Zásilkovna by se měla hlavně inspirovat u své nejstarší a nejméně pružné státní konkurence a začít vozit zásilky v dodávkách v opakovaně použitelných „klecích“ na kolečkách – zatím používají jednorázové kartonové krabice a při jejich objemu zásilek to bude pořádná spotřeba papíru…
Něco podobného je rohlik.cz a nákupy v několika jednorázových papírových taškách…
OndraG
2 let
asi šlápnu do lejna, ale připadá mi to, že některé firmy jsou z „elektromódy“ dopravních prostředků doslova a do písmene … radši to ani nedokončím …. ano, jsem odpůrcem elektromobility … tak a můžete mi nasázet mínusů kolik jen chcete! 🙂 také vám přeji hezký den
O tom, jestli je elektrizace dopravy se soucasnou (nebo i budouci) technikou vhodna vsude se da diskutovat. Ale zrovna rozvoz baliku po mestech je oblast, ve ktery uz to maj spalovaci motory spocitany jednoznacne.
123
2 let
Nic proti tomu, i když osobně nechápu, co má být za výhodu když na tom nějaký Franta šlape oproti tomu, když by to mělo čistě elektrický bezemisní pohon. Nevýhod mne napadá nicméně celá řada:-).
A další věc, pokud se nemýlím, tak z pohledu legislativy jde stále o jízdní kolo … což je v takovém případě zhovadilost, bo je to dlouhá a hlavně široká mrcha, která na silnici zabere víc místa, než běžná motorka, o ovladatelnosti už vůbec nemluvě.
Ve chvíli, kdy na tom člověk šlape a elektrika mu jen pomáhá, to má výrazně nižší spotřebu, stačí tomu slabší motor a zejména násobně menší baterka. Ono se to nezdá, ale kolo je jedinej dopravní prostředek, kterej energii šetří (ujet stejnou vzdálenost na kole stojí míň energie, než ji ujít pěšky). Všechny čistě motorový prostředky sice šetřej energii člověka, ale za cenu toho, že jí z jiných zdrojů doplňujou daleko, daleko víc. Co se týče těch rozměrů, delší než klasický kolo to je (ale ne výrazně delší než klasický kolo, který by za sebou táhlo náklad na vozíku), širší než… Číst vice »
V zásadě většina toho, co popisujete, závisí na stylu jízdy, která je v obci primárně dána legislativou. Jet pomaličku je opruz ve všem a na všem, ale na to se min v Praze „značky“ zrovna neohlíží a pokud nám to nevyhovuje, tak holt máme smůlu. Ovladatelnost naloženého cargokola je už z podstaty výrazně horší, než kola normálního. Takže když to shrneme, tak rozměry je rozdíl oproti té motorce minimální … samozřejmě, není motorka jako motorka … ovladatelnost lepší není a rychlost zejména s přídavným motorkem (a teď abstrahuji od různých nelegálních úprav) je v řadě případů stejná. Pokud se tedy… Číst vice »
Není to tak, právě pro nízký rychlosti, který jsou ve městě často potřeba, maj elektrokola velkou výhodu v dávkování výkonu šlapáním namísto otočné rukojeti „plynu“ a podobným konstrukcím, jako je to u skůtrů, motorek, ale i koloběžek. Je to pro ty malý rychlosti daleko šikovnější a přesnější. Plus to zdaleka tak nesvádí k jízdě stylem brzda-plyn jako u prostředků bez přišlapávání, který jedou čistě na elektriku z baterií. Tu energii ušetřenou šlapáním (ale i subtilnější konstrukcí, menšími bateriemi, atd.) IMO silně podceňujete. V Dánsku nebo Nizozemí jsou běžný i cargo kola úplně bez motoru, kterým stačí jen šlapání (a bývaly… Číst vice »
kpetr
2 let
A ještě to zkopírovali blbě, v Ásii mají alespoň základní ochranu řidiče před počasím.
Praskla voda. Co teď? Přivézt bagr vlakem nebo na kole? A co s cisternou náhradního zásobování?
Praskla voda. Tentokrát to není vodovodní řad, budou křtiny. Tedy pokud se rodička dostane včas do porodnice, aby z toho nebyl pohřed.
Stavby a porod. Tradiční pseudoargumenty „zásobovačů“ v centru Brna v SUV a sporťácích.
Pro nutné případy budou silnice samozřejmě otevřené a dokonce prázdnější.
Ale odmítám dýchat rakovinotvorný vzduch aby si mohl někdo vozit zadek v autě nebo aby dovezli pár balíčků. Dodávky s balíky opravdu nejsou plné a cargokolo je pro ně daleko lepší. I vodu jsem jím vozil a viděl jsem vézt i těhotnou ženu (nebyla v akutní fázi porodu, ale už s velkým břichem).
Zrovna sanitky a další vozidla IZS jsou ideálními kandidáty pro elektrifikaci. Nejezdí na zásah ani sto kilmetrů, vracejí se na základnu, kde jsou stále napojené na síť, potřebují napájet i další elektrické přístroje na palubě, hodil by se jim rychlý odpich. Cisterna náhradní vody se opět nevozí přes celou republiku, často jen v rámci města. U bagru už záleží na použití. V některých provozech elektrické jsou stejně jako náklaďáky. Hoďte sem nějaký lepší příklad, jako kvůli jednomu ročnímu výletu na dovolenou do Chorvatska, která musí stůj co stůj proběhnout bez zastavení v celé délce, potřebuji minimální dojezd 1000 km. A… Číst vice »
Mno taková dodávka udělá práci za 20 řikší. Ale zabere na ulici místo jen jako 4 rikše. Nahrazováním dodávek rikšemi ten veřejný prostor zabordelíte i včetně chodníků.
A to pouze proto, že spousta lidí je zdechlých dolézt do zásilkovny 500 metrů po svých. Pobočky jsou fakt všude. Ale na jiné ukazují, že nechodí denně 2 km na vlak a kilometr od vlaku.
Řekl bych, že nemáte pravdu. Koukám na to z okna Na Příkopech a vidím spoustu dodávek s pár balickama na podlaze jak jezdí a parkuji v zakazech/po chodníku/v pěší zone – paráda za chvíli ten Afghánistán dozeneme 🙂
Zásilkovna by se měla hlavně inspirovat u své nejstarší a nejméně pružné státní konkurence a začít vozit zásilky v dodávkách v opakovaně použitelných „klecích“ na kolečkách – zatím používají jednorázové kartonové krabice a při jejich objemu zásilek to bude pořádná spotřeba papíru…
Něco podobného je rohlik.cz a nákupy v několika jednorázových papírových taškách…
asi šlápnu do lejna, ale připadá mi to, že některé firmy jsou z „elektromódy“ dopravních prostředků doslova a do písmene … radši to ani nedokončím …. ano, jsem odpůrcem elektromobility … tak a můžete mi nasázet mínusů kolik jen chcete! 🙂 také vám přeji hezký den
O tom, jestli je elektrizace dopravy se soucasnou (nebo i budouci) technikou vhodna vsude se da diskutovat. Ale zrovna rozvoz baliku po mestech je oblast, ve ktery uz to maj spalovaci motory spocitany jednoznacne.
Nic proti tomu, i když osobně nechápu, co má být za výhodu když na tom nějaký Franta šlape oproti tomu, když by to mělo čistě elektrický bezemisní pohon. Nevýhod mne napadá nicméně celá řada:-).
A další věc, pokud se nemýlím, tak z pohledu legislativy jde stále o jízdní kolo … což je v takovém případě zhovadilost, bo je to dlouhá a hlavně široká mrcha, která na silnici zabere víc místa, než běžná motorka, o ovladatelnosti už vůbec nemluvě.
Ve chvíli, kdy na tom člověk šlape a elektrika mu jen pomáhá, to má výrazně nižší spotřebu, stačí tomu slabší motor a zejména násobně menší baterka. Ono se to nezdá, ale kolo je jedinej dopravní prostředek, kterej energii šetří (ujet stejnou vzdálenost na kole stojí míň energie, než ji ujít pěšky). Všechny čistě motorový prostředky sice šetřej energii člověka, ale za cenu toho, že jí z jiných zdrojů doplňujou daleko, daleko víc. Co se týče těch rozměrů, delší než klasický kolo to je (ale ne výrazně delší než klasický kolo, který by za sebou táhlo náklad na vozíku), širší než… Číst vice »
V zásadě většina toho, co popisujete, závisí na stylu jízdy, která je v obci primárně dána legislativou. Jet pomaličku je opruz ve všem a na všem, ale na to se min v Praze „značky“ zrovna neohlíží a pokud nám to nevyhovuje, tak holt máme smůlu. Ovladatelnost naloženého cargokola je už z podstaty výrazně horší, než kola normálního. Takže když to shrneme, tak rozměry je rozdíl oproti té motorce minimální … samozřejmě, není motorka jako motorka … ovladatelnost lepší není a rychlost zejména s přídavným motorkem (a teď abstrahuji od různých nelegálních úprav) je v řadě případů stejná. Pokud se tedy… Číst vice »
Není to tak, právě pro nízký rychlosti, který jsou ve městě často potřeba, maj elektrokola velkou výhodu v dávkování výkonu šlapáním namísto otočné rukojeti „plynu“ a podobným konstrukcím, jako je to u skůtrů, motorek, ale i koloběžek. Je to pro ty malý rychlosti daleko šikovnější a přesnější. Plus to zdaleka tak nesvádí k jízdě stylem brzda-plyn jako u prostředků bez přišlapávání, který jedou čistě na elektriku z baterií. Tu energii ušetřenou šlapáním (ale i subtilnější konstrukcí, menšími bateriemi, atd.) IMO silně podceňujete. V Dánsku nebo Nizozemí jsou běžný i cargo kola úplně bez motoru, kterým stačí jen šlapání (a bývaly… Číst vice »
A ještě to zkopírovali blbě, v Ásii mají alespoň základní ochranu řidiče před počasím.
U Zásilkovny je asi základní ochranou ta helma 🙂
Číňané a Indové začali jezdit v autech a my přesedneme na elektrokola a tyto elektro-rikšy.
Ano, říká se tomu pokrok. Zjistili jsme, že auta jsou slepá ulička. Jen petrolheadští frustráti brečí.
Praskla voda. Co teď? Přivézt bagr vlakem nebo na kole? A co s cisternou náhradního zásobování?
Praskla voda. Tentokrát to není vodovodní řad, budou křtiny. Tedy pokud se rodička dostane včas do porodnice, aby z toho nebyl pohřed.
Stavby a porod. Tradiční pseudoargumenty „zásobovačů“ v centru Brna v SUV a sporťácích.
Pro nutné případy budou silnice samozřejmě otevřené a dokonce prázdnější.
Ale odmítám dýchat rakovinotvorný vzduch aby si mohl někdo vozit zadek v autě nebo aby dovezli pár balíčků. Dodávky s balíky opravdu nejsou plné a cargokolo je pro ně daleko lepší. I vodu jsem jím vozil a viděl jsem vézt i těhotnou ženu (nebyla v akutní fázi porodu, ale už s velkým břichem).
Zrovna sanitky a další vozidla IZS jsou ideálními kandidáty pro elektrifikaci. Nejezdí na zásah ani sto kilmetrů, vracejí se na základnu, kde jsou stále napojené na síť, potřebují napájet i další elektrické přístroje na palubě, hodil by se jim rychlý odpich. Cisterna náhradní vody se opět nevozí přes celou republiku, často jen v rámci města. U bagru už záleží na použití. V některých provozech elektrické jsou stejně jako náklaďáky. Hoďte sem nějaký lepší příklad, jako kvůli jednomu ročnímu výletu na dovolenou do Chorvatska, která musí stůj co stůj proběhnout bez zastavení v celé délce, potřebuji minimální dojezd 1000 km. A… Číst vice »
Asi nebudete z velkého města, že jo? 🙂 Kolonám, smogu, hluku a zabordelenému veřejnému prostoru zdar!
Pokud by ulice měst nebyli ucpané jednoválci tak by nikdo nevymýšlel nesmysly s dopravou zásilek na elektrokole
Octavia je jednoválec?
Drtivá většina aut ve městech jsou jednoválce – průměrně tuna a půl plechu veze jeden v průměru osmdesátikilový masitý válec…
Mno taková dodávka udělá práci za 20 řikší. Ale zabere na ulici místo jen jako 4 rikše. Nahrazováním dodávek rikšemi ten veřejný prostor zabordelíte i včetně chodníků.
A to pouze proto, že spousta lidí je zdechlých dolézt do zásilkovny 500 metrů po svých. Pobočky jsou fakt všude. Ale na jiné ukazují, že nechodí denně 2 km na vlak a kilometr od vlaku.
Řekl bych, že nemáte pravdu. Koukám na to z okna Na Příkopech a vidím spoustu dodávek s pár balickama na podlaze jak jezdí a parkuji v zakazech/po chodníku/v pěší zone – paráda za chvíli ten Afghánistán dozeneme 🙂
Vodík opravdu ne 🙂 Jukněte sem na recenzi života s vodíkem v autě: https://youtu.be/scNuPayHGuo