Zarostlé lokálce Kralovice – Mladotice hrozí definitivní konec. Začalo řízení o zrušení
Dopravní ruch na ní ustal už v roce 1997, nyní zřejmě jedenáctikilometrová lokálka Kralovice – Mladotice na Plzeňsku definitivně zanikne
Dopravní ruch na ní ustal už v roce 1997, nyní zřejmě jedenáctikilometrová lokálka Kralovice – Mladotice na Plzeňsku definitivně zanikne i papírově. Ministerstvo dopravy zahájilo na popud Správy železniční dopravní cesty správní řízení o zrušení tratě. Se zrušením lokálky definitivně zhasnou i naděje na obnovu provozu mezi Rakovníkem a Mladoticemi, o což usilovalo například vedení obce Mladotice.
Správa železnic podle mluvčí Radky Pistoriusové vyčerpala všechny nástroje, které vyplývají z vládního manuálu z roku 2012. Posledním krokem byla nabídka na bezúplatný převod tratě na obce. Zájem měly pouze Mladotice, na podpis smlouvy ale nedošlo. „SŽDC několikrát urgovala vyjádření a prodloužila termín na uzavření převodní a nájemní smlouvy do 31. 12. 2017, avšak bez úspěchu. Obec požádala o další čas s odůvodněním, že jedná o placení dopravní obslužnosti s Plzeňským krajem,“ uvedla Pistoriusová.
Jenže kraj se k věci postavil nerozhodně. Místo potřebných čtyř párů vlaků denně, které požaduje usnesení vlády z roku 2012, schválilo zastupitelstvo jen dva páry denně na pět let dopředu. „Závazek dvou párů vlaků není z pohledu efektivity provozu brán jako dostatečný,“ doplnila mluvčí SŽDC.
Starosta Mladotic Zdeněk Stach nicméně věří, že na konci správního řízení, jehož je obec Mladotice účastníkem, nebude zrušení tratě. „Žádost vůbec nereflektuje skutečnost, že se změnil přístup kraje, který zde chce objednat vlaky,“ řekl starosta. V případě zrušení dráhy podle Slacha bude postupně zrušen i – beztak minimální – provoz z Rakovníka do Kralovic. Podle dřívějších analýz obce by nejlevnější možná oprava vyšla na 90 milionů korun.