Cena příprav VRT do Ostravy roste, nově zahrne i modernizaci nástupišť ve Svinově
Jednotka CityElefant dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava-Svinov. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

SŽ předpokládá, že vysokorychlostní vlaky budou v Ostravě zastavovat jak ve Svinově, tak na hlavním nádraží.
pracujou na SŽ vůbec nějací odborníci? požadavek kraje je zcela rozumný a divím se, že tohle nebylo zahrnuto už v původní dokumentaci
To ale není nic nového.
Ani v roce 2050 tady nebude jediný souvislý úsek VRT delší než 100 km. Ani v roce 2050…
Já bych váš optimismus trochu zkorigoval… V roce 2050 tu nebude jediný kilometr VRT tratě
Stačí Svinov…Z Centra jezdí na Svinov co 3-4 minuty 8čka takže v tom problém není…Na Svinově přistavět 3-4 nástupiště..vlaky od Frýdku protáhnout na Svinov a je po problému..pak bude Svinov dostupný ze všech směrů+-
A udělat ze stanice Ostrava Svinov rovnou Ostrava hl.n.
Názvy jsou zažité… Proč s tím hýbat?
Samozřejmě, ale to mělo být už dávno. A úplně vypustit ty projekty okolo Ostrava hl.nádraží v místě, které obklopují akorát brownfieldy, je to tam odporné místo, a žádný projekt tomu tam nepomůže, je to totální frustrace se tam dostat a dívat se na tu hrůzu.
Super představa jít tu štreku na dešti kamsi na mosty a pak ještě se kodrcat 20min do centra…
A z hlaváku je to skoro to samé…
Samozřejmě by to chtělo vytvořit nějakou návaznost na MHD. Třeba zastřešené pojízdné chodníky.
Štreku…aha 🤔
Není to kamsi, protože ze 110.000 Porub je to kousek a z 110:000 jihu je to také kousek, a přijíždí tam vlak ze 65.000 Opavy. To máme skoro 300.000 obyvatel.
Plánovat teď, jak budou ty vlaky jezdit je jedno, odbor veřejné dopravy na MD nás jistě zase nemile překvapí
Nešlo by nějak zapojit i to nástupiště u budovy. To už je snad lepší postavit novou budovu, než to takto odříznout.
Verim tomu ze v celou hodinu bude vypraven vlak jak z Brna tak h Ostravy primo do Prahy a v pul pojede “zastavkovy” Ostrava – Brno – Praha. Protoze obe mesta maji potencial tu jednotku obsadit sami a netreba vozi prazdny vzduch mezi nimi.
Dle oficiálních proklamací jich pojede daleko více než 2 za hodinu.
Navíc jste úplně opomněl vlaky v relaci Polsko – Ostrava – Brno – Vídeň/Budapešť.
Předpokládám, že zastavování na obou nádražích se bude týkat jen vnitrostátních vlaků a mezinárodní budou v Ostravě zastavovat jen jednou.
Podle nejnovějšího ofiko schématu https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png/b743f4d4-f0f6-4734-86d3-806f71930827?t=1722596981194 budou všechny vlaky (vč. mezistátních) zastavovat na hl. n. i Svinově.
I v Bohumíně. Podle mě je to ale zatím ryze česká představa o Ex4, ne polská.
No hlavně by to chtělo 4 koleje ze Svinova na Hlavák. 3 absolutně nedávají smysl.
Klasická Sosnovina
No tak jo, ale lepší, jak dvě. Pochybuju že to bude chtít SŽ preprojektovávat. A vejdou tam vůbec 4 koleje?
No zrovna mezi hlavákem a Svinovem je takovýho místa, většinu trasy tam hned vedle stojí ranžír.
A co mosty to bude zadarmo?
Máte na mysli vícenáklady mezi novým 3kolejným a novým 4kolejným mostem, že.
P. S. Považoval bych za naprosto samozřejmé, že v takovém uzlu bude oddělena doprava dálková od příměstské. No při tříkolejce asi ne-e.
Znáš trať mezi Svinovem a hlavním nádražím( že tohle piseš? To se nikdy nestane🙂
Ono by to chtělo 4 až do Bohumina minimalně včetně přesmyku na chalupki
Ty projekční ceny jsou naprosto absurdní.
Když to může projektovat jen jedna firma…
Sudop Brno neni Sudop Praha. Nijak.
Tady v diskusích je vytvářen dojem že projektanti jsou královsky zaplaceni.
A teď mi prosím vysvětlete, proč mají tedy projekční firmy problém najít nové mladé projektanty?
PS: Jsem zaměstnancem SUDOP Praha.
Kolik má vaše firma zisk, pokud odečteme výdělky a požitky managementu?
Netuším kolik firma vydělává, mě zajímá můj plat. Dávám si ho na váhy, kde na druhé straně je odpovědnost za dílo, přesčasy, chaotické termíny. Naštěstí neručím doživotně krkem jako třeba mostaři, koukám na ně denně jak se klepou, božínku, co je vede že toho už nenechají? Asi je to fakt baví. Nálady ve společnosti se mění – viz. tahle diskuse (i když ta je asi přestřelená, je to fakt cítit), projektant najednou není úctyhodné zaměstnání, nasírá se do vás s odpuštěním každý polovzdělanec. Čím je naše společnost bohatší, předpisy se zesložiťují, komplexnost narůstá, místy se věci navzájem popírají (kde se… Číst vice »
Sudop Brno neni Sudop Praha. Nijak.
Tady v diskusích je vytvářen dojem že projektanti jsou královsky zaplaceni.
A teď mi prosím vysvětlete, proč mají tedy projekční firmy problém najít nové mladé projektanty?
PS: Jsem zaměstnancem SUDOP Praha.
Myslím si, že to chce přidat aspoň jedno nástupiště ve Svinově a to samé na hlavním nádraží v Ostravě směr Bohumín.
Vlaky samozřejmě musí zastavovat na obou nádražích vzhledem k rozložení Ostravy.
Vzhledem k rozložení Ostravy by právě stačilo zastavení ve Svinově.
Ze Svinova problém směr Frýdek Místek a centrum Ostravy, které je blíž z Hlavního nádraží – Přívoz.
To už môžu zastavovať aj v Polanke resp v Mariankách. Praha, Olomouc, Ostrava . Bodka!!!
Proč má mít Ostrava ten komfort, když v Brně mají některé vlaky hl. n. vynechávat? Poláci taky nejsou zvědaví během cesty z Vídně na 2 zastávky v Ostravě a z Hlavního je snad jediný směr, kam se nedá dostat ze Svinova, jenom Frýdek…
Protože se předpokládá, že se naplní celý vlak pro úsek Praha – Ostrava, a pak nemá ani cenu stavět Brně.
Ano, možná dva vlaky ve špičce. Stavět tímto způsobem celou síť je ale absolutní hovadina.
Vzhledem k tomu, že tyhle Sprintery budou v reřimu volného trhu, tak bych ne/zastavování nechal na dopravcích, možnost tu bude. Já bych tipnul, že na Vídeňské v Brně zastavovat budou furt (pokud se bude dát jet mimo Brno hlavní), a místenky zajistí, že si i z/do Brna lidi tento vlak zvolí/najdou.
Místenkovací mašinérie v situaci, kdy údajně má jet vlak každou chvíli, tzn. o to menší logiku dává, aby někdo dlouho předem řešil, kterým že spojem pojede.
P. S. Tohle celé je dilema platné pro situaci, kdy bude existovat „druhá dvoukolejka“ od Brna k Brodku u Přerova.
Do té doby se na konvenční dvoukolejku mezi Brnem a Přerovem (resp. zejména mezi Brnem a Vyškovem) horko těžko vejdou ty fůry závazkových VR-vlaků.
A jak berete místenky do SC Pendolin dnes?
Tak když se nevejdou, tak to bude jasný důvod pro stavbu VRT.
No jde právě o to, proč je celá síť tak hloupě projektovaná na úvrať v Brně na oba hlavní směry (Praha – Vídeň i Praha – Ostrava).
Odpověď je jasná – hloupé jižní nádraží “u řeky”, které nejde zapojit od severu. Mafie v Brně je schopná rozvrátit pro svůj zisk klidně celou republiku.
Pro směr Praha – Ostrava nemá být úvrať v Brně na hlavním (V Řece), tam bude trať od severu zapojená, viz Vlára.
„Se“? 🙂
Mimochodem ten „se“ ministerský předpoklad je takový, že takové spoje nebude to samé MD vůbec objednávat.
Nechápu ale, jak může MD tušit, že komerční provozovatelé těch komerčních spojů budou chtít Brno hl. n. vynechávat.
P. S. Je příznačné, jak v Ostravě tedy dvě zastavení pár km od sebe, zato např. na Novojičínsku „nesmí“ vzniknout VRT-stanice byť aspoň pro část VR-vlaků.
Kdyby VR vlaky stavěly na Novojičínsku, tak už by to nebyly VR vlaky. Protože potom by mohly stavět třeba ve Vyškově. Na to jsou rychlíky nebo expresy, kterým se uvolní stávající trať. Tou Ostravou mezi Svinovem a hlavním to stejně pojede těch 5,5 km tak 100 km/h.
Ano, R/Ex budou nadále zatěžovat stávající trať přes Suchdol.
Jinak obecně nemáte pravdu, viz zastavení části VR-vlaků např. v Montabauru, Merklingenu nebo… Pávově.
P. S. Budou-li VR-vlaky zastavovat 2x během pár km v Ostravě, tak „už by to nebyly VR-vlaky“? 🙂
Ty vlaky se vysokorychlostními stanou až při výjezdu z Ostravy. Nebo Vy snad víte o vysokorychlostní trati do Ostravy z Frýdku-Místku, Slovenska nebo Polska? Nejvíc bych věřil tomu Polsku.
Na Ostravsku naberou cestující a pojedou rychle na Brno, Vídeň, Prahu. Kdyby se z nich měly udělat zastávkové, přestává to dávat smysl.
A stavět pro VR vlaky někde v polích zastávku, kde zastaví vlak každou druhou hodinu? Dá se to, ale je to ekonomicky výhodné?
A ano R/Ex budou dál v určité míře jezdit po konvenční trati. Proto tam snad ta trať je, ne?
Tu „každou druhou hodinu“ jste si do toho vložil sám, abyste s ní „zuřivě polemizoval“.
Reálně to může být i 2x za hodinu.
ČÁST spojů může být „zastávková“ (kdy reálně by šlo o 1 – 2 zastavení navíc).
A ano, je ekonomicky výhodné mít takové spoje na VRT a tím pádem ne na trati přes Suchdol nad Odrou, která se tak o to méně uvolní pro nákladní dopravu.
Perličkou je, že z Novojičínska do Brna vlaky vůbec nemají využít VRT – až do Brna pojedou po konvenční dvoukolejce.
Ne, tu každou druhou hodinu jsem do toho vložil, protože pokud chceme mít rychlou vrstvu, po které budou jezdit různé VR vlaky asi po 10 minutách, tak zpomalovat je kvůli zastávce v polích na Novojičínsku mi přijde zbytečné.
Cestující z Novojičínska dojedou po konvenční trati nějakým osobákem nebo rychlíkem do Hranic a tam si přestoupí na VR vlak.
VRT Moravská brána má vést z Hranic do Ostravy podél dálnice, mimo zástavbu, mimo přestupní vazby. Stavět tam zastávku mi přijde nešťastné.
VRT Haná se zvažuje, ale to se u nás zvažují všechny VRT.
V Hranicích přestoupí na VR-vlak, který až do Brna nepojede po VRT (přesto na takovém vlaku pojede VR-jednotka)? https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png/b743f4d4-f0f6-4734-86d3-806f71930827?t=1722596981194 Mmch. pro cesty z Nového Jičína by tedy šlo o 2 přestupy – v Suchdole a v Hranicích (nebo příp. jen v Suchdole). Těch 6 (!) párů bezzastávkoých vlaků za hodinu mezi Brnem a Ostravou bude z Ostravy pokračovat kam všude? „Mimo zástavbu“ – to je svým způsobem i výhoda v podobě velkého záchytného parkoviště (viz mj. i Nehvizdy, kde těch vlaků bude zastavovat o dost víc než 1 za 2 h, nebo Pávov, kde to bude 1 vlak za 1… Číst vice »
Ne všechny vlaky po VRT Moravská brána pojedou z Brna. A vy fakt věříte obrázku vytvořenému v roce 2024 se stavem v roce 2050? Já bych byl opatrný. Podle plánu by v Hranicích měla být možnost sjet i vjet na VRT z obou směrů. Co bude jezdit za 25 nebo taky 35 let bych teď neřešil. Důležité je, že ta možnost bude. Ten koncept se může změnit. Pokud jde o zastávku, tak na trati Praha – Brno mají být Nehvizdy, Bečváry a Pávov, tedy zastávky asi po 60 km. Vy byste ten vlak nechal zastavit už 25-30 km od odjezdu… Číst vice »
Já se ptám, kam pojedou z Ostravy dále (tzn. Polsko/Slovensko v úhrnu 6 párů spojů za hodinu).
Neptám se, kam pojedou od Brodku dále.
Protože jestli budou končit jízdu v Ostravě/na Ostravsku, pak není problém, aby zastavily i na Novojičínsku.
A ano, považoval bych za logickou i zastávku cca u Tovačova (vč. navázání tratě od Kroměříže zde).
K poslední větě – ne, pořád by to bylo vysokorychlostní, protože ne všechny vlaky by v té dodatečné stanici zastavovaly.
P. S. Montabaur a Limburg Süd jsou od sebe jen 21 km https://mapy.cz/s/cobujuzoba
Nic nebrání jezdit VRvlaku po konvenční železnici, talže linka klidně může ze Žiliny jet jako normální R (hlavně zastavovací vzor) a pak z Ostravy pojede po VRT do Prahy.
To by mohla být vrstva, která pojede jen 200, místa tam je dost.
MD se asi vzhlédlo v bývalém SC Manager.
Viz zde: https://zdopravy.cz/zapojeni-ostravskeho-uzlu-do-vrt-zahrne-modernizaci-nastupist-ve-svinove-227110/#comment-1503733
Ad. P.S.: My dva jsme to už probírali, souhlas.
Tak dneska vlaky z Ostravy do Prahy taky nejezdí přes Brno 🙂
Ale vážně, aby bylo možné vynechat Brno hlavní nádraží a zastavit až na Vídeňské, musí se napřed udělat bypass pod Brnem. S ním se ale počítá až s výstavbou VRT Přerov – Brno, což je ale až následná (!) stavba po dokončení nové trati přes Nezamyslice a Vyškov do Brna.
Navíc linka Polsko – Ostrava – Vídeň bude jezdit přes Brno, protože to bude rychlejší jak přes Hodonín.
Rychlejší než přes Hodonín to taky bude zřejmě až po dokončení VRT od Brna k Brodku.
Rychlejší by to mělo být už po klasice přes Vyškov (200 km/h) + VRT Zaječí – Brno a VRT Brodek do Ostravy. Ony dnes ty polské expresy taky zastavují snad v každém městě.
Přičemž pokud by nezastavovaly, tak by to z Přerova do Břeclavi vzaly rychleji než dnes.
(ostatně až tudy vůbec nepojedou, tak tam taky zastavovat nebudou, tzn. dá se „srovnávat srovnatelné“)
Nejsme ve při, souhlas.
Jste si nevšiml, že Šalina vůbec nepsal o vlaku na Prahu.
Ale Brno hl.n. vynechávají jen vlaky v kategorii Sprinter. Praha – Ostrravsko a Praha – Vídeň.
Z Polska do Rakouska ale budou „muset být zvědaví“ na zajížďku přes Brno, resp. ne aby se odtud pokračovalo přímo do Vídně (okolo Laa), ale bude to oklikou přes Břeclav.
Mmch. jinde jsem včera večer našel článek o tom, jak si Vranovice a Přibice přejí VRT-tunel u svých obcích. Zamítnuto. Srov. s Líbeznicemi.
Do Frýdku se nedá dostat ze Svinova? Já tak jezdíval osobákem. Jo, jezdívaly snad jen dva nebo tři za den, ale… přijel od Opavy, ve Svinově změnil číslo a pokračoval přes odbočku Odra do Vítkovic, Kunčic a dál Vratimov, Frýdek a končil ve Frenštátě. Bylo to super spojení když jste dělali VŠB a potřebovali jste rychle na vlak a domů (teda k babině). Ale chápu že tohle jste nemyslel a navíc tohle spojení asi není zrovna atraktivní 🙂
Po elektrizaci t-323 se z FM do Svinova už určitě bude možné dostat přímým příměstským vlakem.
Ano bude. A to každou hodinu okružní linkou S7 bez přestupu v Kunčicích….
A také linkou vedenou z FM přes „hlavní“ nádraží a Svinov někam dál průjezdným modelem.
Ano. 👍
To je zase jiná okružní linka. Tzv Beskydské kolečko. Hlavní Kunčice FM FnO FpR Veřovice Štramberk Kopřivnice Studénka Svinov Hlavní. Víceméně nemělo by toho tolik končit na Hlavním jako dnes. Ale bude se jednat o průjezdné modely. Nejen os či Spěšných. No i R27 je v plánu jako průjezdný model. Olomouc Bruntál Krnov Opava Svinov Hlavní Stodolní Střed Kunčice jen pro příklad…
No včera bylo pozdě…👍
A budou k tomu stacit perony?
Nebylo by od věci ve svinově udělá 5. Nástupiště
A na hlavním nástupiště č. 3
Stane se nějaká MU a nebudou moci vlaky taky kde zastavit
Ony už tak nebudou mít kde zastavit. Už dnes je nádraží často zcela obsazeno, a to tam ještě nejsou VR vlaky. Nehledě na to, že ideální by bylo mít uzlové přestupy např. v celou do všech směrů.
V Ostravě by pro VRT stačilo mít jedno nádraží, souhlasím s modernizací Ostravy Svinov, a libí se mi myšlenka zastřešení nástupitě v celé délce. Co mě však zaráží, že v projektové dokumentaci menších zastávek například Jistebník nabízeji zastřešení nástupiště prostou skleněnou „Budku“, i když perón je dlouhy cca 220m. I tady v tomto případě by si takové zastávky zasloužily částečné zastřešení nástupiště.
A ono někdy v Jistebníku čeká na peróně víc lidí, než se vejde do budky?
Ve chvíli, kdy díky VRT se bude relevantní % jistebnických lidí denně přesouvat vlakem za prací (např. do Brna, ale i Prahy), tak odpověď zní: ano, bude čekat.
V Jistebníku žije 1700 obyvatel. Pojedou osobákem na Svinov a přestoupí na VR vlak. Ten pojede do Prahy přes hodinu a půl. To jsou i s přestupem 2 hodiny na cestě do Prahy a 2 na cestě z Prahy. Nepočítám cestu po Praze. Kolik lidí z Jistebníka tak bude denně dojíždět? Jeden? Dva? Tak ti se do budky vejdou. A další 4, co pojedou do Brna, se vejdou také. Navíc VRT z Prahy do Ostravy nebude celá dokončená dřív než za 40 let. Neřešil bych teď budku v Jistebníku.
https://obyvateleceska.cz/novy-jicin/jistebnik/599506 Ten trend je stoupající, tzn. v době, kdy se Jistebník stane „předměstím Brna“, to může být i 2x tolik nebo i víc.
Navíc nejde jen o Jistebník, ale i okolní obce.
Tím co píšete, rozporujete oficiální VRT-proklamace o masivní denní dojížďce do Prahy/Brna po VRT, ze kterých vyplývá, že i z Jistebníku to můžou být až stovky lidí denně.
A co by stovky lidí z Jistebníku denně v Praze dělaly? Myslíte, že je Praha nafukovací?
Ta denní dojížďka se zvýší, ale předpokládal bych, že do Prahy třeba z Jihlavy nebo Brna, ale ne z Jistebníku nebo Frýdku-Místku.
Pracovali by tam. Nebo tedy ne v Praze, ale v Brně.
Cesta za prací z Brna do Prahy po VRT = srov. s ofiko-argumentací, že právě už dnes se lidé stěhují za prací do Prahy nebo Brna a VRT to má eliminovat. 🙂
VRT zajistí, že se do Prahy dostane člověk do hodiny třeba z Chocně, Jaroměře, Teplic nebo z Kostelce u Jihlavy, ale ne z Jistebníku.
Však píšu i o Brnu – tam i možná za méně než hodinu. Takže i Jistebník se stane „předměstím Brna“ a lidé se z něj do Brna/k Brnu nebudou muset stěhovat (parafráze oficiálních proVRTkařských argumentací).
P. S. I větší než hodinový dojezd je brán jako přínos, viz argumentace novostavbou Nová Ves – Most v podobě údajného přínosu pro Karlovarský kraj.
Ano váš argument je rozumný a logicky. Ve špičce tam nastupuje více lidí než se vejde do budky. Ostatní časy je vytíženost menší. Toto nerozporuju. Podle návrhu VRT však dojde k odstranění 3 nastupišt a bude vybudováno jedno velke oboustrané s velmi dlouhou přistupovou cestou ( podchod) a to pouze z jedne strany. Pojem budka jsem možna špatně použil, podle návrhu SŽ se jedná o skleněny otevřený přístrešek, pod který se schová 1 člověk z každé strany. Proti dešti z boku naprosto neúčinne když vezmeme v potaz umístění v polovině. Nemá smysl budovat zastřešení přes cele nastupiště to se určitě… Číst vice »
Super no, hlavně ať s tím ale začnou trochu hýbat…
Predpokladam, ze zde vyrazne promluvily povodne.
Na čem pracujete, doktore Čechove?“ – „Píši, že budou dvě zastávky VRT v Ostravě.“ – „A není to málo, Antone Pavloviči?“
…no v Brně SŽ ve svých nejdivočejších snech plánuje, že nejrychlejší vrstva nebude zajíždět na nový hlavas, aby neztratili moc času. No asi ten čas potřebují, aby vlaky vymetly všechna ostravská nádraží.
Nejrychlejší vrstva, co nemá stavět u řeky, mají být komerční spoje. Já bych to možná nechal na dopravcích, kde budou chtít zastavit. Za těch 40-50 let, než bude VRT Praha – Brno – Ostrava – FM dokončena se můžou potřeby a priority změnit.
Tahle nejrychlejší vrstva bude pro komerční spoje Berlín – Vídeň. Dnes ty rychlíky naše území úplně míjejí, tak zastaví aspoň na Vídeňské a možná na okraji Prahy.
Dnes ty 2 páry oklikových ICE naše území míjejí, naopak je nemíjí ten přímý rj z Vídně do Berlína.
Sprinter (co nepojede přes Brno hl.n.) zastaví v Ostravě podle návrhu ještě na Stodolní, takže to Anton Pavlovič napsal přiměřeně správně. 🙂
P.S.: Pro Ostatní vlaky tam bude třetí zastávka v aglomeraci v podobě Bohumína.
A ten sprinter má být snad výchozí z Frýdku, pokud jsem správně četl ten plánek.
Což bych řekl, že je kvůli tomu, že by na Ostravských nádražích ten obrat (bude tam nějakou dobu stát) překážel.
Variantně bych viděl obrat v Havířově a dál směrem k Jablunkovu.
A ve FM překážet nebude?
Dobrá otázka, i po rekonstrukci tam mají být 3 nástupní hrany, ale ještě se tam má budovat nějaké nové zázemí mj. pro BEMU. Možná tam bude probíhat úklid souprav atd.
Spíš nee, třeba budou mít ostatní linky průjezdní model, třeba o lince do Ťěšína jsem četl, že má být okružní. A směrem do Ostravy by měli být 2 koleje.
Na tom je nejvtipnější to, že ministerští hračičkové s vláčky tohle plánují pro soukromníka.
Zatímco soukromník v realitě spíše zastávky přidává, protože těch pět minut navíc mu vynese mnohem vyšší a stabilnější tržby, když je náhodou slabší poptávka. Lidi těch 10 minut na dvouhodinové cestě až tak řešit nebudou, když to bude o pár korun levnější.
Vtipné také je, že to samé MD předpokládá komerční spoje na VRT (+ přesně jim určuje zastavovací koncepci), ale nepředpokládá jejich existenci na trase Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava (kde přitom nyní jezdí) a podle toho uvádějí, jaké uvolnění od osobní dopravy ve prospěch dopravy nákladní tam prý po dokončení VRT Praha – Brno – Ostrava nastane. 🙂
Kdyby jste viděl hrubý návrh grafikonu, tak by jste se té zastavovací koncepci nedivil. Hodně často ty rychlé vlaky předjíždí na zastávkách ty pomalé.
Nedotovaný spoj přece nemusí být soukromník. Ale jinak to na tom sdělení nic moc nemění.
A co když ta linka (čára v grafikonu) bude mít právě takovéto omezení na zastavování, protože by se tam jinak nedala nakreslit do grafikonu. Takže soukromník nebude moci přidělat nějaká zastavení?
Ale jinak porcujeme medvěda, který běhá po lese. 🙂