Zásadní krok k vylepšení tratě Cheb – Sokolov. Úsek na východ získal souhlas MŽP
Nádraží Citice. Autor: Lubor Ferenc – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65029188
Proměnou projdou i stanice Citice a Dasnice, v jejichž obvodu vzniknou zastávky blíže centru obce.
Zásadní by bylo, kdyby se legislativa upravila tak, aby při rekonstrukci ve stávající stopě stačilo jen stavební povolení.
To je sice hezký, ale co to ploužení se dvacítkou mezi KV a Ostrovem okolo Sadova.
Jakou 20 kou, tam je trvalé omezení na 50 km /h
Jenom doplním, že omezení na 50 je pouze v úseku Sadov – Hájek, přes sesuv „Dalovice“ už je normální traťová rychlost (předtím byla pomalá v celém úseku Hájek – Dalovice).
No a další ploužení je přes sesuv „Čankovská II“, tam je omezení 30 km/h.
Až bude hotovo, opravdu není nějaký tlak k pretrasovani nákladní dopravy skrz Cheb a západ??
Až jednou bude hotová elektrifikace Hof Regensburg, tak si tam dopravci pro nějaké vlaky třeba najdou cestu. Ostatně, jak byste si představoval realizaci „tlaku k přetrasování“? Já tedy zejména atraktivní nabídkou.
Souhlas, tady je to ale víceméně chyba Němců, my máme pomalu elektrifikováno do Pomezí…
Úsek od Kynšperka na východ, prosím.
Jinak mě nepřestává fascinovat, jak opravíme trať v původní poloze, vytuníme jí přes Dasnice zrušením stanice někam na 80 km/h místo toho, abychom to konečně postavili přímo, když už tu stanici nepotřebujeme…
https://mapy.cz/s/lohebodoge
Bylo by potřeba nových tunelů a mostů. Finančně by to bylo hodně náročné, takže je logické, že to zůstane ve stávající stopě.
Opravovat dopravní cesty v trasách z druhé poloviny devatenáctého století fakt logické ani rozumné není.
Ano, já vím.
No to samé jako flikování sesuvů co 500m to miliarda, kus po kusu… Děs tohle.
Hezká představa, ale nereálná. Ani u mnohem významnějších tratí s mnohem větším provozem by to nevycházelo ekonomicky.
Tak vždy je třeba se ptát co se tím dosáhne. Pokud se tím dosáhne toho, že bude třeba o celou jednu soupravu na lince méně, protože tak vyjdou lépe obraty, tak už to může být ekonomicky obhajitelné.
A co tak se zamyslet nad nesmyslem toho ekonomického současného hodnocení u železnice a začít uvažovat logicky?
Stavět dva kilometrové tunely a k tomu dva mosty, abychom díky tomu zkrátili jízdní dobu odhadem o 3 minuty na nepříliš vytížené trati, mi moc logické nepřijde. Peněz je omezeně a existují důležitější stavby.
Pokud bych se měl rozhodnout, kde na trati udělám takovou investici jakou navrhujete, tak by to bylo někde okolo úseku Dalovice – Ostrov – Vojkovice, jelikož s tou tratí se bude počítat i v budoucnu pro rychlou dopravu mezi Prahou a Karlovými Vary.
Jo, to mám taky namalované, dokonce v několika variantách…
A tušíte, že když pojedete s Desirem nebo s podobným motorákem, tak to jde už dnes těsně nad 2:30?
Když jsem v roce 1985 dělal SOČku, na mé výslovné přání to bylo „Dosažitelná jízdní doba KV – Praha hl.n. Ex 131 Thermál“. Ve Svočce to vyšlo na 2:45, v reálném vyzkoušení (to fakt byla dřina) to bylo 2:35.
Radimovo Desiro to dokázalo pod 2:30…
Ten Kynšperk vypadá podle popisu dost poddimenzovaně. Opravdu tam nikdy nebude končit žádný osobák ani tam nebude pravidelně předjížděn? Myslím, že jeden perón pro strýčka příhodu u budovy by stavbu zas tak neprodražil a možnosti provozu by výrazně rozšířil.
V Kynšperku není sebemenší důvod, aby tam cokoliv osobního končilo jak od Sokolova, tak od Chebu.
Nebude. Není důvod.
Není to trochu zvláštní, tady dělat rekonstrukci 15 let po těžké obnově svršku, spodku a zvyšování rychlosti?
Peněz na železnici tedy jako je dost?
Je to součástí dosažení systémové jízdní doby R Ústí nad Labem – Cheb, aby byla dosažena rozumná systémová návaznost na německý takt.
Co přesně znamená to dosažení systémové návaznosti na německý takt? Má se vytvořit nějaká větší vata na přestup? Když jsem jel minule, Krušnohor způsobil asi 10 minut zpoždění RE do Norimberka (opravdu se i přistupovalo), ale ten to pak cestou tak nějak dohnal.
Ano, přesně tak.
Jinak přes celé Dasnice je dnes šedesátka a je to nejpomalejší úsek tratě Chomutov – Cheb.
To jo, ale mezistaniční úseky se přece dělaly prakticky všechny a zvedala se rychlost na to co šlo, jaké zlepšení přinese tohle, po sotva 15 letech? To je dost drahá sranda, ne?
Zrovna v Dasnicích to přinese dost, koukněte do mapy. Z rychlosti 60 km/h předpokládám, že se to povede „vytunit“ někam k úrovni 80 – 90 km/h, což je docela dost.
Byť já bych si rád představil vyšší úroveň „tuningu“ hodné 21. století, jak píši v příspěvku výše.
No jasně, mezi Varama a Chebem je třeba udělat Dasnice – stanici, a Tršnice a Kynšperk – stanice.
Ale mezistaniční úseky se dělaly kolem let 2012-2014 , k čemu se tohle má dělat celé znova?
To i koridor Plzeň – Cheb je starší, nechápu to.
Přijde mi to jako vyhazování peněz.
(Ty mezistaniční úseky, ne ty tři stanice co ještě nejsou)
Tehdy se dělalo jenom to nejnutnější, aby bylo možno zvýšit rychlost a stíhaly se návaznosti v Chebu na Sp ve směru Norimberk. Údajně se ani všude neměnil svršek. Navíc ta návaznost už zase nevychází z důvodu pomalých jízd a probíhajících oprav na Teplicku. Teď by mělo konečně dojít k pořádné rekonstrukci se vším všudy.
Tak doufejme, že porovnají i Citice, aby tam byla alespoň stovka. Prostoru na drážních pozemcích je tam na rozdávání.
Prosím nějakého šotouše, aby mě zasvětil do významu poznámky (mimo) za názvy stanic v tomto článku, děkuji…
Daná stanice není součástí stavby, nebude v rámci ní modernizována.
Díky
Rýpání do kluků se zájmem o železnici Vám jde, ale chápání textu moc ne.
Jsem kluk se se zajímá o železnici, ale mám i jiné zájmy…
pozor, mezi sotousi je oznaceni sotous chapano jako pejorativni a zadny sotous neprizna, ze je sotous. priste tedy opatrneji – tady ani o sotousich mluvit nemusite, nikdo jiny tu neni…
Dovoluji si nesouhlasit, někteří z nás nebydlíme u maminky, modely vláčků nám zakázala manželka a přesto jsme zjevně tady 🙂