je u nás možné, aby vlastníku vozidla které zastaví na místě kde je to zakázáno vodorovnýcm dopravním značením (čára) přišla domů pokuta na základě toho, že ono vozidlo bylo zachyceno městským dohledovým kamerovým systémem nevidím důvod proč by se prostřednictvím kamerového systému nemohlo dohlížet na parkování a počet osob vystupujících nebo nastupujících do vozidla v Paříži. Dnes jsou technologie kdy kamera umí rozpornat identitu a tak si myslím, že by klidně mohla poznat kolik lidí z auta které přijelo vystoupilo.
Pokud je k dispozici průměrná pohotovostní hmotnost osobního auta cca 1,3 t, pak by bylo fér, aby placené parkování bylo odstupňované. Třeba jako druhá (třetí, čtvrtá) mocnina podílu p.hm. platícího ku p.hm. vozidla průměrného pro daný rok. Při dnešní míře digitalizace by to neměl být problém. Možná použít i jinou nelinearitu než mocninu, protože co vadí, jsou opravdu mega osobáky nad 2-2,5 t, které ve městě nemají co dělat. Resp. město na ně není dimenzované a nelze jej na tyto soukromé tanky ani upravovat. Není kam, není jak.
„co vadí, jsou opravdu mega osobáky nad 2-2,5 t, které ve městě nemají co dělat.“
🙂
Řekněte to všem těm co taková auta vlastní protože na ně mají. A nezapoměňte na to, že běžná rodina si třeba limuzínu fakt kupovat nebude.To už si koupí spíš MPV jenže ty vymírají. Musíte se zaměřit spíše na vyšší posty a třeba taky na majitele kteří si jako služebák koupí offroad pickup i když dodávka by pro jejich potřeby posloužila mnohem lépe ale nevypadala by tak cool.
Co se týče parkování je to zlo a nemusíme chodit ani daleko. To takhle jednou jeden obchodní řetězec měl u svého marketu vlastní pozemek a na něm parkoviště pro zákazníky. Protože tam však lidé parkovali i když nenakupovali tak se onen řetězec rozhodl, že si na vjezd na toto parkoviště posadí značky IP13b doplněné dodatkovou tabulkou „06-22 hod MAX. 2 hod.“ To by se ještě dalo pochopit pokud by se tam neobjevil pojízdný billboard hlásající, že od určitého data „S parkovacími hodinami“ a ještě větším písmem „120min. parkování zdarma“. 🙂 Považuji to za hodně špatný fór, protože dopravní značení jasně… Číst vice »
Ten dotaz myslíte vážně anebo je to vtip?
Samozřejmě, že vážně. Když něco nevím tak se zeptám. Co je na tom ?
Zavora…lísteček…dvě hodiny zdarma…nic?
U nás jen značky a billboard o tom, že 2 hodiny zdarma. Automat, lísteček , závora opravdu NIC.Kdyby jo tak se neptám. Takhle je to opravdu jen omezeno značením s povinností umístit za okno parkovací kotouč a nastavit čas zaparkování. Ale kdyby se dávaly pokuty za překročrní doby tak ok, ale zapomeneš dát parkovací kotouč a nastavit dobu a pokuta je za stěračem klidně za pouhých 15 minut. Parkovací kotouč stejně nic nevyřeší . Kdo bude chtít přetočí ho a stojí dál. K tomu aby se dalo překročení povolené doby prokázat by byly potřeba i kamery.
Inu, kotouč je samozřejmě náchylný k manipulace… ale když už k autu někdo příjde, tak může rovnou parkoviště opustit a opět se vrátit, a pak ten kotouč přetočit legálně…
Tahle značka se obecně dává tam kde se nehodlá vůbec vybírat parkovné, nicméně je potřeba aby tam nikdo neparkoval „dny až týdny“. Znám ji třeba u dopravního oddělení magistrátu…
https://www.jihlavske-listy.cz/priloha495-lidl-zpoplatnil-parkovani-hodina-je-zdarma.html
https://klatovsky.denik.cz/zpravy_region/dlouhodobe-parkovani-u-lidlu-se-vyrazne-prodrazi-20201011.html
Aha. Tak ono to k nám teprve došlo. U nás je zdarma 120 minut, ale možnost platby za delší dobu parkování 0. Žádný automat, žádná závora . Tak to jsem zvědavý kdy začnou stavět 🙂
Jinak by to chtělo parkovací místa pro motockyly. Parkovací kotouč fakt nevozím ani vozit nehodlám.
To je bohužel zcela pomýlený krok Lidlu, řekněme si to otevřeně.
Když mi paní pokladní nabízela papírové parkovací hodiny (přesněji kotouč), tak jsem jí zdvořile a klidně vysvětlil, že jsem zákazník a žádné hodiny tudíž nepotřebuji a používat je nebudu. Je fakt, že řada lidí si je u té pokladny vnutit nechala. Ale minulo pár měsíců a dnes, když jdete po parkovišti, nevidíte je za oknem ani jednoho z aut.
Pokuty se samozřejmě žádné rozdávat nebudou. Pokud to jednou jedinkrát obejde MP s bločkem, tak druhý den můžou ten krám zavřít. Konkurence je veliká.
Tak tak. Je to postavené na hlavu. Jak tady již psal Herold pokud by tam byla na vjezdu závora kdy se odebere lístek a při odjezdu do stanovené doby se závora automaticky otevře a při překročení se bude platit tak ok (i když 100Kč za hodinu nad je fakt síla), ale fakt nevím jak na konkrétním parkovišti o kterém mluvím vyřeší závory když vozidlo které u ní při vjezdu bude muste zastavit bude blokovat protisměr, protože pro vjezd na parkoviště bude nutné odbočení přes protisměr. A co se týče toho výběru pokut za chybějící kotouč za sklem tak věřím tomu,… Číst vice »
Víte, ta značka s kotoučem času parkování (parkovací hodiny) existuje už mnoho roků. Chcete říct že jste se na to vyflákl a z lenosti dodnes žádný nemáte? (když budete chtít šetřit, není moc problém ho získat i zadara, třeba u pojišťovny a tak. jinak pár drobných) No pak holt nemůžete parkovat na místě kde je vyžadován, to se stane…
Nechci říct nic. Kdybyste si přečetl mé další příspěvky zjistil byste, že tam píši, že ho v autě mám.
Ale oni nechtějí aby tam někdo „cizí“ parkoval dlouho, byť za peníze. Oni tam chtějí možnost parkování pro své zákazníky. To je jako kdyby se mě někdo zeptal, za kolik mi může přes celý den blokovat vjezd do mých vrat.
A myslíte že v rámci konkurence, když pojedu někam kde vím že se nedá zaparkovat protože tam parkují „odnaproti“ dny a týdny, tak že to pro obchod nebude přímá ztráta když budu muset jinam?? Asi dost záleží jestli tam bývá plno nebo ne, a podíl „trvalých“ parkovačů. Takovou statistiku jim nějaká firma udělá klidně za týden, když tam někde nechá umístí kameru a výsledné video vyhodnotí jak dlouho tam kdo stojí… Pak bude obchod vědět jestli s tím něco dělat musí nebo ne. Policie dneska nepokutuje skoro nic (kromě stacionárních radarů) ale chcete riskovat že to zrovna na vás „vyjde“?… Číst vice »
Sorry šéfe, ale oni potřebují, aby se jim tam zákazníci točili a nakupovali, ne aby neměli kde zaparkovat a jeli jinam.
Tu menšinu, co u nich parkuje přes noc, klidně oželí. Zvlášť, když jim jeden takovýto zákazník odežene 10 jiných.
Vycházíte z představy, že Lidl v daném místě udělal nějaké pozorování, případně průzkum a rozvahu, a na základě toho mu vyšlo, že je pro potřeby obchodu i zákazníků přínosné v daném místě parkování zregulovat. To je ale příběh, který vznikl pouze ve Vaší hlavě. Realita je taková, že Lidl toto zavádí plošně jako korporátní opatření. V místě, o kterém hovořím já, téměř sousedí Lidl, Billa a Penny market, každý má své parkoviště a to parkoviště je většinou poloprázdné. A jediný Lidl osadil zmíněné IP 13b. Jestli chcete vidět více obchodní nedůvtipnosti, tak už nevím, kde.
„Majitelé aut s hmotností nad 1,6 tuny budou platit třikrát více než ti, kteří jezdí s lehčími vozy. Základní sazba bude 18 euro za hodinu parkování. Po třech hodinách sazba již neroste lineárně. Za šest hodin odstavení SUV na ulici bude město požadovat 225 eur, tedy zhruba šest tisíc korun. Dosud zaplatí 75 eur. Všechna vozidla se palovacím motorem a hmotností nad s hmotností nad 1,6 tuny NEJSOU SUV. VW T 6.1 má hmotnost nějakých 2220kg a za SUV ho považovat nelze. Audi A6 C6 má pohotovostní hmotnost 1595- 2655Kg a v tomto případě už o SUV nejze mluvit snad… Číst vice »
Třeba o návštěvníky stojí, ale ne o ty, kteří mají potřebu zajíždět autem do velkoměsta.
Asi moc ne,možná jeden takový návštěvník v SUV utratí víc než jeden z MHD,mimochodem jedno německé město ruší parkovné z důvodu menších tržeb v obchodech.
Které město ruší parkovné ?
Herzogenrath.
Díky, ale tam nevidím tedy jako důvod pokles tržeb obchodů, ale náklady na nové automaty. https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinland/herzogenrath-will-parkgebuehren-abschaffen-100.html
Ale u nás se o tom píše jinak.
https://auto-mania.cz/jedno-z-nemeckych-mest-rusi-poplatky-za-parkovani-doufa-ze-tim-konecne-ozivi-obchod/
A u nich o tom mluví
https://www.youtube.com/watch?v=9d6WLTleWn4
S tou kupní silou souhlasím. A co se týče parkovného tak tady u nás stále existují města, která ještě k placení parkovného ani nepřistoupila.
Utratí víc? Jak jste na to přišel?
Nesmíte vycházet z toho, že kdo má dost chce mít ještě víc a proto nemá na zbyt.
Z jednoduché otázky jste usoudil, z čeho vycházím? Vy prostě neumíte normálně odpovědět, že? 😀
No tak nezdá se Vám , že utratí víc. Kdyby to tak nebylo nebudete se nad tím pozastavovat. A vůbec. Proč bych měl na něco odpovídat když se mě nikdo na nic neptal?
A jsme u jádra problému. Kdyby se lidé houfně nehrnuli do měst nebyla by města přeplněná a místa by v nich bylo dost. A není to jen parkování. Pak tady posloucháme jak je bytová krize. Všechno to spolu souvisí.
Rozhodně souvisí. Pro zajímavost, zkuste navrhnout firmě postavení většího „marketu“ na vesnici, se na vás budou dívat jak na blba. Ostatně ani „návštěvní“ pracoviště nějakého úřadu někde na lontě nevyhovuje ani návštěvníkům, ani nebývá snadné tam sehnat zaměstnance…
No tak hlavně, že může mít jeden řetězec na malém městě dva markety 🙂
Tak bytová krize. Hm. Já vám mám takový dojem, že v Praze je bytová krize už nepřetržitě 200 let. To nebude krize, ale vlastnost.
Taky nikdo nepíše, že se to týká vyloženě SUV, je to dané hmotností. „Kráva“ jako „kráva“.
Já se nedivím, že Paříž nestojí o návštěvníky (tipnul bych si na ty pravidelné, denně jezdící) přijíždějící těžkýma autama a zabírající spoustu místa.
Můžou přijet něčím jiným.
Ale píše. V článku. Ale jestli to bylo myšleno jinak nevím proč tam muselo být zmíněno zrovna SUV a ne třeba limuzína nebo kombi. Klidně mohlo zůstat jen u oné hmotnosti s tím, že za zaparkování vozidla které hmotností překračuje tuto hodnotu si řidič připlatí. Ale je fakt, že limuzína nebo combi není tak profláklé a nedokáže rozdělovat lidi jako právě označení SUV
Najděte si podíly registraci jednotlivých obchodních tříd aut.
Pokusím se.
Já to chápu tak, že SUV je nejpočetnější v této hmotnostní kategorii.
Kde tam čtete něco o návštěvnících? Jde o omezení aut. Pokud vám to vadí, nemusíte tam jezdit. Paříž se bez vás obešla doteď, obejde se bez vás i poté.
Tady?
„Opatření se týká jen návštěvnického parkování.“
Zkopíroval jste to hezky, ale pořád tam není nic o návštěvnících.
Máte pravdu pokud budeme předpokládat, že návštevnické parkování znamená, že těmi vozidly nepřijedou návštěvníci tedy lidé z vně města.
A navíc pokud by se to mělo skutečně týkat Návštěvníků tak ti by mohli být naopak úplně v klidu . Lada Niva měla hmotnost jenom 1285Kg 🙂
A taky nepojedu. Na to abych mohl vidět zrezlou nýtovanou konstrukci nemusím jezdit až do Paříže. Stačí dojet do Prahy a stavit se pod Vyšehradem 😉
Eiffelovka je to jediné, co pro vás Paříž představuje? Váš rozhled je 1000x omezenější než dojezd vašeho auta na plnou nádrž.
Myslím, že v Chánově, Mojžíři nebo na Cejlu vás kulturně obohatí celkově mnohem levněji a za hmotnost auta určitě platit nebudete.
To si samozřejmě myslíte špatně. Poblíž Cejlu v Brně bydlím přes 10 let. A bydlí tady spousta dalších spořádaných občanů i se svými auty. Fakt, že to tady vypadá nevábně, neznamená, že je tady nebezpečno.
Zkuste si zjistit fakta a hlavně nemyslete. Raději přemýšlejte. 😉
No vidíte. U vás to vypadá nevábně, ale necítíte, že by tam bylo nebezpečno což je pozitivní. A na druhé straně jsou města kde to vypadá celkem vábně, ale člověk pociťuje, že toho bezpečí je stále méně a méně. A auta v tom nehrají vůbec žádnou roli.
To je zas úroveň diskuse, fakt.
Možná, že kdybyste to tam trochu „zvábnili“, tak byste nemuseli čelit takovým výrokům…
Každopádně jestli jsem se zmýlil, tak se omlouvám, skutečně jsem vycházel z povrchního pozorování.
No tak nezbývá než jen doufat, že maj i efektivní nástroje vymáhání, když nikdo nezaplatí. Aby to nedopadlo jak u nás.
Kontrola a odtahy musí probíhat denně a pokuty musí bylo vysoké, jinak systém zkolabuje
Ten český šelendrian se slučováním pokut, jejich absurdně nízkou výší a téměř žádnou kapacitou pro jejich vymáhání snad není nikde na světě. Okometricky mám pocit, že míra porušování pravidel je v Česku zdaleka nejvyšší v Evropě. Jenže holt papalášům z ODS a ANO, kteří na to mají vliv to takto vyhovuje.
Na Balkáně to funguje podobně.
A ano, i přes mínusy je to tak. Vyhovuje to jim i jejich voličům.
Pokuta je ve výši 6 hodinového parkování. Kontrola elektronická, auta se čtečkami SPZ jako v Praze, ale (na rozdíl od Prahy) se pokuty vymáhají. Při zaplacení do 9 dnů 30 % sleva.
V Parizi a okolnich obcich odtahovky fungujou docela efektivne. A ve Francii vseobecne system na vymahani pokut (s pristupem do registru vozidel sparovanej ihned na RP vlastnika) je plne automatizovanej a dopis oznamujici veskery prava a povinnosti ohledne prestupku vysvetluje vse co je treba aby se clovek nedostal potencionalne do vetsiho problemu ohledne neplaceni, vcetne moznosti reklamace (jinej ridic, ukradeny SPZ, atp.)
To lejstro je do par dni ve schrance, vseobecne jedna z mala veci ve fr. administrative ktera funguje rychle…. Dalsi sou treba TP nebo RP, vse se uz dela online, prepazky na prefekturach uz davno neexistujou.
Jestli jsem to dobře pochopil, jedná se o pohotovostní hmotnost.
V článku to přímo uvedené není.
Chápu to stejně.
Odhaduju to podobně, vycházím zejména z toho že „celkovou“ pod 1600 má dneska tak možná 25% nově registrovaných aut…