Zbývá posledních 44 CityJetů. Největší proměna rakouské železnice míří do finále

Na vývoji jednotek se podílí výrazně i česká pobočka Siemensu.
Rakouské spolkové dráhy ÖBB zařadily do provozu minulý týden již 250. elektrickou jednotku Siemens Desiro ML. Vlaky, které získaly obchodní název CityJet, zcela proměnily rakouskou příměstskou a regionální dopravu. Zakázka míří po 15 letech od první objednávky do finále. Aktuálně zbývá vyrobit posledních 44 jednotek.
O převzetí jubilejní jednotky informovaly ÖBB v tiskové zprávě. „Zařazení těchto jednotek znamenalo začátek velké modernizace příměstské a regionální dopravy. Jednotky ukazují dosažený pokrok. CityJety znamenají vysoký komfort pro cestující a spolehlivost v každodenním provozu,“ řekl Klaus Garstenauer, generální ředitel společnosti ÖBB-Personenverkehr.
Jednotky jezdí po celé zemi v různých konfiguracích ve verzích s 200 až 224 sedačkami. . Mají dnes vše, co cestující od nových vlaků čeká. Nízkopodlažní přístup, klimatizaci, zásuvky, Wi-Fi nebo multifunkční prostory.
Poslední objednávku jednotek Desiro ML provedly ÖBB loni. Jednotky mají i výraznou českou stopu. Podoba interiéru je z velké části dílem konstruktérů z pražského pracoviště Engineringu Siemens Mobility. „Desiro ML pro ÖBB představuje projekt, ve kterém opět výrazně zanechal stopu český tým konstruktérů. Pod našima rukama vznikala podoba interiéru vozidel. Řešili jsme designovou stránku vozidel s ohledem na funkčnost i pohodlí pro cestující. Ve spolupráci se zákazníkem byly například navrženy některé úpravy, které dále usnadňují cestování osobám se sníženou mobilitou,“ řekl Roman Prell, vedoucí Engineeringu Siemens Mobility v České republice.
Pod značkou CityJet začnou v Rakousku jezdit i nové jednotky Stadler KISS, běží ještě schvalovací proces.