- Silnice •
- Město •
- Stavebnictví •
- Tramvaje
Zbývají poslední metry, k prorážce tramvajového tunelu v Brně dojde ve čtvrtek
Ražba tramvajového tunelu na Žabovřeské. Pramen: ŘSD
Tramvajový tunel s únikovou štolou tvoří jedna tunelová trouba. Délka ražené části bude 334 metrů.
Kde bude ústit ten únikový tunel?
V galerii
Pak, že to (v Brně) nejde. A ani to moc nebolelo. Teď by mohli razící soupravu přesunout jen o kousek dál na Rosického náměstí a namířit ji směr Šumavská, Konečného náměstí, Česká, současné a nové hlavní nádraží, Komárov.
Že by existoval jak železniční, tak tramvajový diametr? Tolik štěstí na světě neexistuje.
Až na to že tam žádná razící souprava není.
Těžba se provádí Rakouskou metodou.
Uf, poslední metry. Tak ať to dojde do konce stejně dobře jako šel ten zbytek a pak se může slavit. Zatím nechci chválit čtvrtek v pondělí.
Nerozumím problematice, tak nechci rýpat, ale laik by řekl, že proražení tunelů bude časově nejnáročnější záležitost, tak mi další rok a půl přijde jako docela dost dlouho…
Nebude se tam nechávat holá skála, bude se dělat ostění tunelu. Nevím, jestli i spodní klenba. Nemá smysl měnit konec výluky dřív, než bude tohle hotové.
To je mi jasný, že tam ještě přijde izolace a další vrstvy. Za studijních let jsem dodkonce dělal brigádu u firmy, která dělala izolaci na Pisáreckých – docela sranda práce s nastřelovací pistolí a žehličkou… Však tam pak taky po pár letech začalo zatíkat 😀
Ale stejně mi to přijde jako hodně času, ale třeba se dočkáme příjemného překvapení v podobě nějakého předtermínu…
Au, no stane se. :-/
Taky bych byl radši kdyby to bylo dřív. Jenže je tam ještě fůra práce, může se (ne)zadařit. A než hýbat s termínem naprosto chaoticky, tak raději vůbec.
Chaotických termínů budeme mít i tak dost.
Proražení tunelu je jenom malá část stavby. Vybetonování a vystrojení tunelu technologií aby to byla funkční a bezpečná stavba je mnohem náročnější práce.
Sekundární ostění bez debat. Čím se bude tunel vystrojovat? Nejspíš nějaké osvětlení včetně vyznačení únikové štoly, protipožární technologie plus nějaká relativně jednoduchá signalizace (přítomnost šaliny v tunelu) To mi nepřípadá jako náročné, teda ve srovnání například s královopolskými tunely, které jsou 3x delší. Každopádně klobouček pro Subterru, protože nasadili mega tempo nejen pod zemí, ale i na severní straně, kde už mají vybetonováno 5 sekcí, další 4 zaarmované a dvě první obdílníkové rozdělanou armaturu. Jako stavebně nejnáročnější vidím spíš založení galerie v nejužším místě údolí.
Bylo by asi náročné mít razící štít (nebo jiný stroj) který by na začátku razil tunel a na konci to rovnou vybetonovával…
Nebylo by to náročné ale finančně nenávratné protože tyto stroje stojí jako celá cena stavby. Samozřejmě by se dalo uvažovat o koupi použitého stroje ale to by mohlo přinest jiné problémy v souvislosti se spolehlivostí.
Ve finále z původního slibovaného postupu cca 1m za den a proražení ke konci roku je to pořád výhra
To máte jako s barákem. Základní hrubou stavbu domu můžete mít hotovou za dva měsíce, ale násobně více času pak zaberou crcačky se střechou, okny, elektroinstalací, vodou, topením, krytinami, omítkami, obklady…
A to máte latě, hřebíky, prkna, obklady, zásuvky, že pane Lorenc? Jo nejhorší je vžy to zkompletovat a zprovoznit.
To jo.
To jen tady za barákem máme takové experty, že měli připravenou základovou desku, přijel náklaďák s ramenem…a do 24 hodin hotovo včetně střechy…
„Proražení tunelu“ při použití metody NATM přeci neznamená, že je v tu chvíli hotový (odtěžený) celý profil tunelu.
no, konečně.
před 20 lety bylo pozdě.
Tož správná varianta byla zahrabat celou tu silnici pod Žluťák a nábřeží vrátit lidem, ale co už. Asi lepší tohle než nic.
Levy břeh Švarcavy nevypadá Bůh ví jak, ale tohle je asi maximum možného.Kde by ten tunel pod gelbecem měl druhy portál?
Asi v podstatě tam jako teď šalina. Křižovatka s Hlinkama by ale asi musela vypadat jinak.
Nějaký rozpracovaný varianty na tohle řešení existovaly.
To je mi jasný, ale druhá strana?
Jestli si dobře vzpomínám, tak ze tří rozpracovaných variant došlo k dohodě s aktiv.spolky na této a tak buďme rádi aspoň za ni, že se realizuje. Pokud vím, měl tam vzniknout nakonec park a propojení nábřeží na Wilsonův les a to mi přijde celkem fajn.
Vzpomínáte si dobře. Ještě bych dodal, že zvolená varianta je finančně nejnákladnější, a proto v prvním kole neprošla ekonomickým posouzením. Pak se ale velmi rychle zjistilo, že levnější varianty se silnicí nebo šalinou na patro nejsou projednatelné a přikročilo se k této podobě, která nejlépe zapadne do údolí. Na levý břeh Švarcavy povedou celkem tři cesty – jedna lávka už stojí na Bráfově, druhý přístup bude přes galerii u lomu a třetí lávka u někdejší vodárny, Zejména biokoridor přes galerii je dobrý nápad, protože se propojí les a říční niva. Díky tunelu a galerii se výrazně omezí hluk a i… Číst vice »