Zastupitele čeká rozhodování o dotacích na letecké linky z Ostravy, RegioJet požaduje i vlak

Boeing 737-800 v Ostravě. Foto: Letiště OstravaBoeing 737-800 v Ostravě. Foto: Letiště Ostrava

Zastupitele Moravskoslezského kraje čeká zítra hlasování, které může významně ovlivnit budoucí provoz na letišti v Mošnově. Mají rozhodnout o tom,

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leoš Konečný

Proc se ma dotovat letecka linka, ktera uz tedy v minulosti skocila pro nezajem cestujicich? Neni to vyhazovani penez na neco zbytecneho? To se porad mluvi o ekologii a tady ma litat prazdne letadlo???

msk

tvrdí, že bude létat několikrát za den a bude možné pokračovat bez znovuodbavení.. a to tady ještě údajně nebylo. Prý to mají lépe připravené.

Ic540

Zdravím. Pane Unucko zastavte to. Je to do nebe volající. Varšava ať léta zvlášť když se to má i uživit. V kraji potřebujeme přidat do autobusů a vlaků. Koordinaci okrajových spojů které na sebe nenavazují. Zapomeňme na další nesmysly typu busů a vlaků na vodík. Budou vázány(busy) na tankování na Hranečníku a podle toho bude ubohý i jízdní řád jako v jiných případech. Pane Unucko myslete na lidi, které zastupujete na dopravě. Přistaňte s těmi vzdušnými zámky. Když člověk čte ty Vaše predstsvy/fantastika tak se rázem ocitá o 100 let napřed. Řešte co se dá a je třeba řešit dnes…!… Číst vice »

Jiří

Je to marné, oni mají na tyhle nesmysly předjednané dotace z EU a ikdyž to nikdo nechce a je to k ničemu, tak to prostě bude.

Radek Janata

Pokud už zde něco dotovat, tak nějaké 2 přímé páry vlaků do Vídně ukončených na letišti, v takové poloze, která by zároveň doplnila i nabídku vnitrostátních spojů a spojů do Vídně jako takové.

Dotovat letecké linky (pokud se nejedná o soustroví nebo amazonský prales, kde je letadlo ZDO) je prasárna a jiné letiště v okolí není dostupné vlakem.

Jiří

Takže tu linku do warszavy, co by dávala nejvíc smysl a byla jako jediná k nečemu, nakonec neschválí? tvl, to už snad nejde dodrbat ještě víc…

Glutexo

Jakože linka na trase, kde jezdí hromada vlaků?

alex

Bezuzdné vyhazování peněz daňových poplatníků!!! Všichni již léta létají namísto z OSR z letiště Ostrava – sever, neboli Katowice po celé Evropě s přestupem na lety kamkoliv. Toto je pouze magalomanské vyhazování peněz, stejně jako absolutní nesmysl v podobě nádraží na letišti v OSR za půl miliardy! Nádraží zeje prázdnotou. Prostě ostraváci jezdí do Katowic a jsou již na to zvyklí – v pohodě dojezd po nové dálnici, parkování za pusu. Jančura má pravdu – do Vídně vlakem za daleko méně peněz má větší smysl. Více jak 800 mega jako podpora na dvě pochybné linky? Je Unucka normální??? Kolik těch… Číst vice »

Rtep

Tak z toho se mi fakt dělá šoufl. Jak někoho může napadnout taková prasárna, jako je dotace letecké dopravy? Jo jasně, hejtman je nějaký zaměstnanec ANOfertu, tak to už chápu…

Rtep

Hm. Typický produkt. ANO, jim bude líp.

Apex

Nechci se pouštět do hodnocení plánů MSK, na Ostravsku politici vždy vykazovali velkou kreativitu, ale obecně, miliardové dotace do autobusů, železnic, zejména VRT, jsou v pořádku, ale desitky milionů do letectvi jsou prasárna? Tak buď zrušme všechny dotace s výjimkou MHD nebo přistupujme k letectví jako k jednomu z možných druhů dopravy…a pak připusťme, že za určitých okolností je i tento druh dopravy nutné nebo vhodné podpořit.

Jen tak

miliardove „dotace“ do autobusu, zeleznic a pod jsou vcelku v poradku. podpora zakladni dopravni obsluznosti, navic lidi ta spojeni vyuzivaji. cili se jedná o vcelku smysluplne utraceni penez.

dotovat letecké spojení „jenom proto, aby nám na letistatko“ vubec nekdo lital, je dost pofiderní. navíc tady se urcite neda mluvit o zakladni obsluznosti. ostrava nijak od zbytku sveta odriznuta není.

veci je potreba posuzovat v sirsim kontextu.

Apex

Ano, je nutné to posuzovat v širším kontextu, a proto jsem v poslední větě psal, že za určitých okolností je i podpora letecké linky smysluplná. Nepsal jsem, že je to smysluplné konkrétně v Ostravě.

Jen tak

ja reagoval na tu kritiku dotací do MHD a souvisejících věci 🙂

Apex

Dotace do MHD jsem naopak podpořil 🙂

Člověk

Snad si díky téhle absurditě víc lidí uvědomí, že všechny dotace jsou hnus

Vašek

Dotovat leteckou dopravu je sice takřka zločin, ale běžná doprava se bez ní neobejde. V komerčním režimu by se vyplatilo jenom pár linek a regionální doprava by prostě bez náhrady skončila – pořiďte si auto.

Miloslav

letadlo není regionální doprava

Jen tak

predrecnik netvrdi, ze letadlo je regionalni doprava 🙂

K.L.

Ano, klimatický zločin a bezuzdné rozhazování peněz daňových poplatníků, jedině tak se dají nazvat záměry zastupitelů MS kraje. Kraji nepřísluší financovat mezistátní leteckou dopravu! Doufám, že tato pitomost neprojde………..a pokud ano,pamatujte milí voliči-daňoví poplatníci při dalších volbách kdo prosazoval vyhození 800 milionů z našich daní.

Ondra

Podle mě to nemůže projít. Před veřejností (voliči) naprosto neobhajitelné utrácení miliard z rozpočtu chudého kraje. Sami si nakonec uvědomí, že utopit miliardy na dotace letů pro businessmany, by byla politická sebevražda.

Johnny998

Myslím, že ekologům i řadě místních uniká fakt, že Ostrava potřebuje alespoň jednu linku legacy airlines, která má dobrou síť a umožňuje přstup. Samozřejmě, že se do Vídně a Frankfurtu dostanete vlakem, ba že by ho šlo jakkoliv vytunit a nabídnou leccos. Tady ale jde o podnikatele, na něž dříve stačilo malé ATR42 čsa, kteří letí právě z toho Holandska, Asie apod. Ono by dávalo snad smysl pro Brno a Ostravu udělat vlastní aerolinku, koupit nějaký island hopper jako je DHC8 a točit ho mezi těmito městy a většími leteckými přístavy. Je to samozřejmě nadsázka, ale snahou je ukázat schizofrenní… Číst vice »

LKB

Johny998: Uz jste nekdy zkousel jet vlakem Ostrava – Frankfurt?

To je bohuzel v soucasne zeleznicni siti CR absolutni nesmysl, bud jedete 10 hodin pres Viden, coz je smerove zajizdka na JIH jako cyp… Ostrava – Praha OK 03:04, Nurnberg – Frankfurt am Main 2:20, ale CHYBI KAPACITNI spoj Praha – Nurnberg za 2 hodiny 30 minut vlakem!

Marty-t2

Praha – Norimberk jezdí za 3:45 autobusy Deutsche Bahn, které pro ně jezdí Regiojet. Nicméně potřebu dobrého spojení na hub chápu. Co ale nechápu je rozpor, kdy se TVS vyplatí létat s Boeingem Brno-Ostrava-Hurghada a jiné koupácké destinace ale nikoho nenapadne dohodnout třeba Frankfurt-Ostrava-Brno – což by jistě v případě garancí přestupu na LH bylo brzy taky ekonomicky soběstačné…

Jen tak

TVS se vyplatí létat brno – ostrava – hurghada, protoze má zaplacené a objednané letadlo od cestovky.

neco jineho je letat na vlastní riziko – frankfurt – ostrava – brno je naprostý nesmysl. a ne, neuzivilo by se to.

železničář v důchodu

Jestliže se neuživí ani relace Frankfurt nebo případně jiný ještě nějaký vzdálenější významný hub, jaký jiný smysl může pak vůbec mít snaha létat do mnohem bližší Vídně s podobnými přestupními relacemi, než jen nehorázně plýtvat tím, že někomu přispějí na jeho účet dotacemi?

Jen tak

Nejsme v rozporu … ja dotace do takoveho leteckeho spojení povazuju za nesmyslné, at je to mnichov, frankfurt, viden nebo treba cokoli jineho 🙂

železničář v důchodu

Unucka ale nechce létat z Ostravy do Frankfurtu (kam už by se letadlo určitě vyplatilo), ale do Vídně, kam je to ze Svinova vlakem časově málem stejně dlouho jako do Mošnova. Nějaký vzdálený hub jako relace z Ostravy, to snad smysl dává, ale Vídeň, to asi velký úspěch mít stejně nebude.

Jen tak

tak urcite.

Anonymni Petr

Ostrava -> Varšava, ČD + LE pravidelné spojeni na komerční riziko.
Ostrava -> Vídeň, ČD velice slušné vlakové spojení

RGJ si hledá další způsob jak se přisát na dotační vemínko?

Jan Soukup

Jendo, ten muž tam nic o relaci Ostrava – Vídeň na komerční riziko nepíše 🙂

Anonymni Petr

Omlouvám se za pozdní odpověď. Nepíšu nic o vlacích LE do Varšavy, nic o komerčních vlacích Ostrava – Vídeň. To však nic nemění na faktu, že linky Ostrava – Vídeň, Ostrava – Varšava jsou již teď plnohodnotně obslouženy a na tuto linku chce RGJ další dotace. Prakticky dělá to, proti čemu „bojoval“ – dotované linky (vzpomeňme Praha – Brno). Celé mi to přijde jako nátlak ze strany RGJ na Moravskoslezský kraj, který chce vlastní leteckou dopravu. Bojím se, že RGJ se bude cítit diskriminován a povleče VŘ bůhví přes co, bůhví jak dlouho a bůhví s jakým výsledkem, protože autobus/vlak… Číst vice »

železničář v důchodu

Jančurova (a Ondr**ujova) snaha o „přisátí na dotační vemeno“ je průhledná, ale logická, a výjimečně bych za ni na Jančuru ani nijak škaredě nehleděl, protože jen našel „díru na trhu“ a zároveň poukazuje na nesmyslnost plýtvání dotacemi ze strany „kraje“.

Jen tak

Jakkoli je dotovane spojeni Ostravy s cimkoli (letadlem) naprosty nesmysl, tak argumenty p. Berga z odkazovaneho clanku jsou taky naprosto mimo.

Zelený diktát je opravdu příšerný, a obávám se toho, co bude následovat v budoucnosti.

Moza14

To, že někdo vysloví názor, že letadla jsou na krátké vzdálenosti silně neekologická, je podle Vás diktát?

Jen tak

letadla nejsou nejak extra neeokologicka. jejich spotreba je srovnatelna s osobnim autem. a vlak na tom neni o moc lepe.

nicmene o to nejde – i kdyby byla. tak se tito diktatori chovaji, jako by jejich pravda byla ta jedina. a bud umyslne, nwbo z nevedomosti, se tvari, jako by ten let byl urceny pro letani z ostravy do vidne.

Adrian

Tak pokud bychom chtěli řešit jak moc jsou nebo ne ekologické jednotlivé druhy dopravy, tak je zarážející, jak se v poslední době brojí proti letecké dopravě. Ať už evropští politici nebo „zelená“ veřejnost. A při tom nikdo neřeší lodní nákladní dopravu, ta je v podstatě nejhorším znečišťovatelem ovzduší v dopravě. V roce 2009 byla dokonce dánskou vládní agenturou pro ochranu životního prostředí vydána studie tvrdící, že pouhých 15 největších lodí světa zatěžuje životní prostředí více než všechny automobily na světě, kterých v té době bylo asi 760 milionů. A to není řeč o sice menších, ale stále velice „špinavých“ lodí,… Číst vice »

Martin V.

Kde jste přišel na výrok „tuto dopravu není snaha regulovat“? Námořní doprava sice dlouho unikala, protože se ta svinstva vypouštěla nad pustými oceány, ale regulace dohnala už i ty lodě. Sirnatý těžký topný olej letos končí – buď filtr na lodi, nebo použití nízkosirného paliva. Místo 3,5 % síry od ledna 2020 už jen 0,5 % síry v palivu. Více viz https://en.wikipedia.org/wiki/Emission_Control_Area A co se týká efektivity obecně, tak třeba kontejnerová loď o kapacitě 15 000 TEU má motor o výkonu 55 MW při rychlosti 40 km/h. Při přepočtu na pozemní dopravní prostředky by to znamenalo čtyřicetitunový kamion o výkonu… Číst vice »

Petr

Tenhle dokola opakovany nesmysl o lodích je už asi nezastavitelný. Jednalo se o tam pouze jednu skodlivinu, bez vlivu na klima

BoH

Podle mého názoru jsou dotace na destinaci Mošnov – Vídeň plýtvání penězi. To skutečně mohou raději vložit mnohem menší finanční prostředky do vlakové dopravy.

Panda

Díky za to srovnání s autobusy, takhle je ještě lépe vidět, jaký je to nesmysl… Cílová skupina (business cestující) podle mě nemají zas takový problém s odvozem z Katowic (o půl hodiny delší než z Mošnova) – osobně znám u vysokých manažerů podobné hodinové přejezdy taxíkem (např. Blava-Vídeň či Duesseldorf-Kolín n/R), ale dokonce i delší přejezdy vlakem alá Vídeň-Ostrava (např. Varšava-Krakow)…

Dominik

Ale copak pane Jančurou, netvrdil jste, že je snadné jezdit bez dotací?
A teď by chtěl kraji diktovat, jak chce aby byla soutěž vypsána.

Panda

Ne, vždy říkal, že v ČR je to možné jenom na několika málo relacích…

Dominik

To po čase obrátil, ale zpočátku (když ještě sliboval supermoderní vlaky s šesti třídami) tvrdil, jak bude jezdit bez dotací.

Yarin

To sice ano , ale na hlavních tratích . Nikdy neříkal že všude. Buďme mu vděční že ČR ušetřil už řádově desítky milionů a naučil nás slušně cestovat . Jinak by firma typu času dost dnes jezdila Ostravu na litr a modrý mor by neutřel ani podlahu. Sliboval moderní vlaky když ČD jezdili OV za 600 ,prý prodělávali a proto brali dotace. Dnes bez nich jezdí za půlku a říkají že vydělávají , což je divné , když se zvedli platy a ceny všech vstupů za tu dobu o 50 procent. Kdyby jezdil RJ za podobné ceny dnes tím novým… Číst vice »

Dominik

Ušetřil? Na slevách naopak ze státní kasy vyrejžoval ještě více než samotné ČD.
Slušně cestovat? Jel jsem s ním dvakrát a stačilo, mě kávou zadarmo neuplatí.
A jestli Vám přišlo mnoho platit za 356 km 600,- tak pak nechtějte supermoderní vlaky.
Mě nezajímá co by kdyby, ale kde ty supermoderní vlaky má? Vždyť i stevardy už má kolikrát jednoho na dva vozy.
A ne s ním rozhodně už nikdy.

Dominik

Ale v tomto případě je důležitější, že by rád kraji diktoval jak má soutěž vypadat, aby se mohl přisát.

Tomas

Tady ale nejde jen o to, jestli nabizi obcerstveni. Mrknete se, jake vlaky od CD ted jezdi na linkach, kde jim konkuruje RegioJet a jake na linkach, kde maji monopol. 1. trida na trase z Ostravy do Brna je krok o 30 let zpet, pulka kupe po domacku seskladana. Jestli vtipkuji? Klidne zaslu videa a foto na email. Proto jsem byl v 1. tride taky sam. Neplatit tu jizdenku firma, tak si vtom kupe asi hodim masli za tu cenu.

Dominik

Jasně a do Plzně a do Německa jezdí který soukromý dopravce? Že tam ČD nasazují lepší vozy, jeden pár vlaků dokonce tvoří Pendolino, když podle Vás lepší vozy jezdí pouze na trasách se soukromými dopravci.
A regionální doprava taktéž a nachází se na ní i moderní vozidla.

Skinheads & Punks united

Jaký je časový rozdíl centrum Vídně – centrum Ostrava vlak/letadlo?

Jen tak

centrum vidne do toho netahejte . nikdo nepredpoklada, ze tim bude litat do stredu vidne. tech bude minimum.

tady jde o to ziskat tranzitni spojeni na linky do znytku sveta.

takze spravna otazla je srovnani ostrava – viden (letiste). nikoli centrum.

primy spoj jede na videnske hbf necelemtei hodiny, na letiste by to bylo cca tri hodiny.

letadlem je to za necelou hodinu.

Panda

Naprostý souhlas s tím centrem, i proto Jančura nabízí spojení s letištěm u Vídně, které aktuálně není zajištěné a na přestupy na S-bahn business cestující většinou nejsou zvědaví… A to porovnání by bylo spíš 3 hodiny vs. 2 hodiny letecky (+ do centra Ostravy).

Jen tak

2h letecky? ponekud prehnane. nebo ty dve hodiny jsou mysleny jako letadlo cca hodina + spousta casu aby se cestujici dostal do ostravy na letiste? pak bych ty dve hodky chapal.

Panda

Jojo, 2 hodiny jsem počítal včetně cesty na letiště v Ostravě (vs. nádraží) i s rezervou a kontrolou (jenom s tou částí, kterou musí absolvovat cestující na obou letištích)… Ale možná jsem to přehnal… Nicméně čím dám tím víc manažerů si zvykla ve vlaku makat a pak ta 1,5 hodina navíc oproti letadlu není tak hrozná… A vlak za řádově menší peníze obslouží kromě center měst i dalších pár zastávek po cestě, navíc bude na téhle relaci pravděpodobně dál dotovaný bez ohledu na letecké spojení…

Jen tak

ach so .. tak pa uz ty dve hodky davaji cas. k tem cestovním dobám – ona je tam jeste jedna vec, skrytá. kdyz letite letadlem, tak na prestup staci 35- 45 minut – v zavislosti na letisti. Ve vidni je minimum connection time 25 minut. kdyz jedete vlakem, tak krom toho, ze nemate zaruceny prestup (pravdepodobnost, ze by austrian byly ochotny tento segment uznavat a zarucovat prestup, je limitne nulova), tak si musite davat mnohem vetsiho fora na prestup – abyste mel rezervu na pripadnou sekeru vlaku a eliminoval moznost, ze skoncite ve vidni, s propadlou letenkou .. a… Číst vice »

Panda

To je fakt, ta (ne)garance přestupu mě v tu chvíli nenapadla, přitom jsem na to už v minulosti doplatil (i když v opačném gardu – ujel mi vlak v Kodani i přes dvouhodinovou rezervu)… Pak už ta kombinace vlak-letadlo vychází výrazně hůř… I když i spousta manažerů ráda využije rezervu na jídlo/práci/nákup na letišti, ale to už asi není úplně fér argument:)

Jarek

A Viden-Ostrava by lital Austrian?
Problem s uznavanim segmentu mate tak jako tak…

Jen tak

ani ne.

pokud jsem cetl dobre, tak soucasti podminek dotace je zajistena sit navaznych letu z dane destinace dal do sveta.

coz v pdostate znamena ze do vidne austrian, a do mnichova lufthansa (nebo germanwings)… nic jineho moc neprichazi v uvhau.

Yarin

Regio jet garantuje přípoje , za sto korun .

https://www.cestujlevne.com/blog/zaruka-odletu-regiojet

železničář v důchodu

Ale pokud tomu dobře rozumím, musíte mít i letenku zakoupenu u RJ …

Jen tak

to je neco jako garance prestupu u KIWI.

Nekdo

tak nutnost byt na letisti nejmene tri hodiny predem aby tato garance fungovala je fakt silena… kdo normalni zevluje na letisti tri hodiny predem?

a8n

25 minut to sice je a sám jsem tak letěl, ale odhadoval bych v takovém případě 50 % úspěšnost stihnutí návazného letu (zvlášť mimo Schengen). Já tehdy uspěl, ale jen díky pozdnímu otevření návazného letu.

železničář v důchodu

Ta Jančurova nabídka vlaků přímo na vídeňské letiště má ovšem jednu docela velkou slabinu: musel by mít nejdříve závazně projednáno, že jej až tam Rakušani vůbec nechají dojet – ani tamní železnice nemá nekonečnou kapacitu a není „nafukovací“, navíc na letiště asi počítá výhradně s jednotkami (bez potřeby objíždění), protože tam podle jízdního řádu žádné „klasické soupravy“ nejezdí.

Lukáš F.

Za necelou hodinu je samotný let, ale rozhodně ne všechno okolo.

noerf

Jen tak: Zároveň je třeba připočítat u letadla hodinu času před odletem.

Jiří Šrámek

A jak dlouho před odletem musím být na letišti? Dvě hodiny? To si přičtěte také

J.ree

Ale houby dvě hodiny. V Ostravě je i hodina moc. V pohodě 40 min před odletem. Dvě hodiny na letišti tráví jen dovolenkáři a cestující SW…

železničář v důchodu

Ale s Jančurovou garancí, na kterou odkazuje „Yarin“, minimálně , – , hodiny (podle typu destinace).

železničář v důchodu

Pardon – 2,5 – 3,5 hodiny (nevšiml jsem si, že mám vypnutou numerickou klávesnici …).

Nicky

Mohou nakoupit několik L-410 a provozovat ve spolupráci s ostatními letišti regionální aerolinku. Pro manažery a investory to bude ideální – mohou létat několik rotací denně, dražší letenky jim vadit nebudou, vzhledem ke kapacitě bude i vysoký load factor a běžný turista stejně poletí z letišť v okolních státech nebo Prahy kam se dostane těmi vlaky.

Jarek

L410 je letadlo pro rozvojové země, proboha…

Nicky

A máte snad pocit, že je možné se alternativně dostat na okolní letiště vysokorychlostní železnicí, nebo kvalitní rychlou dálnicí?

Frank

Myslím, že by bylo záhodno vypsat výběrové řízení na psychologické vyšetření navrhovatelů daného řešení. Minimálně spojení na Vídeňské letiště je zcela mimo mísu. Možná by bylo záhodno požadovat od kraje skutečné dokumenty, na základě kterých predikují poptávku, která by alespoň částečně uživila danou linku. Obávám se ale, že takové dokumenty nikde k nalezení nebudou. A tak zatímco Ryanair i za příslibu dalších dotací utíká, budeme sypat penízky zase do něčeho jiného. Protože v této fázi je na přiznání chyby už asi pozdě? Překvapujeme mě, že je to daňovým poplatníkům v rámci MSK víceméně jedno, protože jsou určitě jiné věci, na… Číst vice »

Rtep

Ono to těm daňovým poplatníkům asi jedno nebude. Jenže tomu kraji šéfuje ANO. Je tedy třeba řídit stát jako firmu a nějací občané jsou vedlejší a nemohou do ničeho kecat.

Apex

Politiku bych do toho úplně netahal, je zajímavé, že na Ostravsku je úplně jedno, kdo tam sedí v vedení kraje… Podobné projekty se opakovaně vrací, ať je politický dres hejtmana a spol jakykoliv….

vydra

Nechápu smysl letů do VIE

Jen tak

naprikld austrian airlines a spoje do cele evropy (a velke casti sveta)

Cargo

Spoje do celé Evropy a do dalších zemí nabízí i Praha 😉

Jen tak

nesmysl je dotovat jakekoli letecke spojeni, at do prahy, tak do vidne.

J.ree

Vůbec právě…

železničář v důchodu

Takže to tedy máme touto cestou vlastně nepřímo dotovat „austrian airlines a spoje do cele evropy (a velke casti sveta)“?

Martin Nosek

O smysluplnosti těchto letů si myslím své, ale jedna věc mne pobavila.

Kraj požaduje Vídeň a Mnichov. Přijde RGJ na nabídne Vídeň a Varšavu. Jo, to dává smysl 😀

Panda

Ano, dává to smysl, porovnejte si čas jízdy vlaku do Vídně/Varšavy s Mnichovem…

Jirka

Teda musim rici, ze pan Jancura je opravdu velmi sikovne vycurany clovek.:-) Rad by nechal krajem podporovat vlaky smer Praha kvuli letisti, ale ze mu tam na vlaku pojede smer letiste treba jen pet lidi a dalsixh 600 ne, to uz jako by nebylo dulezite..:-)

Panda

Přečíst znovu, prosím – nic o podpoře směr Praha tam není – jen je tam přirovnání s tím, že do Prahy také bývala letecká linka a mohla být díky vlakům zrušena;-)

jan

Ten RJ to ale zabil. 😀 😀 😀

Pavel

Obsaďte navrhované lety dvaceti pasažéry(podnikately) a dopočítáte se na výši dotace 2000 Kč na jedno sedadlo.
Na povodněmi zničenou trať nechtěli dát ani korunu, aby po znovuzprovoznění ji nemuseli dotovat. Raději dali 35 mil. na cyklostezku.
Je to naprostá zvrácenost, co hejtman navrhuje. Tady je naprosto jasně vidět jak se hospodaří se státními peňězi.
Jedna čtvrtina autobusové přepravy v kraji a 22 letů týdně. Pravděpodobně budou nesvéprávní.