- Železnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Zastávku Praha-Eden pokřtí konvoj drezín, přístup bude zatím provizorní
Nová zastávka Praha-Eden. Pramen: ROPID
Zastávka bude sloužit lince S9 mezi Prahou a Benešovem zatím v provizorním režimu.
Zapalte svíce, trať přes strašnickou zastávku je tímto historií.
Ten název je trochu vzkříšený z hrobu. Eden byl po víc než desetiletém úpadku a chátrání zrušen rozhodnutím pražského hygienika (ano, už tehdy měli hygienici velkou moc) v roce 1946. Dnes po něm v místě není téměř ani památky, místo toho tam působí Slavia, podle níž také je už nejméně půl století pojmenován zdejší dopravní uzel.
Přestup vlak/bus/tram je zde dost zdlouhavý, zvlášť pro starší. Bude na zastávku přístup z východu (z Baškirské), nebo je nutné trmácet se buď přes NC a lávku, nebo přes dvoje semafory?
To druhé
Díky za smutnou odpověď. A zajímalo by mě, co se děje v mozcích těch, co dávají mínusy věcným komentářům a jednou praktickou otázkou.
Baškirská je západně od zastávky a přístup z tohoto směru by měla v budoucnu řešit připravovaná drážní promenáda… https://verejneprostory.cz/projekty/pripravovane/drazni-promenada
Pro ty, co se pohoršují nad tím, že drezína nemůže křtít: může. Ostatně základy šotocírkve byly definovány už dávno: Šotocírkev – Bohem je železnice sama o sobě. Církev je zastoupena Dopravcem, analogicky k „monopolu“ církve římsko-katolické Dopravcem státním. Ostatní dopravci jsou nahlíženi jako heretici, někteří jsou sice tolerovatelní, proti jiným je vedena diskusní válka ohněm a mečem. Železniční infrastruktura hraje roli svatostánku, přičemž nejsvětějším místem (oltářem) je Vlak, jehož jízda je zároveň bohoslužbou. Té se věřící účastní buď pasivně (=s fotoaparátem na náspu) nebo aktivně, tedy, že se veze. Krom každodenních bohoslužeb, kterých je podle věřících pohříchu pořád málo, jsou… Číst vice »
Nechcete to dát na necyklopedii? 😉
Ono to tam ještě není? Tohle je minimálně 15 let staré.
Nevím o tom 🙂
Já taky ne. Já vím jenom o modlení se šotoušů k 749…
Tak už je.
Googlem jsem našel jen pár výskytů, nejstarší v srpnu 2009 na K-Reportu. Ale možná se v Kumránu – teda v České Třebové – najdou starší svitky.
naprosto dokonalé 😀
A co píše vlajková loď české žurnalistiky – ex Křišťálová lupa iDnes (dnes spíše iDěs):
„Už v neděli se cestující budou moci svézt vlakovou linkou S9 z nové stanice Praha Eden. Ta nahradí dosavadní zastávku Praha Strašnice. Dopravní podnik hlavního města do září příštího roku plánuje zprovoznit také další stanici Zahradní Město.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-eden-stanice-nadrazi-doprava.A201209_101120_praha-zpravy_mkop
Tak Dopravní podnik má už i vlastní železnici …
Prosím, odkazy na tenhle humoristický web už ne:-)i když tohle opravdu pobavilo:))
Bohužel, jedná se o černý humor. Někteří pisálkové by měli mít doživotně zakázanou klávesnici.
Teď jsem hledal nějaké fotky k otvíranému mostu přes Nové Mlýny, abych zjistil, na které straně vedou novou cyklostezku (je to východní strana, tedy po proudu Dyje) a ke svému zděšení (ale nakonec i pobavení) jsem se dočetl, že „Původní přepjatá betonová konstrukce čtyřpolového mostu…“ Tak už aspoň vím, proč ten most vydržel jen 40 let – byl přepjatý. 🙂
To byla ještě klika – představte si, že by byl čtyřpólový!
Prokázal jste očividně umění odtamtud včas odejít.
Tak hlavně že jste pro ně dříve psal 🙂
Nebylo to náhodou před koupením Babišem? 😉
Nastoupil jsem do MF Dnes dávno před tím, než vydavatele koupil Babiš.
Celá Mafra je sekta. Kdo to zažil, vi 😉
Máte pravdu je to humoristický web. Oni na stránkách nemají v kontaktech uvedeno ani jméno šéfredaktora… Asi se stydí…
Nebo mají ti šéfredaktoři životnost jako ministři…
Takže se ani nevyplácí to tam psát.
Navíc ani po jednom celém pracovním dni si to po upozornění mailem šéfredaktorovi neopravili. Možná tam ani šéfredaktora nemají :-D. Aneb paní Columbová :-D.
Protože je strašně podstatné pro masovou verejnost vědět, ze zastávku zprovoznila jakási SŽ? Pro někoho jako vy to asi nebude snadno pochopitelné, ale pro naprostou vetsinu lidí je zcela postačující informace že se otevrela nová vlaková zastávka. Řešit kdo ji vlastní nebo spravuje, je asi tak stejně důležité jako resit, které filmové studio natocilo Predatora. Skvělý film, videl jsem ho aspon 10x a nevim to. Ano, tady jste na zajmovem webu pro lidi co si potřebují cist články o XXXL ICE, ale bezneho Čecha to nezajímá a Idnes mu k přehledu o dění v republice klidu stačí. Nechápu s čím… Číst vice »
Aha, takže pán být pravobabišovec. No tak to pak už bez komentáře.
NIkdy by mě nenapadlo, že podhled bude vydávaný za progresivní technologické řešení. Byl se někdo ze Správy železnic* podívat ve stanicích jako Choceň, Zábřeh, nebo Studénka.
(*Nebo z redakce, která zase jen nekriticky papouškuje.)
Docela by mě zajímalo, proč se Vámi uváděný typ zastřešení přestal používat. Jednu dobu to vypadalo, že z něj bude koridorový standard…
Já tu pokrokovost vidím hlavně v absenci přistávacích ploch pro holuby. Jakmile tam bude nějaký profil tvaru L, I nebo ], tak tam sednou a serou na lidi pod sebou. 🙁 A kromě vámi zmíněných se mi líbí třeba i Česká Lípa. Všechny tyhle konstrukce kritérium „anti-holub“ splňují.
Česká Lípa co se týče architektury je skutečně velmi povedená a měla by být příkladem i pro ostatní nové budovy stanic
Česká lípa je ale designově o několik tříd výše, než toto
I profil se dá ošetřit nejen proti korozi, ale také proti holubům. Na horní pásnici přiděláte tohle: https://www.kutil.cz/files/e/45702/19278-z4253-jpg_w860.jpeg
Jo, skvělej základ konstrukce pro hnízda https://www.animal.photos/bird/pige-fer3_files/anti-pigeon_spikes1a.jpg
Navíc holubi to umí olámat.
No právě různé ty sítě a zmíněné „antény“ jsou už jen řešením následků nevhodného návrhu původní konstrukce. Když tam přistávací plocha není, nemusíte ji řešit.
Nevhodný návrh konstrukce mají i některé Kotasovy stavby, které se rychle staly holubníky – stanice metra Střížkov či královéhradecký Terminál hromadné dopravy.
Ó, jak „křesťanská“ země jsme! „Křtí“ nejen kněží, ale i drezíny, jsou „křtěni“ nejen lidé, ale i zastávky!
To nevíte, že církev nově povolává do kněžského stavu i drezíny?
A dokonce se křtí i hudební alba a knihy.
Pochopitelně nikoliv svěcenou vodou, ale šampusem.
No, pořád lepší, když ten Eden ony zmíněné drezíny pokřtí, než kdyby ho třeba obřezaly, ne? 😉
Pořád lepší, když křtí Eden, než kdyby křtily Ďáblice či Hrdlořezy.
Spíš bych řekl, že křtění byl starý předkřesťanský rituál importovaný do Palestiny dávno předtím, než za Krista začal být skupinkou židů považován jakýsi Ježíš z Nazareta. Křtí se i u sikhů nebo hinduistů. Ostatně křesťanství vzniklo jako syntéza židovství se všelijakými perskými, řeckými, římskými a kdoví jakými dalšími vlivy. Ostatně udělat z omývání rituál symbolizující očištění není až tak sofistikovaný nápad.
znamena to ze po stare trati nepojedou uz zadne vlaky ani nakladni a da se po ni projit?
proč byste se měl chtít procházet po železniční trati?
A proč ne?
Já se po nich procházím docela často 😉
Ja po nich raději jedu na kole. 🙂
CO mi přijde nejvíc škoda, že takhle hezká zůstane jen pár dní, než ji počmárají sebestředný bezohledný individua.
Spíš pár hodin, protože ty hovádka jsou neuvěřitelně rychlí.
A přitom se stačí podívat např. do Nizozemí, kde graffiti na nevidí člověk skoro nikde. Jak je to možné, že si tam to jde?
Nevím…Menší koncentrace hovádek?
To asi taky a podle mě i mnohem důslednější odstraňování, takže to tam nikoho moc nebaví.
Nemají oni i legální sprejerské stěny?
To je možné, ale ty jsou i u nás a přesto jsem jedna z nejpočmáranějších zemí v Evropě.
Na balkáně jste předpoklám zatím nikdy nebyl, že?
To chce nejdřív instalovat kamery a mít antigraffiti nátěr s pravidelným odstraňováním. Když tam nic pořádně nevydrží tak je to za chvíli přejde. Tohle se praktikuje v některých pražských čtvrtích. Když se na to kašle a je to tam k vidění roky, tak si každý něco čmárne.
A ještě když je to u fotbalového stadionu Slavie, tak ta hrozba je celkem velká.
Hrozba jsou spíš agresivní Slavisti.
Pro znalce místních poměrů a zadání – vidím dobře, že na 4 nástupní hrany potřebovali 3 nástupiště? V čem to má výhodu, mimo vyšší ceny?
Není to tím, že osové vzdálenosti mezi kolejemi nejsou stejné? Je to 2+2, kde uprostřed jsou sloupy TV, takže tu vzdálenost jen trochu víc roztáhli a měli prostor pro ostrovní nástupiště. Ale možná je skutečný důvod jinde.
Ono je to jedno boční a dvě ostrovní nástupiště , ovšem s kolejí 203 se nepočítá pro provoz osobních vlaků s cestujícími, tak nemá nástupní hranu. Asi se nejevilo vhodné, aby ostrovní nástupiště byla mezi kolejemi 101 a 102 a mezi 201 a 202.
„Jde o pilotní projekt, který má otestovat schopnosti a trpělivost údržby.“
Trpělivost… čeho? Když vidím, jak se běžně volí materiály „nenáročné na údržbu“, aby se to později neudržovalo vůbec…
No přece trpělivost lidí, kteří to budou schopni a ochotni udržovat.
SŽ má problém zajisti odvoz odpadu z košů, natož něco jako udržba?!? To je cizí slovo. Stačí se podívat třeba na mezi Podbabu a Kralupy, tam je názorně vidět jak to dopadne – asi se čeká na další rekonstrukci 🙂
Z fotografií je ale patrné, že tato nejnovější zastávka v síti SŽ nemá infotabule na nástupištích a nejsou tam pro ně ani přípravy… Takže kam konkrétní vlak jede zjistím až z jeho čela/boku, čas odjezdu či zpoždění už ale ne… A i kdyby toto bylo na nějakém panelu na nástupišti, komfortu cestujících to asi úplně nepřidá.
Stáhni si appku a máš to s přesností skoro na sekundu. Vítej v moderním světě.
Řekni tohle cestujícímu z Ukrajiny, nebo babičce z Říčan… I v každém moderním nádraží ty tabule jsou. A k appce jsou taky potřeba mobilní data.
Většina cestujících z Ukrajiny má nejen smartphone ale i data. Pro ostatní bude nějaká infotabule v/u podchodu. Ale na nástupištích by mělo něco taky být.
Hehe, nový český pravopis slova aplikace: „aplikace“. Nu, ne vždy je zjevně moderní lepší. 🙂 Navíc nejsou dostupné pro všechny operační systémy a není tam k tomu Wi-Fi, aby se jednalo o všeobecné poskytnutí informací.
I systém mi „applikaci“ opravil na aplikaci, koukám. 😉
Je to tak správně, ad-plico se assimiluje na ap-plico.
Aneb napsat aplikace s jedním p je jako napsat samobsluha s jedním o. Ale jistě i toho se dočkáme!
Ne, to není vůbec to samé. Nebo vy snad vyslovujete slovo samoobsluha jen s jedním O? To jste zřejmě unikát 😉
Zato neznám nikoho, kdo by vyslovoval slovo aplikace jako ap-plikace:
Mimochodem dle vás zřejmě i Google neví, jak to slovo psát 😉
https://play.google.com/store/apps/details?id=nauc.se.cesky&hl=cs&gl=US
Ten přídech před druhým „o“ bývá zřetelný jen při velmi pečlivé a pomalé výslovnosti. V běžné výslovnosti obvykle obě „o“ splynou do jednoho „ó“, byť někdy ten původ může být mírně zřetelný v intonaci. Podobně by tomu bylo i v produktivně tvořených slovech typu „novoosadník“, „staroodtrženec“ aj.
A věřil byste, že slovo aplikace zná čeština tak o 150 až 200 let dříve, než vůbec vznikly appky pro mobily? 🤣🤣🤣
„Další pravopisnou otázkou byla situace na slovotvorných švech, zejména souběh dvou shodných souhlásek. Zpočátku převažovala snaha zachovat vždy slovotvorné členění (postrannice, vápennice, kominník, učenník, dennice, vinnice, cenník), kterou prosazovali například Fr. Brusík nebo Josef Wenzl, zatímco například Václav Hanka psal „měký“. Pravidla z roku 1903 se ve většině případů přiklonila ke zkrácení „nn“ na „n“. Některé ustálené výjimky (český, plaský, hradecký, vlaština, deník) i nepříliš odůvodněné anomálie (plátěný, ale soukenný) zůstávají v jazyce dosud.“
S plnýma rukama je mi mobil fakt hodně platnej.
Otázka, proč by informace měl poskytovat provozovatel, když si je může zákazník zjistit sám, je podobného druhu, jako proč by měl člověk jezdit vlakem, když se v moderní době přece může dopravit taky sám vlastními silami a prostředky. Ovšem prázdná hospoda, kde by nic nevařili ani neservírovali, protože přece v moderní době si může každý uvařit sám, by asi moc neprosperovala.
Výborně. 🙂
Otevřeli to předčasně. Klidně vlaky mohly projíždět bez zastavení, ale chtěli nahradit uzavřený Strašnice
Zvlášť když nejbližší nádraží Vršovice a Hostivař jsou z toho meziúseku a zvlášť jeho okolí tak nějak mimo hlavní směry MHD.
To je taky správně, že je chtěli nahradit. Případně pokud by to nebylo hotové, je lepší Strašnice neuzavírat.
Ona se ruší celá stará trať, nejen zastávka.
Tak přípravu žádnou také nevidím, ale dost by mě překvapilo, kdyby se tu nedodělaly, protože dnes už jsou v každé díře.
Nejsou. Nádraží Královo Pole na ně stále čeká. A to tam kromě 810 budou zastavovat také mezinárodní expresy.
Měl jsem samozřejmě na mysli stanice a zastávky, které už ne v zase tak dávných letech prošly nějakou rekonstrukcí.
Ono už ale rekonstrukcí prošlo. Tohle byl stav před ní:
https://radiozurnal.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_16x9_tablet/public/images/ae0ba318da083abf4d27723c1517312f.jpg
u vstupu do podchou je priprava, neco tam bude urcite
https://hostivar-hlavni.rajce.idnes.cz/201208/1471864888
Ano, minimálně infodispleje z podchodů bych tam čekal, ale na nástupišti je to taky dobré vidět. Nejlepší jsou LED panely s vysokým kontrastem a čitelným fontem. Na západě standard, u nás se to nikdy nedělalo.
Vypadá to pěkně. Snad se mi to podaří nafotit dřív, než to zase zdevastují primitivové se sprejem.
Na to je pozdě. Podařilo se jim to už během výstavby. :-/
Tak to už bohužel nestihnete, zničili to ještě před dokončením 🙁
Tři takoví vám dali mínus 😉
Nech si už všeci konečně zapamatují! Žádná čtyřkolejka do Hostivaře nebude…
Tak teď jsem fakt na pochybách. V článku se píše o čtyřkolejce Vršovice-Hostivař, ale co jsem tak viděl kolejová schémata, tak čtyřkolejný úsek končí někde u lanového mostu a Třešňovky. A když se na jižní straně Trianglu odlévaly betonové patky pod nové trolejové sloupy, tak tam taky bylo místo jen na dvě koleje (jak to tam vypadá momentálne nevím, hromadnou dopravou teď jezdím minimálně).
Ano, jedná se jen o souběh dvou dvojkolejných tratí, které udělají 4 koleje vedle sebe vlastně.
ano, a takový souběh končí v Zahradním Městě, nikoliv v Hostivaři
Je to škoda. Před Hostivaří nebylo na čtyři koleje místo, nebo tam nejsou potřeba?
Při čtyřech kolejích by se musel podstatně zmenšit poloměr oblouku a tím pádem i traťová rychlost.
Mohla by každá kolej mít jiné rychlostníky? Kdyby jo, dá se s tím při návrhu GVD počítat (vlak A vyšel na vnitřní kolej = má vmax X, vlak B má vnější kolej = má vmax Y)
To ano, ale i vnější koleje by měly menší poloměr než současné a navíc byste z nich měl odbočku z Hostivaře do Malešic. Když z Hostivaře není další kolej ani k METRANSu, ze Zahraďáku do Hostivaře by víc kolejí těžko pomohlo.
Já si myslím, že z Hostivaře se stále počítá se dvěma kolejemi do Vršovic a dvěma do Malešic. Do Malešic je zatím jedna, ale sloupy TV jsou připraveny na další kolej.
Škoda, že od autobusů ve směru od Želvy/Flory je to docela štreka a ještě se musí šplhat na nadchod a zpátky. Jinak paráda, líbí se mi, že se železnice v Praze pomalu mění z dispozic nastavených v 19. století na systém použitelný i pro cestování v rámci města. Nová stanice vypadá suprově.
Od autobusů docela štreka? A co od tramvaje? Pro cestování v rámci města měla smysl naopak zastávka Strasnice.
Lepší přestup bude až časem na Zahradním městě, zastávky přímo pod tratí, zruší se zastávka Na padesátém a postaví se nová smyčka, takže linka 22 bude zase u vlaku v půleném intervalu. Teď by tam lidi z vlaku napochodovali spíš do staveniště…
Nemohu si pomoci, ale zastávka Eden dle mého měla být otevřena současně se Zahradním Městem. Obyvatelům Záběhlic se tak do léta příštího roku paradoxně přístup na vlakové spojení komplikuje.
A nemohu si odpustit jedno rýpnutí – bývá zvykem, že přestupní stanice mívají jednotný název pro snazší orientaci. Proč tedy ne Praha-Slavia, ale Praha-Eden? 🙂 Autobusová i tramvajová zastávka v tomtéž místě nesou jméno Slavia.
Je to docela daleko.
Přestupní stanice s různými názvy jsou třeba Hradčanská=Dejvice, Vysočanská=Nádraží Vysočany, Anděl=Na Knížecí.
V původních plánech se o této variantě psalo jako o dopravním uzlu, takže se to přímo nabízí. Daleko to není, oproti Vysočanům, kde musíte absolvovat ještě několik přechodů, tady je autobus kousek. Je to srovnatelné, ne-li kratší, než z nádraží Hostivař na bus či tramvaj (tam je to opravdu složité). Ostatně ani z nádraží Vršovice to na tramvaj není úplně blízko. Na Knížecí se asi Anděl jmenovat nemůže, pokud se tak jmenuje zastávka tramvaje i autobusu na druhém výstupu z metra, bylo by to matoucí. To se ale částečně vyřeší novým terminálem na Smíchově. Připouštím, že problematický je přestup Dejvice-Hradčanská,… Číst vice »
Souhlasím, že na Hostivaři je pro neznalého přestup ne úplně zřejmý, ale že by to bylo daleko? 250m tram, 200m bus směr Skalka, 350m bus směr Háje. Na Vršovicích je tram směr centrum asi 250m. Ve srovnání s Hlavákem, kde ze 7. nástupiště do metra to je okolo 400m, o tamvaji ani nemluvím.
„Hradčanská“ je název stanice metra podle ruského vzoru, historicky by mohlo být nádraží Bruska, ale zase nevím, zda by se chytlo Praha Bruska místo Dejvic. Každopádně přestupní vzdálenost je dána pouze chybějícím druhým výstupem ze stanice, což bude patrně – i vzhledem k tramvajím – řešeno posunem nástupiště (což nevylučuje druhý výstup do přilehlé zástavby). Stejný názvoslovný příklad je Vysočanská (dodatečné použití ruského vzoru). Přitom se vše nemusí jmenovat „nádraží …“, u centrálně položených stanic by stačilo „Vysočany“ + „Praha-Vysočany“, stejně jako „Kačerov“ + „Praha Kačerov“, „Jinonice“ + „Praha-Jinonice“. Slavia či Eden také postačí ve formě „Slavia“ + „Praha Slavia“… Číst vice »
Určitě bylo lepší použít pro stanice „podle ruského vzoru“ adjektiva (pro ulice jsme je používali už dávno a to snad nebylo podle ruského vzoru), než přemístit Holyni a Slivenec názvoslovně do pustin za vsí, jako se to chystá v případě připravované tramvajové trati.
Jenže ulice je ulice a stanice je stanice. Stanice se má jmenovat podle toho, kde je, ne vnášet do území vlastní názvy. Odkud je vzor, je zde celkem nepodstatné.
Jenže ve skutečnosti ta Slavia není ani tak u zastávky Slavia, jako spíš na místě toho bývalého Edenu, který už tam třičtvrtě století není.
Té části okolo se říká Eden, včetně slávistického stadionu. Proč by se tak nemohla jmenovat zastávka?
Nikdo nerozporuje, že se tak nemůže jmenovat. Jen zastávky v blízkém okolí nesou název Slavia, tak proč v rámci přestupního uzlu názvy nesjednotit?
Jistě by se našli i tací, kteří by zastávku chtěli pojmenovat podle názvu stadionu. „Aby se to nepletlo, až přijede fanoušek třeba z Budapešti na koncert do Edenu.“ 😀
Stadion se oficiálně jmenuje Sinobo Stadium. Ale stadiony poměrně často mění názvy kvůli sponzorům, takže pojmenovávat po nich stanice, by asi nebyl nejlepší nápad.
Tak fanouškovi z Budapešti prozraďme, že ten koncert bude na stadionu Slavie. Ten tam je pořád, zatímco Eden už byl dávno zbouraný.
Eden dávno zbouraný… A jak mi vysvětlíte, že na fotbal se pořád chodí do Edenu. A když se zeptáte, kde to hrajou, málo kdo odpoví na Slávii. Většinou slyšíte v Edenu…
To by byla reklama a za tu se musí platit,tak asi proto,ale třeba se to změní.Slavie hraje evropské poháry,ale fanoušci neví kde je stadion,tak jim to třeba naši čínští přátelé usnadní.
A OC Eden nemá z železniční zastávky reklamu?:-)
Asi tak stejnou jako OC Černý most ze zastávky metra Černý most. Tzn. prakticky žádnou. Jestliže se něco jmenuje podle oblasti, kde se to vyskytuje, pak nemůže být jedno reklamou pro druhé. To bychom potom mohli říct, že celé sídliště Černý most je reklamou pro dané OC.
ze zabehlic muzou pouzit Hostivar, Vrsovice nebo 22/26
To sice ano, ale jak se dostanete k vlaku bez přestupu z oblasti okolo Polikliniky Zahradní Město?
pesky dolu kopcem na 22/26 stejne jako predtim, zavreni Strasnic na tom absolutne nic nemeni, slo sa na ne s prestupem
Bylo možné bez přestupu z Jesenické. Pěšky vzhledem k počtu bariér můžete jen ulicí V Korytech. A ta pro pěší opravdu není zrovna uživatelsky příjemná. Možná jste ale myslel dolů na zastávku Zahradní Město, to je sice hezká procházka, ale delší. A tam mířila i má připomínka k tomu, že ideální by bylo otevřít Eden a Zahradní Město najednou, cestování směr Benešov se teď pro některé mírně komplikuje. Ale chápu, že nejde vždy vyhovět všem a třeba to vylučoval postup stavebních prací (viz stavba podchodu v Edenu).
Spíš proč se pořád zastávka tramvaje a autobusů jmenuje Slavia, a ne Eden… Tedy mám takový pocit, jestli se už dříve Eden nejmenovala, ale to možná kecám.
Když si vezmu extrém v podobě zastávky tramvaje a autobusu Spořilov, která má některé své části od sebe vzdálené i přes 300 m vzdušnou čarou, 350 pěšky, není to na dohled a je to na orientačně složitém místě a dodnes nechápu, proč je nemohou aspoň částečně názvem odlišit…
Třeba proto, že Sparta se jmenuje Sparta a ne Letná? 😉 Dokonce i zastávka s původním názvem Oblouková se již několik let jmenuje Bohemians. Je to marginálie, rozhodně tím nechci dělat reklamu klubu, jak někteří píší. Ostatně, reklamou je třeba již zmíněný název stanice metra Bořislavka, ale třeba i OC Hostivař, OC Chodov, vlastně i třeba Národní divadlo, bude-li to pisatel brát doslova. A co se týče koncertů, tak ty se konají nikoli v Edenu, ale na stadionu, který nese jméno sponzora, momentálně tedy v Sinobo Stadium (bohužel, takový je ale byznys), takže Eden zahraničním fanouškům kapel asi nic neřekne.… Číst vice »
Ano, Eden je název místa, respektive původního zábavního parku, na jehož části je snes sportovní areál Slavie, který kromě Sinobo Stadium zahrnuje řadu dalších sportovišť.
Stadium se snad dá normálně skloňovat, ne?
Pokud Eden zrušili a zbourali a na jeho místě postavili rozsáhlý areál Slavie, tak mi přijde logické, že se tomu přizpůsobily i názvy zastávek. Ostatně ten Eden tam reálně fungoval jen cca 15 let a nakonec z něj nezbylo nic, a od jeho vzniku uběhlo bezmála století.
To ale neznamená, že místní pojmenování se nevžilo a nezůstalo.
Není žádný rozumný důvod pojmenovat zastávku vlaku podle jednoho sportovního klubu, který se navíc klidně může přestěhovat nebo i zaniknout. Zatímco oblast, která se jmenuje Eden, se nepřestěhuje, ani nezanikne.
Eden tam existoval všehovšudy asi dvacet let a byl definitivně zrušen roku 1946 (fakticky zanikl v podstatě o desetiletí dříve), zatímco Slavia je tam důkladně zabydlená nějakých 70 let a působí tam dnes spousta jejích klubů a zařízení.
Slavii možná Luftjarda přejmenuje na Žlutý míč.
Název Rudá Hvězda (Red Star, 紅星, Hóngxīng) je volný.
Rudá je Letná. Krvavě.
Anebo rovnou Crvena Zvezda Praha….
Protože, čínská reprezentace nikoho nezajímá
Líbí se mi to, vypadá to moderněji, než stávající peróny.
Jj, podobně se na západě stavělo už v 70. letech. Po 40 letech západní údržby to pak vypadá smutně. Raději nechci vědět, jak bude tohle vypadat po 40 letech české neúdržby. :-/
Jako nyní nástupiště žst. Krnov.
Nebuďte furt takovej škarohlíd…doba se změnila a bude měnit dál.
Jojo, všechno upadá.
Změna mi skutečně nevadí. Mám rád i modernu a postmodernu. Ale tohle prostě nedopadne dobře.