Zastupitelé Prahy 8 odmítli návrh zavedení maximální rychlosti 30 km/h

Značka omezující rychlost na 30 km/h. Foto: Obecní úřad LidiceZnačka omezující rychlost na 30 km/h. Foto: Obecní úřad Lidice

Podle zastupitele za SPD a Trikoloru jde dlouhodobé tažení proti automobilismu ve městech.

214 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Skoda 105

Dříve to bylo 60, teď je to 30? Je to vývojem nebo tempem koně?

Vlastimil Kocurek

Tažení proti automobilismu v městech je celosvětový trend, ale my ještě nejsme na takové úrovni, aby to lidé chápali. Co jen bylo nářků o zákazu kouření, rušení hazardu v mnoha městech, …….

marek hudec

kouření se v hospodách zakázalo a lidi dál kouří (terásky, kluby, výběhy i na tajňačku – – btw jsem nekuřák….)
herny s automaty se mnohde zrušily a lidi dál jedou gambling jinými cestami (poker, karty, kostky, stírací losy a samozřejmě on-line)
když si chcete uspořádat život, nejlépe začít u sebe, pane Kocurku

Y.K.

No, ale nekouří v hospodách, což je extra výhra, člověk si může vyjít a nesmrdí pak jako popelník a týden nechrchlá. Doma ať si každý vyrábí rakovinu jak chce.

S tím automobilismem to bude podobné. Zabránit vlastnictví nejde, ale bude ubývat veřejný prostor, kde to bude dovolené (ve městech pochopitelně) nebo nebude nějak omezené.

Leinad

Proč tomu říkat omezování?
Když to nazveš omezení, budu spíše proti. Místo zákazu kouření radši právo na čistý vzduch, doma ať si každý kouří jak chce.
Místo zákazu aut radši větší prostor pro pěší, na vozovce priorita VHD, nicméně autosedi ať jedou. A parkování nezakazovat, jenom nevím proč by zábor prostranství(autem) měl stát na metr méně než třeba „zahrádka“ před hospodou.

Chronosphere

A jak byste chtěl ten zábor prostranství autem účtovat??
P.S. zahrádka vám neodjede na měsíc do Chorvatska,nebo na týden k babičce.

Kchárl

SHromažďování má být umožněno jen na volných obecních prostrastvích, což silnice rozhodně neni. Jsou to otravní zmetci. Po takové šikaně si příznivce nazískají, naopak poroste počet odpůrců.

Butenko

MHD zdarma a nebude ve městech provoz.

Osamělý Vlk

Bohužel úplně ne. Chce to další věci, třeba i speciální komunikace bez individuální automobilové dopravy, a aktivní omezení aut, třeba přechody přes magistrálu, zredukování pruhů pro automobily a zpomalení.

Zdeněk

Aspoň že někde mají rozum.

Vlastimil Kocurek

Takové věci musejí řešit odborníci, resp. se podívat do zemí, kde to již zavedli a mají i nějaké empirické výsledky.
To vůbec není věc, kterou by se měli zabývat zastupitelé.

Kebab

Ale kdyby byli zastupitelé pro zavedení, tak by to najednou nevadilo, co?

marek hudec

jste zcela,ale ZCELA mimo – v zastupitelské demokracii to funguje ta, že zvolení zástupci lidu (zde městská zastupitelstva) vydají rozhodnutí, za které pak nesou zodpovědnost, pokusy o zavedené jakési „osvícené vlády superchytrých odborníků“ jsou jen svérázný pokus o soft-totalitu – – zopakujte si dějepis

Osamělý Vlk

Musílek je člověk, který podporoval vraždu 2 malých holčiček pomocí motorového vozidla v 90. letech, když bránil instalaci semaforů pro zvýšení bezpečnosti zvlášť nebezpečné křižovatky z důvodu, že v tom místě řidiči stejně porušují povolenou rychlost.

marek hudec

jako bacha na to, Vlku – úvodní věta vašeho příspěvku je žalovatelná a s ohledem na to , že jak mám zjištěno, Musílek NEBYL pravomocně odsouzen za „podporování vraždy“ – náš TrZák to označuje jako nadržování – tak by se na vás mohl krásně zahojit, být jeho advokátem, vyždímal bych vás za to do poslední koruny…..můžete mít na někoho vztek, ale trochu se kroťte v jeho realizaci….

Osamělý Vlk

Jako zabití autem bohužel není vnímáno jako vražda, i když o to fakticky jde. Pan Musílek věděl, že došlo ke sražení dvou holek autem rychlostí zcela nepřiměřenou tomu místu, a místo, aby se snažil dalším problémům zabránit, jako radní, nebo snad dokonce starosta, toto podporoval. V zásadě, je to, jako by on za tím volantem seděl a on to měl na svědomí. A evidentně mu to nedošlo, i když byl zřejmě za tohle vyhozen z tamní ODS.

TomášM

Zabití nikdy není vražda. Vražda je pokud děláte činnost, jejíž cílem je někoho zabít. Zabití je něco jiného.

Mysel

S touhle mirou nepochopeni prava bych Vam doporucil, abyste byl ve verejnych vyrocich opatrny. Psani nesmyslu by Vam totiz mohlo zpusobit vazne potize.

Vladimír

S těmi ekoteroristy se zastupitelé vůbec nemají bavit.

Vojtech

V Karolíně, na Palmovce či v dalších častých místech P8, kde každý roh s přednosti zprava je po 50 metrech, k tomu lidi prolizajici mezi zaparkovaném auty… tady je skoro lepší 20 v hodine. No tak holt musíme počkat, až dojde k nějakému smrtaku a pak se voliči ozvou a ToMio zaveli snížit rychlost

Vojtech

Karlin

Leinad

Debata co má být defaulní rychlost vs na co jsou potřeba značky 😀
Řešení po vzoru USA, defaultní rychlost zrušit a mít na začátku každé silnice „speed limit xx“
Já nějak nevidím důvod měnit to, 50 ve městě je akorát. Na hodně místech by mohla být zóna.

mimochodem

Jasne, nebo ve Svajcu clovek vjede do obce, na silnici prvni tridy je v obcich 60 km/h, 50 km/h na dvojkach nebo mimo hlavni cestu… Cyklostezka budto separe, nebo jako ekvivalent naseho cyklopiktogramu (sice delanej jako pruh, ale sirkove to bez vyjeti do protismeru nevychazi) a proste jim to tam funguje.

No a tam, kde je huste osidleno a plna parkovaci stani, tam se stejne rychlejs jet neda, kdyz tam clovek jede a nejaky to parkovaci misto teprve hleda…

Ale neee, koho by zajimal nejakej Svajc. Pro Prahu je proste vzorem Amsterdam/Kodan/Pariz a basta!

Mysel

Asi byste mel zminit i ty opacne priklady, kdy 70km/hod nebo 80km/hod neni problem ani v obci. Svycarsko, Francie atd. Ale tyhle priklady se Vam asi nehodi. :o(

thegrid

30tka zakaz aut obecně je nebezpečný trend omezení dnešního stylu zivota. To rikam jako člověk z 90% jezdici mhd.

Osamělý Vlk

Nebezpečné je používat auta zbytečně, což je, bohužel, dnešní styl života mnoha lidí, byť jde o menšinu.

navratp

Kdo rozhoduje o tom, co je zbytečné? Nějaký výbor?

Alexandr

Tenhle nesmysl se opakuje snad v každé diskuzi na toto téma.
Ne, řidič sám — až mu bude odebráno privilegium porušovat pravidla a zabírat veřejný prostor.

marek hudec

faktická poznámka – nenechme si manipulovat s Overtonovým oknem – – ani tak nejde o postatu debaty – totiž o onu třicítku (plošnou nebo neplošnou nebo žádnou…), to je legitimní téma do diskuse, je zcela namístě, když se k tomu volení zástupci občanů napříč stranami vyjadřují a zaujmou nějaký postoj……potud vše OK, ovšem co tu čouhá jak holá *** z roští, je namixování relevantních názorů s expicitní a naprosto netolerovatelnou obhajobou zločinců a teroristů (trochu nadsázka, i když zas ne moc…) z oné „aktivistické bojůvky“, jejíž členové se lepí k silnici – tohle v anketě nemá co dělat a pokud… Číst vice »

Cestujici

Dyt na Praze 8 už na plno místech je 30 km/h zavedených, namátkou Karlín, Invalidovna, Palmovka…

beedat

Takhle: 30 km/h může být po celé Praze, klidně po celé republice. Do té doby, dokud to nebude někde vymáhat, tak je to úplně jedno. Bydlím v Trojský, 30 je tam v celé ulici, ale zpravidla každý druhý auto tou ulicí dolů sviští 80 a nahoru 70, takže je to vcelku dost jedno když dopravní policie víceméně v této republice neexistuje.

Zbyněk

Škodaže aktivisté musí požadovat na věci, které má v popisu práce dopravní policie v rámci vyjadřovaček. Kdyby PČR dělala co má, máme 30 skoro všude. Dávno.

Jan

Co to je vyjadrovacka?

Honza V.

Proces, při kterém různé úřady a subjekty mají příležitost nebo povinnost se vyjádřit k návrhu či dokumentaci. Zde by se to zřejmě týkalo návrhů na místní úpravu provozu. Není zač.

Granja

Možná je to jinak, ale není to až tak dávno, co policajti při požadavku na umístění 30 to nechtěli dovolit s tím, že jedině by se musela zrušit jiná 30.

Kamil Novotný

A na tom druhým nápadu blbečků a vandalů ekoteroristů vypouštět kola SUV je krásně vidět jaký jste idioti. Protože já mám SUV, které celý týden stojí na sídlišti a jezdí jen v pátek mimo Prahu a v pondělí zpět. Po Praze jezdím jen a jen MHD a mě kola vypustíte a těm co mají Fábii a každý den jezdí po Praze a večer na nákupy, Ty jsou OK. Vypuštění kola soukromého majetku je vandalismus a měl by být trestán, stejně jako třeba rozkopání koše apod.

Gwann

Vypouštění kol je nezakonne, podle škody až trestný čin.

Vaše agresivita si ale s těmi smejdy taky moc nezadá a jste mi sympatický podobne

Honza V.

To vandalové a teroristi by si zasloužili jako odpověď skutečnou agresivitu, nejen slovní ohodnocení jejich mentální úrovně.

Gwann

To chcete zavádět lyncovani? Vy taky nejste normální…

Y.K.

Fakt vám vypouští gumy „ekoterorista“ a ne naštavný soused? To je totiž asi 100x pravděpodobnější.

Jan

Jsem ochoten jet 30.
Ale jen, pokud má dané město zřízen obchvat pro 90/110/130. A já musím dovnitř.

V případě Prahy asi páteřní 90 a posledních pár km 30.
Praze celý okruh chybí.

A trošku si rýpnu.
Chybí mi i cyklostezka vedle něj, kde by cyklista jedoucí z Říčan do Divoké Šárky nevysíral v centru. Taky hezky okolo, pro své zdraví…
Sorry.

Když to tu tak čtu.
Většina názorů má logiku.
Ale jen svůj jeden pohled na věc.

Důvodů proc jeden vůbec jede do Prg je víc.

Osamělý Vlk

Obchvat nic neřeší. Jediná možnost je omezit auta. Po Praze by měla být plošná 30 vyjma oddělených komunikací, kde by mělo být maximálně 50.

thegrid

Další ekoterorista co rád omezuje ostatní. Vy byste mel chodit zasadne jen pěšky. To je moje přání. Jak se vám líbí?

Osamělý Vlk

Stejně jako vy. Na rozdíl od Vás, já neterorizuji lidi používáním auta.

mimochodem

Me auto lidi neterorizuje. Pravda, mel jsem vcera kliku na blizka setkani se zveri, veverka, dve srnky a jeste neco, co melo dlouhej hunatej ocas jak liska, ale bylo to sedy 🙂
Nastesti ten boxer vrcici na 3000+rpm je docela slyset, takze se to obeslo bez kolize.
Nedokazu si moc predstavit jezdit cestou pres lesy elektroautem. Zena tak nejakej cas jezdila sluzebakem a zveri potkavala jeste vic. To bude jeste diveni, az v ramci europokroku nasoli pojistovny rizikovy priplatek v pojistkach srazek se zveri specielne pro elektroauta 😉

Osamělý Vlk

Tak používání aut by mělo být minimalizován. Elektromobily nejsou řešení krize, maximálně pro veřejnou dopravu, ale jinak ne.

Alexandr

Jak poznat blbce? Řekne slovo „ekoterorista“.

thegrid

Za tím si stojím ale ok. Dejme veřejné demokratické hlasaování o zákazu aut a explicitně zákazů spalovacích aut. Kdopak asi vyhraje? Nebo se bojíte hlasování? V tom případě jste velký demokrat.

Osamělý Vlk

V případě ohrožení životů, klimatickými změnami, nelze úplně dbát a hlasování, protože spousta lidí jsou kokoti, kteří si neuvědomují, že hlasují proti sobě. A žít chce, předpokládám, většina lidí.

Kebab

Demokrat 🙂

Gwann

Dejte hlasovat o tím, že povesite Babise. Bude viset. Dtto ale když budete hlasovat o pověšení Fialy.

Myslet si, že hlasování vždy vše správně vyřeší nelze

Roman Soudný

To mají v Tokiu. 60 na expressway postavené na estakádě. A každý na to sere. Jedou 90-120, protože to je rychlost pro tu komunikaci přirozená a bezpečná. Stejných 60 mají i v ulicích a tam, kde je to úzké nebo je hodně chodců se té rychlosti ani zdaleka nepřiblíží. Protože plošně omezovat rychlost je prostě blbost, důležité je jí přizpůsobit okolnostem.

Gwann

Což je něco, co zrovna u nás podstatná část lidí nezvládá. Protože pravidla platí pro ty ostatní blbce, ne pro mne

Karel IV.

„Aktivisté zdůvodňují svůj návrh tím, že snížení nejvyšší povolené rychlosti podle nich zvýší bezpečnost, sníží emise a zlepší zdraví i kvalitu života lidí.“

Kdyby tak ti aktivisté alespoň tušili, že nejefektivněji = nejnižší emise a největší zlepšení zdraví a kvality života (tj. nejméně spotřebovaného paliva za dráhu a čas) osobní auta dosahují kolem 70 km/h (mnohá aerodynamická auta současnosti jako Octavia IV liftback i o slušný kousek výše).

Tím chci pouze říct, že rychlost 50 km/h v obci je velmi dobrý základní kompromis mezi emisemi a bezpečností.

Patrik

Nejlepší bezpečnost ve městě a nulové emise se dosáhne tím, že tam žádná auta nebudou.

Rudolf 33

A co takhle zbavit se Patrika a jeho společníků? Vždyt se sami označují za „Poslední generaci“.

Klondajk

Pominu zastavování na světlech. 50 jedu na čtyřku až pětku, 30 na dvojku až trojku. Takže emise zvýším a ne snížím. A jsem v daném úseku déle.

Osamělý Vlk

Není. 50 km/h už může zabít. Emise se taky řídí dle toho, jak kdo umí řadit. Reálně mezi 30 a 50 není rozdíl.

Mickey

Ale časově je to skoro dvojnásobek. Vše se prodlouží, zdraží. Já věřím, že ani aktivisti nechtějí 30 na hlavních tazích. Těch zón 30 už je spoustu, tak se k nim možná pár uliček přidá.

Osamělý Vlk

Polovina z 50 je 25. Reálně se ale všechno zrychlí, protože auta nebudou v zácpách poskakovat krokem, neb 30 je už rychlost dosažitelná na kole, takže lidi spíš zvolí jiný způsob dopravy než auto a do Prahy spíš reálně pojedou ty auta, která potřebují, což je tak do 10% toho, co je dnes.

Karel IV.

Reálně je ten rozdíl i dvojnásobný 😉

Dokonce 5 km/h např. při couvání může zabít.
Dokonce i 2 cyklisti se navájem při srážce můžou zabít.
Dokonce i chodec se může zabít (bývá většinou opilý).
A doma na vás může spadnout strop (např. špatně instalované hurdisky)…

Osamělý Vlk

Tak spánek je taky nebezpečný, neb spousta lidí prostě ve spánku umře. 🙂
Sorry jako, ale náraz v 50 km/h je jako pád z 19 metrů, s tím, že tohle je brzdná dráha, pokud byste brzdil gravitačním zrychlením, zatímco u 30 km/h je to jen o trochu víc než 7 metrů.

Karel IV.

Fyzika je jen jedna a o tu snad nikde ve svém textu nezpochybňuji. Tak mi to prosím nepodsouvejte.

Osamělý Vlk

Ano, ovšem to znamená, že rychlost 50 km/h je stále ještě příliš nebezpečná.

Mik

Správný poznatek. Pokud se budu snažit minimalizovat emise vyšším převodovým stupněm, ve 30 budu auto slně podtáčet, což je vylej nalej oproti tomu, co ušetřím na emisích.

Osamělý Vlk

Tak reálně ale pojedete 30 pořád, ne tak, že část cesty 50 ale dlouhou dobu jen 0-10.

mimochodem

Jak jste k tomuto zaveru, prosim, dospel? To jako pri plosnych 30 km/h dojde k vyrazeni semaforu z provozu, nebo naopak konecne dojde k tomu, ze zacne byt uvadena do provozu zelena vlna, ktera ted funguje snad toliko na Evropske a vsude jinde je vypnuta?

Vojtech

Ještě funguje na magistrále

Osamělý Vlk

Při ohromném množství aut je zelená vlna iluze, a i tak třeba na magistrále dochází k velkému a zbytečnému omezování ostatních lidí.

Karel IV.

A tím základním kompromisem bylo myšleno, že 50 km/h je na běžných místech (většina), u školy se to klidně může snížit na 30 km/h a na výpadovce naopak zvýšit na 70 km/h.

Osamělý Vlk

Zvlášť, pokud člověk používá SUV, je 50 km/h na většině běžných míst moc. 30 km/h by mělo být minimálně všude v obydlené oblasti, tedy na běžných ulicích 30 km/h, na větších by 50 km/h asi šlo, ale spíš v místech, kde je silnice fyzicky oddělená od čehokoliv jiného.

Karel IV.

Velká SUV zrovna také moc nemusím. Ale co autobus nebo tramvaj? Ty jsou ve městě přece doma a žádoucí.

Mysel

Konkretni dotaz: Ridil jste nekdy nejake SUV?

Mysel

PS: Jestli tedy neni na miste se rovnou ptat na to, zda PT diskutujici vubec nekdy mel ridicsky prukaz..

mimochodem

Cisla srazek s chodci v Praze zde jiz byla traktovana pod jednim z predchozich clanku na tema ekoteroristu z Letzte Generation. Jsem linej tedka stejna cisla dohledavat znovu, tak ve zkratce a hrube zjednodusene… Z celkoveho poctu cca 20 mrtvych rocne jich vetsina byla z duvodu nedani prednosti v jizde. Snad 4 smrtaky ( = 20%) byly v dusledku srazky chodce tramvaji (!!!). Smrtaky v dusledku neprimerene vysoke rychlosti byly snad 2, slovy dva. Pokud by mel clovek se starosti o bezpecnost postupovat dle cisel, dospel by k (technicky spravnemu) zaveru, ze zakazem tramvaji zvysi bezpecnost oproti snizeni povolene rychlosti… Číst vice »

Osamělý Vlk

Pokud je to tak, že většina smrťáků byla kvůli nedání přednosti v jízdě, pak to bylo i nebezpečně vysokou rychlostí, neb kdyby byla rychlost nižší, k smrti by nedošlo, takže 30 km/h je na místě.

Mik

Přesně tak. Auto ve 30 km/h bude muset nejspíš na dvojku a vytáčet – s vyšší spotřebou, nebo pojede za tři a bude to dusit – takže auto, které takto jezdí jen po Praze půjde dvakrát dříve do hrobu.

Jsou míst, kde snížení dává smysl. Bohužel se opomíjí další fakt a to že čím pomaleji řidič jede, tím menší dává pozor – telefon atd.

Nic není tak jednoduché a snadno řešitelné, jak se mnozí pod tlakem lobby snaží dokázat.

Osamělý Vlk

Ta hromada šrotu vydrží déle, neb se nebude tolik používat. To, že někdo při řízení používá telefon a nevěnuje se řízení, absolutně nesouvisí s nízkou rychlostí. I při 50 km/h i vyšší rychlosti jsou řidiči schopni se nevěnovat řízení, a tím se dopouštět trestného činu obecného ohrožení. Ti lidi, co používají telefon při řízení, se i jinak chovají za volantem špatně a měli by přijít o řidičák, a pro jistotu i auto(bez náhrady).

Karel IV.

Mýlíte se.

Motor bude vylágrovaný za stejný počet zdvihů pístu, tj. pokud by mohl mít při 50 km/h i 30 km/h stejné otáčky a bylo potřeba ujet stejnou vzdálenost, tak při 50 km/h právě dojedete do cíle – 100% cesty, kdežto při 30 km/h dosáhnete stejného opotřebení už při ujetí 60 % cesty (celý zbytek proměnných jsem si pro tento příklad dovolil ignorovat, protože o ty tu neběží).

Osamělý Vlk

Tak nevím, ale auta ucpává ve skutečnosti 50 km/h, protože to přitáhne tolik motoristů, že ty komunikace ucpou. Ve chvíli, kdy bude maximálka 30, motoristů ubude, protože maximální rychlost nebude přitahovat zbytečná auta, takže auta v centru paradoxně nebudou stát, ale pojedou.

Kebab

No jistě, jezdit 50 km/h řidiče vyloženě baví a tak funguje doslova jako magnet. Nikdo si nenechá ujít tu rozkoš jet ve městě 50 km/h a tak jede, i když nemusí. Přemýšlejte prosím.

Osamělý Vlk

Ano. Tak 90 % aut je v Praze zcela zbytečně kvůli tomu, že můžou jet na pár úsecích rychle, a tím blokují dopravu všem.

Bernard L.

Já to pochopil jinak. Rychlost 30 km/h je v mnoha místech extrémně pomalá a lidi bude hodně štvát a tak si zvolí jinou (v danou chvíli na více trasách i rychlejší) alternativu a tou je MHD nebo na krátká a rovinaté vzdálenosti kolo.

Každopádně plošná rychlost 30 km/h je nesmysl. Minimálně na místních komunikacích skupiny B a vyšší by měla být zachována rychlost 50 km/h.

Osamělý Vlk

V rámci města, vyjma zcela oddělených silnic, by měla být rychlost 30 km/h.

achjo

Proč zrovna 30 a ne 25? Nebo 20?

Kebab

„…lidi bude hodně štvát a tak si zvolí alternativu…“ Takhle jednoduše to ovšem v praxi nefunguje, stejně jako to není tak jednoduché s omílanou dopravní indukcí. Já třeba v Praze na kole tak jako tak nepojedu, protože ho tam nemám. Ale i kdybych ho tam měl, nepojedu na něm stylem odněkud někam zrovna tak (a to ani v jiných městech a ani za předpokladu existence oddělené infrastruktury), protože ho není a reálně nikdy nebude kde bezpečně uložit. I u nás na malém městě, kde by kolo bylo ideální, chodím právě z tohoto důvodu pěšky. A protože jezdit autem po městě… Číst vice »

Mik

Jednoduché srovnání evropských metropolí ukázalo, že každé, které přistoupilo ke snížení rychlostí, má dostatečně vyřešeny obchvaty a do města lze rovnocenně najet z mnoha míst podél celého obvodu, což není případ Prahy ani z dálky.

Jiří Kocurek

A se slovy „soukromý majetek nemá ve veřejném prostoru co dělat“ začal převracet prodejní pulty na trhu. Následně vyběhl do tramvaje a začal řvát, že soukromé osobvy nemají ve veřejné dopravě co dělat. …
Nechápal totiž význam slova „veřejný“ ale o to fanatičtěji bojoval proti čemukoliv soukromému. Po vozilech mu začaly vadit i soukromé domy, že je musí obcházet.

Pražec

Všichni se tu čílí, ale pochod zřejmě neviděl nikdo.
Není to žádná blokáda, policie celé stádečko žene jen jedním pruhem. Provoz není zastaven, pouze částečně omezen.
To jen aby bylo jasno.

Osamělý Vlk

Tak měly by se, v rámci bezpečnosti, zabrat všechny pruhy. Ale blokáda by to nebyla ani tak, neboť ta auta stejně často stojí kvůli motoristům. Pokud už nejsou teď, tak do hodiny budou totálně zablokované Holešovičky a bude to mít vliv i na přilehlé komunikace ve Středočeském kraji. A to je realita každého pracovního dne.

Gwann

Viděl jsem je, byl tk bizarní zážitek, tlupa exotu pochodujici na cca 50metrovem useku a nasrani všichni kolem, mimochodem tím i zablokovali MHD, plný Karlak stojících salin.

Ale asi lepší tolerovat toto než rozhodování policie kdo může protestovat

Osamělý Vlk

Auta tu blokaci MHD dělají denně. Zastavení pár tramvají je často dáno spíš požadavky policie, než aktivisty. Ostatně, vzhledem k tomu, kolik lidí se zatím odhodlalo, tak vliv aktivistů je prakticky nulový. Blokaci dělají motoristi.

Kebab

Trapný whataboutismus.

Osamělý Vlk

Reálně, blokování dochází ze strany motoristů, a to denně. Člověk, co jezdí MHD určitými místy ví, že motoristé prostě blokují dopravu. Třeba v Kobylisích denně dochází k blokování tramvají automobily. Stejně tak v současné době oblast kolem Smetanova nábřeží, a na Malé straně trpí linka 22. V podstatě, akce ‚Poslední generace‘ stav dopravy nijak výrazně neovlivňuje.

Leinad

Jenže to pak kochalisti nemůžou celou cestu držet svůj pruh, musí to pracně předjíždět. A ještě zpomalit, aby čuměli.

Kamil Novotný

Aktivisti jsou banda vymaštěnců a až mi zablokují silnici, vylezu z auta a postříkám je něčím nehezkým. Nic jiného si nezaslouží. Mají právo na protest, ale nikoliv omezovat ostatní občany. Ať si protestují před magistrátem, na náměstí, kdekoliv, ale v žádném případě nemají právo omezovat dopravu. To totiž není demokracie, ale anarchie!
Doporučuji každému řidiči ukázat, že jejich anarchii tolerovat nebudeme. Pro začátek stačí třeba pet lahev s močí a hezky je pokropit.
Jsem pro právo na názor, jsem pro demokracii, nejsem pro anarchii.

Vaclav

Jenomze to ze 70% ulice patri autam neni samozrejmost. Drive byly ulice pro vsechny. Az po vynalezeni automobilu byli chodci vytlaceni na okraj. Je ferove rict, ze ani auta by nemela omezovat ostatni obcany. Jenomze auta jsou od poloviny minuleho stoleti vyrazne uprednostnena. Nyni snaha o rovnost se ridicum jevi jako utlacovani, protoze si zvykli na to ze byli dlouha leta privilegovany.

Kamil Novotný

Aktivisté mají hlavně a hlavně protestovat že není a podporovat výstavbu pražského okruhu. To je totiž to hlavní, co uleví Praze od automobilismu. Vše ostatní je oproti pražskému okruhu úplná malichernost.

Patrik

Akorát sem přijede víc aut a zničí to kus volné přírody na okraji Prahy. Okruh je úplně zbytečný, lidi můžou přijet vlakem a pak se pohybovat na sdíleném kole.

Jouda

A už jdeš několik let příkladem? Předpokládám, že tedy jezdíš do Prahy vlakem a pak na sdíleném kole. A to kdykoliv – třeba i když je venku nad nulou a poprchává. Jestli ne, tak jsi pokrytec nejvyššího kalibru a nenařizuj ostatním jak mají žít. Já, jako zastánce aut souhlasím s tím, aby byl vjezd do měst tvrdě zpoplatněn. Prostě když tam chci, tak zaplatím. Stejně jako do kina, do divadla, do aquaparku. Ale né, že mi to bude nějakej pomatenec zakazovat a říkat mi, co je pro mě nejlepší. To si určím, s dovolením, sám. Také mu nenařizuji, jak má… Číst vice »

Hala D

Plaťte si co chcete, jezděte kam chcete ale proboha prosím: Nehulte druhým pod nos. Nezabírejte parkovací místa. Neohrožujte cyklisty a chodce. Neparkujte kde nemáte.
Žádný automobilista by neměl chodcům říkat, kde nemůžou chodit, a nutit je aby akceptovali jeho auto mezi sebou.

ABC

Nezabírejte parkovací místa

A proč? Vy je snad na něco potřebujete? 🙂

Mik

Moc rád bych viděl srovnání sražených chodců a cyklistů autem vs. tramvají/autobusy/trolejbusy vs. zranění, která si způsobí sami.

kik

Dost často vidím pupmpičkáře jak si v pouze dává cigárko a hulí ostatním kolem pod nos. A že spousta z nich jezdí – aspoň tady v HK – jako prase (i po chodníku) je také pravda. A za poslední cca 2 dny jsem potkal min. 2. maminky s kočárky jak si suveréně šly po silnici i když vedle byl chodník. Poté, co jsem na ně zatroubil, se ještě divily a jedna zvedala prostředníček. Takže ono je to oboustranné. A kdysi se mi stalo že pipka s kočárkem šla v zimě po ulici v jednosměrce v protisměru i když vedle byl… Číst vice »

Hala D

Kolik chodců zmrzačilo řidiče? Kolik cyklistů autíčkářům pomačkalo plechy a byly za to postihování? Děkuji.

Rudolf 33

Budete se možná divit, ale dost. Takové vběhnutí chodce přímo před jedoucí auto má zpravidla za následek nehodu toho auta a zranění lidí v něm, zatímco chodec nemusí být vůbec zraněn. A totéž se týkáá cyklistů, např. při nedáni přednosti.

Hala D

A ten chodec ovládá to auto? Asi telepatií že? Já tedy nevím o případu, že by šel člověk do vězení za to že ohrozil auto na silnici.

kik

Ono stačí když chodec neboz cyklista vjede autu v jakékoliv rychlosti do cesty a řidič strhne volant a do něčeho nabourá právě proto aby toho dotyčného nezranil. A takových přápdaů bylo dost. Je jen škoda že žádný z nich neskončil u soudu.

Gwann

Rovněž blabolite. Okruh je potřeba. Ale nevyřeší drtivou část dopravy ve vnitřní Praze

Mik

Ne každý jezdí jen s ledvinkou, ne každý den je počasí na kolo, já cesty do Prahy střídám auto i vlak, podle toho, jak to jde, ale evropská města, kde se jezdí na kole, k tomu mají uzpůsobenu dopravu a povrch.

Crowley

Jé, to je krásný obchvat města, sem musíme jet o víkendu na výlet.

Neřekl nikdy nikdo.

PetrH

Žádný okruh od automobilismu neuleví. Zmizela snad auta z centra kvůli Blance? Jak i ODS a Svoboda slibovali?

Gwann

Neulevi, přes Karlak jezdí houfy vymastencu, co nehodlají ani udělat krok pěšky. I v centru

Osamělý Vlk

Okruh dopravu v Praze nezlepší. Ostatně stejně bylo argumentováno Blankou. Realita? Blanka jen situaci ve městě zhoršila.

Kebab

Nátlakové akce spoluorganizované odsouzeným zločincem ovšem nemají s jakoukoliv snahou o rovnost naprosto nic společného. Pokud chtějí něco změnit, mají celou řadu možností, jak toho dosáhnout. A ty možnosti mají právě díky tomu, že žijí v demokracii, kde nevládne anarchie pouliční lůzy.

Y.K.

No já vám nechci brát iluze, ale automobilismus má lobby a velmi silnou a v nejvyšších vrstvách politiky. Ostatní doprava tolik, proto vám to přijde jako anarchistické, ve skutečnosti se jen společenské zájmy začínají převažovat proti staus quo platný od poloviny minulého století..

Kebab

Lobby, společenské zájmy ani status quo s tím nemá nic společného. Dokonce primárně nejde ani o dopravu, ani o životní prostředí a dokonce ani o to, za co se „bojuje“. Problém je pouze v tom, že uřvaná menšina chce bez jakéhokoliv mandátu diktovat ostatním, co a jak mají dělat a ještě se diví, že se to té většině, která je proti, nelíbí. Pokud společenské zájmy opravdu převažují, tak zvítězí ve svobodných volbách a následně přijdou změny. Tak by vypadal legitimní postup, všechno ostatní je špatně a mělo by se rychle zarazit.

Granja

Musím konstatovat, že jste mě rozesmál. O životě a reálných společenských postupech, včetně planých slibů a veškeré absence ohledu na jiné (to není na Vás), toho zatím víte jen opravdu málo.

Jiří Kocurek

A tramvaje byste zlikvidovat nechtěli?

Mendy

Slyšel jste někdy o infrastruktuře vyhrazené chodcům? Říká se jí chodník.

Hala D

Tak proč tam zastavují plechovkáři?

Mendy

Tak třeba já docela často parkuju na místě, kde mi to dovoluje značka IP11g.

Mik

Ti, co byli ještě ve městě privilegovaní oproti vozidlům, jsou dávno mrtví nebo už skoro nechodí, sám jste to řekl mezi řádky. Když už ty auta tak omezují občany – víte, že v nich sedí také občané?

Granja

To je právě ta nerovnost, která mnohým vadí.

PetrH

Jo. Jeden na auto. Například přes Smetanovo nábřeží se většina lidí přepraví MHD nebo pěšky. Přesto je MHD blokována terorizující menšinou v autech.

Rudolf 33

A omezení rychlosti nebude blokovat MHD, že?

trafopajka

Jestlipak nebudete vymaštěnec spíš vy, když ostatním vyhrožujete.

Kamil Novotný

Takže až přijdu na půl hodiny zablokovat vchod do tvého bytu s transparentem, že chci aby jsi omezil čínské výrobky a tvoje rodina se nedostane domů, budeš taky jen koukat a mít pochopení?
Je v tom rozdíl?

PetrH

IAD takhle blokuje tramvaje pravidelně, co tam máte dál?

Jan

Ano, to je zcela něco jiného. Nepochopil jste to?

MaT

A Vy jste se kvůli některému z těch protestů nedostal domů?

Hala D

Vždyť auto je flexibilní, exponovaná místa, se přece dají objet jinudy. To je přece jedna z výhod auta, ta svoboda pohybu (v kolonách).

Gwann

Natocim si Te, pošlu to policajtům a možná si půjdeš sednout za Tuslem. Protože tam se svojí psyche patříš.

Patrik

A autíčkáři zase nemají žádné právo na zabírání a privatizace veřejného prostoru pro svůj fetiš. Kdybys jel na kole, tak nikoho neohrozíš a tyhle problémy neřešíš, každý normální by tě pustil.

Jiří Kocurek

Jasně, cyklista nikdy nikoho neohrožuje, ani a má na řidítkách tašku a tak se motá jako připitý.

Ale jako jo, zablokujte výlejzd hasicům, protože je den bez auta, tak ať tam ti lidi klidně uhoří …

Jouda

Aha, takže jiní si ho zabírat smí? Buď chceme veřejný prostor sdílet a to třeba formou, že silnice patří dopravním prostředkům (všem stejně, bez upřednostňování) a parky a chodníky chodcům.

Nebo si mám snad jako automobilista začít dělat nárok na upřednostňování aut v parcích a na chodnících?

A mimochodem, cyklisté mají v zákoně o provozu na pozemních komunikacích umožněno se pohybovat po silnicích, dle domluvených pravidel tak, aby nikdo nikoho neohrožoval. Stačilo to celé roky, a najednou chtějí nějací pomatenci víc, na úkor jiných? To mi nepřijde úplně v pořádku…

Osamělý Vlk

Jako automobilista byste se měl jít léčit. Auta, bohužel, zabírají příliš mnoho prostoru a jen kvůli nim se město dělí na chodníky a silnice. A motoristi často zabírají i místo, které jim není určené.

Mik

Aut je mnoho, ano. Ano, lidé jezdí sami, i když by se mohli domlouvat a jezdit společně. Také však – auta stojí tam, kde to mají umožněno lidmi. Auta řídí lidé. Autíčkářů je v populaci jedno procento. Autíčkář není člověk, co v sobotu leští svou navoněnou bídu s okříádleným šípem.

Extrémismus nikam nepovede. Problémem aktivisty je, že má klapky na očích.

Osamělý Vlk

Auta často stojí i tam, kde nemají co dělat, nehledě na to, že zábor prostoru auty je dotován. Motoristi obecně neplatí pravou cenu svého ‚miláška‘, i když si stěžují, že platí moc. Spolujízda je sice lepší, než to, že často v autě sedí jen jeden člověk a nemá důvod jet, ale v autobuse 12 m může jet dejme tomu 84, v 18 m dejme tomu 125 (vypočteno z nižších čísel u busů SOR). Vezmeme-li, že auta mají délku jen 4 metry a pojme maximálně 5 osob, pak 3 auta převezou jen 15 lidí, oproti jednomu autobusu, který převeze 84, a… Číst vice »

Kamil Novotný

Jasně , já budu jezdit s krabicema na kole. Vy cyklomagoři máte fakt dost.

Hala D

Kolikrát jsi za poslední týden vezl krabice? Děkuji.

Mik

Spousta firem má centrálu v Praze. Musí tam navážet a odvážet materiál, vzorky atd. Od nás všichni vozí krabice, neustále, vzorky od klientů.

Dokonce bych řekl, že většina aut něco veze. Něco, co se nedá převézt na kole.

Mik

Ok, přijedu do Prahy vlakem, rovnou v kvádru, umolousaný a pokrčený, protože jedu na důležitou obchodní schůzku. Pojedu tam na kole, dojedu zbrocený potem, s sebou nevezu vzorky, protože se mi už do batohu k NTB nevlezou, je to krabice. Mám u sebe půllitrovku vody z vlaku, víc bych nepobral. Kolo jsem sehnal až u druhého stojanu, jedno nemělo vyfouklá kola nebo něco ulomeného. Budu věřit, že je v dobrém stavu, až pojedu přes koleje nebo nějaké díry v chodníku. Samozřejmě mám jen jednu schůzku, protože víc nestihnu. Vlak mi ujel, protože se schůzka protáhla. Z domu jsem byl od… Číst vice »

Gwann

Forma protestu těchto posetilcu mi je odporná. Ale Vy, milý pane, jste mi nekonečné odpornejsi.

Jste za podobny útok připraven nést následky v podobě možná až trestního stíhání za výtržnictví?

A jak by se Vám líbila klika auta pomazána lejnem?

Pražec

Tak to seš ty, ten srab, co si minulou středu počkal nahoře na Valčíkově a lil na pochodující ocet?!

Jan

Až mi budete pod okny tunit ten váš šestiválec, tak na vás taky vyleju flašku moči, vy hlupáku.

Hala D

Asi začnu, škrábat na karoserie aut a vypouštět gumy autům, která mě jako chodce ohrozí. Nic jiného si nezaslouží. Tady už začíná anarchie aut. Chodci, pojďme do ulic. Omezování automobily tady trpět nebudeme.

Osamělý Vlk

Tak motoristi mají právo se přepravit, ale ne zablokovat dopravu. V realitě, pár jedinců denně blokuje tisíce lidí, kteří se dopravují jinak. A to jenom proto, že nemůžou udělat pár kroků na nejbližší zastávku MHD.

Mik

Kolona aut je na silnici, metro a tramvaje jezdí po vlastních komuniakcích, všiml jste si? Autobusy mají své pruhy v exponovaných místech. Co to je za argumenty.

Hala D

Dobrý fór s těmi pruhy pro autobusy. To se vám asi zdálo, ne? Realita je že autobus (i trolejbus) stojí v koloně v ostatními auty. Alespoň v Brně to tak je.

P_V

Pokud se něco koná na základě shromažďovacího práva, tak to snad nedává nárok porušovat jiná ustanovení, ne? Třeba o pohybu chodců podle zákona o provozu na pozemních komunikacích. Ať se shromažďují někde mimo vozovku, jinak je to dopravní přestupek. Pokud chtějí na vozovce, musejí si zažádat o dopravní opatření… kterému se nevyhoví.

Kamil Novotný

Zajímavé že toto se toleruje. Ale kdyby silnici zablokovali třeba příznivci nějaké politické strany, počítám že by je ihned PČR rozehnala. Přitom v tom nevidím žádný rozdíl.
Bohužel zákony v této republice nemusí dodržovat všichni stejně.
To může tento týden blokovat silnici pár blbečků pro 30, další týden pár jiných blbečků, co budou chtít aby jezdili lidi vlakem, další týden zase jiná banda pošuků a pak už si tu každý může dělat co chce.

Kebab

Přesně tak.

Jiří Kocurek

Rozehnala? Protestních pochodů bylo nemálo, šli přes celou šířku. Jste byl celý život v jeskyni, že o nich nevíte?

Gwann

Kdyby příznivci jakékoliv strany nahlásili pochod odněkud někam, tak s obrovskou pravděpodobností jim bude pochod vc vozovky logicky povolen. Ale to vy, právníci z VSZ, nechápete.

Lang

Ulice každý den blokují auta a taky to nikomu nevadí.

PetrH

Pochod stačí jen nahlásit. Může to udělat kdokoli. Naposledy takhle pochodovali dezoláti z Václaváku na Úřad vlády.

Gwann

Vy jste taky myslitel jak noha…

Když dezolati zaberou vaclavak, tak jsou jen na chodnících?

Prostě blabolite. A vymyslíte obstrukce, typicky sluha bolsevismu

coolio
Jan T.

Když řidiči mohou beztrestně parkovat na chodníku, na křižovatkách, dokonce i na kolejích tak proč by nemohli chodci občas chodit po magistrále?

Vaclav

Jenom hlupak nadale ignoruje negativni vliv aut na zivot lidi ve mestech. 1.3 milionu lidi rocne primo zabijou auta, ale spolecnost je natolik zdegenerovana, ze ji to prijde normalni a neda se s tim nic delat. Lide kupuji cim dal tim vetsi a tezsi auta, aby sve dite ve svem SUV bylo v bezpeci, ale ze zabijou cizi dite jdouci na ulici nebo sedici v kompaktnim aute uz je jim jedno. God bless automobile industry.

Kebab

A to je důvod brát si ostatní jako rukojmí? Snad existují jiné a zcela legitimní způsoby, jak se pokusit prosadit svou vůli, než tyto nátlakové akce nebo dokonce vandalismus.

Kamil Novotný

Ano SUV je totální zlo, zatímco kamiony, velké lodě, letadla, to jsou naprosto eko friendly druhy dopravy. Kácení pralesů je vlastně taky v pohodě,, vypouštění odpadů do oceánu je pohoda. No a to že na přelidněné planetě auta zabijou 1,2 milionu lidí je úplná katastrofa. Navíc ta auta zabijou většinu z nich mimo EU, planetu nejvíce ničí plastové brčka a SUV auta. Navíc je přece eko mít do města elektromobil pro 2 osoby a pak na víkend budu muset pro celou rodinu mít stejně to SUV. Takže místo jednoho auta 2. Vy jste ale hlavy, vy eko fanatici.

Patrik

A to musíte mít SUV kvůli víkendům? Ono kdyby byla města přívětivá k lidem a ne k autofanatikům, tak můžete víkend klidně trávit ve městě, kde bude kvalitní veřejný prostor a nemusíte furt nikam jezdit.

Jouda

Opravdu si představuješ „kvalitní veřejný prostor“ tak, že tam nebudou auta? A psí lejna ti nevadí? A ožralí, hulákající po celé ulici také ne? A sdílená kola a koloběžky odstavená na chodníku tak, aby ostatním překážela, taky nic? Aha…

Granja

Vypadá to, že v těch našich městech už se ani nedá žít. Samý problém…

coolio

Kombíky už skoro ani nejdou koupit, třeba Fábie se jako kombi už nedělá.

achjo

Takže kromě toho, jak se mají lidé přepravovat, už jim chcete určovat i to, co mají dělat ve volném čase?

Jan

Tak si tady čtu vaše komentáře a vy asi vidíte svět dost černobíle, co? Jakože když existují velké lodě, tak teda i borec s SUV může parkovat na chodníku kousek od Národky? 😀 😀

Patrik

Lidé ne, kupují si to akorát nebezpečný autofanatici, aby se pak po Praze ukájeli svým fetišem v podobě zbytečných míst. Ono kdyby se zavedla spotřební daň na nákup auta v podobě aspoň pětinásobku ceny auta, tak by nás přestali ohrožovat.

Kamil Novotný

Ona je daň z PHM a to docela velká, že který se staví třeba i ty cyklostezky, protože pumpičkáři nezaplatí ani korunu a ty vaše plečky se dělají v Číně a vozí se sem neekologicky přes půl planety.

otaznick

Daň z PHM je naopak směšně malá. Bohužel chybí i lepší progresivní zdanění aut. Náklady na cyklostezky jsou marginální oproti nákladným tunelům a mostům pro auta. Bohužel i investice do hromadné dopravy je žalostná vzhledem k aktuálním výzvám týkající se klimatu a války na Ukrajině. Bylo by vhodné dotovat dopravu podle externalit a ne podle aktuální popularity. Marně přemýšlím kolik z materiálu na auta se těží v Česku. Tipuju, že většina pochází mimo EU…

Jouda

Navrhuji to samé pro pejskaře, koloběžky, kola… ti všichni se také ve veřejném prostoru ukájí svůj fetiš.

Je zajímavé, že mě jako chodce po Praze auta neohrožují, na rozdíl od cyklistů, koloběžek ale i pejskařů a ožralů. tak začněme u nich. Až budou oni dodržovat pravidla, pak se podíváme i na ta auta…

Martin

Přesně tak
Jinak tahle diskuze je vážně výživná

Granja

Až oni, pak teprve i my. – Zcela vypovídající.

Mendy

Pokud máte jako chodec strach z aut, pak stačí, abyste se při přecházení přes silnici rozhlédl.

Jiří Kocurek

Jo jasně, když neexistovaly automobily, tak lidé při dopravě neumírali. Tomu přece každý věří, protože předtím se přece nic nedopravovalo, ani sůl po solné stezce a nemocné děti k lékaři. Takže se dospělosti dožilo každé třetí děcko. To je 50.000 mrtvých dětí jen v ČR, 100x víc než kolik lidí zemře při nehodách.

Ketchup1970

Pierre Curie zahynul pod koly drožky

Vojtěch

Zastupitelé Prahy jen odrážejí postavení fosilního a napůl mrtvého primátora Svobody.

Patrik

Obecních úřadů je u nás moc a Praha 8 je příkladem toho úplně zbytečného. Pokud už nejde zrušit, měla by se mu tato pravomoc odejmout a předat na nějaký pokrokový a progresivní úřad, třeba IPR Praha.

mlokXCM

Až na to, že o tom nerozhodoval obecní úřad, ale zastupitelstvo.

Patrik

A jaký je v tom rozdíl? Když se zmenší počet takovýchto zaostalých obecních úřadů, tak nebudou ani jejich zastupitelstva. Máme jich nejvíc v Evropě, stojí to zbytečné peníze, které se dají použít třeba výstavbu cyklostezek nebo rozvoj komunitního života (třeba podpora neziskových kaváren, atd.).

Gwann

Vy jste vynikající exemplář mimoňe.

Pokud něčeho mame dost, tak jsou to obce jako Korouhvice-Chlum s cca 50 lidmi.

Velký městský obvod s počtem obyvatel mensiho okresu rušit jako správní jednotku může napadnout jen podívina, trolla nebo naprostého pitomce.

Patrik

Se podívejte jak vypadá Praha 1 která je řízená autolobby. Úplně zbytečný úřad, v Praze už máme magistrát a tyto odborné otázky mají řešit odborné úřady jako IPR, které by tu třicítku zavedli a ne aby o tom rozhodovali pofidérní obvody plné zaostalých konzerv.

Ten Onen

Kdyby na tom IPRu seděli odborníci, tak by se snad dalo i souhlasit. Bohužel je to jen další z úřadů, kde jsou dosazováni kamarádi politiků. Aktuálně tedy kamarádi Pirátů a Prahy Sobě, tedy relativně umírněné frakce aktivistů.

Honza V.

Máte pravdu, že tyto městské části jsou příliš velké, než aby mohly fungovat na komunitním principu. Lepší by bylo, kdyby všech 112 částí města mělo svoji samosprávu, a i tak by některé byly moc velké.

Mik

Teorie a líbivé ideje nestačí.

Granja

Rozdíl je velký. Úřad zaměstnává (zpravidla) úředníky, naproti tomu zastupitelstvo je samosprávný orgán volený místně žijícími voliči.

Kebab

Správně. “Podle dřívějších vyjádření hodlají v protestech pokračovat, dokud pražskou radnici k zavedení plošného snížení rychlosti nepřiměje.“
Na tomhle je dobře vidět, co je to za totalitářský odpad. Volby, instituce, veřejné mínění, nic. Prostě: “My požadujeme…”
I kdybych s cílem souhlasil, tak takhle tedy ne.

Patrik

Ono to totiž jinak nejde, protože kapitalistické-konzervy které ovládají zbytečné úřady pražských obvodů jinak neustoupí a dál si budou privatizovat veřejný prostor pro sebe. Místo toho, aby se v Praze konečně jako hlavní stala udržitelná cyklodoprava.

coolio

My těm lidem ta kola nanutíme, protože oni nevědí co je pro ně dobré, řemeslníci budou vozit štafle v tramvaji, nebo se nedoplatí, někoho vyzvednout bude možné jen na tandemu.
Tak nějak, žr?

Vojtěch

Ne, takhle to nikdo reálně nemyslí. Stačí se zamyslet a nemít červeno před očima.

Joe

Omyl, minimálně Patrik alias Cyklista si to myslí.

Pražec

Naopak. Když těch aut ubyde, řemeslník bude mít snazší průjezd a dokonce i kde zaparkovat.

Mik

A kdo to pak bude rozdělovat? Kdo smí do města a kdo ne? Bude armáda lidí ve vestách dělat dotazníky přímo na cestě s řidiči?

Jan T.

Nikdo nenutí lidi používat kola ani řemeslníky jezdit tramvají. Debata o snížení rychlosti v rezidenčních oblastech je správná, zároveň se ukazuje že je třeba na hlavních tazích nechat 50 pro plynulou MHD. Problém Prahy je spíš v ucpanosti, kdy lidi pokládají nárok parkovat za ti koruny denně u domu a vozit se po městě ve svém vozidle za ústavní právo. Už si ale neuvědomují, že v milionovém městě to prostě nejde zařídit a tak akorát blokují, zpomalují sami sebe a své kolegy řidiče.

mimochodem

Vsimate si toho, jak tihle aktiviste tlaci bicykl jako hlavni dopravni prostredek? Ne MHD, nybrz bicykl…

Takze zapomente, ze remeslnik poveze stafle tramvaji, poveze je na kole… nebo si je pujci od sousedu, na co je tahat s sebou, zejo, vsak to je henta sdilena az cirkularni ekonomika, na to jsou tedka dotace, takze to musi byt dobre….

mic

Opravdu nechci jezdit do práce 20km udržitelnou cyklodopravou :o) Tedy kromě mimořádně pěkných dní, kdy nemám cestou nic na vyřizování…

Kamil Novotný

Jasně ty chytráku, až budeš mít jakékoliv zdravotní problémy, chci tě vidět na kole. To co předvádíte je jen a jen sobeckost. Navíc Praha není ani rovinaté město, takže ta cyklodoprava jako páteř je idiotismus.

Gwann

100lety dedousek neschopný dopravy ani na elektrokole by asi neměl ani ridit. Tudíž nepotřebuje ani vlastní auto a může ho vozit taxi či příbuzný. Ale příklad je to od vás debilní.

Stejně jako je demagogie, když nemůže jezdit na kole lemra či dedek, nesmí nikdo. To je bolsanstvi jak noha. Samotného mne kolo v Praze neláká, ale tk auto také ne. MhD je vynikající, pokud ji někde nebrzdi banda autickaru.

Ps: dokážu si představit elektrokolo, to už většinu problémů řeší. Jen by na to musela existovat síť cyklostezek, mezi auty se motat nehodlam

watslaw

Ta 30km/h ale zhorší dopravu i tomu, kdo pojede tím MHD, taxi, či s příbuzným.

Gwann

Já nemám dost znalosti, abych odpovědné řekl, v jaké rychlosti je plynulejší doprava, zda 50 nebo 30. Protože se zdá, že by to mohlo být i těch 30.

Ale agresivní porvavani onoho Kamila, to ne nutno reagovat.

PS: to, že někdo někam dojede později, protože jen 30, mne naprosto nedojima. To není pro mne argument. A btw, tramvaje by mohly mít vyšší rychlost. Jen nevim kde všude to (mimo samostatných teles) mělo smysl

Mik

Tramvaje jedou tak rychle, jak jim to umožňuje drážní těleso. Na rychlosti 70 a více je třeba mít i správný profil. V Praze i v Brně je to nereálné, s výjimkami, v Ostravě je více roztahaných tratí a je to možné, a také se to praktikuje.

Mik

Znovu se ptám – metro a tramvaj je autem bržděna kde? S výjimkou nehody, kdy vozidlo zůstane na kolejích. A to že se dement nacpe do křižovatky, protože nemyslí tři vteřiny dopředu je problém lidké blbosti, ne auta. On tu blbost udělá i jako pěší, jiným způsobem.

Kebab

A je to venku, smash capitalism 😀 Ne progresivisti, vegetariáni nebo cyklisti, ale komunisti, to jste. Salónní metropolitní komunisti přestříkaní nazeleno. Já to věděl dávno, ale teď už nikdo nemůže pochybovat. Komunismus je ostuda lidstva. Co slovo, to lež a co čin, to zločin.

Zvol

Patrik je obyčejný trol, který píše nesmysly a předstírá, že je na straně aktivistů, aby se na něj „anti-aktivisté“ mohli vztekat a utvrzovat se ve svých předsudcích.

Jiří Kocurek

Nejhorší je, když komunista pošle lidi otročit do Arbeit macht Frei*, aby jim za práci nemusel platit a má u toho plnou hubu práv pracujících.

* jo, vím, přeložili to do čestiny, jediná změna.

mimochodem

Rozesmala mne nedavno storka ohledne jednoho znameho ultralevicackeho platku, ktery je mj. sponzorovan .

Jedna autorka tam mela clanek o tom, ze se fakticky pokusila o podvod stran neplaceni najemneho, dluh vyrostl na nejakych 100kKc a sni o tom, jak by bylo skvele a spravne, kdyby se dluhy odpoustely, protoze co tady ona autorka ma co platit burzoustovi, kterej vlastni nemovitost, zejo.

Pozoruhodne bylo jeji nedavne vyjadreni na soc siti ve smyslu, ze ji onen platek za nejaky clanek dluzi prachy a ze by bylo vhodne dluh uhradit.

Tohle tezko neco trumfne. 🙂

Honza V.

Jakmile se některá forma lehké mobility stane jen trochu populárnější, zamoří Prahu více než ten automobilismus.

Mik

Já se velice těším na jízdu v pelotonu, kdo z občanů to umí? Až bude kol desetkrát nebo třicetkrát více než teď a všichni se budou šinout po cyklotrasách a těch úzkých pruzích za sebou.

Neberu vůbec v potaz, že lidé pojedou všude déle a každý se těší, až bude v práci i s cestou 10 hodin.

Mysel

Ona by to ostatne nebyla forma lehke mobility bezmotorove a zcela jiste ne elektricke. Kdo trochu cestoval po Asii, ten uz jiste tusi, jak „vyborne“ by to ve finale bylo. Obzvlast smerem k novemu bozsvu jmenem Verejny prostor ™. :o)))

Vojtěch

Dej si Kebab

Tomáš Tichý

Líbí se mi úvodní fotografie. Hned mi to místo bylo povědomé, aby taky ne, když kolem té značky jezdím denně do práce.