Zatím se strojvedoucím, za tři roky bez něj. Ve Vídni začal pravidelný provoz nových souprav metra
Zahájení provozu nového metra X-Wagen ve Vídni. Foto: Siemens
Nové soupravy metra se vyrábějí ve vídeňském závodě Siemensu.
Nelibi se mi usporadani sedacek. Nejlepsi novodoba metra dela Alstom.
O uspořádání sedaček rozhoduje kupující a ne výrobce. Ten akorát muže říct co konstrukčně je a není možné. 🤦
tradiční vídeňské
Tak technicky to bude jistě povedené. Ale furt si myslím, že s těmi okny po stranách (spíše méně než více, chybějící černý pruh – viz typ V, který je má) udělali designovou chybu – tohle je takové hodně 80s… ale to je jen detail.
Vozy vídeňského metra nemám z pohledu cestujícího moc rád a tyto nové soupravy pokračují v zavedeném kursu: socka pro převoz z A do B, ale pohodlí nebo útulnost nulová (bílý supersterilní interiér). Doufám, že takto nebudou rekonstrovat M1, kterými se naopak cestuje moc pohodlně. 8171M jsou vídeňské skouposti bohužel dost blízko.
Co za komfort potřebuje na pár minut stání u dveří ve špičce?
Útulnost? V něčem, co většinu lidí veze 10 až 20 minut?
Nebo je to jenom snaha zprotivit si cokoliv nového, aniž by to jeden viděl?
20 minut jedna cesta, dojíždění do práce= 40 minut za den, za měsíc 14 hodin v daném prostředí. To už je pádný argument ho udělat hezké.
Jinak podobným přístupem můžeme rezignovat i na pěknou architekturu. Člověk se na dům koukne jen chvilku, když jde okolo, že?
Myslím si, že nejste ve sporu. *Útulnost* si člověk pojí s pohodlností domova, to v MHD snad není potřeba. *Elegantnost* / vizuální podoba plus třeba *praktičnost*, ta by už ve veřejném prostoru být rozhodně měla.
Nerozporuju snahu udělat to hezké.
V Dubaji to jezdí již několik let.
A v Londýně už 35 😉
A v Vancouveru už 37 let.
V Nürnbergu od roku 2008 (U2) a 2010 (U3)…