dkv_obrazok

Další část D35 bude hotová. Západní obchvat Olomouce dokončíme 20. listopadu, oznámilo ŘSD

D35 Křelov - Slavonín. Foto: ŘSDD35 Křelov - Slavonín. Foto: ŘSD

Po novém úseku D35 mohou jezdit řidiči od července, zatím jen v polovičním profilu.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) upřesnilo, kdy zprovozní novou část západního obchvatu Olomouce v plném profilu. Všechny čtyři jízdní pruhy 3,2 kilometru dlouhého úseku s oficiálním označením „D35 Křelov – Slavonín, 2. etapa“ budou řidičům k dispozici od 20. listopadu.

„Dělníci dělají vše pro dodržení slíbeného termínu. Nyní se jezdí po polovině asfaltové vozovky, kompletní zprovoznění bez omezení plánujeme na čtvrtek 20. 11. Od konce listopadu se tak výrazně uleví dopravě kolem severozápadní části Olomouce,“ informovalo ŘSD.

D35 Křelov - Slavonín. Foto: ŘSDD35 Křelov - Slavonín. Foto: ŘSDD35 Křelov - Slavonín. Foto: ŘSD

Nový úsek D35 je pro řidiče otevřený od 25. července. Zatím se po něm jezdí v polovičním profilu v režimu pruhů 1+1. Jízda po úseku je nyní bezplatná.

Otevřením západního obchvatu Olomouce by měly skončit dlouhé kolony před provizorní okružní křižovatkou u hypermarketu Globus. Křižovatka byla kompromisem vzešlým z problémové přípravy stavby. Ve směru od Mohelnice místem denně projíždí přes 32 tisíc aut denně. Provizorní objížďka trvá už přes 15 let.

První etapa stavby Křelov – Slavonín, která navázala na jižní obchvat města, byla dokončena v listopadu 2007. Místem denně projede zhruba 18 tisíc aut.

Práce na dostavbě západního obchvatu Olomouce začaly loni v únoru. Na trase dlouhé 3,2 kilometru je 94 stavebních objektů, čtyři mosty s celkovou délkou 222 metrů či jedna protihluková stěna o délce téměř půl kilometru.

D35 Křelov - Slavonín. Pramen: ŘSD

D35 Křelov – Slavonín. Pramen: ŘSD

Zhotovitelem byly firmy Eurovia CS a M-Silnice. Náklady činí 838 milionů korun bez DPH, odhadovaná cena při vyhlášení tendru byla 1,15 miliardy korun.

Druhá etapa mohla být hotova mnohem dříve, původně však s navrženým vedením dálnice nesouhlasilo vedení obce Křelov. Přípravám pomohla podle ŘSD změna legislativy, úpravy zákona ale znamenaly také nutnost zopakovat proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA).

Tagy D35 D35 Křelov - Slavonín dálnice D35 eurovia Eurovia CS M-Silnice Olomouc Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Vinci
4 komentáře