Západní obchvat Olomouce na D35 se otevřel v plné šířce

D35, západní obchvat Olomouce (na obr. ještě s omezením). Pramen: ŘSDD35, západní obchvat Olomouce (na obr. ještě s omezením). Pramen: ŘSD

Dneškem se završilo budování západní ochvatu Olomouce mezi Křelovem a Slavonínem, jehož část byla zprovozněna už v roce 2007.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes odstranilo všechna dopravní omezení z nově vybudovaného západního obchvatu Olomouce na D35 u Křelova. Na více než tři kilometry dlouhém úseku tak mají řidiči k dispozici dálnici v plné šířce čtyř pruhů.

Novostavba se částečně motoristům otevřela už koncem července, jezdilo se ale jen v režimu 1+1. Dneškem se završilo budování západní ochvatu Olomouce mezi Křelovem a Slavonínem, jehož část u Slavonína byla zprovozněna už v roce 2007.

Práce na 3,2 kilometru dlouhém úseku u Křelova trvaly necelé dva roky a vyšly na 903 milionů korun bez DPH. Loni v srpnu uzavřelo ŘSD dohodu se stavebními firmami, že dobu stavby zkrátí o pět měsíců. Za to stavbaři inkasují 24 milionů korun.

D35 Křelov - Slavonín, II. etapa. Pramen: ŘSD

D35 Křelov – Slavonín, II. etapa. Pramen: ŘSD

„Zprovozněním této druhé etapy jsme dokončili západní obchvat Olomouce, který unese vysoké intenzity nejen tranzitní dopravy. Okružní křižovatkou poblíž Globusu projíždělo přes 18 000 aut denně, kvůli tomu vznikaly kolony, které by díky dálnici měly zmizet. Tímto úsekem vznikl nepřerušený tah mezi Mohelnicí a Lipníkem nad Bečvou,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Připomněl tak, že díky hotovému obchvatu nemusí řidiči zajíždět k obchodnímu centru a zase se na obchvat vracet.

Celá dálnice D35 by podle Mátla měla být hotová v roce 2029.

Tagy D35 D35 Křelov - Slavonín Olomouc ŘSD
8 komentářů