cargo

Zdeněk Chrdle: Říkat motoráku vlakotramvaj? Tomu nerozumím

Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMěřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle se tento týden na českobudějovické konferenci o zabezpečovací technice na železnici ukázal jako kverulant.

Zpět na článek
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
paroh

Já tomu pořád nerozumím. Pokud by chtěl někdo v této zemi rozvíjet lokální tratě (a bylo by to potřeba jako sůl), tak tam bude stejně nejspíš muset osadit aspoň samovraty, neboť radiovými vlnami se výhybka přestavit nedá, a cestující nemají čas čekat, až si nějaký odborář odhlasuje, zda a jakou rychlostí se vydá výhybku přestavit ručně. Rovněž přejezdy bude nutno při zvyšování rychlosti nějak zabezpečit. Jednoduchý systém výhybka – krycí návěstidlo s balízou, případně přejezdník s balízou. Toto řešení používá v civilizované Evropě již několik desetiletí, akorát dříve se pro přenos informací na lokomotivu místo balíz používaly různé národní magnety.… Číst vice »

Aslanex

Jaktože AŽD nemusí dodržovat předpisy EU, když je to správce trati?

K.S.

Bůh ví jak je to psané, tam může být totiž klička v tom že to platí když je to z evropských peněz (což u tratě AŽD není) a nic jiného se ani moc na financování úprav nepoužívá, nebo se to může týkat jen sítí ve veřejném vlastnictví, což je asi nejpravděpodobnější. Pak by za tím byla totiž logika že taková trať musí být přístupná pro všechna vozidla splňující nějaké evropské předpisy. Navíc by se muselo právě vysledovat jak je to s normami a jejich přepisem, protože ČSN, ISO… nejsou tak úplně právně závazné, pokud jiný předpis nestanoví jinak, ale u… Číst vice »

Černý

Tak je pravda že i ty vozy 810 vyrobené v letech 1975-1982 umí dosáhnout 80 km/h, čehož ani v roce 2017 pořádně někde nevyužijeme.

Jiří

Nějak to nechápu… Co brání nasadit na regionální tratě, kde se stejně díky obloukům 100 překročit nedá, automatické hradlo, případně na významnějších celostátních, ale stále ještě ne v síti TEN-T, autoblok?

Oldřich Sládek

Protože ERA chce všude nadále jen a pouze ERTMS.

Martin Ruzicka

Taky me to zarazilo… A zas problemy diky nasim zakonodarcum…

Zdenek Chrdle

Dobrý večer. Stantardní zabezpečení se na takové tratě nasadit samozřejmě dá. Je třeba však zajistit bezpečný vjezd do mezistaničních úseků, vyřesit tedy staniční zabezpečovací zařizení ve stanicích a jakési traťové zabezpečovací zařizení. Udělat kabelizaci atd. Vlaky budou jezdit tedy jako na standardně zabezpečené jednokolejné trati s vlakovým systémem – pouze KBS do rychlosti 100km/ hod.
Do stanic dáme dopravní zaměstnance, kteři tam doposud nebyli (D3). Mohli bychom udélat také DOZ. Náklady na takto standardně zabezpečenou trať budou ovšem také vzhledem k hustotě provozu extrémní a s největší pravděpodobností nevyjde ekonomika tak jako tak a nic se realizovat nebude. Zdenek Chrdle