cargo

Zastupitelé Jihočeského kraje schválili trvalou redukci vlakové dopravy od června

Regionální vlaky v Táboře. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegionální vlaky v Táboře. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jihočeští zastupitelé schválili i kompenzaci 100 milionů pro dopravce za loňský rok.

Zpět na článek
130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

Tak tohle je dobrý debilismus, trat 201 Písek Tábor. Od nového jízdního řádu první ranní vlak byl posunut na 4:27 s odjezdem z Milevska. Druhý vsunut na 5:08. Co to znamená? Že na první vlak do práce máte budíček bud ve 3:00 a na druhý vlak se do práce nikdo nedostane, pokud nepracuje na nádraží.. Všichni, kdo jezdí do Tábora a okolí do práce na 6:00 zdravotní sestřicky do nemocnice,lidé do výroby, nikdo se odted do práce nedostanou, tatímco spěšný vlak, kterým ráno ve 4 ze Strakonic do Tábora nejede nikdo zůstane. Fakt bomba,děkujeme

jan

Hlavní je škrtat na konci kovidu a před létem…

Petr

No jestli na konci Covidu nevím, ale určitě začátkem světové ekonomické krize.

Pajos

Krize je ten současný stav … A na krizi vždy navazuje růst!

Petr

😀

rtep

Ke krizi se bohužel jen pomaloučku blížíme.

Dorota

Krize a nezaměstnanost teprve přijde po ukončení všech dotačních programů OSVČ.

rtep

Odkud víte, že tou dobou bude konec Covidu? Nevím o nikom, kdo by si to troufal tvrdit.
Tedy kromě Vás 🙂

Jiří Kocurek

Ona je to přecejenom kapénková infekce. A té sucho a sluneční světlo nedělá vůbec dobře. Kdo by to ostatně čekal, chřipkovou sezónu v červenci. Však to taky loni v létě prakticky zmizelo a nebylo to zákazem koncertů. Ty jsou zakázané stále.

rtep

To máte pravdu, samozřejmě. Jenže třeba už v září může (ale nemusí) přijít další vlna a scénář se může opakovat tak, jak je tomu nyní.
Očkování sice možná pomůže, ale většina lidí se dost těžko letos v ČR očkování dočká.

svojsin

To bych se zase nebál, pokud se podaří dojít na cca 60 70 tisíc denně, tak se vzhledem k neočkování 20- a nezájmu významné části obyvatel, dostane na všechny.
Spíš budou zajímavé mutace, jestli bude nutné za 1-2 roky očkovat znovu, nebo už nebude.

všd

Díval jsem se a to jsou postradatelné spoje.

jan

No jo. Jihočeský kraj. Ods. Pokud to chápu škrtá se ČD. GW nikoliv.

Lemmy

V dnešním materiálu se řešily pouze tři soubory, které obsluhují České dráhy: trať Tábor – Bechyně, elektrická trakce a motorová trakce.

Paja

Vy toho zjevně moc nechápete. Jen takový návod … víte kdo prakticky rozvrátil vlakovou dopravu kolem ČB (která se teď poslední roky horko těžko dává dohromady)? Pan Zimola. A ne, z ODS nebyl.

-TR-

Zimola byl z ČSSD. A stejná strana je v současné době v krajské koalici, společně s ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a Jihočechy 2012.

Jiří

Jenom nechápu proč až od června a zda jsou redukce trvalé?

svojsin

Trvalé, pokud do toho někdo časem nehrábne a nevrátí spoje např. kolem 17h.

Paja

Tak proč jsou trvalé tam máte napsáno.
Je to sice smutné, ale bohužel je pravda, že ty vlaky jezdily v odpolední špičce každých pár minut a velmi prázdné. A nebude to jen Covidem, ale i poptávkou, a faktem, že po likvidaci příměsta na trati 190 za vlády Zimoly prostě všichni přesedli do aut. A Covid je určitě nepřesvědčil o tom, že to mají změnit.

rtep

Jihočeský kraj také nemá žádnou funkční integrovanou dopravu a je zřetelné, že ji ani mít nechce. Veřejnou dopravu asi považují jihočeští politici (asi i napříč stranami) za přežitek.

Jiří Kocurek

Spíš mi přijde že to dělají způsobem „vždycky se to tak dělalo, tyhle ty módní integrace jenom všecky otravují“.

rtep

I to je možné.
Já typické jednání politiků zažil na komunální úrovni ve Vimperku. Když si místní občané stěžovali, že ve velké části města, kudy chodí do práce desítky lidí, jen zřídkakdy někdo v zimě udržuje chodníky, z radnice jako odpověď zaznělo: „…a proč ti lidé nejezdí autem?“
A ke dvěma z nejvýznamnějších firem dokonce mnoho let vůbec nevedl chodník.

PetrB

S prominutím, ale já nechápu v jižních Čechách pras*rny tohoto typu: Tábor – > České Budějovice, pracovní dny: Os 8207 odj. 07:22 hod. Bus regionální linky 390820 odj. 07:20 hod. Ten bus jede v identické trase jako ten vlak, až na pár výjimek. Nebo Hluboká u Borovan (trať 199) – > České Budějovice, neděle Os 2166 odj. 15:26 hod. Bus regionální linky 320150 odj. 15:35 hod. (jediný nedělní spoj) Proč z takové díry jako je Hluboká u Borovan jede autobus a vlak v jeden čas do jednoho směru? Samozřejmě takových podobných souběhů je po jižních Čechách hromada. Tohle je přesně… Číst vice »

Lemmy

Soudruh to v mnoha případech nebyl schopný tou dráhou odvozit.

Paja

Tak zrovna BUS obsluhuje z Borovan úplně jinou trasu než vlak. To že je stejná výchozí i konečná stanice je v tomhle dost irelevantní.

Paja

Jo a k těm ptákovinám o svážení za první republiky.
Taky se tenkrát sváželo zboží k dráze koňma a jaký to bylo krásný. Jenže je jiná doba a automobilová doprava udělala za těch takřka 100 let ohromnej pokrok a proto dneska jezdí kamiony a autobusy i tam kde dřív ne.

Jiří Kocurek

Hluboká u Borovan

On ten autobus obsluhuje obce, které leží 2 až 5 km od trati, takže se odvážím tvrdit, že jede jinou trasou. https://mapy.cz/s/mafozukage

Jirka

Budějovické nádraží se opravuje úplně zbytečně..

Jirka

A co spřátelený gw train regio?

švestka

Ten je levnější než ČD, takže tam by to nemělo žádný efekt.

Pavel

Omezení nakonec nebudou tak drastická: 1) v rámci elektrické trakce: – trať 190 se u 16 vlaků mění omezení a dva se ruší – trať 190 + 200 se u dvou vlaků mění omezení – trať 199 se u dvou vlaků mění omezení – trať 220 se u šesti vlaků mění omezení – trať 196 se u dvou vlaků mění omezení – trať 195 se u dvou vlaků mění omezení – trať 226 se u třech vlaků mění omezení 2) v rámci motorové trakce: – trať 200 se u dvou vlaků mění omezení – trať 201 se u dvou vlaků… Číst vice »

pohledem realisty

Přežít lze samozřejmě všechno (zatím to vypadá, že i virovou epidemii), ale faktické zastavení osobní dopravy mezi Březnicí a Blatnou denně v dopoledních hodinách a omezení počtu vlaků na Bechyňce na prakticky polovinu i o prázdninových víkendech mi úplně rozumné nepřipadá.

Kosmik

Předposlední odstavec nedává smysl, když jezdí brutto, tak jim přece není potřeba kompenzovat ztrátu tržeb. O ty přišel kraj, dopravce dostane co odjezdil bez ohledu jestli někoho svezl.

Tomáš Záruba

Takže patrně sbohem naděje na dvoukolejku u Hluboké… Jako trefit se s rušením Os na 220, 226, 199 a 195 (a možná ještě někde) zrovna do špičky je fakt pěkný. Každopádně pětihodinová díra u Blatné bude asi největší dopravní vtip.

Tomáš Záruba

Aha tak beru zpět (s odkazem na příspěvek Pavla výše). Bylo by asi dobré v textu tu přílohu vyměnit, ono ne všechno žluté se ruší komplet. Pak už to jednak není tak hrozné, ani tam nejsou ty úplné nesmysly (ty špičkové vlaky často mizí jen o víkendu).

Kuba

A často jen o prázdninách, což je u vlaků kolem 17. hodiny z ČB dost nesmyslné. Zato metro do Dívčic, s obsazeností u většiny vlaků pod 20 lidí, po většinu roku zůstává.

Tomáš Záruba

S tou 17. hodinou soubhlas, to by chtělo doladit. Ale „dívčické metro“ bych viděl jako možnost, jak do budoucna z píseckých Sp udělat vlaky opravdu nezastavující, a zároveň možný zárodek přímých Vodňan. Pak by se obsazenost (v obou segmentech) jistě zvedla.

obyčejný člověk

Zárubo, Zárubo, vám nestačilo, co jste před léty provedl ve východních Čechách? I ty pozdější další zhovadilosti jiných tvůrců byly ostatně jen pokračováním toho, co jste nastartoval vy!

Iveta

Ale jo ,jsou vlaky co jsou k ničemu .V úseku Dívčice -ČB asi nepotřebuji 2 Os a jeden Sp co staví všude za 20 min i když ve špičce po 14 té hodině ,ale lidi jezdí opačným směrem ,z práce z ČB a ne do ČB .Jinak u nás v Ústeckém kraji je to to samé ,dopoledne R co staví stejně jako za ním jedoucí Os jedou v úseku CV–Most po 11 ti minutách a obojí prázdné.Jenom nechápu ,proč ušetřené peníze dá kraj dopravcům.Když ušetřím za vlak ,tak peníze snad použiji vhodně jinde ne?Tak sice bude méně vlaků ,ale více… Číst vice »

rtep

Myslím, že sice ubudou lidé v provozu, v kancelářích se to ale očekávat bohužel nedá. A z provozu asi jen málokdo půjde na Úřad práce, zatím opravdu není problém si kdekoli sehnat během někiolika dnů práci.

David

Pokud vám ovšem není 50+. To se pak trh práce najednou záhadně uzavírá.

rtep

Nemohu posuzovat samozřejmě celou republiku. Ale v Jihočeském a Plzeňském kraji bez jakýchkoli problémů sežene práci kdokoli. Je mi 55 a sehnat práci mi trvalo 2 dny.
Problém samozřejmě mohou mít jen osoby s vážnějšími zdravotními problémy.

kakov

fakt, je, že pokud se má redukovat, je nesmysl s tím čekat na červen…..

-TR-

Tady je nejspíš problém v tom, že se musí vyjednat smluvní dodatky mezi krajem a ČD o úpravě kompenzace.

pohledem realisty

To asi těžko, když se v textu přímo píše, že „finanční úspora 16,6 milionu bude použita na zvýšenou kompenzaci pro dopravce.“

bakiy

Protože nejen na dráze jsme Bulhaři…

švestka

No co přece podle modrých pouček je furt lepší zrušenej vlak, než kdyby se ušetřilo tím, že ho bude vozit fuj-fuj soukromník.

Pajoš

Máte rozhodně pravdu. Toto omezování vlaků je jen a pouze ze strany „modrých“ kteří po tom hlasitě volali už dávno : – D

krteček

Tak co se týče 190 tak, když jsem přišel před několika málo lety na jih, jezdil Os ze Strakonic v S: 24 a s křižováním L:01 v Číčenicích a příjezdem do Budějovic v L:33. Opačným směrem obdobně, z ČB S:27, Číčenice L:01, Strakonice L:33. Stačilo to rozvézt do dvouhodiny počínaje křižováním o 5. ranní a konče 23. večerní. K prvnímu křižování přípoj z TnV a od posledního motor do TnV. To, že Švejci jezdili v prokladu s R do Plzně a tvořili kostru dopravy na dnešní 190 netřeba psát. V prokladu s Os do Strakonic mohl fungovat „S-Bahn“ do Dívčic.… Číst vice »

Kuba

Konkrétně ke škrtům: 190 – to zlivské metro nemělo nikdy vzniknout, muselo být jasné od začátku, že to bude propadák. Klidně bych škrtal i víc. 195 – to by taky šlo naředit víc, dvouhodina by kromě největších turistických špiček bohatě postačovala. 196 – moc nechápu, proč zůstal obrat 18804/8212, ten bude ještě větší propadák než ten zrušený. 199 – škrtnout vlak v největší špičce je prasárna, úspory by se daly najít jinde, viz výše 200 – 4 a čtvrt hodiny díra, to je jako myšleno vážně? 201 – šlo by škrtat víc, hodinovka dopoledne byla obrovský luxus, s jednou vynechávkou… Číst vice »

-TR-

Plně souhlasím.

Maršál

226: Nepochopil jste smysl těch rychlíků (který mají v době, kdy jede klasika, ne kvatro). Nejde v nich o Velenice, ale o přímé rychle spojení do Třeboně, kde po cestě nikde nezastavují. Do Velenic pak už dojedou spíš proto, že tam mají zázemí a mohou už rovnou obsloužit i Chlum (skrz busy) a Suchdol.

Uklízeč

V ČB schváleny zóny parkování. 2 etapy myslím. Další v přípravě. Hezké spojené nádoby, řekl bych.

Jarda

Hejtman Kuba a všichni hejtmani z ODS můžou poděkovat svým spolustraníkům v Poslanecké sněmovně. Ti svým neuváženým a špatně načasovaným rozhodnutím zrušit superhrubou mzdu přispěli ke stavu, kdy kraje budou mít menší rozpočet. Důsledkem jsou tyhle škrty a šetření na dostupnosti veřejné dopravy. Tohle se ODS vrátí v letošních volbách.

svojsin

Ale např. ten Sp do Písku v kladiva z ČB v 8:13h, mezi spoji v 8:04 a 8:42, to snad nemůže nikoho mrzet.

-TR-

To ne, ale jsou tam víc problematické věci, třeba odpolední vlaky z ČB do Velenic a Veselí po páté hodině. To je odpolední špička, ty vlaky měly být jednoznačně zachovány.

Pajos

Spojitost mezi dani z příjmu FO a krajským rozpočtem sice existuje ale není to žádná fyzikální vlastnost, která by se nedala změnit úpravou rozpočtového určení daní.

Kubrt

Jsou dvě věci, které není radno otvírat- Pandořina skříňka a RUD. Samozřejmě nadsázka, RUD není fyzikální zákon, ale protiběžnost rozpočtových zájmů státu a samospráv z něj činí něco, co není snadné modifikovat.

Pajos

Tak ono tam k nějaké úpravě RUD došlo ale proč takové bleskurychle rozhodnuti dopadlo na kraje které to nemohly ovlivnit je mi záhadou …

Kalanis

Ještě jednu věc není radno otevírat – Kompetenční Zákon 2/1969.

medical_examiner

Radno není otevírat i trestní zákoník. Natož tam vypustit 100 paragrafů i přes zvýšení počtu trestného jednání.
Ale největší revoluce bude otevření zákona o drahách…

-TR-

Myslím si, že pro ODS nejsou redukce veřejné dopravy problém, který by je trápil – až na výjimky, jako jsou Martin Červíček nebo Jakub Unucka.

Na tom si bude dělat kampaň spíš ta druhá opoziční koalice. Piráti a STAN jsou velmi aktivní i kolem návrhu konzervace dráhy – chtějí ji zrušit nebo změnit její podmínky. Z ostatních stran je na poli dopravy velmi výrazný i Jaroslav Komínek (KSČM), který letos oznámil kandidaturu do Sněmovny.

-TR-

Doplnění ke konzervaci dráhy – pozměňovací návrhy Ondřeje Polanského (Piráti) a Věry Kovářové (STAN): https://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=8&T=912

-TR-

Až se objeví konkrétní text návrhu na webu Poslanecké sněmovny, tak bude možné činit nějaké závěry. Dokud není dostupný, tak se nedá z toho nic vyvodit.

Gwann

jo, jo, polanskemu jsem psal. mozna to pomohlo… 🙂

Dominik

Tak zrovna Komínek, se sice tváři, jako odborník na dopravujících, ale třeba železnici, rozumí jak koza petrželi.

-TR-

Na základě čeho to tvrdíte? Předpokládám, že asi vadí to, že zadal dopravu jiným dopravcům než ČD 😀

medical_examiner

To nepochybně, když si svá mozolnatá pozadí vozí auty…

Původní Pražák

Myslíte, že množina těch, co pocítí škrty v dopravě, je větší než množina těch, co si na výplatní pásce polepšili? A že navíc ti první typicky volí ODS? Neznám specifika jižních Čech, ale moc tomu nevěřím.

Jiří Kocurek

Takže za to může ODS, která je v opozici a má 23 poslanců ze 200. AHA!

-TR-

ODS hlasovala pro zrušení superhrubé mzdy. Takže ano, může za to. Dále pak pro to hlasovaly ANO a SPD. Součet těchto stran dává 120 hlasů, čili je to jasná většina.

Kdyby pro to ODS nehlasovala, ANO a SPD by měly dohromady jen 97 hlasů a musely by hledat podporu jinde, nejspíš asi u nezařazených poslanců (Trikolóra, Volný apod.).

Pajos

Trikolora by to se svýma dvěma poslancem asi nezachránila ale ti dva taky hlasovali pro snížení daně. To jen tak aby řeč nestála 🙃

-TR-

Jasně. Konkrétní hlasování na webu Sněmovny se mi zrovna nechce hledat.

Pajoš

Já to napsal proto, že jste uvedl tu Trikoloru, což mě dost překvapilo 🙂

Gwann

a spd, ods a ano teď aktuálně bastli volební zákon. myslím, že se nám rýsuje další hezky podraz po volbách. fialu odstreli a bude se vládnout s andrejem

-TR-

Může se to stát. Staří kmotři z ODS nezmizeli a čekají na svou příležitost. Proč by se měli dělit o kořist s dalšími čtyřmi stranami, když se mohou dělit s jednou nebo se dvěma?

Na druhou stranu, spojenectví ANO a ODS by mělo výhodu v tom, že by neprošly pirátské experimenty s podporou migrace nebo s desítkami nových pohlaví.

Kubrt

Dost laciné, i když nejsem fanoušek pirátů.

medical_examiner

Jak pro koho…
Ty samotné volby nejsou zrovna zdarma.
Dovedete si představit, kolik by za to bylo Vectronů?

Pajoš

Tak už jsem to tu napsal dříve, ale klidně zopakuju. Snížení daně z příjmo FO bylo správné hlavně proto, že se tím z 60% odstranila chyba, která vznikla v roce 2008. Konkrétně pevná částka slevy na poplatníka. Díky této amatérské chybě každý občan platil rok co rok procentuálně vyšší daně a to určitě nebylo fér.
Ovšem tak zásadní snížení těch daní jsem teda nečekal.

Martin

To je uplna hloupost, pevna sleva na poplatnika je asi to nejlepsi co tam je, … co se tyce procent a vypoctu dane, to uz je jen technikalie, nic to neznamena, dulezita je cista mzda, ktera celkove po zdaneni zustava…
Jinak to snizeni dani to je zarez na ktery asi vsichni brzo doplatime, pokud se dane zase nezvednou nebo se nenajdou jine prijmy do rozpoctu…

Pajoš

Samozřejmě že to hloupost není. Jelikož průměrná mzda vzrostla od roku 2008 o cca 60% ale ta sleva zůstala pořád stejná, tak procentuálně platíte z průměrné mzdy víc než tenkrát. Samozřejmě to platí pro jakoukoliv mzdu, která rostla průměrným tempem. Vlastně jakýmkoliv tempem. Takže čistá mzda, která je samozřejmě pro každého nejdůležitější Vám nerostla poměrově spolu s hrubou mzdou, ale klesá. Kdyby to nastavení bylo od roku 2018″správné“ tak by dnes k takovému zářezu nedošlo, resp. její snížení by nebylo takovým zářezem jak píšete. Spekulovat o tom zda to snížení daní bude nakonec takový problém jak dnes někdo prezentuje je… Číst vice »

Jaaa

To je jenom vaše přání, které se nesetkává s ekonomickou realitou.

Lidi, kteří budou mít diky nižším daním vic peněz, je ve velké vétšině nebudou investovat „do rozvoje ekonomiky“, protože po Covidu bude ekonomická krize. Všichni budou investovat leda tak do vlastní renty – nemovitostí. To naopak povede k větší nedostupnosti slušného bydlení pro průměrné lidi.

Fakt dík, ODS.

Pajos

To co píšete nemá ani hlavu ani patu. Co jako znamená tvrzení že lidé kteří budou mít víc peněz je nebudou nikam investovat protože bude krize? Jaká je v tom spojitost? Jako že si nebude co za ty peníze koupit nebo co tím chcete říct? Krize je když právě na nic nemáte peníze nic nekupujete nikdo nic nevydělá nemůže zaplatit zaměstnance to nemají peníze a nemůžou si nic koupit … Všichni budou investovat do nemovitostí? Jako tím že průměrné budou mít lidí o dva tisíce více tak začnou nakupovat ve velkém domy a byty za miliony? A nemůže za to… Číst vice »

medical_examiner

Taky by se vám mohlo stát, že by vám daňové prázdniny nastaly na začátku února. 😀
Zbylé finance vám pak zbydou i na zdravotní pojištění a důchod…👺

švestka

Tak kraje budou mít menší rozpočet především díky řádění Burešovi a Hamiho partičky, která likviduje ekonomiku v přímém přenosu. Ono totiž za prvé snížení daně z příjmu měli strany, které pro to hlasovali ve svém programu a dokonce to měli i některé, které podvedli voliče a nehlasovali pro to. Tedy vědělo se to dlouho dopředu. A především daně z příjmu FO nejsou ten hlavní příjem rozpočtu, tím je mnohem víc DPH nebo spotřební daně a tady už si mohou socani a koblihy děkovat svým guru, že pohřbili hospodářství země.

Jaaa

Krásná relativizace. 110 miliard ročně je 10 % rozpočtu. Obsluha dluhu vzroste desetinásobně. To máte – 20 % každý rok. Takže děkuju vašim guru, že tehnle stát pohřbili úplně stejně, jako Hamáček.

švestka

Bohužel akorát papouškujete socanské a komunistické lži, inkaso daní z příjmů FO ze závislé činnosti (nikoliv podnikatelů, kteří měli 15% vždy) bylo cco 180-190 mld při dani 20,3%, pokud se toto snížilo na 15%, klesne tímto zásahem inkaso o cca čtvrtinu, tedy o cca 45 mld a to je v rámci rozpočtu kapka v moři. Mnohem více se na tom projeví Hamáčkova armáda nezaměstných, kterou vytvořil a která logicky daně nebude platit vůbec.

pohledem realisty

A mnoho zaměstnaných naopak ještě potřebuje kompenzace …

medical_examiner

A nebude to trvat věčně, a kraje nebudou mít žádné peníze v rozpočtu…😀
Protože nebudou vůbec…👺

Adam K.

Tohle je smutný příběh. Škrtnutí okrajového vlaku ve 4 hodiny do Dívčic bych asi pochopil, ale tohle už jsou poměrně výrazná omezení, zdá se mi to jako pomalé boření celého systému. Změny, které přišly v roce 2019 a 2020, konečně posunuly jihočeskou veřejnou dopravu trochu do 21. století – pravidelné intervaly vlaků, rychlé spojení spěšnými vlaky, posílení dopravy do turistických oblastí apod. Ty vložené turistické spoje na Bechyňce smysl měly, z mého pohledu byly slušně využívané, to samé je samozřejmě ten špičkový pár vlaků z Českých Budějovic do Českých Velenic a zpět. Škrtat sezónní pár vlaků na Lipence taky opravdu… Číst vice »

Willy

Jak vůbec mohli doteď tolerovat stav, kdy je „průměrná pasažérská frekvence jen kolem jednoho cestujícího na vlak“?! Jak mohou před veřejností obhájit takové plýtvání veřejnými penězi? Příkladem jim může být PID, který zasahuje průběžně, např. nově od pondělka jsou zcela rozumně stopnuté Sp Praha-Benešov a Praha-Kutná Hora.

Adam K.

To podle mého je nějaký jeden vlak, vytržený z kontextu, a ještě během lockdownu… Ovšem tohle jsou trvalá omezení, nikoliv dočasná.

Původní Pražák

No když jsem dnes ráno pozoroval prázdné dvoujednotkové S1 a S7 po v průměru 15 minutách na Masaryčku, tak jsem měl úplně opačný dojem o šetření.

Willy

PID jistě také není ideál, ale jistá snaha průběžně redukovat nabídku spojů ano. Neveřím, že by tolerovali stav „kolem jednoho cestujícího na vlak“, to je šílenost.

Kubrt

Jj, na Kobylisích dneska sčítají cestující 37x.

2084

Co Mochovka?

Willy

Jeden prázdný vagonek zas není takový průšvih, z hlediska financí, jako prázdný klasický vlak. To není obhajoba provozu na této zbytečné lokálce.

Paja

A prázdný klasický vlak je co? Zlivskej expres 210+Bds+B? Nebo Metropolitan? Není v tom taky trochu rozdíl?

Henry

Sp Praha- Kutná Hora jezdí a jezdit budou,ale budou končit v Kolíně z důvodu výluky Choceň-Ústí nad Orlicí.

Willy

Čerpám info z tohoto zdroje:
https://pid.cz/vyluky/omezeni-provozu-koronavirus-jaro/
R41 Praha – Kolín – Kutná Hora – Ruší se všechny spoje (nejede 1521, 1523, 1525, 1527, 1529, 1520, 1522, 1524, 1526, 1528).
R49 Praha – Benešov u Prahy – Ruší se většina spojů (nejede 1501, 1505, 1509, 1511, 1500, 1504, 1506, 1508), v provozu zůstavají pouze vlaky v trase Praha – Tábor (1502, 1503, 1507). Omezení kapacity všech vlaků o 1 vůz.

glosátor

Ano, jde ovšem právě jen o opatření související s omezeními života kvůli šíření viru, tedy teď – není to žádné trvalé omezení týkající se například i prázdninové výletnické dopravy, navíc aktivované až k termínu za čtvrt roku, takže do té doby se bude klidně plýtvat dál (a kdo dnes ví, co se bude v létě vůbec dít)!

Savik

Fakt nejezdí.

Savik

Tak to je zrovna šílenost! Celý Český Brod se musel socnout do osobáků, čímž si kororiziko nákazy prodloužil o 15 minut a sedl si do více, fakt řádově
více obsazených panťáků! V době, kdy se prý dělá všude a všechno v boji proti kovidu, je tohle fakt nechutný!
Na Benešovský předpokládám obdobné důsledky. Prý za to může Středočeský kraj. Hajzli jedni!

David

A to se na tom ještě musí vždycky dohodnout dva kraje, což taky není úplně samozřejmé, že se tak povede automaticky. Loni za Jaroslavy Pokorné Jermanové to bylo skoro nemožné. Dneska jsou už naštěstí na kraji rozumní lidé.

xyz

Zrušení spoje mezi 6. a 7. h v pracovní dny mezi Pískem a Březnicí? No…

Ale jinak např. škrty mezi ČB a Protivínem považuji za přijatelné; těch spojů tam jezdilo fakt až moc.

Petr

A přitom na něj doplácí i IDSK, nebo se pletu?

Petr

A to se začalo teprve teď propouštět. První vlna to má s nástupem na ÚP na zelený čtvrtek.

medical_examiner

U Sprasíme Železnici?
Taky 400 ks jako ČSA?

Petr

Kdepak, to je státní firma, tam to začne, až zjistí, že státu už nikdo nechce půjčovat.

-TR-

Dost by mě zajímalo, kdo hlasoval proti redukcím. Píše se o 5 zastupitelích, to by mohlo odpovídat 5 členům hnutí STAN.

Jihočeský kraj má celkem 55 zastupitelů. Koalici tvoří ODS, KDU-ČSL + TOP 09, ČSSD a Jihočeši 2012, to je dohromady 29 mandátů. V opozici je ANO (12 mandátů), Piráti (9 mandátů) a STAN (5 mandátů).

Pro redukci hlasovalo 41 zastupitelů, takže to vypadá, že redukci mohlo podpořit i ANO. Někteří zastupitelé se mohli zdržet hlasování nebo být nepřítomni.

-TR-

Jinak třeba v Ústeckém kraji klade opozice proti škrtům mnohem větší odpor a dělá si na tom i kampaň. Jednání o rozpočtu kraje, které probíhalo na konci ledna, se natáhlo na 5 hodin. A nyní to vypadá, že po kauze Marschallová a Krajská zdravotní, do které byl zapleten i hejtman Schiller (ANO), budou jakékoliv škrty ještě hůř obhajitelné před veřejností. Kdo neví, oč jde, tak si to může najít, nebudu to tu tapetovat. Je smutné, že v Jihočeském kraji je veřejná doprava u zadku politikům ze všech stran, i z těch opozičních, kteří by mohli upozorňovat na současný špatný stav.… Číst vice »

-TR-

Upřesním – Komínek a spol. to zvládli marketingově prodat.

Kubrt

Nevím, jak moc to marketingově komunisti prodali, ale v krajských volbach 2020 proti 2016 zaznamenali v UK razantní sešup, i při o chlup větší (jinak bídné) účasti. Mě to nepřekvapuje, nemyslím si že by lidé přikládali u voleb váhu zrovna VHD, i když v rámci krajské politiky je to významné téma.

-TR-

Zvládli to prodat tak, že se tím oháněla konkurence. Tedy např. STAN nebo Spojenci pro kraj. Zmiňovalo se třeba téma návratu vlaků na Kozí dráhu, padl i nápad roční síťové jízdenky DÚK (v současné době jsou na 1, 7, 30 nebo 90 dní). Jinak ten sešup byl způsoben následujícími faktory: 1) dosavadní, poměrně oblíbený hejtman Bubeníček už nekandidoval 2) na hejtmana chtěl kandidovat Komínek, ale to se nelíbilo vedení KSČM, se kterým má Komínek rozepře (aspoň to tak píše Bubeníček po odchodu do důchodu), takže byl postaven nevýrazný kandidát Radek Černý 3) a samozřejmě nepřijatelnost značky KSČM jako takové pro… Číst vice »

-TR-

Jinak doplňuji, že Komínek kandidoval ze 3. místa kandidátky (byl tam odsunut, jak píšu výše) a byl vykroužkován na 1. místo.

Alexandr

Je pravda, že v době krize se musí šetřit, ale ta redukce se dala vymyslet lépe. Některé škrty dávají smysl, např. ten budějovický S-Bahn. Naopak velkou chybou je škrtat spoje v odpolední špičce (např. 17:10 z ČB do Velenic, 13:45 z Veselí n/L do Velenic). Co mě ale nejvíc dostalo, tak škrty na Táborsku. Místo toho, aby se zrušily nesmyslné Sp Tábor-Strakonice, tak se proškrtaly slušně obsazené sezónní spoje na Bechyňce a na 201 se místo Sp škrtly 2 páry Os. 👎

Jerry

Přesně tak zase zruší spoje které lidi používají. Stejně jak mne po ranní sichte vlak dom.. děkuji kraji

Jirka

No jo, pan Kuba…

KocourM

Sp Tábor – Strakonice mají větší smysl, než provozování celé Bechyňky.

medical_examiner

Odkdy mají spěšné vlaky nějaký smysl?

realistický odhad

Možná mohou mít někde v zalidněných aglomeracích s více většími sídly trochu vzdálenějšími od velkých center (ve středních Čechách, apod.), ale ne na venkově, kde jejich zavedení místo osobních vlaků zlikviduje spojení vesnic s okresními městy.

Kubrt

Jaké vesnici bylo zlikvidováno spojení s okresním městem?

KocourM

Od doby co jezdí jako zrychlené spojení 3 velkých měst každé 2 hodiny, v prokladu s pomalejšími Os – také jedoucími každé 2 hodiny, které obsluhují malé vesnice mezi městy a doplňují je tak, že jede vlak každou hodinu.

Tomariero

Tak změny na trati 190 jsou naprosto v pohodě, tam plno lidí kroutilo hlavou proč se to vůbec zavádí ty spoje. Na 199 je zrušení spoje v 17h na Velenice blbost jezdí vytížený dost, naopak ten v 16h na Budějovice je na tom s obsazeností hodně špatně A co se týká Táborska, zavedení SP přitahnulo docela dost cestujích takže jejich zachování je určitě dobře a jak píše Kocour mají mnohem větší smysl než celá Bechynka,

Tomariero

Ten z Veselí na Velenice chápu, jede těsně předtím Rychlík který pobere 90% frekvence naprosto bez problému, ty zastávky kde nestaví zas tak velký potenciál nemají (mimo Lomnice)

obyčejný člověk

A nebylo by tedy už lepší udělat osobní vlak z toho rychlíku?

Kubrt

Zrušení „S-Bahnu“ do Dívčic asi taková tragédie nebude, ale co mi uniká jsou vlaky po 17. hodině z ČB do Veselí a Velenic. To je tam, kde bydlím, dost exponovaný čas, pro jízdu z města.

Tomariero

Tak směrem na Veselí je slušná nabídka autobusů takže tam to tak nebolí, ale na Velenice to je blbost rušit ten vlak rozhodně nejezdí prázdný.

svojsin

Taky by mě přišlo použitelnější převést Březnice – Blatno na minibus, který by na rozdíl od vlaku na 203 ale na vlak třeba i navazoval, než dělat odpoledne velké mezery na mnoha tratích.