Zdražení až o 40 %. RegioJet v autobusech nasadil nový ceník, řeší více špičku a sedlo
Autobusy RegioJetu na autobusovém nádraží v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dopravce poslední týdny zkouší různé podoby ceníku, snaží se motivovat k využití spojů v přepravním sedle.
Když vezmu v potaz, že na takové ceny se onehdy před 20 lety jezdilo na dotované lince ČSAD Liberec a jaká inflace mezitím prošla, tak je to dost neuvěřitelné.
asi blbej dotaz od neznalýho místních poměrů, proč tam nejde zavést přímá vlaková rychlíková linka, když je po tom taková poptávka?
Vlak jede pomalu protože je blbá trať, pomalá jednokolejka.
Svižnější vozidlo by možná mohlo nahrabat pár minut (při čarování s grafikonem by je třeba neztratilo na křižování) ale lokálka vedle dálnice rychlejší nebude.
Děkuji
To bylo tady slávy, že začal jezdit Lutan. Při tom každému, kdo dopravě trochu rozumí, bylo jasné, jak to dopadne…
Tak RJ postupně upadá už někdy od období před covidem. Ale to, co se děje zhruba rok, rok a půl, to už je jak svého času nějaké příšerné exČsad nebo ČD přes nástupem konkurence. Další zdražování už tomu jen nasadilo korunu. Chápu, nemůžou těžce dotovaný Flix porazit, tak aspoň po jeho vzoru zkouší rýžovat. Dsim krokem bude zavedení zlodejskych poplatků a příplatků. Pak už s RJ skončím definitivně. Blbý je, že na silnici můžu tak maximálně jezdit autem, tam už žádná snesitelna konkurence neexistuje prakticky nikde, kam jezdíme. Ono už loni na podzim, RJ vlak zpáteční pro rodinu cca 2400… Číst vice »
Akorát že ČSAD tehdy jezdilo asi za 90 Kč a to prosím průměrná mzda byla méně než poloviční než je dnes. Čili je to velmi levné na to jak se hodnota koruny v posledních letech propadla.
Nechápu jediné pohoršení. Radim by byl blázen, kdyby takové poptávky nevyužil.
To je příplatek za štěnice
Myslíte něco jako v Úžasné zeměploše? Pojí-štěnic? 🙂
Proti gustu žádný dišputát.
Vlak, nebo autobus jsou součástí portfolia v úvahu přicházejících dopravních prostředků.
Nejhorší je cestovat v sobotu ráno z Prahy, kdy méně inteligentní Pražáci vyrážejí do hor. To je pak pekelná cesta.
A kam jedete vy?
Co je ti do toho, kam kdo jezdí ?
Trošku sám dement, nezdá se ti ? Soudit inteligenci podle oblíbené výletní destinace ?
Pozoruhodné marketinkové zjištění. „Nejvíce lidí jezdí z Liberce do Prahy ráno, večer zpět. To je nevyrovnaná poptávka.“ No, já nevím, nemám marketinkové oddělení, tak bych si zkusil tipnout, že to bude tím, že lidé dojíždějí do Prahy do zaměstnání a do škol… 😁. Večer zpět… To , ale zřejmě (?) RG nezmění…
Také mi to přijde úsměvné. Po tolika letech zjistí že na těchto linkách je jednostranná poptávka ráno tam odpoledne zpět. Tohle je tak stará pravda, tak to ty autobusy jezdí již desítky let. Jestli si někdy myslel, že to dokáže změnit tak bohužel těžko.
Změnit ne, ale aspoň trochu rozmělnit jo. Převeze pak víc lidí a ještě víc vydělá.
Neuděláte s tím nic. Studenti jezdí do školy na podobný čas, pracující také. Že by jste někoho přesvědčil ať jede do práce místo na 8 třeba v poledne…. Osobně pokud budu chtít jet v 8 prostě pojedu tam kde se vejdu. Pokud ne vyhraje auto. Komunisti také chtěli poručit větru a dešti. Tyhle vlny v tom cestování prostě budou. A Jančura nebo kdokoli jiný se může odpichovat ušima.
Ach jo. Jde o to, že ne všichni jsou to studenti a jedoucí do práce.
No, takových lidí zase tolik není… Jasně, nějací být mohou…
Flix má dynamický ceník už déle. Lidi co o hodinu posunou plán kvůli ceně, jsou.
Tak kupříkladu seniory to může namotivovat k tomu, že zajdou do kavárny už v Liberci a do Prahy na výlet či návštěvu pojedou až po špičce a ušetří.
Přesně tak. Na celodenní výlet s dětmi mám věci co jsou jen v Praze (domov) a jen v Liberci (Ještěd) a věci co jsou na obou místech (zmrzlina). Sice u nás o hodině kdy pojedeme spiš rozhodne rychlost tůry, nálada,… než cena, ale když je možné jet o hodinu dřív/později tak tchýně bude rýt že nešetříme.
Zvýšit mzdy v Liberci, aby Pražané jezdili za prací do Liberce
A nebo zavést státní kvótu Pražáků do Liberce. Jak Magistrát nedodá každé ráno 2-3 autobusy lidí na sever, doplatí rozdíl. 😁
No na kreditovou jízdenku se už delší dobu běžně jezdilo za 119. Za těch 89 bylo jen pár prvních míst ve spojj
Kdyby na dané trase stát objednával dopravu, tak cenová regulace povede k ceně kolem 150 Kč, takže z hlediska ceny by to ničemu nepomohlo.
Podle mě by na takovýchhle trasách byly nejlepší soutěžené monopolistické koncese. Stát nebo kraje vy vypsali soutěž, něco jako na provoz dotovaných spojů, v tomhle případě by ale dopravce nabízel, kolik zadavateli zaplatí. A vítěz by pak na trase získal monopol, s tím, že by musel zajišťovat určitý rozsah spojů i v neatraktivních časech, držet určité maximální ceny a minimální standard služeb. U autobusů třeba na 5 let, u vlaků na 10 – 15. Kdyby se to podařilo, vzalo by si to pozitiva ze státní objednávky i z volné soutěže.
Tak to uz se ale nebezpecne blizime zpatky k socialismu. Nebo je nejakej duvod proc tyhle vase koncese omezit na hromadnou dopravu?
Jakože britský model? Který funguje tak dobře, že museli toho největšího dopravce zase znárodnit a musí zajišťovat služby i za další koncesionáře, aby jim to celé nezkolabovalo?
Řekl bych, že zrovna na tuhle linku, by se pro 1/3 busu nejvíc hodili ty čínské stojákové sedačky, po kterých tak touží i pro letadla největší kapitalista Ryanair. Když RegioJet nechce vydělávat na luxusu, ale raději na co největším odrbávání.
Ryanair po ničem takovém netouží, jen s tím provokovali
RegioJet, sic železniční doprava, má stále problém s čistotou. V lehátkách byly objeveny štěnice. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/regiojet-stenice-cestujici-vlak-stipance-odskodneni_2405080700_har
Článek vedle nestačí? Ještě jste to zapomněl napsat pod článek o přístavu a letadle v Istanbulu.
Zajímalo by mne, jak funguje ta dynamika.
Kupuji na příští týden do spoje, kde jsou 4 prodána místa (tzn. ja jsem 5.) a cena 129,-
Dynamika už nefunguje, to zkoušeli minuly týden.
Je to bohužel jednoduché. RegioJet bude zdražovat, pokud to zákazníci budou ochotní zaplatit. Zabrzdí je buď logická konkurence s nižší cenou a dostatečnou kapacitou nebo konec ochoty zk, jejich ceny platit. Chovají se jako komerční firma, snaží se co nejvíce vydělat.
Dělal by jste to úplně stejně ! Ještě jsem nepotkal a neviděl soukromou firmu která by dělala kšeft jen tak z plezíru a z hezkého pocitu ! Všichni chtějí vydělat a proto tu práci dělají ! Náklady se všeobecně zvyšují, řidiči chtějí mít lepší výplaty a o dalších věcech nemluvím. Je to dle mého logický krok. Samozřejmě, zdražení musí být s rozumem……
Babiš přece dělá pro lidi.
Babiš nevlastní RJ
Já bych to určitě dělal stejně.
Přesně takhle funguje kapitalismus a nikdo zatím nic lepšího nevymyslel. Podnikatel je motivován osobním prospěchem dělat co nejlepší produkt za cenu, kterou jsou zákazníci ochotni platit a když usne na vavřínech a příliš zhorší kvalitu nebo zvedne cenu, konkurence ho převálcuje. A co se konkrétně rostoucích cen služeb týče, lidé podle mě nejsou moc ochotni chápat, že když rostou jejich platy, rostou obdobně ceny služeb a zboží s vysokým podílem nákladů místní lidské práce. Když se o 20% zvednou platy v továrně, zaměstnávající půlku města, logicky o 20% zdraží i tamní kadeřnice nebo autoservisy, protože z toho taky chtějí profitovat,… Číst vice »
Já bych napak řekl, že zastarale nelogicky i na plně komerčních linkách, a dokonce tam kde ani není reálná konkurence, je pořád RegioJet neschopný flexibilního naceňování jízdenek, a stále se snaží při cenotvorbě primárně soupeřit s ojetým osobním autem obsazeným 2 lidmi.
Tak jiná konkurence tam není. 🙂
To je překvapivé zjištění. Bing ho a klíčenka k tomu!
Praha – Brno… koukám, že zde to šlo (v případě řady spojů) na tutéž cenovou hladinu, jako je u ČD IN/25 vázaná. Jinými slovy v tomto konkrétním případě zdražení +12,5 %. Žlutý bus jsem občas využil (kvůli ceně a krásně poloprázdnému busu /dopol. čas/). Bude to další střípek do mozaiky, proč si kredit na Žlutého nedoplňuju tak často jako dříve, od silné redukce (využívaných!) spojů až po úplné zrušení linky P-Zličín – Plzeň vlastně už minimálně. Chápu, že okolnosti nutí dopravce více počítat, ale s každým zdražením mohou posílat lidi do aut (jízdenky na vlaky se v řadě cest nevyplatí… Číst vice »
D10 před Prahou už kolabuje. 🙂
Pan Blažek má pravdu, pro takovéhle delší cesty je autobus nedostatečný. Ale co s tím kdo může dělat? Jen SŽDC resp. MD co nejrychleji ‚humanizovat‘ cestu po železnici. Jak se k tomu posledních 30 let stavěli, víme dobře.
A automobilisté dál oponují „Je to takový problém, že to není vláček?“ Ano, je. Pro pravidelné dojíždění zásadní rozdíl v pohodlí. Tím spíš, že si v autobusu nelze připlatit za 1. třídu. Navíc vlak má mnohem menší problémy s vyčerpáním kapacity.
Je to hodina jízdy. Se 193 cm a využitím nejméně dvakrát týdně si dovoluji tvrdit, že tvrzení pana Blažka jsou bláboly. Doporučuji porovnat pohodlí s jakoukoliv autobusovou linkou v systému IDOL s dobou jízdy hodinu, ideálně v SOR v barvách Busline😀
Věc názoru a toho, co s čím srovnáváte. Dálkovou linku z krajského do hlavního města nemůžete srovnávat s regionálním autobusem, který vymetá vesnice, to je jako srovnávat regiospidera s railjetem. A já autobusy Liberec – Praha srovnávám s railjety, což je podle mě relevantní. A tam nemohou konkurovat. Právě i protože v dálkovém vlaku mám možnost připlatit si za víc místa (a většinou i klidu) v 1. třídě.
Když jsem za studií jezdil mezi Jabloncem a Prahou, většinou jsem jezdil vlakem, jakkoliv je to spojení pomalé. Právě z důvodů, které uvádí pan Blažek: na dlouhou cestu pohodlnější a není potřeba místenka.
Byť uznávám, že v tom roli hrálo i to, že ČSAD Jablonec sveřepě jezdilo z Florence, což v pátek odpoledne cestu dost prodlužovalo, ještě neexistovaly státem nařízené studentské slevy, takže vlak s Junior pasem byl o 40% levnější a z mého bydliště to do Čakovic na vlak bylo zhruba stejně daleko jako na Florenc.
Ja bych s nim souhlasil aspon v tom, ze pracovat se tam neda. Ale zase – je to hodina. Pokud si nekdo nemuze dovolit hodinu nepracovat, tak ma problem jinde.
Pracovat se v tom dá. Zvláště ve FlixBusu, kde lze sedačku posunout do uličky a mít větší prostor.
Když takhle jezdíte denně, ztratíte tou „nemožností pracovat“ 10 hodin týdně. To už je pořádná ztráta. A to ať už tou „prací“ myslíte cokoliv, třeba i vyřízení soukromých mailů.
Záleží, co s čím srovnáváte.
Pokud pojedete s Panterem na R Svitavy – Brno, tak je člověk rád, že už vystupuje, i když ta hodina se dá.
Ale nic pohodnějšího to není a to nemluvím o nedělních narvaných spojích do Brna.
Ano, máte pravdu. Ale moderní dálkové autobusy na dálničních linkách musíte srovnávat s moderními dálkovými vlaky, tedy např. s interjety. Ne s regiopantery ani regionálními autobusy.
Ano, ale já srovnávám R relace, takže ty Svitavy nejsou mimo.
Ale pak je problém v designu té konkrétní soupravy, ne v tom, že je to vlak.
V Panteru jsem celkem dobře dokázal na PC pracovat, byť místa bylo poskrovnu. Oproti R8 nebo jiným vlakům s kupé (nebo velkoprostory beze stolků) je to paráda.
To jsou desítky let staré vozy, z dob, kdy nejezdil každý druhý s laptopem nebo tabletem. Ty moderní mají nějakou formu stolku u většiny míst. A víte jistě dobře, že řada lidí v těchto diskuzích nad mizením kupé z vlaků brečí. Jde o to, jak často a s kým tím vlakem cestujete. Optimální je samozřejmě nabídnout něco všem, na typicky pendlerských linkách je ale třeba upřednostnít pravidelné cestující, kteří jezdí sami s laptopem.
Jo, nerozporuji to. Jenom jsem oponoval, že pro mne byl Panter solidní i na 1½ hodiny, kdežto kupé (byť někdy s více místem) je mi k ničemu.
A rozdíl prostoru railjet – InterPanter ve 2. třídě je minimální, nehanil bych tedy Pantery (jem v 1. třídě, ta se Škodě nepovedla).
Těch senzačních 40% představuje v absolutních hodnotách asi 40 Kč a i nejvyšší cena je plně konkurenční, takže o co jde? V 90. letech a krátce po r. 2000 jsem coby chudý student cestu vlakem úvratí přes Turnov párkrát absolvoval a nepřestanu být Jančurovi nikdy vděčný za to, jak tuhle linku rozhýbal…
Jde o zdražení o 40 %. Slovo senzační používáte vy.
Chtěl jsem říci, že cena je úplně v pohodě dokonce i ve srovnání s 3x pomalejší železnicí, i když by nemusela být…
Vy jste to jen nepochopil, že?
No vidíte, já právě po roce 2000 toho najezdil asi nejvíc mezi Turnovem a Prahou, ale Jančura nám cestování nijak nezlepšil. Byli jsme hlavně odkázáni na autobusy myslím ČSAD Jablonec a možná ještě několika dalších dopravců, které ale vždy vymetaly i Mnichovo Hradiště, Bakov a Mladou Boleslav. Takže čas jízdy z Turnova tak 1:20, ale spíš někdy i víc. A to tak leda na Černý Most. Takže byť to vlakové spojení Turnov-Praha stálo (a stojí) časově za prd, tak jsem pak stejně začal víc jezdit vlakem – znamenalo to dojet až do centra a aspoň jsem se třeba ve vlaku… Číst vice »
Ještě Liberec – Praha jezdí v pátek a neděli ČSAD Liberec jako linka 190 https://www.iidol.cz/data/catalog/29/820/81763.pdf
díky, od kdy tohle jezdí? od 3. března?
Od 3. Března se jezdí i pátky, ty nedělní spoje už jezdí dýl.
Ano, od 3.3. je tam změna spočívající v přidání třetího páru (spoje 55 a 56), jinak linka existuje od nového GVD – 10.12.2023.
Zajímavě okružní linka. Přímák je jen jeden.
Tak ta linka je primárně posila z Jablonce nad Nisou a Liberec je tam protože se tím vytěžují i nájezdy z Liberce.
Jsou tam nasazeny 15ti metrové Arwaye nebo 15ti metry VDL Futura
Jen sem se tak podíval na Regiojet. Na pátek z Prahy do Liberce ve středu 8:40h. 12:00 – 24 volných míst 13:00 – posila 58 míst. 15:00 – posila 42 míst 16:00 – 18 míst 16:30 – 23 míst 17:00 – 12 míst 17:33 – 22míst Pak se počet volných míst zvyšuje. Na Flix jsem se nedíval. Chápu, že situace PA, Ne není zrovna ideální, ale to není ani např. na Brno – Praha, přestože se dá použít vlak i bus za srovnatelnou dobu. A sedět hodinu v tom , co nabízí např. Flixbus není opravdu takový problém. Ono někdy… Číst vice »
Citace pana Blažka je v textu záměrně pro kontext, jaký pán organizuje veřejnou dopravu v kraji a jak pracuje s informacemi. Když byl písemně upozorněn, že šíří bláboly, neodpověděl.
Podle mě má pravdu, pro dojíždění víckrát týdně je takovéhle spojení jednoduše nedostatečné, taková z nouze ctnost.
Před časem jsem několik let podobnou vzdálenost v Rakousku dojížděl několikrát týdně vlakem, to šlo. Autobusem bych si to představit nedokázal.
Jenže od toho nám můžou odpomoci jen SŽDC, resp. MD, a nikoliv ze dne na den.
Pan Blažek do Prahy pravidelně nedojíždí.
Je zvláštní, jak zrovna Vy neustále stav železnice na Liberecku kritizujete, zejména právě chybějící rychlé spojení do Prahy, ale dálniční busy jsou najednou super. Asi nějaký osobní problém s panem Blažkem. Nebo neochota pochopit rozdíl mezi regionálním autobusem a dálniční linkou mezi velkými městy.
Kde píšu, ze dálniční autobusy jsou super?
Opakovaně v téhle diskusi.
Nikde nepíšu, že jsou super. Pouze píšu z vlastní zkušenosti, že se v nich pracovat dá a že například Blažkovo tvrzení o nákupu týden dopředu je nesmysl. Od člověka, který pro podporu svých argumentů používá své zkušenosti s cestováním v minulém století na jiné relaci nečekám nějaké mozkové zázraky, ale na lhaní jsem opravdu alergický.
Je škoda, že na 345 nedojde k zavedení nějakých polorychlíků Praha – MB – Liberec. Pokud by se Liberec integroval do 13. pásma, tak by s cenou 150kč a jízdní dobou o cca 15 minut delší linka neohrožovala konkurenci a zároveň by byla v případě vyprodání komerce stále použitelná.
Na co vyhazovat peníze daňových poplatníků za nesmyslné spoje pro pět osob. Nehledě na to, že autobus jezdící na trase mají vcelku pohodlné sedačky, wc, klimatizaci, wifi a možnost občerstvení.
Porovnejte si někdo, jak vypadají regionální autobusy objednávané kraji a jak autobusy jezdící na tržní riziko.
Polorychlíky by byly vhodné i na trase MB – Liberec. S dobou jízdy 1 hod a 10 min (bez zpoždění) je absolutně nekonkurenceschopné dojíždění autem.
Já bych to viděl podobně. Celá linka 345+ všechny linky z Liberce na jih by si zasloužily revizi. Syn dojíždí takřka rok z Boleslavi do Liberce na internát. Nevím kdo a z jakých vstupních dat sestavuje jízdní řády. Protože ani v neděli večer ve směru z Prahy do Liberce není ten autobus schopen dodržovat jízdní řád. Odjezd z Boleslavi, Boleslavské bývá o nějakých 5-10 minut později. Jízdní dobu z Boleslavi do Liberce v trvání 1:10 ve všední den autobus také nezvládá a chytí další minuty navíc. Představa každodenního dojíždění z Boleslavi do Liberce je šílená. O obsazenosti autobusu 345 se… Číst vice »
Motivace využívat méně vytížené spoje. Zamyslel se někdo v té firmě, proč jsou méně vytížené? Není to prostě kvůli menší poptávce v předmětný čas. Hloupé hloupé.
Ještě že mám alternativu ve Flixbusu.
A hlavně nemyslet, od myšlení jsme tady my. Ne, vážně oni si myslí, že vás namotivují jezdit v jiný čas do práce, nebo si najít jiného dopravce. Teď zase mají problém se štěnicemi v lehátkových vagónech. Jo to tak dopadá, když se neuvažuje v souvislostech.
Ve špičce nejezdi jen ty, co jezdí do práce nebo do školy. V 7 či 8 tvoří běžně polovinu autobusu senioři nebo školní výlety.
No jo, ale vyrazit na školní výlet v poledne a vracet se pak asi kdy – o půlnoci? To je asi takové – jak to jen říct – suboptimální? 🙂
Vy o jedne z nejzakladnejsich tezi, na ktere doslova stoji cela teorie cenotvorby (neni li poptavka a potrebujes nalakat cestujici, zlevni, je li poptavka, klidne zdraz) rikate “hloupé, hloupé”? velmi odvazne.
Hloupá je teze o motivaci lidí jezdit nevytížené časy. Nabídka poptávka je přirozeně svatá.
Ta teze je naopak klíčová 🙂
Ono totiž pokud v nevytížený čas (prostě obecně v době nízké poptávky) nastavíte nižší cenu, můžete část lidí motivovat k tomu, aby upravili své plány a jeli právě v době nízké poptávky.
Zrovna te část té teze o snižování cen pokud není poptávka, je ta úplně nejzákladnější.
Nebo byste snad raději, aby to rovnou zrušili? protože to je druhá, zatím nevyřčená, část té samé teze.
Nějak se tam ty autobusy pro opačný směr, kdy je naopak poptávka silná, dopravit musí.
Flixbus je ve špičkové časy, pokud se nekupuje x dnů dopředu, ještě dražší alternativou
Jedna z věcí, kterou Liberci nezávidím…otřesné…otřesné železniční spojení do Prahy.
Ještě že na tom Správa železnic pracuje, aby se situace zlepšila. Oh wait…
A je to potřeba? Autobusy jezdí každou chvíli, jezdí v komerčním režimu a v pohodě se uživí. Železnice by stála desítky miliard a provoz by bylo nutné dotovat. A vlak by ani pak nebyl nějak zásadně rychlejší než autobus. Sorry jako.
Rozhodně je potřeba, stačí aby na D10 a I/35 napadlo trochu sněhu (kopec do Paceřic) nebo se stala nehoda a do Liberce se prostě nedá dostat, protože žádná použitelná objízdná trasa za dálnici a I/35 neexistuje
Je vidět, že netušíte o čem je řeč…multiplikační efekt přímého ideálně plně elektrifikovaného spojení prúmyslového „předměstí“ Prahy s návazností na ambiciózní Polsko….třeba..po kolejích nejezdí pouze lidé víme??
Není, radši opravime za desítky miliard nádražní budovy.
Ono je vůbec smutné, že tady víc než 30 let“poté“, vedeme diskusi o tom že krajská centra (ne)mají odpovídající úroveň infrastruktury…a to nejen s PHA ale i mezi sebou..viz. silnice UNL – LIB… PLZ- JI.. atd..
Oprava PLZ- CB .
Plzeň ČB je mimo souprav casove v pohodě jak vůči IAD tak vůči neexistující busum.
Souhlas a povedeme dal, protože reálně se nic nezměnilo.
Náhodou zrovna letos, když už ceny materiálů a energií konečně začaly klesat, a naopak v celé EU začala stoupat nezaměstnanost, je ten ideální čas opravit nejvíc nádraží v historii.
Chápu, tratě a zvyšování rychlosti či kapacity počkají.
Ano je.