Zánovní zdvihací most na komoře Hořín má poruchu, velké lodě neprojedou
Zdvižný most na ohlaví komory Hořín. Pramen: ŘVC
Obloukový zdvižný most tvoří 100 tun ocelové konstrukce a 300 tun kamenného obkladu.
Obloukový zdvižný most tvoří 100 tun ocelové konstrukce a 300 tun kamenného obkladu.
A teď si představte, že se v budoucnosti pokazí třeba zvedací zařízení na čelákovickém mostě, a to nějakou náhodou v horní poloze. To bude radosti, to budou děkovat všem kterým vadilo dosypání náspu o metr a půl, i těm kteří už několik týdnů zařízení „zkoumají“. 🙂
Spuštění dolů zvládne gravitace sama, pokud je to hydraulika nebo lano. Jen se to musí spouštět na obou stranách stejně, po kouskách a kontrolovat to. Automatika to umí mnohem rychleji než dva lidi s vysílačkama, dva s metrem a další dva u ovládání.
No hlavně aby to spouštění bylo kontrolované a ne volný pád. Ono když se to někde skříží v tý horní poloze, tak to dolů fakt jen gravitací nedostanete.
zkříží, sorry
Možná jedna rýpavá otázka: Nebylo by bývalo náhodou levnější přezdít ten mostek na horní výšku a dosypat náspy, než provozovat zdvihadlo na takovou hmotnost?
Obzvláště když 300 t té hmotnosti tvoří památkářská nostalogie…
Takováhle adaptace by mi nevadila. Ale nejsem památkář.
Ať si to památkáři platí sami, nejen výstavbu, ale i provoz.
Památkáři nepotřebují v Praze mega lodě. Menší běžnému provozu stačí. Tak proč deformovat pěkné zdymadlo… Pokud jen kvůli turistické komerci, tak ta by si na to měla vydělat sama.
Možná jedna rýpavá otázka: A s památkáři to projednáte?
Já asi nee. Ale dozdění na horní výšku mi pořád přijde památkově přijatelnější, než nakašírované hydraulické hejblo…
A mne prijde, ze muzete byt radi, ze je tam alespon tohle hejblo
Pokud je závada v řídícím automatu a ne ve zdvihacím zařízení, tak to snad umí šikovný elektřikář/elektronik dočasně opravit aspoň na ruční ovládání nebo jiné nouzové otevírání, ne?
Ruční zvedání mostu asi vyžaduje hodně dobrou převodovku…
Řeč byla o ručním ovládání, ne o ručním zvedání
A nebo šikovný programátor, je-li závada na řídícím SW.
Náte auto v záruce, povezete ho do neautorizovaného servisu na zásah do řízení motoru. …. očekáváte, že záruka zůstává?
Kdysi na to stačila dvě tlačítka, v hi-tech verzi doplněná stykači…
Podnikat ve vnitrozemské plavbě je v ČR fakt o nervy. Když už něco výjimečně nezablokují ekoteroristé, tak se to aspoň podělá technicky. Kdepak uvízla naše největší hotelová loď, v Praze, nebo snad v Mělníku? Plavební sezona v plném proudu a oni „čekají“ na vyjádření dodavatele, tak snad se vyjádří ještě letos…
Můžete provozovat menší lodě jako dříve, a budete mít menší nervy. Proč by měl někdo zajišťovat něco, s čím pak mají nervy i ostatní?
Boze, to je komedie…
Mohla by se redakce zeptat na RVC, kolik ho zvedli nez se to podelalo?
Bych očekával, že jeden kus mají v záloze, když jde o tak kritickou infrastrukturu…
Bohužel to nikdo nechce držet, přitom jde o pár korun. I kdyby drželi celou sestavu M340, tak se vejdou do nějakých 100-200 tisíc. Zažil jsem nedostatek AI a bylo to shánění na dva měsíce, po celém světě.
Já jsem to pochopil, jako že mají jistě v záloze jeden zvedací most.
To by bylo fajn, ale v projektu by měl být seznam náhradních dílů, většinou se dělá na nějaké časové období a u těch je i údaj, jak je jejich výpadek krytický pro provoz. Ostatně to samé se dělá i v rámci hodnocení rizik dle ISO. Což bych předpokládal že ŘVC má.
Na to jste přišel jak?
Tak to jste pochopil naprosto blbě. Nepokazil se most , ale řízení jeho zdvihu, o tom mluvím.