Zánovní zdvihací most na komoře Hořín má poruchu, velké lodě neprojedou

Zdvižný most na ohlaví komory Hořín. Pramen: ŘVCZdvižný most na ohlaví komory Hořín. Pramen: ŘVC

Obloukový zdvižný most tvoří 100 tun ocelové konstrukce a 300 tun kamenného obkladu.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
P_V

A teď si představte, že se v budoucnosti pokazí třeba zvedací zařízení na čelákovickém mostě, a to nějakou náhodou v horní poloze. To bude radosti, to budou děkovat všem kterým vadilo dosypání náspu o metr a půl, i těm kteří už několik týdnů zařízení „zkoumají“. 🙂

Jiří Kocurek

Spuštění dolů zvládne gravitace sama, pokud je to hydraulika nebo lano. Jen se to musí spouštět na obou stranách stejně, po kouskách a kontrolovat to. Automatika to umí mnohem rychleji než dva lidi s vysílačkama, dva s metrem a další dva u ovládání.

Šťoural

No hlavně aby to spouštění bylo kontrolované a ne volný pád. Ono když se to někde skříží v tý horní poloze, tak to dolů fakt jen gravitací nedostanete.

Šťoural

zkříží, sorry

mic

Možná jedna rýpavá otázka: Nebylo by bývalo náhodou levnější přezdít ten mostek na horní výšku a dosypat náspy, než provozovat zdvihadlo na takovou hmotnost?

Jan

Obzvláště když 300 t té hmotnosti tvoří památkářská nostalogie…

Jiří Kocurek

Takováhle adaptace by mi nevadila. Ale nejsem památkář.

Otakar

Ať si to památkáři platí sami, nejen výstavbu, ale i provoz.

Frantisek

Památkáři nepotřebují v Praze mega lodě. Menší běžnému provozu stačí. Tak proč deformovat pěkné zdymadlo… Pokud jen kvůli turistické komerci, tak ta by si na to měla vydělat sama.

bkv

Možná jedna rýpavá otázka: A s památkáři to projednáte?

mic

Já asi nee. Ale dozdění na horní výšku mi pořád přijde památkově přijatelnější, než nakašírované hydraulické hejblo…

Gwann

A mne prijde, ze muzete byt radi, ze je tam alespon tohle hejblo

Jan T.

Pokud je závada v řídícím automatu a ne ve zdvihacím zařízení, tak to snad umí šikovný elektřikář/elektronik dočasně opravit aspoň na ruční ovládání nebo jiné nouzové otevírání, ne?

Jan

Ruční zvedání mostu asi vyžaduje hodně dobrou převodovku…

Blonďák

Řeč byla o ručním ovládání, ne o ručním zvedání

Jiří Kocurek

A nebo šikovný programátor, je-li závada na řídícím SW.

Náte auto v záruce, povezete ho do neautorizovaného servisu na zásah do řízení motoru. …. očekáváte, že záruka zůstává?

jva

Kdysi na to stačila dvě tlačítka, v hi-tech verzi doplněná stykači…

Jan

Podnikat ve vnitrozemské plavbě je v ČR fakt o nervy. Když už něco výjimečně nezablokují ekoteroristé, tak se to aspoň podělá technicky. Kdepak uvízla naše největší hotelová loď, v Praze, nebo snad v Mělníku? Plavební sezona v plném proudu a oni „čekají“ na vyjádření dodavatele, tak snad se vyjádří ještě letos…

Frantisek

Můžete provozovat menší lodě jako dříve, a budete mít menší nervy. Proč by měl někdo zajišťovat něco, s čím pak mají nervy i ostatní?

Gwann

Boze, to je komedie…
Mohla by se redakce zeptat na RVC, kolik ho zvedli nez se to podelalo?

Zlámalík

Bych očekával, že jeden kus mají v záloze, když jde o tak kritickou infrastrukturu…

Petr

Bohužel to nikdo nechce držet, přitom jde o pár korun. I kdyby drželi celou sestavu M340, tak se vejdou do nějakých 100-200 tisíc. Zažil jsem nedostatek AI a bylo to shánění na dva měsíce, po celém světě.

Vít Jůza

Já jsem to pochopil, jako že mají jistě v záloze jeden zvedací most.

Petr

To by bylo fajn, ale v projektu by měl být seznam náhradních dílů, většinou se dělá na nějaké časové období a u těch je i údaj, jak je jejich výpadek krytický pro provoz. Ostatně to samé se dělá i v rámci hodnocení rizik dle ISO. Což bych předpokládal že ŘVC má.

Šťoural

Na to jste přišel jak?

Zlámalík

Tak to jste pochopil naprosto blbě. Nepokazil se most , ale řízení jeho zdvihu, o tom mluvím.