Zaveďme rozchod 1435 mm na Ukrajinu a do Moldavska, navrhuje studie Evropské komise

Napojení na standardní rozchod má urychlit obnovu Ukrajiny po válce.
Studie Evropské komise a Evropské investiční banky doporučila, aby Ukrajina a Moldavsko postupně přešly s rozchodem železničních tratí na šířku 1435 mm běžnou ve většině Evropy. Má to umožnit lepší propojení Evropské unie s těmito zeměmi. Studii zveřejnila minulý týden Evropská komise.
Prvním krokem má být vybudování tratí s rozchodem 1435 milimetrů z Polska do ukrajinského Lvova a z Rumunska do moldavského Kišiněva.
„Je to cesta, jak obě země přiblížit trhu Evropské unie. A současně zajistit mnohem efektivnější a rychlejší dopravu lidí,“ uvedla komisařka pro dopravu Adina Vălean. Podle viceprezidentky Evropské investiční banky Teresy Czerwińské urychlí zavedení standardního rozchodu obnovu Ukrajiny po válce.
Podle studie by mělo dojít nejprve k vybudování trati s normálním rozchodem z oblasti Katovic / Krakova do Lvova a z rumunského Iasi do Kišiněva a postupně má dojít k rozšíření do dalších měst. Nové tratě se pak mají stát součástí celoevropské sítě TEN-T.