Zasypat, či proměnit v dálniční tunel. Osud průzkumné štoly na D3 je nejistý
Průzkumná štola, ilustrační foto. Pramen: SATRA
Středočeská část D3 je aktuálně ve fázi územních řízení a zpracovávání dokumentace pro stavební povolení.
V článku mi chybí informace – pokud něco, tak co brání využití štoly pro budoucí tunel… geologie, trasování, někdo jí prorazil o 3 kopce vedle..?
Tu dálnici nikdo nebude muset blokovat. Snižování daní funguje lépe než blokády.
Měli štolu postavit jako půl profil dálnice a pak to jen zlegalizovat. Podobně jako když uděláte průzkumný vrt a napojíte na to barák a studnu stále nemáte… 😁
Jasně, zasypat a za rok nebo dva znovu razit, typická Česká cesta. Zdroje jsou…
Podíval jsem se na dokument ČT
(Michal M., díky)
Zírám.
A. My chceme jezdit do Prahy!!
B. Vlaky jezdí pomalu!
C. Silnice jsou přeplněné!
D. Nechceme nové silnice a trati!!!
A nemuzete tim smerem protahnout i kolejovou dopravu? Uz nyni z tohoto smeru dojizdi tolik lidi do Prahy, ze jsou vsechny prijezdove cestu ve spicce totalne ucpane a s novou dalnici se to jeste zhorsi…
Tam je problém hned dvojí: Jednak terén, který je složitý a vyžadoval by hodně tunelů, a jednak ta sídelní kaše, která v podstatě znemožňuje vedení tratě mimo zástavbu, ale přitom v její dostatečné blízkosti. No a nakonec je tam problém i zapojení tratě do pražského uzlu (není moc kudy, vše už je zastavěno). Prostě tady ten směr soudruzi z obcí u Prahy i Prahy samotné za těch 35 let totálně podělali – a podělávají to dál touhle nesmyslně vedenou dálnicí, která tyhle problémy jenom znásobí, místo aby je řešila. Tahle strana Prahy za současné konstelace v podstatě nemá žádnou smysluplnou… Číst vice »
A to víš, že jo, ty rozumbrado. Povede ti kolem řadovky v Jirčanech, tak je najednou nesmyslná.
vest D3 soubehem s D1 s oddelenim trasy v Mirosovicich je stokrat vyvracena kikotina, nestavet D3 vubec dtto…
jak pravi klasik, mily Jaaa:
SE ZTIM ZMIŘ
Příjezdové cesty díky dálnici naopak přestanou být ucpané.
A kolejová doprava do té oblasti vypadá asi takto:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-se/222562248410029/ Takže good luck…
One more lane will fix it.
Chcete tedy tvrdit, že do Budějovic měla zůstat jednokolejka?
Rozdíl mezi „lane“ a „rail“ je v tomhle případě zanedbatelný.
To není, protože po železnici nejezdí IAD.
Ne, rozdíl mezi „lane“ a „rail“ je zásadní. „Rail“ má totiž zásadně větší kapacitu, než „lane“ používaná IAD.
Chcete tvrdit, že příjezdy do Prahy od již existujících dálnic i s nimi soubeznych silnic jsou ve špičce volně? 🙂 🙂 🙂 Navíc ta plánovaná středočeská D3 má být ukončena u okružní D0 vedle Jesenice a od toho místa není plánovaná žádná kapacitní silnice do samotné Prahy – maximálně je průchodná tzv Věštecká spojka od příslušného exitu D0 v podobě 1+1 pruh – tedy obdoby dnešní Kunratické spojky, s níž by byla vlastně souběžná, ale proti ní vedla přímo k MUK s cca 4..kilometrem původně D1, což dnes už oficiálně je úsek nedalnicni a v majetku Prahy. Jinak je ta… Číst vice »
Prave a napojeni se da pomerne dobre vyresit, a to prodlouzenim napr. metra D, nebo navaznou tram. trati, vedouci k metru, ktera se muze i vetvit do vice smeru…
Cela oblast nema rozumnou dopravu do Prahy a to ani autobusovou, ktere byvaji extremne precpane a stoji v kolonach…
Videl jsem kdysi i takovy navrh, kde by misto linky metra D, byla postavena trat navazujici v Krci na soucasnou Kacerov-Wilson a tim by obslouzila jak tegion, tak Prahu 12 a vedla az do centra…
Praze zoufale chybi rychla doprava z regionu do mesta a zde to je hodne znat…
„Věštecká spojka“ 🙂
Jinak kapacitní spojení z D0 do Prahy přece není potřeba. Všichni podporovatelné okruhů tvrdí, že do Prahy nikdo nechce a všichni jen chtějí kroužit okolo Prahy.
Vestecká spojka bude dostavěna po D1. Mj. i z tohoto důvodu byla D1 převedena na městskou rychlostní komunikaci.
Tím směrem, tedy České Budějovice? Tak tam už je IV koridor, v současnosti nejrychlejší (stavebně) trať v ČR … chybí poslední úsek Nemanice-Ševětín.
Pokud „tím směrem“ jsou myšleny chaty v Posázaví, tak ty nejsou primárním důvodem dálnice.
Netvrdím, že by projektanti pracovali s optimální trasovou variantou, ale základním problémem této stavby je to, že prochází rekreační oblastí s velkým množstvím dotčených rekreačních staveb. Někdo o ní asi přijde a většina ostatních prostě nechce mít dálnici za plotem.
A protože jde o strategickou dopravní stavbu, pak tady musí nastoupit bohužel moc státu. Ale to není jenom o tom že dotyčné pozemky vyvlastní, ale také že poskytne ekvivalenti náhrady a to si myslím že je minimálně 50% problému.
Co dále s průzkumnou štolou je už jenom ekonomická záležitost o tom které řešení vyjde nejlevněji.
Kvuli tomu se take odmitla VRT na Benesov, ktera by spojila 2 smery, na Brno a na Budejovice… proste tam bydli lidi… a to dalnice vede vice zapadneji, ale pres posazavi…
Ajta, že by další chatičkář? Nebo jste si už chatičku přebudoval na rodinný dům a nějak pokoutně ho zlegalizoval?
Tak hlavně jestli ty chaty vznikly legálně? Ono to chataření v jistých letech bylo hodně divoké…
Postavte ho prosím na cyklostezku, nikdy není dost.
Udělat z toho kryt civilní ochrany obyvatelstva!
A co takhle prohlásit páteřní dálniční (silniční) a železniční síť za strategické stavby pro obranu státu a NATO pro přesuny vojsk a dát přípravu jejich staveb pod jurisdikci ministerstva obrany. Když se stavěla před WWII pevnostní linie na hranicích ČSR, tak se ŘOP (Ředitelství opevňovacích prací) taky dlouho nebavilo s každým domkářem, jestli mu ten bunkr či celá dělostřelecká tvrz či jiné stavby vadí. Prostě přišel rozkaz a basta. Pokud se to bouralo nebo zabral pozemek, dostal náhradu od státu a odchod.
Založte si totalitní stát. A basta.
Totalita by byla, kdyby úřad schvaloval (ne)potřebost každé jednotlivé položky v nákupu každému člověku.
Totalita by byla, kdyby závistivý geront mohl zakázt všem děckám na dědině kolo, protože geront ho nikdy neměl a nikdy se na něm naučil jezdit.
Coto? … kvůli takovému jsem pak ze školy chodil lesem naokolo.
To by pak bývalého ministra Bártu museli hnát k soudu.
Než pozvednete meč, tak zkontrolujte obě ostří.
Takový postup by dal nepřátelskému utoků legitimitu, vůbec by o tom nemusel přemýšlet, jestli to je či není útok na civilisty. Ne že by to znamenalo zásadní rozdíl, ale proč to přímo nabízet.
Jakože existence vojenské stavby opravňuje k napadení? To už máme problém všichni a hodně dlouho, minimálně od té doby, co máme nějaká kasárna.
Boha jeho! To je takový problém rozpoznat, že rozlišuju jednotlivé objekty a neberu celou ČR?
Ano, kasárna jsou legitimní vojenský cíl. Nemocnice nikoliv, to by byl válečný zločin. Opevnění je legitimní cíl, dálnice … to už není tak jednoznačné. Pokud ji ale rovnou prohlásíte za vojenský objekt, tak má nepřítel jednodušší rozhodování.
Každá válka jednou skončí (až na ten boj s hloupostí), pak se bude soudit kdo komu co. Civilisté ve vojenském objektu … smůla. Tak proč někomu dávat možnost, aby mohl útočit … bezhlavě.
Aha, takže Rusko by na dálniční most nehodilo rakety, protože jsme ho neprohlásili za vojenský objekt. Tak to je fajn, že to máte tak promyšlené.
Navíc jste to napsal tak, že vytvoření vojenského objektu legitimizuje útok, což je naprosto směšné. někdo postavil dálnici, pojďme mu vyhlásit válku. A celý svět tomu zatleská. Směšná představa.
Legitimním cílem je COKOLIV, co slouží nebo může sloužit k vojenskému úsilí anebo jej může podporovat. Výjimkou jsou nemocnice a jim podobná zařízení a dále stavby (zařízení), jejichž poškozením může dojít k uvolnění ničivé energie (typicky přehrady, atomové elektrárny, úložiště nebezpečných chemikálií apod.). Pokud ovšem do objektu, který jinak podléhá ochraně (např. nemocnice či škola) umístíte vojenské zařízení, tak tu ochranu samozřejmě rušíte a v té chvíli to je legitimní cíl. Ergo kladívko – (mimo jiné) všechny rafinerie, dopravní síť, elektrárny (kromě JE) či rozvodny jsou legitimním vojenským cílem. Zcela legitimním vojenským cílem je taky např. chemička, ve které se… Číst vice »
Já bych prohlásil všechny věty, které kritizují práci státního úřednictva, za trestný čin rozvracení státu, a hned by nastal ráj na zemi, protože pak už by onomu kýženému pokroku nestálo nic v cestě.
Ale kuš! To by úderka nemohla ani do hospody. Jeden by se prokecl „Sosna ven!“ a staniční budova na Moldavě nebude jako káznice stačit.
Kdy se konečně opraví chyby v zákonech aby nemohli stavbu zase ekoteroristi blokovat. Polský model by to chtělo přijmout co nejdříve. Sdružení alternativa k d3 žádnou alternativu nenabízí a pouze dělá problémy a způsobuje miliardové škody
Nebylo by lepší, aby stát navrhoval stavby rovnou pořádně? Pak by je blokovalo jenom pár NIMBYstů, nemusely by se projekty předělávat a jenom by se snadno dokázalo, že zvolené řešení je nejlepší možné.
Kdo je to ten „stát“? To není žádná entita, vždycky to budou navrhovat lidé. Vševědoucí AI nemáme, vševědoucí team projektatnů dohromady nedáte.
Vševědoucí nejsou potřeba. Nebo snad na západ od nás mají vševědoucí týmy projektantů?
Nemají. Podobné problémy se jim tam dějí také, jen se o nich tady nepíše.
Most z Dánska do Německa:
By the late 1990s feasibility studies – studie v množném čísle
in late 2010, after further feasibility studies – další studie
December 2010 that a tunnel was preferable – hopla, po protestech eko- tunel místo mostu!
On 13 December 2018, the European Court – Ano, k evropskému soudu!
In 2020, it was delayed to 2029 – zpoždění, ne zrovna malé
https://en.wikipedia.org/wiki/Fehmarn_Belt_fixed_link
Akorát most z Dánska do Německa je trochu jiná kategorie, než dálnice mezi kraji.
Ano, vliv mostu přes moře na životní prostředí je limitně nulový, vliv D3 přes Posázaví nikoliv. A chybějící úsek D3 není mezi kraji, ale jen ve Středočeském.
Ono při velikosti těch projektů je to téměř nemožné. A stačí jedna špatně formulována věta, jeden papír v nesprávné pozici v textu a lze vše využít proti stavbě.
Jenže to není ten problém. Problém je, že se třeba dálnicí odřízne kus obce, zničí se něčím výjimečné místo apod. Přitom se to dá vést o kus dál, bez těch negativních dopadů – a paradoxně často levněji. Ale veřejné instituce odvedou nekvalitní práci a doufají, že to protlačí na sílu.
Ty různé spolky často chtějí jenom to, aby veřejné instituce dělaly svou práci pořádně. To ale nemá chtít jen pár aktivistů (kteří si za to ještě vyslouží označení ekoteroristé), to máme chtít všichni.
Pane Jiráskova, nemáte pravdu. Ty posuny „o pár metrů“ často znamenají, že stavba přestane vycházet ekonomicky. Spolky postupují velmi často čistě účelově.
pokud posun „o pár metrů dál“ znamená nepřiměřené náklady, můžou se „za kopec“ přesunout lidi. Přestěhování vesnice na odvrácenou stráň může vyjít citelně levněji a pravděpodobně i bude snadněji projednatelné. Vždy záleží na přístupu a tady se má erár stále co učit.
„Přestěhování vesnice na odvrácenou stráň může vyjít citelně levněji“
Že to vyjde levněji není legitimní důvod pro vyvlastnění a už vůbec ne k nátlaku na obyvatele. Tím byste naplnil definici fašismu.
> Přitom se to dá vést o kus dál
… a začne to vadit těm, kterým to najednou povede blíže. A co na to autor jednoduchých řešení?
a to je konkretne v pripade dalnice do budejovic kudy?
pres ostravu?
Proč se nedělá průzkumné škola v profilu jedné trouby tunelu? Podobně, jako se to dělá u studní či vrtů?
Není tam to zasypání z důvodu, že by se dálnice nerealizovala nebo realizovala s velkým odstupem, nebo došlo ke změně projektu – prostě jen kvůli legislativě, podmínka aby štolu vůbec povolili ?
Na průzkum stačí malý profil a štola je definována profilem do 16 m2. Pokud by průzkumná štola prokázala nevhodnou tj. nestabilní geologii, nejsou náklady tak velké jako u plného profilu.
V čem by pak spočívala ta „průzkumnost“? Vždyť by se to dělalo s plnými náklady, resp. ještě dráž, protože byste musle očekávat ty nejhorší možné podmínky.
Ona se tak dle článku dělat bude – lze ji potenciálně nezavazet a využít pro stavbu tunelu. Ovšem ŘSD zjevně si vyjednalo realizaci té stoly tak, že má povinnost ji zavést! Za mně to naznačuje nějakou právní kličku ŘSD, aby nemuselo v rámci povolování té průzkumné štoly absolvovat tzv. běžné/plne stavební řízení, ale bude ji realizovat možná jen např. na ohlašeni stavebnímu úřadu.
Ve složitých podmínkách je bezpečnější rozdělit profil čelby na několik menších částí, ty se pak razí samostantě. Ideálem je trefit průzkumnou štolu do jednoho z dílčích profilů ražby.
foto č. 3, jedna z těch horních troúhelníkových částí byla průzkumnou štolou, už si nepamatuju která.
http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/kralovopolsky-tunel-hlavni-cast-velkeho-mestskeho-okruhu-dobrovskeho/
Razí se přesně v pořadí písmenek dle abecedy. Samozřejmě lze zrcadlově otočit.
Bizarní je, že většina těch rekreačních chatek tam původně stála načerno a dneska vnuci jejich stavitelů trvají zuby nehty na stavební legislativě…
částečně existuje možnost, jak se zbavit těchto chatařů, bohužel to s těmi chataři odnesou ostatní. EU bude za dva roky požadovat energetické štítky zateplení chat a kdo mít nebude, bude prý platit vyšší daně z nemovitosti a nebudu moci ani pronajímat, prodat. Bohužel se taková sviňárna chystá na všechny včetně majitelů VŠECH nemovitostí, včetně rodinných domů i paneláků. Odkaz z EU nemám, ale jasně jsem to četl přímo na jejich stránkách. Další možnost je , mají ty chatičky v trase dálnice napojen odpad na čističku?
Ano na nově stavěné, na ty staré a stojící pouze v případě že je bude chtít někdo prodat.A chata nemusí být napojena na čističku.
Chata může mít klidně i jen suchý záchod.
Tady matláte několik věcí dohromady. Chaty určitě nebudou muset mít ČOV a zateplení…