Závodní dráha pod Bezdězem. Radary potvrdily, že na nebezpečné silnici řada řidičů rychlost neřeší
Tragická nehoda na silnici I/38 pod Bezdězem v červenci 2024. Foto: HZS Libereckého kraje
Kraj chce zavést na nebezpečné silnici úsekové měření.
Bylo by lepší vyřešit frekventovaný úsek čtyřpruhem, aby se dala pomalejší vozidla předjíždět bezpečně a ne jen na dlouhých rovných úsecích. Ale to by někomu muselo jít vážně o bezpečnost a ne o výběr peněz na pokutách.
Jo, přesně. Lépe bych to nenapsal. Horizonty, zatáčky, všechno by se tam dalo, ale jediné, co se udělá, je výběr pokut.
Víte, jak se říká zaměstnancům Škody Auto na silnici mezi MB a ČL? Roboti… a někteří si to přenášejí za brány fabriky.
Tenhle tam taky zrovna předjížděl, určitě bezpečně, ale přerušované čáry se dočkat nemohl…
https://mapy.cz/s/bejunesebu
Tyyjo, jeste ve stejnym zaberu s pomnickem.
Jestli auto s kamerami nestálo, tak nemohl v okamžiku zahájení vůbec nic vidět. To je normálně ruská ruleta.
Víte jak snímající auto pro panoramu jede rychle? Já to nevím, ptám se.
Zpravidla 50 km/h, má oranžové majáky. Může jet i rychleji, třeba na dálnicí, ale pak se špiní objektivy.
Radar je jen jeden: Walter O’Reilly.
Nejen Bezděz, Dálnice D1 je každou neděli závodní dráha kde defakto skoro nikdo rychlost a ohleduplnost neřeší. 🫡👍
Jako dálnice je přeci jen něco jiného. Jako jet po normální silnici přes 140 v místě, kde je tak blbý rozhled, že není vidět ani radar, je o zabavení papírů na hlavu a zbytek života v ústavu. Jako taky si rád „šlápnu na plyn“, ale musí tam být pusto na kilometr dopředu a na stovky metrů do stran. Nikdy nevíš, co ti skočí do cesty a co se za pár vteřin semele. Pak je každý kilometr, o který jedeš pomaleji než jako šílenec, moc dobrý.
Několikrát jsem tam přecházel na nádraží Bezděz nebo lesem po turistické cestě a jde tam chodcovi víceméně o život. Nerozumím, proč tam není u Bezdězu měřená padesátka, když tam nejde bezpečně přejít ani tam najet z vedlejších silnic. Samozřejmě ideální by byl semafor, ale chápu, že to už je asi overkill na takovém místě. Z hlediska jízdy autem mě také více štve nezbezpečné předjíždění než překročená rychlost, ale v reálu jsou to často spojené nádoby (prostě pokud chcete jet 130 a nestrpíte chvilku 90, tak už většinou musíte nebezpečně předjíždět).
Třeba v DE jsou semafory na takových extravilánových místech jako je křižovatka u Bezdězu jsou celkem běžně.
Taky jsem tam přecházel, za světla a je to očistec. Děti bych tam sotva poslal.
Policajti udělali měření na základě nehody? A zjevně jsou překvapeni? O jéjej. A kde byli celou tu dobu zalezení? V jeskyni? Za peníze daňových poplatníků? Nemusím být odborník, abych viděl jak si lidé poslední dobou vytírají s jakýmikoliv pravidly zadní část těla. 90 na okreskách nejezdí téměř NIKDO! Blinkry při odbočování, nebo vyjíždění z kruháče také nepoužívá velká část lidí. Agresivní chování je na silnicích standard. A že Vám někdo před autem arogantně vleze do silnice, nebo Vám otevře dveře do jízdní dráhy? Taky standard. Prostě se větší a větší část lidí chová jako arogantní prasata a je úplně jedno,… Číst vice »
Tak to je docela nářez! Člověk si přečte článek jak 20-ti letý kluk kvůli rychlý, nebezpečný jízdě zabil tátu a jeho ženu a tři kluky poslal v kritickým stavu do nemocnice, jak na tom úseku následně policie udělá 4 hodinovou namátkovou kontrolu a za tu dobu tam jedou někteří na 90-tce i skoro 150 atd. a většina lidí tady začne vysvětlovat jak rychlost není problém (nebo je – samozřejmě ta pomalá), silnice fakt potřebuje vylepšit a další nápady. Já jsem taky táta tří dětí, a tohle se mi opravdu těžko čte. Chápu argumenty, taky chci super silnice (docela se na… Číst vice »
Obávám se, že nic jiného než drakonické tresty situaci nevyřeší.
To si mysleli i v Thajsku, když zavedli trest smrti za drogy. Situace se nejen nezlepšila, ale naopak zhoršila natolik, že museli částečně dekriminalizovat.
Vsiml jste si, ze sam pisete:
kvuli rychle A NEBEZPECNE jizde
?
Potencialne nebezpecne jede i nekdo, kdo jede vyrazne jinou rychlosti, nez ostatni. Treba takovej traktor na silnici I. tridy mimo obec.
To vyvolava rizikove situace – predjizdeni (kazde predjizdeni je riskantni), nebo nahla zmena rychlosti (dobrzdeni, potazmo nedobrzdeni toho za mnou).
Jojo, líbí se mi to chcupe kritizovat někoho že ve 135kmh nevyklidí včas levý pruh dálnice (čímž konstruovaně nedodržuje povinnost řadit se vpravo jakmile to lze) a brání jim tak porušovat maximální rychlost…
Jako kdyby řidiči, kteří permanentně kritizují ostatní účastníky provozu, někdy ty zákony respektovali. 😀 Nestačí jim jeden zákaz, ani dva. Nemají pevnou vůli nějaká nařízení dodržovat. A hned se mluví o šikaně, když někdo vyžaduje elementární slušnost a respekt před zákonem.
Ano, třeba vy😃 Vy tu pravidelně kritizujete dokonce úplně všechny řidiče jako celek.
Až přestanou kritizovat chodce nebo cyklisty jako celek, tak se ode mě dočkají stejného zacházení. Takže jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. 😉
Kdo?
Řidiči aut.
Myslel jsem, že prezentujete své názory, které se mi sice nemusí líbit, ale stále je to něčí názor a pohled na věc, což je v pořádku. Ovšem pokud je to tak, jak píšete, pak si nejsem jist, jestli se s Vámi vůbec pouštět do nějaké diskuze.
A ano, až se cyklisté budou na silnici chovat tak, jak se mají, nebude třeba je kritizovat… Safra, není to začarovaný kruh?
Nepíšu svoje názory pro to, abych se někomu zalíbil, tuhle dobu mám za sebou. Ono úsloví je jen půlka toho důvodu, proč jednám tak, jak jednám. Druhou půlkou je skutečně jejich nehorázné chování, které zažívám každý den, od způsobu parkování po jízdu. Nutno dodat, že to samozřejmě neplatí absolutně, neházím řidiče do jednoho pytle, ačkoliv to tak můžete cítit. Takže pokud mluvím o řidičích aut, mluvím o těch špatných. O těch slušných mluvit netřeba, protože je není za co kritizovat. 🙂 Ano, je to začarovaný kruh. Ale jedna skupina se nemůže vymlouvat na druhou. Vadí mi tyhle čuňárny, ať už… Číst vice »
Aha, už asi chápu. Díky za vysvětlení.
Tyto silnice 1. třídy v dobrém stavu jsou nejhorší. Pokud mi to provoz a počasí dovolí, tak na nich na přehledných rovných úsecích jezdím svých oblíbených 99 – 101 km/hod. Jenže i tak se často po chvilce co za mnou nikdo není přiřítí nějakej xenoňák (schválně nebudu psát typy vozidel, abych tu nedostal zase čouda) a lepí se mi na zadek. Pokud si dovolím zpomalit třeba na 90 km/hod, tak za mnou začne kličkovat, popřípadě problikávat. To se ještě stupňuje, když se mu nedaří mě předjet. Předjíždí pak úplně kdekoliv a je mu jedno, jestli je to bezpečné či nikoliv.… Číst vice »
Boze, to jsou strasny pohadky 🙂
Možná jsem Váš text špatně pochopil, ale skoro mi přijde, že jedete „99-101 km/h“ a jakmile Vás dojede auto, zázračně zpomalíte na „třeba na 90 km/h“. Pokud to tak je, tak je Vaše chování lehce… Vhodné ke změně.
Pokud se mi ridic naveze skoro az do kufru, tak jdu take s rychlosti dolu na predpisovych 90. Chranim tim predevsim sebe, protoze ridic za mnou mne vyznamne ohrozuje a ja nemam prakticky sanci s tim cokoliv udelat.
místo vybrždení, bych uhnul ke kraji a nechal předjet.
Myslím, že v tomto případě se o vybržďování nejedná, ale pouhé sundání nohy z plynu a následné plynulé zpomalení. Také tak činím, pokud někdo není schopný dodržovat bezpečnou vzdálenost.
Tím ovšem tu vzdálenost ještě zkrátíte😉
Jak jste na to přišel?
Zkuste někdy použít zrcátka, hlavně před tím výchovným zpomalením a po něm.
Ta vzdálenost zůstane u průměrného lepiče úplně stejná, pouze bude bezpečnější.
A vy logiku
Ne, jediný kdo řídí (kromě bleskového break-testu) odstup je následné vozidlo!
No právě. Je to stejné jako u jakéhokoliv snížení rychlosti, třeba před obcí. Všichni se k sobě přiblíží, obec projedou s menšími rozestupy a za ní se zase roztáhnou. V extrémním případě ze stejného důvodu vzniká fantomová kolona a od určitého auta v pořadí všichni další stojí.
Pokud mne dojede někdo, kdo evidetně hodlá jet rychleji, uhnu, ať mě předjede a mám klid. Ostatně, pokud máte pocit, že za Vámi jede někdo, kdo Vás ohrožuje, je to lepší řešení, než naschvál zpomalit, tím tomu fakt nepomůžete – ve výsledku pak dotyčnej zrakví nejen sebe, ale i Vás. Osobně jsem raději, když mám takové „lepiče“ před sebou. Asi jsem už moc starej na to, abych si s někým porovnával pipíšky.
Tak to hrubě nesouhlasím. Primármě mám na starost svoje bezpečí, zvlášť pokud mne někdo za mnou ohrožuje nedodržováním bezpečné vzdálenosti. Běžně dělám to, že když mě takové auto dojede na kufr a začně oslňovat zrcátka, uberu plyn a plynule zpomaluji dokud toho nenechá (žádné vybržďování, to je naopad hazard). Posledně jsem se dostal na rovince za Ulibicemi na Hradec Králové na 50 km/h a i tak tak se vydržel lepit asi deset minut než to pochopil a nechal tam ty dvě sekundy a ihned jsme oba pokračovali 100km/h až do Hradce a předjíždět nemusel vůbec. Je tam les a hrozně… Číst vice »
Úplný základ pro bezpečnou jízdu je nechovat se jak blbec (slušně řečeno), sledovat provoz (to je dnes obecně docela problém), umět ovládat vozidlo (v jakékoliv situaci).
Nemám pocit, že by se záměrné zpomalování automobilu s odůvodněním, že za mnou někdo nedodržuje bezpečnou vzdálenost, dalo vzáhnout na bezpečnou jízdu a na starost o svoje bezpečí.
Evidentně se v tom neshodneme. Za sebe mohu říci, že mne už dávno takové výchovné teatrální estrády přešly.
No a první i druhý bod porušuje řidič, který nedodržuje bezpečný odstup. Nevím proč se hloupost snažíte omlouvat. Kdyby tu vzdálenost čeští řidiči dodržovali, tak by nemuselo být na Rakouské straně po cestě do Linze deset varovných cedulí, barvou nakreslené značky vymezující bezpečnou vzdálenost a vyhrazená stanoviště na pokutování řidičů, kteří ji nedodržují.
To není teatrální výchovná estráda, ale pud sebezáchovy.
Nsmyslím si, že řidič, který záměrně zpomalí a omezí tak další účastníky provozu, aby následně opět zrychlil, to vše s cílem vychovávat někoho, kdo jede za ním, jezdí bezpečně. Za mne je to úplně stejně mimo jako „nalepit“ se někomu „metr“ za nárazník.
Nikoho nevychovávám. Už jste někdy brzdil kvůli srně? Patrně ne.. Máte řidičák?
Nemám, nepotřebuji.
Slusnej sofer se odklidi vpravo a pripadne blikne pravym, at pospichac muze jet, nakolik hodnoceni toho, proc pospichac pospicha, beznemu ridici neprislusi. Naopak bezduvodne pomalou jizdou pachate prestupek.
Uplne nejlepsi vychovavaci jsou ti, kteri se do zatacek tahnou jak sopel a na rovinkach se rozjedou na 130 (nekecam), takze je clovek u kazde zatacky dojizdi, ale predjet se nechat nechteji…
Stejně jako v příspěvku výše nechápu, proč se snažíte omlouvat hloupost.
Je mi skutečně jedno, proč vozidlo za mnou pospíchá. Právo na přednostní jízdu mají vozidla s modrými majáky a přestupek páchá vozidlo nedržující bezpečný odstup. To je celé.
V druhém bodě plně souhlasím. 😁 Nejlepší jsou ti, kteří rovnou prudce brzdí na padesátku v obci a na radaru „raději 40, co kdyby“, ale na rovince se nenechají předjet.
Asi bych jen zopakoval, co psal kolega Igor Mauricio o kousek vys. Nikterak neobhajuju lepeni se a dokonce se s vami shodnu i na tom, ze primarni je moje bezpecnost. Jen ta reseni na to vidim jinde. Pokud je nekdo za mnou nebezpecnej a nedrzi si Abstand, tak ho tim spis pri nejblizsi mozne prilezitosti pustim pred sebe, at se lepi na nekoho jinyho. Totez obracene, pokud prede mnou jede nejakej polovodic, kterej brzdi do kazde zatacky a jede naprosto nepredvidatelne, v zajmu sve vlastni bezpecnosti tohoto polovodice pri prvni prilezitosti predjedu, protoze jet za nekym nevyzpytatelnym je velmi neprijemne… Číst vice »
V pripade lepice je mozne, ze vam zhasla obrysova svetla a ridic za vami vas poradne nevidi, takze z bezpecnostnich duvodu zapiname zadni mlhovku, ta miva vesmes separe kontrolku, takze mame jistotu, ze svitime. 🙂
A tak volím(te) rychlost nižší z hlediska následků možné srážky… rozumím tomu. Kromě toho by to mělo „letci“ usnadnit předjetí… aby už konečně neotravoval.
To se fakt rychlost trestá přísněji než naprosto riskantní jízda/předjíždění v protisměru??
Je překročení rychlosti a překročení rychlosti. Pokud pojedete na dálnici 150 km/h je to lepší, než když pojedete po této silnici 110 km/h. Protože tato silnice je ohromně nebezpečná. Samé horizonty a do protisměru vynášející zatáčky. Vjezdy na hlavní silnici v dost nepřehledných místech.
Horizonty sem tam, a zatáčky skoro žádné. Co v rámci tohoto úseku tam máte dál? Nebezpečné to může být jedině skladbou pohybujících se řidičů a silnice je kapku užší (šetřilo se asi)…. V ČR jsou tedy daleko nebezpečnější úseky než zrovna tento. A ŘSD má určitě i statistiku propustnosti/využitelnosti kapacity silnice, to si troufám tvrdit že taky nebude nejvíc v republice v rámci silnic I. tříd.
Ano, vítejte v ČR. 180 na prázdné dálnici? Automaticky bez papírů, půl až jeden a půl roku a 7-25000,-Kč pokuta. Na dálnici v protisměru? Papíry zůstávají, pokuta 4500-5500,-Kč. Ale jde o bezpečnost a nikdy jinak😉
A z veřejných peněz si někteří veřejní činitelé napříč ČR pořizují „reprezentativní“ Škody Superb L&K s motorem 195kW a zrychlením z 0-100 za 4,1s a maximálkou 250km/h. Źijeme v absurdistáně. Chybí jakýkoliv zákonný limit už pro výrobu takových aut, které svádějí k agresivní jízdě a psychotesty pro majitele aut od určitého výkonu motoru.
Jak kdyby ty superby s motorem 195 kW byly ten největší problém, navíc jako hovado je možné jet prakticky s kterýmkoli autem vyjma snad jen těch nejmenších nákupních tašek, a i tím si nejsem jistý.
I bez vykonu se daj dělat hovadiny. Aut co nedosáhnou na rovině 80 je opravdu málo, všechno se dá rozjet.
A v čem je problém? Mám o 40 kW víc. Spíš to má výhodu v tom, že stihnete bezpečně předjet. Mě spíš překvapují řidiči s vozy do 80 kW, kteří předjíždějí v obci na 50 km/h.
… ale zato mimo obec jedou stejne rychle jako v te obci. 🙂
Žeby tempomat? 🙂
Překvapení, že Superb 4 má jen 195 kW, zatímco 3 měla 206 kW.
Teď k té blbosti, co jste napsal – ze zkušenosti (najezdím tak 60k s osobákem, 20k s kamionem) bych na psychotesty posílal spíš řidiče s omezený výkonem motoru. To co předvádí, to je na pováženou. Kolikrát jsem dupal po brzdách, protože se Fábie rozhodla předjíždět a neodhadla to (nebo zafoukal protivítr, čert ví) a nezabrzdit, tak je to čelní střet.
Jasně, i u některých řidičů rychlých aut hrozí kamikadze, ale není jich více, než té první skupiny. To jen závist špatně napovídá.
Kraviny o závisti jsou evergreen. Závažnost následků nehod bohužel roste s výkonem motoru. Je to psychologický fakt. Poměr těch, kteří opakovaně zkoušejí limity výkonu je u lidí s větším výkonem větší. Je to dáno jejich nezvladatelným egem, které je samozřejmě často vede i k nákupu takového auta. Proto platí lidé s vyšším výkonem víc na pojistném za havarijko. Pojišťovny nejsou blbé, mají to podloženo svými daty. Vyšší výkon = větší riziko.
Vždyť tam hříšníkům naměřili okolo 120 km/h…. To vám na těch rovinkách vyvine i Fóbie nebo Thálie….
To nemá s výkonem co dělat…..
A u takovejch aut je to spíš horší. Předjíždí, ale nemá zrychlení aby to stihl před protijedoucím. Slabší brzdy, horší ovladatelnost.
O výkonu to opravdu není.
Proč mají auta s větším výkonem vyšší pojistné? O výkonu to je. Vyšší výkon = větší riziko.
To je jednoduché. Máš na vyšší výkon? Tak máš i na vyšší pojistku.
Já teda vídám řidiče v celém spektru aut, jak výrazně porušují rychlost nebo předjíždí na naprosto debilním úseku apod. Rozhodně to vždy nejsou ta nejvýkonnější ani nejdražší auta. Jinými slovy nejenom černá Audina nebo Superb, ale i Golf, Fabie apod. Mimochodem pořád máme za souseda stát, kde na některých dálnicích není dána maximálka, tudíž zákonný limit by byl nastaven podle možnosti jezdit v Německu?
Jel neskutečně ožralý po jedne desitce. V Rakousku v pořádku a v Mikulově těžký zlocin
Lidi tady v Česku neumí jezdit ani za střízliva! Nebudu si ani představovat, co by se stalo, kdyby jezdili s tím povoleným množstvím.
Vůbec nic. Kdyby tak malé množství mělo negativní vliv na nehodovost, dávno by ho na západě zakázali, případně nikdy nepovolili.
Není to spíš tím, že lidi i s malým množstvím alkoholu prostě za volant nesednou? Že jsou svědomitější? 🙂
Několik lidí mi zde potvrdilo to, že Čech se v zahraničí chová slušně, ale doma jako čuně. Takže v čem to tedy je?
To tedy sednou a často to není úplně malé množství. Němci vědí, že si mohou dát dvě piva, Francouzi běžně jezdí na víno autem. Italové kouří i v lékárně, takže nějaký ten lehký drink za volantem skoro určitě taky neřeší. Na kole se pití nepostihuje prakticky vůbec, dokud se něco nestane, u nás se dělají zátahy na cyklostezkách, z nichž některé se jmenují Vinné, možná kvůli snažšímu obvinění. Výsledek? Opilci na kolech nezmizeli, jen jedou místo cyklostezky po silnici. Čech se v zahraničí chová většinou stejně jako u nás. Rozdíl je v tom, že tam je to v rámci pravidel,… Číst vice »
Dobře, dejme tomu. Víte, jaký to potom má vliv na nehodovost?
Lidi rozhodně nejsou všude stejní. Řekl bych, že řidiči v Rusku jsou daleko horší než u nás.
Podle přetrvávající tolerance právě v těch nejvyspělejších zemích buď žádný, nebo zanedbatelný. Právě tyto země by jinak toleranci okamžitě zrušily.
Ano, to je pravda. Ale stejně se nemůžu ubránit dojmu, že to je i v české povaze.
cokoliv, co už je jednou povoleno už se zpětně velmi zpětně zakazuje. na západě s alkoholem také bojují. nulovou toleranci u alkoholu nám řada zemí na západě závidí a nenašel byste patrně nikoho z jejich odborníků, který by nám benevolentnější přístup doporučil.
Stačí se podívat, co dělají čeští dovolenkáři v zahraničí, kde je nějaký ten akohol tolerován. Lidí, kteří při řízení otevírají plechovku piva hned za hranicema jen proto, že je to tam legální, znám bohužel docela dost. A dost z nich má problémy sledovat provoz a bezpečně ovládat vozidlo už za střízliva.
Ano, na tu střízlivost jsem právě narážel. Ale české dovolenkáře nesleduju, nehlásím se v zahraničí ke krajanům.
Pokud by ho dodržovali (a ne jak s rychlostí, je povoleno 0,5 tak 0,7 taky nějak uhádám) tak by to bylo poměrně bezpečné.
0.7 při legálních 0.5 nijak neuhádáte na rozdíl od všeho pod 0.24 při povolené nule. Tam stačí se jen nepřiznat. Právě nulová tolerance přispívá ke snahám něco uhádat a tím k relativizaci ostatních smysluplných pravidel, navíc zvyšuje byrokracii, přitom přínosy nemá žádné. Opilce nezajímá a ostatní, pokud dodržují i nulu, dodrží stejně tak i jiný limit, pro opak není důvod.
Přesně tak. Jsou to právě tyhle naše absurdní přetrvávající nesmysly, které snižují váhu všech ostatních smysluplných pravidel. Mnohdy až tak, že se přestanou respektovat všechna. Nejvíce se tomu následně diví právě zastánci těch absurdit.
Když už chcete porovnávat Rakousko a Mikulov, tak by jste také mohl zmínit, jaký je tam rozdíl v trestech, když způsobíte dopravní nehodu úplně střízlivý, nebo nafoukáte… Mimochodem. Pracuju ve Vídni…
Ten rozdíl je naprosto v pořádku a naopak podporuje odpovědnost, stejně tak neomezená, respektive doporučená rychlost na německé dálnici.
Jezdím tam poměrně často (charakter mého auta a přepravovaný náklad neumožňuje rychlost >90 ) a nikdy jsem se nebál lidí co porušují rychlost. Ale často se bojím prasácky předjížděcích. A to úsekové měření nevyřeší a bezpečnější to nebude – ale jako v jiných případech tady přeci nikdy nešlo o bezpečnost, ale budou z toho peníze, přeci!
To je úplně přesné. Jezdím jedním z nejpomalejších aut na silnici a snad nikdy mě neohrozilo ani neomezilo rychle jedoucí auto. Zato těch “pomalých, takže bezpečných”, co neumějí dát přednost, nepoužívají blinkry ani zrcátka, na dálnici vjíždějí v 50 km/h na pětku a nepoznají levou od pravé, těch už bylo nepočítaně. Nebezpečné předjíždění je také spíš jejich doména, běžně to nedělají, takže absolutně nemají odhad a podřadit si, to né, protože pak to moc řve😃
A nějaké statistiky kolik nehod takový řidici způsobili?
Nebudou. Tohle policie do statistik není schopna zařadit. Každý vám bude tvrdit, že jel, jak měl a mohl.
Žádný čepičář se vám nepřizná, že předjížděl pomalu na výsoký zařazený rychlostní stupeň s minimem otáček.
Statistiky jsou na stránkách PČR. Nedání přednosti je opakovaně mezi nejtragičtějšími příčinami nehod, spolu s nepřiměřenou (tedy nikoli nutně nedovolenou) rychlostí a nesprávným předjížděním, kde ale opět nezjistíte, jestli se odehrálo v rámci limitu nebo mimo něj. Proto neexistuje žádná prokazatelná spojitost mezi vysokou rychlostí a nebezpečným předjížděním, pouze pozorování. Nejčastější příčinou nehod bývá s obrovským náskokem nevěnování se řízení (v září 13 695 oproti 7 170 nehodám způsobených nesprávným otáčením nebo couváním). Ani tyhle dvě věci, především ta první, nebývají doménou rychlých řidičů. Jak vyplývá z mého předchozího příspěvku, nemám žádný důvod vysokou rychlost hájit, protože v zásadě technicky… Číst vice »
Tak potom neviem, kde jazdite. Mna naposledy obmedzil vo stvrtok mysickujuci idiot na 4 pruhovej ceste v meste. Ja som siel tachometrovych nieco cez 50 km/h v pravom jazdnom pruhu. Isiel podstatne rychlejsie ako ja a par dalsich aut okolo. Myslem som, ze mi odtrhne spetak, co sa tak tlacil do mojho pruhu. Samozrejme, stretli sme sa na dalsom semafore, kde bol o 2 auta predomnou.
Zajeďte si do Vídně ve špičce. Oni vám Vídeňáci ukážou jak se v 5 pruzích myškuje….
Tohle je ale silnice I. třídy a je to z úplně jiného soudku.
No, mne nepride vpohode, ked ma ohrozi myskujuci idiot iduci uprostred mesta podstatne rychlejsie ako je povolena 50, aby bol na cervenej o par sekund skorej.
Ve Vídni řidiči myškujou přes 5 pruhů ve výrazně vyšší než povolené rychlosti? A mohl bych je vidět? (Tím samozřejmě nepopírám, že i takoví se nám tady vyskytují 🙂 )
Tahle silnice je příšerná, chtělo by to nejen kontrolovat, ale taky umožnit rychlejším autům předjíždět a dát tam aspoň pár míst se 3 pruhy. A nemusí jít o hazardéry, stačí jet 90 a chytit tam vrak, co jede 70-80, a od Mladé Boleslavi prakticky až do České Lípy skoro není kde se ho zbavit, je tam hustý provoz a málo přehledných míst.
tak holt pojedes kus osmdesat … nebo snad 90 je minimalni povolena rychlost?
Ono se pak jede spíš 70, jeden lonťák z Lípy do Bolky přece nebude spěchat. Takže na zadku táhne dva kamiony a za nimi celý cirkus. Pokud máte před sebou cestu 300 km, tak holt pojedete o hodinu déle. Co na tom?
Nedá se nic dělat, jsou i tací. Jo, když na někoho takového narazím a za někým se těch 70 vleču, tak nadávám jak čert a samo, že bych jim nejraději sebral řidičáky (v žertu). No, a když pak člověk mentálně dospěje (což se nestane u všeh), tak si vlastně uvědomí, že jde o houno, a když už nějakýho takováhle brzdiče schytáš, tak nejlepší je zapnout ACC a v klídu se vézt a kochat se. Těch, co spěchali, jsou plný hřbitovy. A nemálo místa v nich zabírají i nevinné oběti těch spěchajícíh pitomců, co to nevydrželi a museli za každou cenu… Číst vice »
300 km za autem jedoucim 70? Celych 300 km? To se vam stava v kterem state?
To se stává při cestě mezi Bolkou a Lípou, pak dále na osmatřicítce až po D1. Takže těch šancí po cestě je dost. A těch 70 není rychlost průměrná, ale maximální.
Chápu, že na 300km už je ta ztráta času velká. Ale když je to kolem 30 km, tak je dost řidičů co jedou 70 km/h a občas to vytáhnou na 85 km/h. Prostě vytáčet motor se nechce, a dle spotřeby se vyplatí to držet kolem 70 km/h.
Teď mluvím o autech 20 let starých, moderní auta díky aerodynamice už není tak velký rozdíl ve spotřebě při různých rychlostí.
To je pěkné, ale za bezdůvodné zdržování provozu by měly taky padat pokuty. Většinou právě ta pomalá jízda je příčinou těchto opičáren, kdy se řidiči předjíždí jak smyslů zbavení. Když pojedou všichni plynule devadesát, tak nebudu mít potřebu předjíždět. Jenže když ztrácím čas a ještě mi to šaltruje mezi 4-6, tak ztrácím i benzín. Pak je taková cesta zdlouhavá a ještě drahá.
O.K. ale většina řidičů bude tvrdit, že přizpůsobili rychlost jízdy k aktualnímu stavu vozovky.
Takže tohle fakt není cesta.
A co konkrétně porušuje? To že dojíždíte do práce nezdravě daleko a pak pospícháte přece není jeho problém?
&18 (2) b) zákona o provozu na pozemních komunikacích.
Jakože 70 km/h na devadesátce byste u soudu hájil jako bezdůvodně pomalou jízdu? Tady ta diskuse je důkaz, že BESIP má ještě spoustu práce a psychotesty budou pro získání ř.p. dříve či později nutné.
Přitom i tohle je naše specialita. Venku jsem se s tím snad nikdy nesetkal. Naopak jsem koukal, jak tam i Fabie v klidu jezdí stovkou i rychleji. U nás na podobné silnici zásadně 65.
Nějak to přežiju, jako vždycky. Ale chtěl jsem říct, že omezit nebezpečí jde nejen cestou represe, ale i tím, že se umožní bezpečné předjíždění.
Tohle platí prakticky o celé síti v ČR. Šetřilo se už v pradávných letech, takže nejen že tam nejsou pruhy na předjíždění, oni tam nejsou ani odstavné pruhy, dokonce chybí i půl metru krajnice za bílou čárou. U přímé silnice I. třídy přitom stačí širší jízdní pruhy a velkorysé místo za krajnicí. Pak už občas i ten plouživý kamion uhne, aby se pár aut dostalo před něj. Takže zase tolik by to nestálo, kdyby se u toho myslelo…..
Na 40 km I/38 je jen jedna obec, takže na to šlápne skoro každý. Skutečný problém jsou nebezpečná předjíždění, ale ta je pro úřady i policii mnohem méně pohodlné postihovat…
Šlápne na to jak? V dnešní době by měl nastavit tempomat na 92 km/hod tachometrových a jet těch 40 km plynule. Cokoliv jiného je nesmysl.
Dokud nedojedete něco, co se tam plazí 60-65…. Pak potřebujete podřadit, výkon a před něj. Jinak utvoříte vláček….
Kolik lidí toto udělá? Jedna jízda z deseti, kdy se dá takto jet i za většího provozu.
Jenže nebezpečné předjíždění jde vesměs ruku v ruce s rychlou jízdou. Když už tak pospíchá, tak přece nebude čekat až bude moct bezpečně předjet, vždyť je to zkušený a vyježděný řidič.
No ten právě čeká na svou chvíli. Namachrovaný to nevyhodnotí a vyrazí se svým motorem 1,0 ihned vpřed na 5-6 rychl. stupeň.
Na předjíždění musí být dva. Takže jde ruku v ruce nikoliv s rychlou jízdou, ale s rozdílem rychlostí.
Myslím, že obdobné opatření je nutné i na obchvatu Bělé pod Bezdězem.
S krocením pitomců na I/38, nejen v tomto zmíněném úseku, ale i třeba od Debře po estakádu nad Čisteckým dolem, lze jedině vyjádřit souhlas. Vezete dítě a myškař přes plnou, nebo přes šrafy nešrafy u křižovatky vletí přímo přes vás a zadupává, neboť ostatní si dovolí jet normálně (jeden krušný zážitek s Oktávkářem z loňska v popisovaném úseku, letos stejný zážitek se zdivočelým dodávkářem, to bylo u křižovatky Obora). Nebo obsluze Corolly se nezamlouvala svižná jízda na hranici tachometrové stodesítky, lepil se už od Bolky a k předjetí si vybral úsek s plnou. Odchyt takových vítán. No a často k… Číst vice »
Joo, to je to kouzelny, co se i pise v clanku. Skutecnej problem neni ani tak rychlost samotna, jako nebezpecne predjizdeni a dalsi prasarny, ktere se ale spatne automatizovane hlidaji. Ne, ze by to neslo, v Nemecku tady maji oblibene misto s dvojitou plnou, kde obcas nekdo prasi… tu a tam se nekde objevi kamera s naslednym odchytem na jistotu na nejblizsim parkovisti. Ono vubec je to paradox, zejo… K nebezpecnym situacim dochazi hlavne za velkeho provozu, kdy pospichac pospicha a nebezpecne predjizdi, pricemz ale vzhledem k ostatnimu provozu toho casu az tak moc neusetri, protoze je proste velkej provoz.… Číst vice »
Rozšířit na 4 směrově rozdělené pruhy a rychlost na 110 km/h a ne šikanovat
To budeme kvůli šíleným točvolantům každou silnici přestavovat na rychlostku? Prosadit elementární míru disciplíny dává mnohem větší smysl, než ustupoval amatérským závodníkům.
kazdou urcite ne, ale kazdou relevantni – jako tuto – snad jo
O jaké šikaně konkrétně mluvíte?
radar na dodrzovani rychlosti je sikana? odkdy?
pokud je v přehledném úseku v obci nastaven na 52
i kdyby byl nastaven na 50,5 (po odecteni technicke odchylky) tak o sikane nemuze byt rec.
co je ku*va tak tezkeho na tom jet na 50 proste 50?
Nestalo se mi, že bych za autem v obci jel 50, kvůli debilním radarům a vystrašeným řidičům jezdíme tak 35…
Zdejší odborníci vám vysvětlí, že když pojedete 35 km/h, tak máte tak akorát rezervu na to, abyste omylem nejel 50,5 km/h, což už je neodpustitelné. A panu policajtovi tím uděláte radost. (Panu starostovi ovšem nikoliv.)
nevykladej prosim te pohadky 🙂
Pojďte se projet ve špičce mezi Rychnov nad Kněžnou a Častolovice II/318, krásné úsekové měření přes dvojobec Slemeno-Synkov a skoro Vám zaručím, že tachometrovou 40 přes celou vesnici nepřesáhnete. Nebo jen v krajním úseku než dojedete prvního. Že by se například na vjezdu do Hradce Králové někdo obtěžoval jet na Bří Štefanů povolenou 60 se mi za celou dobu co řídím, 14 let snad taky ani nestalo. V lepším případě jedou alespoň 50. Ale je pravda, že to je, možná, unikum v Královehradeckém kraji, když četně jezdím po kraji Ústeckém, tak občas i pouštím řidiče co chtějí jet rychleji než… Číst vice »
Tak zrovna teď v sobotu jsem se vracel do HK právě po bří. Štefanů a tachometrově to tam jelo cca 55+, spiš těch 60. Ten Synkov – Slemeno je problém v tom že to je celkem úzká komunikace v obci a navíc bez chodníků. Tím neomlouvám ty co tam jezdí těch 40, spís konstatuju skutečnost. Na druhou stranu na příjezdu do HK po Hradubické jen málokdo dodržuje nejdříve těch 70 a pak 50.
Bohužel má pravdu.
Tak asi jezdím celej život někde jinde, než v čr 😀
Asi, buďte rád😃
Proti těmhle exotum, které potkáváme jak na 38, 16 i jinde po republice nic nepomůže. Třeba Nová Ves – Slaný je každou chvíli zavřená, protože někdo pospíchal a musel předjíždět, aby byl rychleji někde. Opačný extrém jsou ti co zase jedou okolo 65 km/h.
Problém propustnosti silnic nastává nízkou rychlostí toho vpředu….. Ostatní nemohou před něj a vzniká frustrace…. Je otázkou právního posouzení, proč ten předák jede pomalu a zda může či nemůže zrychlit, či jiné pustit. Bavíme se samozřejmě o povolených rychlostech. Někdo kdo na přímém úseku silnice I. třídy (jako v článku) jede 85 km/h, nelze označit za pomalého. Pokud tam jede 65 km/h a nemá k tomu důvod, jedná se o pomalou jízdu a může/měl by být pokutován.
Problém s propustností silnice nastane, když jsou tam dvě auta v sobě.
Radar není žádná šikana, to asi původní přispěvovatel myslel jako nadsázku. Samozřejmě, že se jedná o zařízení pro optimalizaci veřejných (zpravidla obecních) rozpočtů, které je zcela v souladu se zákonem.
Kdyby lidi jezdili tolik, kolik maj, tak tam radary nebudou. Protoze se nevyplati.
takze bych si dovolil tu definici poopravit – je to optimalizace mestskych rozpoctu z kapes pitomcu za volantem.
Kdyby lidi jezdili tolik, kolik mají podle cedulí jezdit teď, tak by se pochopitelně muselo číslo na ceduli patřičně snižovat, dokud by nebylo dosaženo adekvátní míry neposlušnosti a výběru pokut.
Chci-li sestavit funkční podnikatelský plán, pak si musím nejprve stanovit cíle. Teprve od těch se odvíjí další podmínky, včetně cenotvorby. To se snad už dnes učí i na neodborných školách.
Nebo tam spíš bude limit pod libovolnou záminkou snížen, aby se zase vyplatily😃