Další část D35 bude hotová. Západní obchvat Olomouce dokončíme 20. listopadu, oznámilo ŘSD
D35 Křelov - Slavonín. Foto: ŘSD

Po novém úseku D35 mohou jezdit řidiči od července, zatím jen v polovičním profilu.

Po novém úseku D35 mohou jezdit řidiči od července, zatím jen v polovičním profilu.
Co se vlastně stane s tím jalovým cancourem mezi kruháčem a Křelovem? Nebylo by to nejlepší zbourat a obnovit pole? Nebo z toho bude třeba odpočívadlo?
https://mapy.com/cs/zakladni?l=0&x=17.1856036&y=49.6162603&z=17
Z článku jsem nepochopil, jestli se letos dodělá jen čtyřpruh nebo i MÚK Křelov.
Všechno, včetně MÚK Křelov.
Jediné, co mě mrzí, že to je zase jen 2+2, ne pořádná dálnice
Odstavný pruh má u nás snad jen D1 (možná něco v Čechách).
Jakákoliv oprava tak končí na mizerné 1+1
Můžu se zeptat, co na tomto tvrzení vadí?
Z těch, co po dálnici Olomouc-Mohlenice jezdiíte přišla vám ta oprava, co se před tím dělala na „zúžené“ 1+1 téměř drhnout svodidla jako něco, co je hlavní dálnice východ-západ?
Nebo spíš jako něco dost mizerného?
evidentně moc nejezdíte, protože drtivá většina dálnic v ČR právě má regulérní odstavný pruh s výjimkou právě některých starých bývalých eRek. V šířkově kategorii 22,5 nebo užší tj. s minimálním odstavným tak jsou jen D35 Mohelnice-Olomouc, D46 celá, D7 prvních 7km, D48 Frýdek-Těšín a D4 posledních 10km před Pískem… Pak je tu bohužel výjimka v podobě této krátké novostavby, kdy se nepředělal původní starý projekt…
To bude možná tím, že jezdím z Brna. Směr Jesníky je D1 a pak „D“46 (navíc v rychlosti 110), na Ostyravu je více-méně D1, na západ (na Žilinu) ani na východ (České Budějovice) žádná dálnice není.
Na jih je D2 (ta ano, ta je plná) a bývalá „D“52. Ty „D“ myslm reálně R, které jsme byrokraticky přejmenovali.
Však jsem psal – možná něco v Čechách.
zrovna D52 (bývalá R52) je v úplně stejné šířkové kategorii se stejným odstavným jako D2, takže rozlišení na RxD ani nedávalo smysl, povolené bylo 130 a povinnost dálniční známky platila v obou případech R i D… no a holt na D46 je rychlost snížená a nevidím v tom problém že je to ofiko dálnice. Víte kolik byste našel v západní Evropě úseků bez krajnice co jsou označené jako dálnice? Docela dost. A dokonce i v Polsku na A4 na západ od Wroclavi dálnice bez krajnice, a to mají Poláci jen 3 dálnice a zbytek jsou silnice S…
Homogenní trasa.
Za mě je každopádně škoda, že se nezachoval sjezd z dálnice u Křelova.
Proč? Logicky se sjezd přesunul k Olomouci a došlo k oddělení části příměstského provozu.
Reálně jsem pocítil už ten provoz 1+1, takže zas tak mega změna to oproti stávajícímu režimu nebude (myslím kruhac u Globusu)
Tak se mi po tom dobře jezdí, ten kruháč, to byl opruz..
Současný stav je dobrá past, režim 1+1, takže si tam člověk vždy postojí (mimo noc), raději jedu po staré a napojím se u Křepelky. Ale až se to zprovozní, bude to super.
Jezdím tam docela často, a ještě jsem tam nestál.
Stále se marně snažím dopátrat ( skutečného ) původu ( nebo spíše odůvodnění ) protestu obce Křelov proti této části dálnice.
Ty informace, které se dají běžným způsobem dohledat na internetu, mě zatím nepřesvědčily.
No, je dosť možné že nejakí obecní funkcionári tam mali zainvestované prachy v pozemkoch a tá diaľnica im urobila škrt cez rozpočet. Iný rozumný dôvod ma nenapadá …
Doplním, že olomoucké rsd bylo a do učíte fáze stále je extrémně neschopné se rozumně bavit. Je tedy také možné, že tehdy do Křelova přišel plán stavby se suchou poznámkou typu, takhle to prostě bude. Pár místních si postavilo hlavu a problém byl na světě.
Rád bych ale věděl, čím přesně argumentovali. Kdysi tady proběhl naprosto lichý komentář, že jim vadilo, že dálnice rozdělí vesnici na dvě části. Přitom všichni podle mapy pochopíme, že to tak není. Naopak ta stavba odvádí dopravu dál od vsi. Jak to tedy bylo?
Pokud bereme zázemí obce jako její součást, pak naopak pochopíme, že to tak je. Ne každý ještě žije jen z toho, co mu po dálnici doveze kamion.
Aha, ona ta „dálnice“ v mapě už vlastně není dálnice – tak to pak tento argument zpola (protože ta stavba tam pořád je) – padá, netrklo mě to.
No mám pocit že původně byla navrhovaná trasa dalnice mezi obcí a pevností, teď nově vede až za pevností…
Mám taky ten pocit, že to mělo být blíže k vesnici, ale jak by pak napojili stávající silnici ke kruhovému objezdu u Globusu… bohužel jsem tehdy nesledoval výstavbu dálnic.
Tak jsem právě vyštrachal toto:
https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/krelov-obchvat-20080326.html
Podle toho to naopak vypadá, že se v Křelově prali hlavně sami mezi sebou. Kdo může sakra chtít, aby vedla dálnice blíže k obci?!? Dobrej blázinec.
Tak potom to bylo asi o těch pozemcích, co chtěl někdo pro dálnici výhodně prodat.
Však taky při přípravě této stavby tam bylo pár výkuků, kteří se to snažili blokovat požadováním nesmyslných cen za pozemky nebo podmínek – prodám Vám to, ale vykoupíte celý pozemek v rozloze 60 000 m2, ikdyž potřebujete jen 5 000 m2 za cenu na m2, kterou jste nabídli u těch 5 000 m2.
Pořekladlo – Lakomý Hanák, se neříká jenom tak 🙂
Snad do roku 2008 vedení obce prosazovalo v souladu s požadavkem občanů vzdálenější varinatu proti ŘSD, které tlačilo kratší. Dálnice hučí nonstop a je blíž zástavbě než zakopaná D3 u ČB, nemluvě o nemyslném odříznutí pevnůstky. Později nové vedení obce přišlo s tím, že obětuje občany a ustoupí kratší variantě výměnou za obchvat (viz územní plán) od areálu u Horky nad Moravou, kde vzniklo logistické centrum a zvýšil se provoz nákladních vozidel. Cesta Křelov-Horka má několik let po opravě opět vlněné krajnice. Takže vznikl spor mezi části občanů a vedením obce. Na tento plán ale ŘSD nepřistoupilo a nedává moc… Číst vice »