Závěr sezony: Motoráčkem na Velkou Ameriku s Event-zážitkový vlak
Motorový vůz společnosti KDS. Pramen: KDS
Součástí akce je prohlídka podzemí, Lomu Mořina i Velké Ameriky.
Součástí akce je prohlídka podzemí, Lomu Mořina i Velké Ameriky.
Njn, už vyprodané, škoda
Šukafonem? To je snad za trest!
… oni to tak chtěli.
Proč? Co byste chtěl za vozidlo na zážitkovém vlaku, regiofox?
Orchestrion jako takový nevadí, jen je škoda, že má původní verzi oken, takže je nelze otevírat tak, jak by se hodilo u zážitkového vlaku. A také má jen dost malou kapacitu, což ovšem v tomto případě asi nevadí, protože o větší návštěvu najednou nejspíše nemají zájem ani pořadatelé = není to „masová“ akce..
asi dobytcak
Ten nátěr může směle s hašišbednou usilovat o cenu za nejhorší design na české železnici.
To jsou blesky. Víte kolik takové blesky přidávají výkonu? 😀
Jel jsem tímhle výletním vlakem v létě a bylo to super. Co mě ale překvapilo je stav té vlečky na Mořinu. Jízda je fakt velké houpání a kousek před Mořinou se na jednom kolejnicovém styku ozvala tak strašná rána, že jsem se vážně lekl, že z těch kolejí vypadneme. To nebyl kolejnicový styk, to byl regulérní kolejnicový schod:-(
Je to zážitkový vlak, doprovázený zážitkovými styky…
Takový zážitkový styk.. 🤣🤣🤣
I já byl na jaře, kvůli obsazenosti jsme jeli vláčkem, výchozím z Kladna, a naprostá pecka.. podíváte se na dno Velké Ameriky, projdete štolou až k Malé Americe (kterou vám i otevřou) a dále k Hagenovi, projedete se normálně nepřístupnou tratí… Za mě pecka a maximálně doporučuji každému
Vždycky jsem si říkal, že by s majitelem tratě se mohl projednat sezónní víkendový provoz na této trati. Mohlo by tam být i několik zastávek, např. u křížení značené cesty k lomu Velká Amerika. Pokud chce Ministerstvo dopravy dát nějaké dotace na vlečky, tak by zřízení takových zastávek mohlo být z nich čerpáno. Myslím si, že sezónní víkendový provoz na trati z Nucic do Mořiny by byl využit jak pěšími turisty, tak cykloturisty.
Ministerstvo dopravy administruje Operační program doprava, kde je i podprogram pro vlečky, ale – zcela logicky – podpora výstavby rekreačních zastávek na vlečkách se nekoná. Podporované aktivity jsou: Předmětem podpory bude hmotný majetek – železniční spodek, svršek a přejezdy, zpevněné manipulační, úložné a skladovací plochy potřebné pro nakládku nebo vykládku zboží určeného k železniční přepravě z nebo na vlečku, parkovací místa pro překládací mechanizmy, komunikace nutné k provozu vlečky, sdělovací, zabezpečovací a elektrická zařízení spojená s vlečkou, manipulační zařízení sloužící výhradně provozu na vlečce a pozemky, na nichž jsou situovány objekty vlečky a pozemky související s nezbytným provozem, údržbou a… Číst vice »
Možná, že ty dotace na výstavbu jednoduchych zastávek by mohly být z jiných zdrojů nicméně mohlo by to využít trať i mimo pracovní dobu, a prospělo by to obecně k hybnosti obyvatel a k turistice. A jistě by se našel provozovatel, který by tu trať v sezóně o víkendech provozoval. Samozřejmě by taková trať měla status místní dráhy s nejmenším nároky dle požadavků EU.
Svojí turistickou klientelu by si ty zastávky jistě našli, ale v dnešní ekonomické situaci v ČR/Evropě mi navrhování takovéhoto utrácení veřejných peněz přijde naprosto mimo.
„Samozřejmě by taková trať měla status místní dráhy s nejmenším nároky dle požadavků EU.“ Má-li to být především vlečka, těžko to může být místní dráha = bd jedno, nebo druhé. I vlečky přitom samozřejmě mohou mít statut dovolující provozovat po nich i specializovanou osobní dopravu, ale nároky na stav takových vleček jsou pochopitelně přísnější a jejich majitelé i správci logicky nemají příliš důvodů k tomu, aby si přidělávali starosti i práci a náklady. Pokud jde o Mořinu, nápad na provozování víkendové výletnické osobní dopravy na ní vůbec není nový (já pamatuji výskyt podobných teoretických vizí už v době před cca… Číst vice »
Ty dotace na vlečky jsou akorát pro srandu králíkům. 100mega. Každý týden se podepíše silniční stavba či odpočívka pro kamiony za 500mega, rovněž „dotovaných“ z velké části daněmi občanů.
Jste asi první člověk, kterej si myslí, že odpočívek pro kamiony máme dost.
Proč myslíte? Já to chápu spíše jako povzdech nad tím, že pro dotace nejsou vlečky „v kurzu“, ačkoli silnicím je dotací přáno řádově víc.
Řádově? A to i po přenásobení modal splitem?
„Vždycky jsem si říkal, že by s majitelem tratě se mohl projednat sezónní víkendový provoz na této trati.“ Nebyl jste ani zdaleka jediný a určitě ani první, protože „Mořina“ je dobrou obdobou třeba „Kolešovky“, jen navíc mnohem blíž ku Praze a s větším množstvím zajímavějších cílů výletů v okolí – příliš daleko není napříklsd sni muzejní Skanzen Solvayovy lomy, jen tam turisti zatím nevyznačili vhodnou spojovací trasu. Ale s tím hledáním provozovatele, o němž se zmiňujete jinde, by to už určitě nijak jednoduché nebylo, protože dávnější iniciativy byly už ukojeny a zajišťování pravidelného víkendového provozu, byť třeba jen v sezóně,… Číst vice »
A co vám brání to s majitelem vlečky projednat a sezoní vikendový provoz tam provozovat? Vždyť jde dle vás o skvělý podnikatelský záměr…
Zbytečná nekonstruktivní provokace: podnikatelský záměr by zo nesporně dobrý byl, ale kromě souhlasu a součinnosti majitele i provozovatele vlečky to předpokládá i nemalou vstupní investici a administrativně náročnou přípravu (bez projektů nelze vybudovat nové zastávky, i když vzorové listy i na sypaná nástupiště jistě ještě existují), přičemž potřebná filantropie i sponzorství jsou už dlouho orientovány většinou zcela jiným směrem a těžko je lze očekávat i od firmy Lomy Mořina samé.
Pokud by tahle aktivita měla být založena na filantropii a sponzorství, tak to asi moc dobrý podnikatelský záměr nebude.
Samozřejmě ne už její rutinní provozování, to by se asi nějak zaplatilo (i když třeba provoz na Kolešovce skončil právě kvůli konci dotací od Stč.kraje, ale tady by asi bylo návštěvníků /a tedy i tržeb/výrazně více než tam a nešlo by o parní vlaky) – „startovní“ úprava infrastruktury pro pravidelný veřejný provoz osobní dopravy by se tady ovšem bez ohromné filantropie neobešla, protože Stanjura má pochopitelně jiné priority (což bude platit i po jeho odchodu) a Lomy Mořina samy veřejnou osobní dopravu nepotřebují. O ekonomickou udržitelnost vlastního provozu na již předem k tomu čádně přizpůsobené infrastruktuře bych ale žádné velké… Číst vice »
A ještě na doplnění: Lomy Mořina jsou „s.r.o.“, která se osobní dopravou vůbec nezabývá, takže kdyby třeba její vlastníci nechali vybudovat na nových zastávkách sypaná nástupiště (materiálu mají dost) na náklady firmy, byla by to vlastně také filantropie. A podobně by ty perony mohl nějaký filantrop s patřičnou kompetencí ty perony třeba zdarma vyprojektovat …
Ale já vím, jsme v trhoveckém Česku, kde zadarmo ani kuře nehrabe.
Nechápu, proč by mělo kuře hrabat zadarmo…
Ovšem když už máte tak kladný vztah k filantropii, prozradíte, jaké velké dobrovolnické skutky jste již pro druhé vykonal? Nebo to má platit (jak už to tak bývá) jen na ty ostatní, kteří by měli něco zdarma udělat pro vás?
Já si jejich evidenci nevedu: drobnosti asi stejně dělá většina normáních lidí a chlubit se těmi většími mi připadá chucpe. Ale třeba odklízet následky povodní na Moravě jsem nebyl, to přiznávám.
A jak jste na tom vy?
Jestli má někdo něco udělat pro vlečky, tak obchoďák ochotný přijet na firmu a jednat o přepravách.
Čekat, až stát přikáže firmě železniční povinnost? Vodovodní povinnost taky neexistuje, na vlastní studnu dostanete leda tak poplatek za odběr.
Prosím, jak tento váš výlev má souviset s debatou o možném využití vlečky pro výletní osobní dopravu a problémy s tím spojenými?
Kdejaká vesnická autobusová zastávka se využije 1000x ročně (4 spoje v kladiva a je splněno). Kolikrát by se využily tyhle?