Zbývá posledních 44 CityJetů. Největší proměna rakouské železnice míří do finále
250. jednotka Desiro ML CityJet pro ÖBB. Foto: ÖBB

Na vývoji jednotek se podílí výrazně i česká pobočka Siemensu.
Na vývoji jednotek se podílí výrazně i česká pobočka Siemensu.
Kolik že stojí panter ?
Ve 300-kusové sérii?
Ono už jich ve všech variantách také bude přes 200.
Doplnil bych, že pod značkou CityJet jezdí u ÖBB i dieselová Desira, jednotky Bobardier Talent i patrové vozy s původním označením City Shuttle. Označení CityJet dostávají co jsem vypozoroval regionální vozy po modernizaci interiéru podle určitých standardů.
Ta „modernizacia“ casto nespociva v nicom inom ako vymene potahov na sedackach, otapetovani zachodov a kde neni, pridavaju wifi. Vysledkom je ze znacka cityjet je velmi nekonzistentna.
Mám dojem, že u Desir byla změna i v tom, že část sedaček je nově v „leteckém“ uspořádání.
Jinak souhlas.
U Talentů si nejsem jistý jestli tam tu wifi vůbec dali, každopádně stolky ani zásuvky nepřibyly.
U sedaček v Talentu a Desiru je vyměněna část s podhlavníkem (lze porovnat například na Vagonwebu). U nových jednotek Talent, které byly zařazeny od začátku pod značku CityJet jsou použity úplně jiné sedačky.
Jak to vůbec vypadá s obnovou vozového parku na trati ČB – Linz? V minulosti proběhla zpráva, že i tam se chystají nové jednotky. Btw. kolik ještě jezdí v Rakousku klasických souprav s lokomotivou v regionální dopravě?
Po neúspěchu s Talenty 3 se to odložilo, záchranou by mohla být Mirea, která se mají schvalovat i do ČR. Klasik jezdí poměrně dost, okolo Vídně, Pyhrnbahn, Linz – Passau, okrajově okolo Salzburgu, u Bodensee se taky objevuje.
Kde kolem Vídně jezdí „klasiky“, tedy pokud se nebavíme o dvoupatrových lasičkách, které se dají nahradit jen dvoupatry? Jednopatrové cityshuttly pamatuju jen z Franz-Josefs-Bahn a klasické soupravy z trati do Bratislavy přes Marchegg, která ale tehdy (před ca. 10 lety) ještě nebyla elektrifikovaná.
Dnes jednopatrové cityshuttly jezdí víceméně už jen na posilách a vložených spojích ve špičkách, protože byly spolu s S-Bahn řadou 4020 to první, co se cityjety nahrazovalo.
Existuje okolo 70 poschodovych suprav, z ktorych jazdi vacsina okolo Viedne, a velmi zhruba podobny pocet jednoposchodovych suprav. Tie jednoposchodove maju 40 rokov a v poslednych rokoch rychlo ubudaju.
Interiér i exteriér těchto Cityjetů se mi vždycky moc líbil, a říkal jsem si, škoda, že se České dráhy a Škoda Transportation tady více neinspirovaly.
Dizajnovo to vyzerá super, o tom niet pochýb. Avšak sedačky mi pripadajú tvrdšie a sú tam dosť stiesnené priestory na nohy…..
8-9mio eur (poslední objednávky) za 200-220 sedackovou 3 vozovou jednotku je super.
Škoda, ze takhle velký zakázky u nás nejdou, protože chybějící elektrifikace, 3 napájecí soustavy a další lahůdky.
A zejména jediný správný výrobce, který si diktuje veškeré podmínky soutěží, nikoliv u ČD, ale přímo u objednatelů.