Závěr roku na Slovensku v dopravě: otevře se až 6 dálničních úseků
Obchvat Košic. Zdroj: NDS

Nejočekávanější stavbou je tunel Višňové. Řidiči by se v něm mohli projet ještě do Vánoc.

Nejočekávanější stavbou je tunel Višňové. Řidiči by se v něm mohli projet ještě do Vánoc.
proc ma NDS tak osklive a neprehledne grafiky?
Lebo to vždy robí bratranec/sesternica/stríko/teta/kamarát (doplň vhodné) niekoho z riadiacich pracovníkov a nie ten, kto to robiť vie. Proste slovensko.
Byl jsem tam naposledy v roce 2020 při kovidu na úsecích kolem Žiliny a Rožumberoku a už to vypadalo na max jednu dvě stavební sezóny. A teprve teď ty úseky dostavují. Neuvěřitelné.
Myslím, že autor myslel ten JV obchvat Košic jako R4… R2 je na druhé straně Slovenska. R4 propojuje D1 s M30 v Maďarsku.
Autor to napsal dobre. JV obchvat Kosic je peaz R4 a R2… R2 je na „druhe strane“ Slovenska protoze jeji polovina neni postavena.
Autor to napsal dobře… JV obchvat Košic je dlouhodobě součást R2, R4 je tam vedena v peáži. Že je R2 „na druhé straně“ Slovenska je dáno tím, že její polovina od Zvolena (Detvy) prostě není postavena (teď otevřou kus před Lučencem).
Aha, máte pravdu. Zmátlo mě, že z R2 zatím není postaveno skoro nic a upřímně nechápu, proč by měla být peáž na konci trasy… No ale to je věc Slováků.
R2 byl kdysi ten nejstarší úsek okolo Košického letiště k železárnám. Kde jsou úrovňové křižovatky a přechody. Tak to od roku 2020 už rychlostka není. Namísto toho R2 vede právě na křižovatku s D1 a tvoří JV obchvat Košic. Jenže původní stavební úsek R2 Šaca – Košické Olšany se rozdělil taky cca 5 let zpátky na dva, toto je 2. část. Která je shodou okolností celá peáž s R4. První část se ještě nestaví (opravdu oficiálně se nejdřív staví druhá část a pak bude první). A aby to nebylo málo, tak nakonec po otevření to prý bude R4, nikoliv dohromady… Číst vice »
Cesta od Šace po Košice je osadená dopravnými značkami Cesta pre motorové vozidlá. Ale myslím nemá označenie R2. Potom je otázka aká R to je. A pokiaľ idú dve D resp R v peáži, mal by byť daný úsek označený oboma číslami.
Znackou cesta pre motorove vozidla moze byt oznacena aj nie-R cesta, dokonca aj cesta II. triedy ( napr. II/120 pri Moste pri Bratislave ).
V pohode, len potom tomu chýba tá logika. Ale tak keby toto bol najväčší problém nášho štátu, tak budem ticho.
Je to nešťastne označené. Ja by som R2 ukončil v križovatke Haniska (pri Košiciach), ktorá ešte nie je postavená a má byť súčasťou 1.etapy stavby „R2 Košice Šaca – Košické Oľšany“ Ono je to celé dlhodobo zle komunikované a značené, lebo najprv sa postavila R4 od hranice s Maďarskom (Milhosť) po križovatku Košice Juh v 11/2013. V tom už ale bol zahrnutý cca 2 km ten peážny úsek R2 Haniska (zatiaľ neexistujúca križovatka R2xR4) – Košice Juh. Až po dlhých rokoch sa začalo stavať pokračovanie, ktoré sa odovzdá v stredu 24.9., čo ale papierovo bola stavba „R2 Košice Šaca –… Číst vice »
s trochou nadsázky řečeno – stavět v zemích jako Česko nebo Slovensko zvládá bezohledná polomafiózní garnitura (viz. Bém v Praze) lépe než ubrblaný pytel lepševických blech…
smutné
Skutočne? Ja len, že Fico „stavia“ na Slovensku už skoro 20 rokov (od roku 2006 s nejakou tou malou pauzou) a za túto dobu veľa ďalších „zárezov“ nemá…
No ono pokiaľ z peňazí ministerstva obrany sa nezačne stavať obchvat Zvolena, ktorý sa roky rokúce naťahuje a Rka pri Rimavskej Sobote, tak toho na budúce roky veľa čo otvárať nebude. Resp nič, keďže aj D3 na Kysuciach napriek vysúťaženiu bude skôr na zázrak. Veľká škoda, že minule vedenie ministerstva muselo venovať skoro všetok svoj čas a energiu na babractvo minulých vlád, ako je Ružomberok, Visnove, Triblavina atd, a ďalšia výstavba sa neposunula až tak, ako sa mohla. A z toho čo sa spravilo je väčšina koniec koncov len to, čo malo stáť už roky.
V roku 2027 R4 SV obchvat PO a R1 3 km ku Slov. Ľupči. A potom dĺĺĺho dlho nič.
Paráda, přítí rok si tedy konečně zajedu na inline stezku Poltár – Rimavská Sobota. To už bude mít smysl to vzít jako jednodenní výlet na otočku.
Velmi by som sa netesil, usek Hubova-Ivachnova, ktory je v clanku tento rok urcite otvoreny nebude, a mozno nebude ani Visnove. Navyse to ze sa teraz otvara viacero usekov naraz je len vdaka tomu ze tieto useky sialene meskaju ( Hubova-Ivachnova zaciatok vystavby 2013, Visnove 2014 ). Navyse dalsie roky nebude co otvarat, do vystavby ide na Slovensku strasne malo novych usekov. Tento rok 0km, minuly rok 3km, v roku 2023 10km. Porovnajte si to s Ceskom, kde okrem toho ze za posledne roky otvarate vyrazne viac novych dialnic tak trend dalej napreduje a v CR od 2023 islo do… Číst vice »
Srovnáváte nesrovnatelné. V Česku se udělá skrývka ornice a hned se staví, prakticky v rovině. Na Slovensku je třeba dělat zářezy v sesuvném území, velmi dlouhé estakády a tunely, které by se v Česku projektovali a budovali minimálně 10 let. Kratičký tunel na obchvatu Českých Budějovic byl málem neřešitelný problém…
To vobec nie je pravda, D8 na sever alebo aktualne D11 vo vystavbe na polske hranice prachadzaju narocnym terenom s tunelmi. To iste planovana D35 pri Mohelnici a D3 pod Prahou. Aktualne je v CR vo vystabe tunel Homole, tunel Porici, tunel Opevneni a nejake kratsie tunely na D0. Absolutne to nezvododnuje to, preco otvarate a staviate viac ako 10x ako na Slovensku.
Mno, ne no. Na Slovensku můžou stavět od Lučence ke Košicím „po rovině“ ale nedělají to. Proč? Nebo R7 na Nové Zámky a dál na V. Krtiš. Takovou rovinu u nás nemáme.
Ak by sa to porovnávalo tak treba aj napísat ktorá krajina kolko do toho investovala. Stavat tunely sú o dost drahšie ako dialnicu na rovine.
V Cesku je dialnicnych tunelov niekolko, len na D8 smerom na sever k hraniciam s nemeckom su 4 ( dokopy viac ako 3.5km ) alebo na obchvate Prahy na D0 maju Lochkovsky a Komoransky tunel maju tiez dokopy viac ako 3.5km. Rozostavane maju tunely na D11 a D35 kde planuju dalsi rok zacat so stavbou dalsich. Takze ano , aj cesi investuju do tunelov.
Na Slovensku se teď bude vše směřovat směrem na východ podle aktuální politické orientace jen se čeká až se putler dostane na Slovenskou hranici. My slušní pevně doufáme, že se tak nikdy nestane a že si Slováci doma konečně udělají pořádek.
200km po dalnici jen tak dal
Super na Slovensku smer vychod
Jen tak dál a ještě houšť bratři Slováci.
D1 Hubová – Ivachnová do konca roka nebude kvôli zusuvom svahu
No ono je dost mozne, ze tento rok nebude ani to Visnove.
Navyse pokial sa ten svah na Hubova-Ivachnova nepodari zastabilizovat, tak to nebude este vela rokov. A to je pritom ten usek vo vystavbe uz od roku 2013.
Nevadí, bude to do léta,takže příští rok se třeba konečně podívám do Vysokých Tater. Zatím mám pořád ještě dostupnější alpy.
A ze Žiliny do Vrútek ten tunel bude hotový kdy? 😀 Ta silnice kolem Váhu má sice pěkné okolí, ale jenaprosto přetížená a nedostačující. I když to asi všechny silnice na Slovensku jsou přetížené a poddimenzované…
Je to v článku. Má byt odovzdaný do konca roka, aspoň tak by chcela NDS a minister dopravy, zatiaľ vyzerá že to stihnú. Je to prakticky stavebne hotovém, mali by čoskoro začať skúšky a ak budú všetky povolnia, tesne pred Vianocami alebo pred Silvestrom by to chceli spustiť. Ako sa stihne. Inak oficiálny termín je 02/2026 ale je tlak na skoršie odovzdanie.
https://youtu.be/qARJfF1qvLo?si=MZDVn9niT0-VsnWY
TVL, to je materiál…
Tolik úseků a kilometrů je na Slovensko moc pěkný výkon!
Tak minulý rok nedali ani kilometer, v ČR 100. Ale teda tento rok sa pán minister ukáže 😀. Aj keď je to vlastne beh na dlhú trať…
No Kupkova zásluha to určitě není, přípravu dělal někdo jiný,ale stříhání pásek bude!
Za Kupky islo aj do vystavby vela novych usekov v CR takze bude co strihat aj dalsie roky.
Okrem toho ze v SR sa otvara strasne malo novych dialnic/ciest I. triedy oproti CR, tak strasne malo ide aj do vystavby novych ( tento rok 0km, minuly 3km )
Dohledejte si, kolik rozestavěných kilometrů přebíral Kupka před 4 roky a kolik jich případně bude letos předávat. Atˇ tu nejste za trubku.
Fyzická rozestavěnosti rozhodně není všechno. Nicméně říct, že na tom Kupka nemá žádnou zásluhu je blbost. Nicméně je třeba uznat nemalé zásluhy předchozích vlád. Infrastrukturní projekty jsou holt běh na dlouhou trať a zpravidla v jedno až dvou období dochází k přípravě a v třetím k výstavbě. (Samozřejmě většinou se to překrývá)
Někdo místně znalý? Jaká je pravděpodobnost otevření tunelu Višňová ještě v tomto roce?
Ten vyzerá že naozaj dajú. Technológia je v podstate namontovaná, mali by sa stihnúť skúšky do konca roka. Stavbne je to prakticky hotové, čiary a portálové značky namontované. Je o tom aj pekne video na NDS dva dni staré.
https://youtu.be/qARJfF1qvLo?si=vClwKcjthNAbRh3d
A včera dali video na Košice bude, tam aj predtým možnosť pre verejnosť, ako všade sa to robí teraz aj ŔSD, čo je fajn.
https://youtu.be/hReTtj_7YkM?si=8mE85xREQzOrEHOm
Ten Ružomberok ale nedajú, žiaľ zasa komplikácie. Ten úsek je snáď zákliaty. Ale tak už počkáme pár týždňov naviac, keď už sme čakali 12 rokov 😀
To vám bohužel nedokáže s jistotou říct nikdo. Záleží na výsledku zatěžovacích zkoušek, pokud půjde vše podle plánu, mělo by se to stihnout včas. V opačném případě se ale může termín posunout i o několik měsíců.
Na mapy.com je ten jihovýchodní obchvat Košic značen už jako otevřený, to je jejich chyba?
Občas to dají s předstihem do map a jenom v dopravních informacích je to ještě zavřené, D6 to má taky tak…
No na D6 ten úsek co se má otevírat teď je stále jenom “naznačený”…
Záleží od přiblížení. Na nejvyšší hodnoty (cca 6 posledních kroků) ho již vidím plnohodnotně zanesený do map. Je to tak již minimálně týden.
Ono ta dálnice tam fyzicky je, zároveň navigace tam nikoho neposílá, protože je vedený jako uzavřený. Je to vidět vidět i ve vrstvě „dopravní“ – s navigací to platí i pro slovenskou R2.
Mate pravdu, při přiblížení na webové verzi tam je již dálnice zanesena “zeleně”.:) Zajímavé je, že v mobilní aplikaci to tak není, mám tedy ČR staženou offline. Ale je to vlastně detail.
Tiež ma to prekvapilo, doteraz nikdy neboli takí rýchli aspoň nie pri slovenských úsekoch. Už je to tam asi mesiac čo je to tam. Ale vyzerá to dobre. Konečne ja na východe nejaký súvislý úsek diaľnice.
Protože Slovensko přebírají z OpenStreetMap a tam je to taky vyznačeno jako hotové, ale uzavřené.
Otvára sa 24.9.2025, pokiaľ viem. 🙂
Všechny zahraniční mapy na mapy.com nejsou jejich, přebírají je z Openstreetmap. Tam už je ten obchvat zakreslený, ale s atributem access=no. Mapy.com ale tento atribut pomíjejí a obchvat zobrazí jako hotový.