Závory pro čtyři vlaky týdně jsou hotové. Už mezi nimi uvízlo auto

Dodělávání přejezdu v Jablonci nad Jizerou. Jezdí přes něj 4 vlaky týdně. Foto: Miroslav KubátDodělávání přejezdu v Jablonci nad Jizerou. Jezdí přes něj 4 vlaky týdně. Foto: Miroslav Kubát

Nejdražší přejezd české železniční síti v přepočtu na jedno projetí vlaku je hotový. Společnost AŽD Praha dokončila stavbu nového přejezdu

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vít Jůza

Dosavadní stav onoho přejezdu v Jablonečku, kdy vzhledem k nefunkčnímu bílému světlu se na poměrně frekventované silnici řidiči všech aut museli zpomalit a pozorně rozhlížet a nakonec riskantně přejet – za roh na přijíždějící vlaky od Rokytnice prostě není vidět – byl skutečně alarmující (Jen někteří – znalí místních poměrů – věděli, že se nejedná o nenadálou poruchu, ale dlouhodobou sabotáž, a vlaky tam měly omezenou rychlost tak, aby mohly dávat autům přednost). Že se na této trati nezabezpečí přiměřeně všechny přejezdy a nezvýší rychlost a četnost provozu, a že dosud většina osobních vlaků končí v Jablonečku, a železniční provoz… Číst vice »

Chachar Budvar

To si představte, že u Ševětína v Jižních Čechách postavili úplně novou silnici III třídy za 8 milionů. Na místě polní cesty. Z peněz EU. Ta silnice slouží občas jen lesákům, či správcům největší fotovoltaické elektrárny v JČ. Čili několik aut za rok. Zajímavé, že to nikdo obdobně vševědoucně dosud nezhodnotil, co se týká „nákladů a přínosů“.

Grossák

Starosta je humorista. Úřad obce ve vyjádření dle všeho dovolil výstavbu technologického domku na náměstí. Všiml si, až když se začalo stavět. SŽDC mu ustoupila a objekt přesunula (nepředpokládám, že vícenáklady uhradila obec) a přesto si neodpustí další průpovídky. Doufám, že SŽDC osadí signalizaci na sousedním přejezdu, aby tohle mělo nějaký smysl.

Zdeněk Veselý

Ten starosta hlavně místo hloupých komentářů měl už dávno prosadit zastávku na náměstí (v centru, kratší přestup na autobus).
Zhruba místo toho domku by tak bylo nástupiště. To by místní dopravě prospělo.

Jan

Tak ještě komičtější je křižovatka/přejezd na Ostravici. Kde se vybudovalo poměrně na tu díru složité zařízení – přejezd + semafor. Který stejně jenom ve výsledku zpomaluje dopravu v hlavním tahu. A přesto, že jsou zde pro jistotu závory i na chodce na chodníku, vlaky přes tento super zabezpečený přejezd začaly jezdit novou přímo raketovou rychlostí – 10 km/h. Což mi tak nějak hlava nebere.

Craftmanek

Tam občas projedu a je fakt, že by se mělo jednat o nejzbytecnejsi investici roku… Ovšem kdyby se trať prodloužila až do harrachova, nebyl by problém… 🙂

Michal

No možná by pro začátek stačilo ji prodloužit do Rokytnice… 😀