Zastávka Biskupcova na Žižkově má širší ostrůvek. Auta ztratila jeden pruh

Rozšířený ostrůvek zastávky Biskupcova s rezervou pojme dva Hřiby vedle sebe. Pramen: twitter Zdeňka HřibaRozšířený ostrůvek zastávky Biskupcova s rezervou pojme dva Hřiby vedle sebe. Pramen: twitter Zdeňka Hřiba

Podobnou úpravou už prošly tramvajové ostrůvky například na Klárově nebo u Hlavního nádraží. Další projekty mají následovat.

156 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Prachař

Nádhera ❤️ Přestupování na Biskupcově na tom pidi ostrůvku bylo peklo.

ušatá

Konečně, včera bylo pozdě. Teď jen rychle pokračovat po celé Praze! Takových zastávek je hafo!

Olda

Tak další pirátské zabrání kusu silnice, který Hřibovci zdědili už od stavitelů z 1. republiky.
Ale že by nějaký kus silnici sami postavili? Třeba chybějící východní část Blanky?
To ne, tihle příživové umí jenom ničit to, co před nimi postavil někdo jiný. Jejich přínos pro dopravní infrastrukturu Prahy je vysoce záporný…
Docela lituju, že se do pražského zastupitelstva nedostali Motoristé sobě, ti by další rušení silnic bez náhrady nedovolili.

JaŠ

Díky bohu, že je v naší populaci majorita inteligentní a ta chápe, že veřejná doprava tvoří lidem přívětivé město.
Zajeďte si do USA a projděte se tam ve městě po ulici.
Okamžitě zjistíte, jak to dopadne, když na odboru dopravy jsou lidé jako vy.

ušatá

Chválabohu. Teď rychle zpacifikovat ty na Praze 4, aby konečně tramvaj mohla pokračovat dál po svém tělese k Budějovickému náměstí, atd.

miztli

Je zvláštní, proč si obyvatelé Prahy volí takové zmetka, jako je ten Hřib. Ačkoliv voby nevyhráli (piráti) , přesto tento odpad diktuje, podobně jako zelený zmetek Bursík.

Jindřich Fišera

Protože obyvatelé Prahy nejsou zvědaví na zmetky, kteří jim okolo zastávek jezdí jako prasata a zabíjejí u nich děti na přechodech.

ušatá

A ještě je nutí dýchat a polykat zplodiny, mikročástcie atd. No a z toho jsou rakoviny, problémy s dýchacími cestami, imunitou atd. Jistě to ti motoristi a funkcionáři zaplatí ze svého na zdravotnictví a těm lidem zejména. Zvlášť ale, když řada těch nemocí je v současné době neléčitelná. A to vše jen pro pohodlí, sobectví řady jedinců, bez zodpovědnosti, morálky, vychování…..!

lena

volí ho náplavy

JaŠ

Jasně – radši by si měli zvolit superzmetky z ODS a místo zlepšování veřejné dopravy slušným lidem by se stavěly autíčkářům tunely za desítky miliard.

Vašek

Ach, vy Piráti. Někdy jste jako rozverní školáci!

JaŠ

Jako když jde o veřejnou dopravu, tak jedinej, kdo to se slušnými Pražany myslí dobře jsou Piráti a Praha sobě.
Ostatní na slušné lidi jezdící veřejnou dopravou kašlou a ODS je snad nenávidí.

pacicka

Tak doufám, že 133 bude zastavovat na této zastávce (ideálně v obou směrech)

Josef Petrák

To se děje už teď (když si odmyslím dočasnou zastávku během stavebních prací.)

Clovek

Mě irituje značná vzdálenost mezi zábradlím a silnicí, vypadá to jako vyhozený prostor. Ví někdo, proč to tak je?

Tomáš

Norma striktně bezpečnostní odstup 0,5 m od vozovky.
Občas to vede k naprostým absurditám.

Leinad

A taky k tomu, že kdo přebíhá načerno, ten si má kam stoupnout (mezi vozovku a zábradlí) a pak vymejšlet jak přeleze zábradlí.
A z hořícího aita je kam vystoupit.

Honza V.

Nejbližší silnice je vzdálená 6,5 km vzdušnou čarou, to mi připadá celkem dost.

Filip Jirsák

Aby si řidiči neurazili zrcátka.
Předpokládám, že šířka chodníku se bere od obrubníku k obrubníku – co na tom, že ve skutečnosti půl metru chodníku patří autům.

Karlos

Správně by tam pro auta neměl být pruh žádný.
Auto do města nepatří

flinta19

A jak by se tam v případě potřeby dostali hasiči nebo záchranka? Zkuste občas přemýšlet.

Vašek

Karlos by si chtěl dojíždět pro rohlík na periferii.

Filip Jirsák

Po tramvajovém pásu, stejně jako tam jezdí autobus. Zkuste přemýšlet dřív, než k tomu začnete vyzývat ostatní.

Leinad

S modrým majákem může po trampásu, po cyklostezce, za nějakých okolností i po chodníku. Což je trochu přehnané, rezident by i tak mohl ke svému baráku autem, ale není potřeba tranzit prostředkem města.

miztli

Asi obyčejný blb, nikdy toto hovado nepustit do motorového vozidla, nechce je, tak se vším všudy ať chodí idiot pěšky

ušatá

Tady je nehorší na tom to, že je tu silný negativní silniční provoz a je to v podstatě obytná zóna, s činžáky a množstvím bytů. Čili ti, co tu bydlí jsou denně ohrožováni na zdraví a jak je vidět, vůbec se to neřeší a nikdo za to není odpovědný! Přesněji – nemusí se za to zodpovídat.

Martin Grill

Další střípek k polidštění Prahy, chválím!

aaaaa

Akurat citam na idnes-e, ze vjazd do oblasti Praha 1 bude spoplatneny. Takze podla vas to je urcite dalsi krok k poludsteniu Prahy.

gwann

Přesně tak, sice se to netýká celé P1, ale je to racionální krok právě v tomto rozsahu

Josef Petrák

idnes vydal hoax

ušatá

Je to sice jen málo, ale pro začátek aspoň něco! Něco, co mělo být už nejméně 50 let!

Josef Petrák

Jako někdo, kdo tou zastávko denně chodí pěšky, nastupuje/vystupuje z MHD, a často i jede autem, jsem rád, že ji konečně vyřešili.

miztli

Další idiot, nikdy nepuutit do auta, nechce, tak se vším všudy.Navždy choď pěšky šašku.

Jindřich Fišera

Chovejte se slušně!
Otázka na redakci: Jak může tohle projít schvalováním?

Martin Grill

Problém lidí jako jste vy je hlavně ten, že sice vnímáte svět v extrémech a hodláte jimi řešit konflikty, ale že se automobilový provoz v jednom takovém extrému nejen v Praze nachází, vidět odmítáte. Automobilový provoz je třeba posunout z extrému k normálu.

panpan21

Pokud „úprava“ zachrání jen jednoho stojícího na ostrůvku, tak fajn. Jinak je to řešení pro neřešení aneb pohádka o vlku a koze alá zviditelnění Mr. hříbka, co už neví, jak by své ego popohnal do stavu perpetuum mobile. Trochu pokory a sebereflexe při sebeprezentaci, pane radní. A co bude za fotku panáka příště, vypadá to tak minimálně na čtyřfotku aneb 2×2 nebo dvojfotečka hlavičkou dolů? Řidiči neslušní či chybující, chodci mnohdy vovce, tak je otázka, jestli pomůže mega ostrov nebo kontrola řidičů. A citace typu „„Zastávka teď pohodlně pojme všechny cestující, kteří tady nastupují a vystupují. Lidé už nebudou nebezpečně… Číst vice »

Karel273

Občas bylo dost nepříjemné na té zastávce čekat, zvlášť když přijela druhá tramvaj za tu první, tak mísení lidí bylo celkem o hubu, nedej bože když se tam motal kočárek. Nebezpečné to bylo hlavně pocitově, když jste se musel otírat o zpocené lidi v létě a být jak kuželka v bowlingu v zimě

Y.K.

Ano jsou zastávky co pojmou lidi nepohodlně. Pohodlí neznamená, že sedíte na křesílku, ale že se lidi snaží vystupovat do už přeplněného prostoru, nedejbože když většinu profilu u dveří zabere třeba kočárek, pak už tam místo není vůbec a nastává tlačeníce – to aby člověk lezl přes hlavy – někdo by řekl nepohodlně.

Jindřich Fišera

Když tam zastavily za sebou dva vlaky a z nich jeden směrem na krejcárek, pak to byla opravdu doporná strkanice. S kočárkem doslova peklo. Ta zastávka je opravdu hodně frekventovaná.

JaŠ

Definice:
panODSpan – člověk milující auta až za hrob s nulovou ohleduplností k jiným lidem.

MaT

Měl bych stejnou otázku jako Márty, tzn. kde je nějaká cyklostezka mezi Koněvovou (resp. křižovatkou Ohrada) a Vinohradskou (dejme tomu kolem stanice metra Želivského)? Já o žádné ani na východ ani na západ od ulice Jana Želivského nevím. Jako nějak přes Parukářku nebo Židovské pece? Dost zajížďka, kopce navíc… Prokopovou se ještě jedem celkem dobře, ale Jičínská je pro cyklisty zvláště ve směru nahoru na Floru fakt chuťovka. Jo a pak bych si ještě dovolil jednu drobnou poznámku – na kole se nejezdí jen na výlety, někdo ho používá i jako dopravní prostředek. Někdo třeba na kole jezdí do práce… Číst vice »

MaT

Pardon, mělo být jako reakce na Kleista, ale nějak se to neřadí správně… 🙁

Karel273

Celkem jste se vyfabuloval a vaše domněnky jsou liché. Na všech místech, která jste zmínil jsou cyklopruhy

MaT

Měl bych stejnou otázku jako Márty, tzn. kde je nějaká cyklostezka mezi Koněvovou (resp. křižovatkou Ohrada) a Vinohradskou (dejme tomu kolem stanice metra Želivského)? Já o žádné ani na východ ani na západ od ulice Jana Želivského nevím. Jako nějak přes Parukářku nebo Židovské pece? Dost zajížďka, kopce navíc… Prokopovou se ještě jedem celkem dobře, ale Jičínská je pro cyklisty zvláště ve směru nahoru na Floru fakt chuťovka. Jo a pak bych si ještě dovolil jednu drobnou poznámku – na kole se nejezdí jen na výlety, někdo ho používá i jako dopravní prostředek. Někdo třeba na kole jezdí do práce… Číst vice »

Kleist

Omlouvám se nechtěně jsem si v menu smazal komentář. Odpověď je na stejnou otázku u MP22

Igelkotten

Širší ostrůvek je určitě potřeba. A to píšu jako „nejezdič“ MHD. Hlavně, aby nám nezůstali dva pánové Hřibové. To by bylo ještě méně pokory než obvykle.

MP22

Normální cyklista na výletě určitě pojede na výlet někam jinam. Jenže infrastruktura pro mikrobilitu ve městě není tak nějak na ty výlety, ale na městskou dopravu.

To všichni ti lidé v autech jsou asi taky pouze na výletě že?

MP22

Pardon, tohle mělo jít jinam. Klidně smažte.

Kleist

Omlouvám se nechtěně jsem si v menu smazal komentář. Otázka je jestli na takovou infrastrukturu chce někdo dobrovolně využívat. Místo aby se všude malovali tady ty omalovánky, tak by to chtělo pár normálních segregovaných cyklostezek, které by vytvořili nějakou malou síť, místo zabírání magistrály a dalších ulic těmito nesmysly. Navíc na kole se nedá jezdit pohodlně v zimě a za nepříznivého počasí. V létě se to pochopit po kvalitních cyklostezkách dá, ale stále to zůstane pro minoritní skupinu kterou baví jezdit zpocený do práce v 8h ráno. Stále si myslím že ti co na tom chcou dobrovolně jezdit v zimě… Číst vice »

Dan

S větší dostupností elektrokol, samozřejmě spolu s patřičnou infrastrukturou, se tato doprava může stát vhodnou alternativou pro daleko větší skupinu lidí.

Kleist

To aktuálně ale není, takže když se osvědčí ta malá síť tak se může klidně rozšířit.

Jindřich Fišera

V Nizozemsku budují jejich cyklistickou infratstrukturu nějakých 45 let. A i přesto, dyž v Rotterdamu zlepšili MHD, začal podíl cyklistů strmě padat. O dost více než podíl individuální automobilové dopravy. Problém elektrokol je bezpečné parkování a to nedokázali vyřešit zatím nikde na světě.

MP22

Reálně je zima dva-tři měsíce, to v pohodě zvládne pobrat MHD. Pokud chceme dostat na kola cca 10% lidí, což by značně ulevilo celému městu, tak nemůžeme vytvořit síť čtyř cyklostezek z jihu na sever a pěti z východu na západ… Takhle opravdu ne. Město si již před několika lety nastavilo priority dopravy na MHD – pěší – cyklo – a na posledním místě IAD, z logických důvodů. Cykloopatření budou potřeba v každé ulici, protože cyklisté se neumějí teleportovat na tu vaši nejbližší cyklostezku a jet tam, kam vede. Potřebují jet od domu a tam, kde potřebují. Kolo je ideální… Číst vice »

Kleist

Tak se na tu pateřní síť mohou dostat po parkovacích uličkách se zonou 30. Navíc města nejsou nafukovací abychom do ulic mohli nacpat pruh pro těch 10 % cyklistů kterých je aktuálně tak asi 0,5% (těch co jezdí každý den do práce na kole) To už radši ať tam jsou stromy.

MartinM

Ve vnitřním městě je problém, že tam vedle silnice žádnou oddělenou cyklostezku nenacpete. Z jedný strany Parukářka z druhý nákl. nádraží. V podstatě máte možnosti: ubrat pruhy mimo křžovatky a dát tam cyklopruh + parkování (v křžovatce ale kvůli kapacitě pruhy nechat a tím to je varianta jen pro otrlejší cyklisty (ostatní pojedou po chodníku), nebo omezit parkování ve vedlějších ulicích a zřídit protisměrky (kde vedlejší ulice jsou).

Márty

A můžu tu normální cyklostezku, která odpovídá dané relaci, prosím vidět?:)

Kleist

Omlouvám se nechtěně jsem si v menu smazal komentář. No ta bohužel díky lidem jako je pan Hřib nexistuje. Něco kratšího by se dalo postavit přes nákladové nádraží a za olšanským hřbitovem.

Bartol

Zde vidíte velmi vzácné buněčné dělení hříba.

Roman Soudný

Houby se rozmnožují výtrusem.

Bartol
Frantík

Proto je to vzácné.

Jenda

Teď ještě druhý směr a bude to super 🙂 Myslím, že pak půjde i odebrat ten semafor, protože s jedním pruhem a rychlostí 30 km/h pro něj nebude úplně důvod. A lidi už nebudou stát 10 metrů od tramvaje a koukat, jak jim ujíždí. Auta tam najednou zhruba tou třicítkou fakt jezdí, když už to nevypadá jako dálnice. Jenom si myslím, že by to chtělo aspoň na pár týdnů umístit pro řidiče nějakou reflexní značku s upozorněním, že pro směr rovně musí nově použít levý pruh. Na silnici sice šipky jsou, ale není to moc intuitivní, protože vozovka se zužuje… Číst vice »

JaŠ

To je dávno prokázané výzkumem, že pokud má silnice více pruhů a dáte značky nad silnici, tak si řidiči podvědomě myslí, že jedou po dálnici a jedou podobnou rychlostí – když dáte značky na sloupy podél silnice, tak se doprava zpomalí – když smažete čáry na silnici, tak řidiči zpomalí, protože si nejsou jistí, kudy jet. To je vše pokusně prokázáno

Osamělý Vlk

Záměr dobrý, provedení ne úplně dobré. Chtělo by to regulérní cyklopruh, ale obávám se, že tam nebude místo, takže se tam dají buď pikťáky nebo ‚ochranný‘ cyklopruh, který v Českém prostředí spíš škodí. Pikťáky by byly lepší, ale obávám se, že je nenamaluje nikdo tak, jak mají být, tedy středem pruhu, ale u kraje, takže nám vznikne nebezpečné kolizní místo.
No, naštěstí je to dočasné řešení, a podle fotky se tam při plánované rekonstrukci dá udělat hodně.

Blbý dotaz

Jojo, zastávka hezká, náhodou jsem tam dnes byl a těch cyklistů co tam jelo…kdybych na nějakého čekal, tak tam stojím do večera.

Osamělý Vlk

Dobrý jméno, ten dotaz je blbý. Pro cyklisty samozřejmě tohle místo je zajímavé, rychlý jednoduchý přesun, ale dosud to místo nebylo nijak cyklisticky friendly, takže tímhle místem jezdí spíš zkušenější lidé.
Stejně tak magistrála je pro některé cesty skvělá, ale ve stavu, v němž tam jezdí jen ti nejotrlejší. Já osobně, když jsem poprvé se rozhodl jet tudy, jsem měl docela bobky, a to už jsem měl zkušenosti z horších míst. Pokud by tam byla nějaká slušná infrastruktura pro cyklisty, tak tohle místo docela dost cyklistů přitáhne.

Panoramix

A oni už otevřeli východní část městského okruhu, že zklidňují dopravu před Ohradou? Jestli si nevšimli, tak toto je jedna z hlavních tangenciálních spojnic z jihu (Spořilov) na sever (cca Balabenka), která zatím nemá alternativu. Že oni to dělají schválně, aby se dělaly ještě větší zácpy a úředníci mohli následně zachraňovat nebohé “obyčejné” Pražany před tou přemnoženou lůzou v autech? Jinak použít v argumentaci to, že se někde za posledních 10 let střetlo auto 8x s chodcem bez jakéhokoliv srovnání s jiným objektivním ukazatelem, to je čirý populismus a levičáctví nejhrubšího zrna. Přesně ve smyslu “vynaložíme veškeré možné prostředky z… Číst vice »

Filip Jirsák

Jiný objektivní ukazatel je, že těch srážek osob s autem by mělo být nula.

Levičáctví je to, jak se z veřejných rozpočtů pořád auta podporují. Kdyby se v Praze zavedlo odpovídající mýto, nikdo nebude řešit, že je tady jenom jeden pruh pro auta, protože by větší počet pruhů byl k ničemu.

mgr.pavel

Ad to levičáctví a automobilismus: stejně je vtipné, že pravicové strany prosazují automobilový parkovací socialismus: z veřejných zdrojů všem podle jejich potřeb dáme skoro zdarma možnost využívat veřejná prostranství (parkoviště a ulice) pro ryze soukromé účely (odložení movité věci, auta).

🙂

MP22

Jo a když někdo chce tohle rušit a přenechat to trhu, tak je komunista..

To stejné s povinnými parkovacími stáními, nejvíc brečí konzervativní pravice a ty, kdo to chtějí nechat na volném trhu označují za komunisty a levičáky…

Naše pravice je taková pravice z wishe, to by se tomu na západě hodně smáli…

Pat

Ne, ta naše pravice západ dost věrně kopíruje.

Blbý dotaz

A kupodivu nechtějí zrušit daň z nemovitosti, kdy šahají po cizím soukromém pozemku.

digi

Tak dan ze mzdy se taky nerusí a to se taky pritom saha po cizich, soukromých, penězích…

Kleist

Ty jseš docela vtipnej 😀výš kolik toho sežere taková MHD? To kdyby to nebylo dotovaný tak by dávno žádná MHD natož nějakej autobus na vesnici co kromě dětí vozí pár babiček neexistoval.

Dan

Když sečteme všechny externality, tak určitě je automobilová doprava dotována více. Zmiňuje se o tom mimo jiné i odborník Ing. Pohl ve velmi pěkné přednášce.
https://www.youtube.com/watch?v=nzEaM5tUrgY&ab_channel=ElectroDad

Filip Jirsák

Kdyby nebyla dotovaná automobilová doprava, nebyla by tam ani ta osobní auta.
Navíc kdyby v Praze nebyla MHD, osobní auta se tam ani nehnou.

Blbý dotaz

Prosímvás, jak je dotovaná automobilová doprava (kromě elektro nesmyslů)?
A kdyby všichni nechali auto doma a jeli MHD, tak se ta MHD zhroutí. Proč neřeknete to B, že metro už prostě posílit nejde, protože jezdí všechno co má kola. Nebo snad máte v záloze dvacet dalších souprav pro áčko a béčko, kde se ještě technicky narvou a dostavěné déčko, které nahradí část céčka, které už je za hranou kapacity?

Osamělý Vlk

Třeba takto:
https://in.pinterest.com/pin/657877458080345459/
Sorry, lepší obrázek asi teď nenajdu.
Kdyby se nemuselo investovat do aut, tak na ty soupravy metra je. Metro D do jisté míry muselo ustoupit automobilismu.(Mluví se o něm co já vím.)

milan

=M=D se již cca 2 roky konečně staví alespoň v prvním mezistaničním úseku Pankrác – Olbrachtova, a to včetně traťového (pro manipulační jízdy vlaků) i staničního (pro cestující) propojení s =M=C ve stanici Pankrác! Letos se mělo soutěžit pokračování stavby v úseku Olbrachtova – Nové Dvory, ale teď nevím v jakém je to stadiu. Jako první provozní úsek se počítá Pankrác – Nové dvory, a zejména proto je potřeba manipulační kolejová spojka na Pankráci, aby vozy =M=D mohly v prvních letech provozu jezdit na údržbu do depa Kačerov (mimochodem na soustruh kol či jakou údržbu tam jsou pravidelně vozeny soupravy… Číst vice »

milan

Kdyby byla či až bude praktická potřeba více spojů na =M=A a B, tak se pro ně do kapacity jejich tratí logicky potebné soupravy zajistí – koupí! Ale dokud stačí pro přepravu cestujících aktuální pořet souprav, tak je neekonomické pořizovat (a průběžně udržovat) větší počet. Jinak dle vyhledávače spojení na webu dpp.cz =M=B Zličín – Černý most je 26 km a =M=C Háje – Letňany 22km! A představte si, že se aktuálně v Praze plánuje: 1.) nákup nových automatických jednotek metra bez strojvedoucího nejen pro rozestavěné =M=D, ale i pro stávající =M=C, které by tím mělo dostat nové traťové zabezpečovací… Číst vice »

ušatá

Jen k tomu ještě to, že třeba na tom A jsou neskutečně dlouhé intervaly a ve špičce nejdou skoro pod 3 minuty. Jakmle se tam bude jezdit třeba po 90 vteřinách, zvládne kapacitně vše. A sedlo, to už jsou intervaly přímo nechutné, So a Ne totéž.

Dan

Shlédněte tu přednášku Ing. Pohla. Automobilová doprava je dotována mimo jiné dopravní cestou, za kterou uživatelé zaplatí jen zlomek skutečných nákladů. Stejně tak náklady na vybudování parkovacího místa jsou daleko vyšší, než poplatky. Poté další externality – nehody, policie, zdravotnictví. V součtu všechny tyto položky výrazně překročí, než co se vybere na poplatcích a léta nevalorizovaných daních ze silniční dopravy.

Ten Onen

Tohle tvrzení vychází z premisy, že pokud by nejezdila osobní auta, tak by nemusely být silnice. Ony se staví ale i pro jiné potřeby a když už je stavíme, tak by to byl asi dost velký luxus nechat po nich jezdit jen zásobování, IZS, MHD, vozidla pro veřejné služby apod.
Takže dotace aut tím že se staví silnice je dost mimo. Navíc po nich jezdí i cyklisti 😉

Dan

S tímto názorem lze souhlasit velmi omezeně. Kdyby nejezdila osobní auta, tak nebudou potřeba dálnice, okruhy, průtahy a obchvaty větších měst, tedy ty zdaleka nejnákladnější stavby.

flinta19

Máte v tom vašem názoru jednu velkou mezeru. Kdo by zajistil mobilitu obyvatelstva, kdyby nejezdila osobní auta? Již při dnešním objemu osobní přepravy na železnici téměř nezbývá místo pro nákladní dopravu. Pokud by všichni, kteří pro dojíždění za prací používali veřejnou dopravu, došlo by k jejímu totálnímu přehuštění a nevyhnutelnému kolapsu. Navíc není možné veřejnou dopravou obsloužit bezezbytku každé, sebeodlehlejší místo.

Filip Jirsák

Výrazně přeceňujete množství lidí, které se dopravuje v Praze a do Prahy auty. Ono to k tomu svádí, když jsou ta auta tak velká, potřebují tolik prostoru a tolik se do nich investuje, tak určitě musí mít pořádný podíl na dopravě – jenže nemají.

Pokud někdo bydlí na samotě u lesa, může dojet autem na nejbližší nádraží a ten přesedne na vlak. Není důvod, aby tím autem jezdil až na Žižkov.

ušatá

Ono se také musí třeba do té železnice investovat, zkapacitnit, stavět a dostavět tratě apod. Jenže to se v podstatě nedělá tak už 100 let. A nežvanit nesmyslně o tom, jak máme skoro nejhustší síť. je vidět, že naopak nestačí.

Ten Onen

Procento techto staveb je v pomeru k cele siti silnic nizke. Navic dalnice, okruhy a obchvaty jsou pro spis pro dalkovou nebo mezimestskou dopravu. No a nejdratsi dopravni stavby jsou stejne zeleznice nebo ve mestech metro.

ušatá

Ta silniční doprava by pak sloužila jen pro těch pár nezbytných druhů přeprav, takže by asi byla na cca 10 – 15% současného stavu. A to už je snesitelné, zvlášť kdyby si i hradila veškeré náklady a škody.

Y.K.

Ony by nebyly potřeba silnice v tak megalomanských parametrech jak pro auta jsou.

Samozřejmě i služby přináši externality, nicméně u nich i ty pozitivní. Naopak dojíždění po městě nemá pozitivní dopad žádný. Stojí to jen prostor, náklady na údržbu té přetížené infra, není místo na zeleň, chodce, utlačuje MHD i ostatní módy pohybu a stojí životy a zdraví spousty lidí.

Ten Onen

Fascinující je ta představa, že služby se poskytují samy bez lidí, jídlo se vytváří také samo atd. Oni ti lidé jezdí do města třeba právě pracovat a „vytvářet hodnoty“. Nebo utrácet peníze a dávat tím ostatním vydělat. Ano, mohou jet třeba i jinak, ale není to vždy efektivní třeba časově a už vůbec ne nákladově. Představa, že když nebudou jezdit auta, tak bude všude zelený prostor, sluníčko, kytičky atd. tak je taky dobrá utopie. Ony ty parky stojí víc než údržba asfaltu na parkovacích místech. A silnic se se z důvodů výše zbavit nemůžete. Maximálně na pár místech uberete pruh,… Číst vice »

Filip Jirsák

To se to zefektivňují náklady, když je platí někdo jiný. Že bych po vzorů automobilistů zefektivnil náklady na odvoz odpadu a začal odpadky házet přes plot k sousedům?

Filip Jirsák

Pro zásobování, IZS a MHD nepotřebujete Blanku, nepotřebujete pro ně ani malý ani velký okruh, nepotřebujete pro ně několik pruhů na magistrále.Silniční síť, kterou by potřeboval tenhle provoz, máme v Praze hotovou už asi tak sto let.

Ten Onen

Takže se shodneme na tom, že automobilová doprava se nedotuje. protože silniční síť je v podstatě dávno hotova. Díky za potvrzení! 😉

Filip Jirsák

Zkuste si to přečíst ještě jednou, a pořádně.

ušatá

Velmi dobrá demagogie a nedostatek logického uvažování?!

Leinad

V skutečnosti by silnice byly daleko levnější.
Není parkovací pruh = silnice může být užší. Menší provoz = může být méně pruhů. Frekvence oprav povrchu závisí i na provozu. Atd.

Michal Bartoníček

A kdyby všichni jezdili autem a vykašlali se na MHD, tak byste ani nevyjel ze vrat a celá komunikační síť se zhroutí. Asi takovou váhu má váš nemožný komentář s iracionálním scénářem, který nikdy nemůže nastat.

Filip Jirsák

Například ty silnice, po kterých auta jezdí, stojí nějaké peníze. Prostor také stojí peníze. Dále mají auta velké negativní externality.
To, že by všichni nechali doma auta, s v Praze ještě dlouho nestane. Každopádně posilování MHD je řádově levnější, než budování další a další infrastruktury pro auta. MHD není jen metro, ale i ten nákup dalších souprav a výměna zabezpečovače je pořád mnohem reálnější, než podkopat celé město tunely pro auta.

JaŠ

Nelžete, že kdyby se začali autíčkáři chovat jako slušní lidé, co jezdí veřejnou dopravou, tak by se MHD zhroutila.
Pravda je pravý opak – nastal by ráj na zemi.
Například by si mohli děti hrát na ulici, jako před 100 lety a žádnej autovocas by je nezajel, lidi by mohli zase na ulici korzovat, setkávat se komunity a žít pospolitý život. To všechno autíčkáři zničili.

ušatá

K tomu jen to, že třeba cca před 100 lety bylo na území ČR skoro stejné množství obyvatel, auta v podstatě neexistovala a život fungoval, lidi se dopravovali jak do práce, na výlety apod. Když se to zvládlo, tehdy, musí i dnes. Možná že to ale představuje změnu životního stylu. I když ne zas tak moc. Spíš jen trochu skromnosti a méně lenosti.

M19

Proto se platí daně, aby se tu dalo žít a byly poskytovány odpovídající veřejné služby, ne parkování zdarma, aby někdo soukromě ušetřil za garáž a mohl si koupit dražšího mazlíčka.

M19

To se pletete. To je právě projev pravice. Levice není tak individualisticka.

Blbý dotaz

A ruku v ruce s tím musí jít zrušení daně z nemovitosti, protože stát si má kasírovat svoje vlastní veřejné prosty, ale nesmí šahat na cizí soukromý majetek, který mu neříká pane.

milan

Soukromý majetek, který státu – resp.obcím (příjemcům daně z nemovitosti) tzv. neříká pane těmto, ale zvyšuje náklady – starost o komunikace apod., tak je správně, že ty obce tento příjem z nich mají.

Co ovšem považuji za prasárnu je DAŇ Z PŘEVODU – RESP. NABITÍ ČI DAROVÁNÍ NEMOVITOSTI, které asi nejen dle mě BYLY AMORÁLNÍ, A JSOU JIŽ NĚKOLIK LET ZRUŠENÉ – https://zpasti.cz/blog/dan-z-prodeje-nemovitosti, platí se ovšem dań ze zisku z prodeje nemovitosti, od níž je osvobozena fyzická osoba splňující alespoň jednu ze čtyř zákonných podmínek osvobození od daně z příjmu z prodeje nemovitosti.

flinta19

A nevlastníci nemovitostí nevyužívají infrastrukturu obcí?

Kuba2

Nula to bude jenom tehdy, pokud auta zcela přestanou jezdit. Do té doby se vždycky najde zmatkař nebo zombie se sluchátkama, kteří do tý silnice prostě vlezou aniž by se rozhlídli. By mě zajímalo, co znamená ta vina řidiče – to jako jel po chodníku? Protože pokud ne, tak je chodec ten, kdo si měl dát bacha. To platí i na přechodu. Jinak prostě úřaduje Darwin.
Ale s tím mýtem souhlas, to je Hřibova velká ostuda – sliboval ho a nesplnil.

Ten Onen

Hned první nehoda byla asi trochu jinak než jak uvádí Hříbek.
https://nehody.cdv.cz/detail.php?p1=2100228126
Trochu opomněl některé info k té „vině řidiče“:

Charakteristika (vlastník) – policie ČR
Doplňující údaje – jízda s právem přednosti modré barvy
Stav chodce – nepozornost, roztržitost
Chování chodce – špatný odhad vzdálenosti a rychlosti vozidla

Přeloženo do češtiny, policejní vozidlo jelo se zapnutými majáky a chodec přesto vešel na přechodu do vozovky, protože si myslel „že to stihne“. V kolonce je pak vina řidiče…

flinta19

Stejně tak by počet srážek s chodci snížilo, kdyby se chodci chovali odpovědně, když se pohybují ve veřejném prostoru. A jen tak mimochodem. Kolik bylo ve stejné době střetů chodců s tramvajemi? A budeme kvůli nim rušit tramvaje?

Bobek

No jasně. U zastávky na opačném konci té samé ulice je bez potíží fungující zúžení do jednoho pruhu taky, ale tady, tady už ta apokalypsa určitě přijde!

Kuba2

Tu žábu prostě uvaříme!

milan

Minimálně 7 nesouhlasících asi nechápe Vaší nadsázku a zejména, že myslíte zastávku TRAM Želivského zde – https://goo.gl/maps/Tbygh6ukgfjuW8wE7

PavelX

Je to tak, jak píšete. Stačí se podívat na jiná místa, kde bylo na silnici více pruhů v jednom směru. Doprava tam obvykle byla plynulá, bez nějakých problémů. Chodci to zvládali, dokonce to často vypadalo celé lépe, protože to nebyl značkový, pruhový, legový a balisetový chaos. Jenže více pruhů je fuj, to je přece dálnice a jezdí tam moc aut, tak si najdeme argumenty pro ubrání pruhu, jako například: – moc úzké zastávky (např. tady Jana Želivského) – moc úzký ostrůvek pro přechod (např. Kolbenova) – jezdí tam někdy bus, tak musíme udělat bus pruh (např. Freyova) – protože je… Číst vice »

miztli

Ano, vedení složené ze škůdců typu Bursík a Hřib, které si z neznámých důvodů, ač je málokdo chtěl do vedení, bohužel Pražané zvolili.

ušatá

Ano, kde je více průhů pro auta, je to pro chodce a uživatele MHD nebezpečné, otravující, zdržující. A není pro to důvod. MHD může jet v podstatě každý, autem nikoliv.

Osamělý Vlk

„Jestli si nevšimli, tak toto je jedna z hlavních tangenciálních spojnic z jihu (Spořilov) na sever (cca Balabenka), která zatím nemá alternativu.“ A tohle je co? https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9hKCVxXk12f50g650NgRrK1TUI0MT2nYpGnRZI1gN8I0UyJNZ76NW9Q1ghmJngnpN1gV0R0gQ9W0-lgNNWMXnPbgc1KFg8nMjgP0UygiNg1EgY0gRrg10PbgQ0KFga0DGgVnH6gT0OughngWegzNg5jgiNg8UgQ0gQ9U1gYKS1g605X1h-RgS1UgQ0I160E8J0H320L240Ug61h83R05Z1J0hTvfe1hAYfi0glJ-PgSmf2Kg6Cf00gNBfE0JpeY0fb-eo1fSxfM0Y-fe1gRqfj0goB40ghDK0gZHfg0gkcfY1g3s&x=14.4120377&y=50.1106172&z=12 „Jinak použít v argumentaci to, že se někde za posledních 10 let střetlo auto 8x s chodcem bez jakéhokoliv srovnání s jiným objektivním ukazatelem, to je čirý populismus a levičáctví nejhrubšího zrna.“ Píše někdo, kdo neměl to štěstí střetu s autem. Ke střetům aut s chodci by nemělo docházet vůbec. A ono stačí i ohrožení motorovým vozidlem, což se děje běžně. „A dodatek pro cyklisty – kam jako chcete nacpat ten vysněný cyklopruh?… Číst vice »

PavelX

O „pouhé“ 4 kilometry víc, do toho stojící dvoupruhová Českobrodská (s buspruhy), ucpaná Průmyslová (dimenzovaná na provoz možná před 30 lety) a ucpaná JS od Průmyslové po Rybníčky (nikdy nerozšířená na 3+3). Nádhera. A očekávám, že po rekonstrukci na Průmyslové vznikne další buspruh, protože to by tak hrálo, víc pruhů než jeden pro auta. A bude to stát až k Letňanům. Ale co, z Balabenky můžeme z Prahy vypadnout po městským okruhu, ne? Oh, moment, možná tak za 20 let.

Osamělý Vlk

Tak tahle trasa je dimenzovaná dostatečně. Problém je, že motoristé vyžadují víc prostoru, než potřebují. Jako umožnit každému jezdit autem znamená zničit město a začít znova.

ušatá

Ono je vůbec absurdní to, že se rozmohla ta předimenzovaná „osobní“ auta, kde šíře je již i víc jak dva metry nikam se nevejdou. Dřív osobní auta měla cca 1,6 m a stačilo to. Tady by se to také mělo řešit a minimálně výrazně zpoplatnit. To jsou auta někam do pouště, ale ne do města, průjezdů, na parkování ani do krajiny.

Y.K.

Ta zastávka je také důležitý tranzitní bod, dovedu si představit, že tam zahodinu projde víc lidí než v autech. Proč zastávka nemůže mít dostatek kapacity a silnice musí? Ta vaše spojnice stejně není souvoslý dvoupruh ani omylem, takže kapacitní omezení tohoto tahu se nekoná. To objektivní zhodnocení na přechodu nějak nechápu. Jaký objektivní ukazatel máte na mysli a jak to změní kvalitu daného přechodu? Nehody vznikat nemají, tedy základ je nula, pokud opakovaně na jednom místě vznikají, je to nebezpečné místo. Co dál na tom chcete hodnotit? Není mi jasné co to má společného s levičáctvím. Pravicové je, že mrzačení… Číst vice »

ušatá

I když bude padesát okruhů a přeložek, výrazně v takových místech dopravy po silnici neubude. Naopak, jakmile se tam sníží nějak doprava, využijí ji další, protože tam bude volněji a nic se nezmění. Doprava se musí koncipovat a to z mnoha hledisek, aby neškodila a samozřejmě ta veřejná a kolejová musí mít přednost v rozvoji i pohodlí!

MaT

Já tyhle změny vnímám pozitivně, akorát mě trošku mrzí, že se nám dost rozmáhají tyhle ne úplně hezké dočasné rozebíratelné obrubníky. Dobře, asi to jde postavit rychle a říkalo se, že to bude dočasné. Ale jak dlouho ta „dočasnost“ prosím ještě bude trvat? Takhle je realizován přechod nad Muzeem, přechody na Jiřáku, zastávky na Vinohradské… A někde už to začíná být docela dost let (více než 5), tak aby se nám z toho za chvíli nestalo třeba 10… Třeba ta Vinohradská. Tam byla v havarijním stavu tramvajová trať, mělo se to ale rekonstruovat s celou ulicí, plány na to existují… Číst vice »

Filip Jirsák

Pořád lepší, když je tam těch 5 let lego, než kdyby tam 5 let nebylo nic a čekalo se na velkou rekonstrukci.
Ony se ty velké rekonstrukce nedělají jenom kvůli ostrůvkům, ale ideální je, když se udělá vše při jednom, počínaje opravami inženýrských sítí pod ulicí (někdy se musí dělat i přeložky).

Roman Soudný

Zavedl bych pravidlo, že každá dočasná úprava smí být pouze na rok, pro ověření. Pak se musí rozebrat. Samosprávy by konečně byly pod tlakem dopravu vyřešit pořádně a ne jen někam naházet city-bloky, namalovat čáry na zem a udělat si fotky do novin.

Projektant

Kdyby to lego bylo šedé, ani si toho nevšimneme…

Blbý dotaz

Co to znamená „zalekla se zpovykaných pražanů“?
Jakože se zalekla svých voličů v demokratických volbách?
Nebo jak to mám chápat.

DS63

Když vidím to provedení, tak je mi blivno… práce Pata a Mata

mgr.pavel

V čem konkrétně je to provedení špatně, prosím?

Kleist

Třeba v tom že je to jakési provizorní mišmaš, stačí se podívat na zem

Franklin

Provedení je špatně například v tom, že se nepoužila stejná červená dlažba jako v původní části zastávky.

Roman Soudný

Dlažba musí být kontrastní, aby plebs viděl, že se vrchnost “stará.”

Petr.

Rozšíření dokážu pochopit, ale proc tam teda hned nacpou lavicky, které to zase zaberou a překáží?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pochopíte, až budete starší…

MaT

Ta lavička tam zase tak moc nepřekáží, tak podle mě nezabírá na šířku ani metr (pardon, půl Hřiba), není to ani po celé délce stanice a představte si, jsou lidi, co při čekání na tramvaj ocení možnost si sednout…

JaŠ

Proboha – lavičky na tramvajové zastávce překáží – vy jste ale materiál.

ušatá

Hádejte, můžete třikrát.

novotný

To je fakt řešení, to už dopravní kolaps na této komunikaci nestačí, tak to ještě zúžíme. Tramvaje chápu, dobrý, ale i ten ostrůvek s pořádným zábradlím zabrání střetu aut s chodci / cestujícími.

Kubrt

A není náhodou tím limitujícím prvkem kapacita křižovatky na Ohradě?

ušatá

Pak je tam nutné snížit počet silničních vozidel a problém se vyřeší.

Osamělý Vlk

Tak o důvod víc, aby motoristi ten kolaps nezpůsobovali.

Filip Jirsák

Jak přesně zábradlí zařídí, aby se na ostrůvek vešlo víc lidí?

Aspoň třeba někteří zjistí, že se jim autem nevyplatí jezdit. Není důvod, proč pořád podporovat auta na úkor všeho ostatního.

mgr.pavel

Technicky to zábradlí trošku zařídí (může se o ně opřít člověk, co by jinak spadl do vozovky). Ale jinak je to spíše zbytečná bariéra než prospěšná věc.

Filip Jirsák

Ale když chce být na ostrůvku víc lidí, než se tam vejde, nezachrání to ani zábradlí. Zábradlí akorát přesměruje lidi, že budou z ostrůvku přetékat do silnice jinde.

JaŠ

A myslíte, že těm autíčkářům, jak píšete „dopravní kolaps na této komunikaci“ nedocvakne, aby začali jezdit jako slušní Pražáci veřejnou dopravou?

Kebab

Tak snad tam po plánované generální rekonstrukci bude i plnohodnotný cyklopruh, když už ho nevyznačili hned teď a hlavně nějaké stromy. Tahle holá betonová džungle, to je peklo, nejen v létě.

MaT

Já bych tam cyklopruh taky docela ocenil. A pokud ten obrubník a dlažba jsou nějaké provizorní (což může být klidně 5 let a více), tak ať ten cyklopruh je klidně také provizorní a dočasný, mě to vadit nebude, hlavně když bude. 🙂

JaŠ

Máte stejné myšlenkové pochody jako já – taky mě hned napadlo, že by se tam dali mezi lavičky nasadit stromy a tak by vzniklo krásné prostředí na posezení nejen pro cestující, ale i třeba pro místní seniory. Lavičky pod stromy – to by bylo žůůůůžo.

Martas

Proč i když se to dělá dočasně se tam nemůže použít stejná dlažba jako tam už je a musí to zas být mozaika barev? Tímhle se chlubí v hlavním městě.

mimochodem

Jojo, jeste ten zachovanej puvodni obrubnik (nyni uprostred) a to novy lego na kraji… stejny jak rozsirenej ostruvek na Staromestske.

Prej „se to musi“ delat jako docasna stavba ci co. Himl, kuci, vzdyt vy mate Prahu pod palcem, tak si to zaridte tak, at to jde taky udelat poradne. Klidne u toho mejte na papire napsano, ze je to docasne, nakolik vsichni vime, ze jednotkou docasnosti je jeden furt a nejake kolaudace vlastne nikoho krom uredniku vubec nezajimaji (timto zdravim Nove Spojeni, ktere bylo bez kolaudace v provozu… kolik to, deset, dvanact let? 🙂 ).

David

Města nemají kompetenci ani odstranit reklamní rikšu z historického centra, natož aby mohla vytrhnout obrubník. Bohužel, takové máme zákony a primátor opravdu nestojí nad zákonem. A věřte, že kdyby to opravdu vytrhli, tak to hned někdo, kdo s tím řešením nesouhlasí, dá k soudu a ten soud vyhraje.

JaŠ

Sám píše, že je to na zkoušku – pak by jste zase kafrali, že se to musí celé draze předělat.

Frantík

Určitě jsou tyto projekty pro bezpečnost mnohem lepší než červenobílá zábradlí. A že se ubral pruh pro auta… no na takové silnice se nevleze všechno.

mgr.pavel

Souhlas.

Ad ubrání pruhu pro auta: dříve ten pruh sloužil několika cestujícím (v autě) za minutu – řádově jednotkám. Nyní ten ostrůvek slouží více cestujícím (za minutu). Tedy užitná hodnota této veřejné plochy je nyní větší, slouží více cestujícím.

(za cestujícího beru kohokoliv kdo daným místem cestuje – autem, MHD, pěšky,..)

Indian

Pro boha! Oni už jsou tam dva?

mgr.pavel

To víte, pršelo, Hřiby rostou.. 🙂

(náhodou mi přijde sympatické, že si dělá takto legraci sám ze sebe)

Pavel B.

On si nedělá legraci ze sebe, ale reklamu. Legraci si dělá (netvrdím, že konkrétně v tomto případě) z pražanů.