Zase ty zábrany. Tentokrát zastavily záchranáře, za pacientem museli téměř kilometr pěšky

Sanitka ZZS MSK uvízla před zábranami. Zdroj: ZZS MSKSanitka ZZS MSK uvízla před zábranami. Zdroj: ZZS MSK

Cyklista si přivodil těžké poranění.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jmeno

Zajímavé je, že okolo dálnic a železnic máme i v protihlukových stěnách nouzové východy a přístupy pro IZS, v tunelech ani nemluvě. A u cyklostezek přijde někomu normální zabarikádovat oba konce.

David

Jo, až byste mel takhle les, kterej vám někdo nelegálně vytěžování, protože se tam snadno dostane s technikou – navíc pak jako bonus vás bude čekat ještě výsadba a ochrana těch sazenic před zvěří. Jako mám pochopení pro ty, co tam navezou i betonový bloky.

jkjk

Na většině podobných míst by stačily balisety – jsou levné, automobilisty vizuálně nepustí, ale třeba sanitka v nouzi bez problémů projede.

Jmeno

Žádný řidič nebude riskovat poškození vozidla.

Jmeno

Mínusovači asi běžně vídávají sanitky přejíždějící přes balisety. Reálně ale přes ně pojede leda někdo pod vlivem, případně ve staré plečce, kdy se na poškození nehledí.

Už vidím, jak pojišťovna bude cálovat ZZS i tak obci, za úmyslně způsobenou škodu.

Filip Jirsák

Sanitky se běžně nepotřebují dostat do míst, kam se nedá zajet jinak než s poškozením balisetu. Řidič sanitky jistě raději poškodí baliset a odře nárazník sanitky, než aby museli záchranáři k pacientovi kilometr pěšky a kilometr s ním zpět. Záchrana zdraví či života má větší hodnotu, než baliset.

Lepší by samozřejmě bylo, kdyby tam nemusel být ani ten baliset. Jenže to by nejdřív řidiči aut museli být přestat vnímáni jako nadlidi, na které zákony neplatí, a jediný způsob, jak jim zabránit někam vjet, je fyzická zábrana.

Vlastimil Nový

Zrovna tady jsou zábrany vyloženě nebezpečné i svým umístěním před nepřehlednou zatáčkou. Vždy zde nemám vůbec dobrý pocit, že někdo vyjede v protisměru rychleji a nevlezeme se mezi ně oba…

Petr

Jakože je v pohodě vletět do nepřehledný zatáčky jako prase, ale problémem je ta zábrana?

Jmeno

I kdyby to náhodou někdo udělal, je potřeba zajistit, aby to bylo to poslední co udělá…

To bych mohl tvrdit, že pokud nejezdíte jako prase, nepotřebujete v autě ani pásy, ani airbagy…

Mynic

Ja tady vidím zase ty samé znaky: Sebevědomý důchodce na elektrokole.

krumholc

jojo česko je země sloupků a závor

Zbynek

Výhradně pro cyklisty. V menší míře i zábradlí pro chodce, ale ty to zdaleka tolik neohrožuje.

Filip Jirsák

Zábradlí „pro“ chodce je daleko víc. Akorát chodce to obvykle neohrožuje, jen omezuje. Ohrožovat je to začne, až když začnou nesmyslná zábradlí přelézat.

(Celkem by mne zajímalo, zda ten kus chodníku, který je až za zábradlím a je tam kvůli autům, jestli se počítá do šířky chodníku nebo silnice.)

Zrzek

A to je problém tyhle zábrany vybavit mechanizmem, který se používá na sloupky ve městech. V autě by byl klíč v podobě páky. Něco podobného se používá na rozvodných krabicích, ve vlacích kam nemá mít cestující přístup.

Proton

Co se toho slovenského případu týče, stačí nejezdit jak hovado a koukat na cestu.

https://youtube.com/shorts/Onfst6yy6Sg

Jmeno

Z jaké vzdálenosti, je asi šedivá bariéra, s na šedivém pozadí (asfalt, domy) vidět? Proč mají třeba řidiči povinnost i přes den svítit? Není to aby oni viděli, ale aby byli vidět! Zhasnuté auto, nějaké neutrální barvy, je velice jednoduché přehlédnout, stejně jako tuto bariéru.

malejjarda

Ono stači, aby to bylo na hraně světlo – stín. A nebude to vůbec vidět.

Hřebíček

Jen několik poznámek: – Vedle zábran je závora, sice orezlá, ale asi bohužel trvale pod zámkem. Podle fotky to (záměrně?) vypadá tak, že zábrana je na jediné příjezdové cestě, ale závora tam vedle je, jen na fotce ji zakrývá sanitka. – Do dopravní kanceláře ŽST Paskov je odtud pár metrů. Stačilo by, aby u výpravčích měli od závory klíče, což by pomohlo. Ale nedělám si iluze, že je mají. – Na místo by se mělo dát dostat i oklikou, od výdušné jámy Řepiště (na ulici Mírová mezi Řepišti a Vratimovem). Tam je také fyzicky závora, ale v poslední době ji… Číst vice »

Jmeno

Když vám někdo opodál kolabuje, máte určitě čas řešit, kdo by mohl mít klíče, jak ho kontaktovat/kde ho najít, vysvětlovat situaci, dopravovat ho na místo,a doufat, že orezlý zámek půjde vůbec odemknout.

Matěj Šedivý

Nestálo by za to vybavit prostě sanitky pákovkami? Případy, kdy se ukáže, že je pacient někde kilometr za závorou zamčenou na visací zámek se evidentně stávají a tohle by bylo velmi jednoduché řešení. Nedokážu si úplně představit, že by každá závora musela být odemknutelná nějakým univerzálem.

Dejf

zrovna tady jsou ty zámky uložený tak, že s pákovkama bez šance. ani 125mm aku rozbruska neposkytne rychlý řešení, ač v mnoha případech by to vyřešila skoro okamžitě. a 230mm se vám v sanitce asi vozit nechce, docela to zabere místo a práce s ní už umí být i velmi nebezpečná. prostě pokud někdo chce zkomplikovat průjezd na nějaké místo, tak by měl buď umožnit okamžitou prostupnost pro izs, nebo uhradit veškeré škody, výdaje a bolestné spojené s překážkou. pokud se mu to nelíbí, tak vlastnit takové polnosti/lesy není povinnost, může to prodat někomu, kdo povinnost splní.

ABCD

A obecně GIS mapa a pak, kde to bude třeba, vyrazí technické vozidlo hasičů?

Martin

Nesmysl. Pumpičky se neumí chovat a hrají si na Tour de France, ale odpovědnost má nést majitel pozemku….
Vy nebudete nejchytřejší.

Dejf

Jasně, sice se dědovi zamotala hlava a cáknul sebou při zastavení u přejezdu, ale já sem blbej…

Ondřej Koudelka

Spíš trubky jako ty, co autem jezdí i tam kde nemají co dělat. Proto rostou zábrany 😉

Jmeno

Už jsem zapomněl, že žijeme v kapitalismu, takže je úplně v pohodě, když někdo zbytečně zemře, stačí někomu zaplatit nějaké drobné.

Ty cesty jsou obecní/státní, soukromníci asi moc cyklostezek neprovozují, takže rozpočet na vyplácení škod je prakticky neomezený, dokud se nezabije poslední daně platící občan…

Tak třeba časem nebudou na kanálech ani dekly… fakt super přístup.

Dejf

No tak přece mi nebudete tvrdit, že znemožňení přístupu izs na cyklostezku by způsobil veřejný sektor, který je řádně řízen předpisy a pravidly?
Konec sarkasmu…

Jmeno

A co radlice?

Šejdr

Osobně mi přijde osaměle trčící sloupek ještě nebezpečnější než zábradlí. Potkávám se s obojím a to zábradlí je aspoň viditelné, protože je červenobílé. Všimnu si ho s předstihem a dávám si pozor. Sloupky jsou kolikrát jen šedé a za tmy nebo za deště jsou viditelné až na poslední chvíli.

Zahn

Co na to říct? Jezděte přiměřenou rychlostí, ukázněně vpravo a při objíždění chodců a předjíždění dodržujte bezpečnou vzdálenost (tak jako to chcete od řidičů automobilů) a sloupek uprostřed trefit prostě nemůžete.

Oldřich

Asi komentujete zcela jiný článek.

Ivan

Nekomentuje jiný článek, ale diskusní příspěvek, který se týká zcela jiného článku.

Stepan

Bývaly doby, kdy se bezpečnostní zábradlí dělala červenobílá, aby byla dobře vidět. Dnes v některých městech působí experti, kteří prosazují maskovací zbarvení.

V. K.

Problém je neukázněnost řidičů. Pokud tam zábrany nebudou, tak se z toho stane silnice.

Stepan

V tomto případě byla problémem neukázněnost správce stezky.

Leinad

Pochybuju že si takovými horskými místy tranzit pomůže jako nějakou ulicí ve městě.

Chleba Nakup

No tak když by tam dojela ta sanitka…

Ivan

Nejde o tranzit, jde o to, že někdo potřebuje „jet do přírody“ bez ohledu na zákazy vjezdu.

Dejf

no tak že by se konečně začalo něco dělat systémově? nebo že by závazné stanovisko policajtů obsahovalo i trochu textu o umožnění přístupu izs pomocí nějakého jednotného klíče? hasiči se s tím mazat nebudou a prostě to uřežou, ale každej nemá v autě na kabelu nezávislou 230mm rozbrusku.

Stepan

Na takové věci má pamatovat správní úřad – proč by mu to měli připomínat zrovna policajti? Není zajištěn průjezd IZS – šup s úředníkem do báně za obecné ohrožení.

Ivan

„za obecné ohrožení“
Nechcete si příště nejprve přečíst alespoň „Obrázkové základy práva pro MŠ“, abyste nepůsobil jako… no, znalostně extrémně podvyživený??

Filip Jirsák

Protože policajti předstírají, že u dopravních staveb hlídají bezpečnost provozu.

ALe je pravda, že by bylo lepší, kdyby se tato pravomoc odebrala policajtům, kteří ji stejně nevykonávají, a úřady na to najali dopravní odborníky. Kteří by hlídali bezpečnost a plynulost dopravy všech, ne jen řidičů aut.

Stráťa

Odborníka na úřad? Zaprvé ho z tabulek nezaplatí a zadruhé kdyby se našla cesta tak bude následovat řev proč mají státní zaměstnanci víc než „dělník v továrně který je z daní musí platit“.

Zrzek

Tak se jed‘ podívat na Mělník tam těch chyb dopravních odborníků je dost. Nově u nemocnice v ulici, kde se po rekonstrukci v zatáčce nemine autobus s OA. Projektanti a odborný dozor toho tam napáchali víc než dost.

Ivan

Pozice dopravního inženýra v nomenklatuře Dopravní služby PČR vám zůstala dodnes utajena?

Filip Jirsák

Právě že ne, jak je zřejmé z mého komentáře. Stejně tak mi ovšem nezůstalo utajeno, že tito řeší pouze preferenci aut, nic jiného je nezajímá.

Jak je ostatně patrné i z článku. Dovedete si představit, že by něco srovnatelného se stavem popsaným v článku vzniklo na infrastruktuře pro auta?