Autobusy Doprava ve městě

Zanedbané autobusové nádraží na Černém Mostě má projít obnovou

Autobusové nádraží v Praze na Černém Mostě. Foto: Jan Sůra
Autobusové nádraží v Praze na Černém Mostě. Foto: Jan Sůra

Dvacet jedna let slouží veřejnosti, ale za tu dobu neprošlo prakticky jedinou změnou a hlavně údržbou. Autobusové nádraží na konečné metra B na Černém Mostě se mezitím stalo oblíbeným cílem různých pořadů o nejodpudivějších místech v Praze.

V příštích letech by se to mělo změnit. Nové vedení Prahy oznámilo, že chce celý areál dát do pořádku a dát mu jasného správce: Technickou správu komunikací. „Problémem je, že se o místo nikdo nestaral celkově. Tomu odpovídá jeho stav,“ řekl náměstek primátora zodpovědný za dopravu Adam Scheinherr.

Ten své plány na proměnu nádraží oznámil na svém facebookovém profilu.

„Snad ani nebudu komentovat, že ho od roku 2009 nebyl nikdo schopen převzít do správy a začít se o něj starat. TSK nyní na základě velmi důležité schůzky dostalo příkazem terminál převzít a začít připravovat nejen jeho údržbu, ale hlavně postupné opravy a polidštění,“ napsal Scheinherr. TSK zatím situaci nechtěla komentovat, protože jde ještě o čerstvou věc.

Podle starosty Prahy 14 Radka Vondry urgují opravu terminálu už osm let, ale neúspěšně. „Teprve současná změna koalice na magistrátu a moje osobní účast a intervence v ní, vede k tomu, že se věci pohnuly,“ řekl Vondra.  Už dříve městská část připravila seznam konkrétních kritických věcí k opravě a přiměla DPP a TSK k alespoň dílčím opravám. i dodal Vondra.

Zanedbaná údržba je podle Scheinherra patrná nejen vizuálně, ale i například na stavu některých lávek pro pěší, které vedou přes autobusové nádraží od metra. „Zadali jsme studie, které mají ukázat jejich konstrukční stav. Není vyloučeno, že některé budeme muset uzavřít,“ dodal Scheinherr.

Podle Scheinherra se má do projektu oprav zapojit i Praha 14, na jejímž území terminál leží.

Černý Most slouží nejen jako terminál pro městské a příměstské autobusy, ale také dálkové autobusové spoje, zejména pak směrem do Libereckého a Královéhradeckého kraje, ale i do zahraničí, především pak do Polska.

Štítky

31
Diskuze

avatar
11 Komentáře
20 Reakce na komentáře
24 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
22 Autoři komentářů
Leoš KonečnýLogickyOndrosRikiPetrB Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Riki
Host
Riki

Pořád stejná písnička a nejen o ČM. Něco se postaví nebo postavila pak už na to nikdo ani nemákne. Po devastaci se to celé zase zbourá a za eurodotace postaví nové a ještě kolikrát funkčně horší než to předtím. Místo toho aby se omajetek někdo staral průběžně vypadalo by to na mnoha místech ČR jinak. PS: A nemusí to být zrovna ČM. stačí se leckde podívat na chodníky ze zámkové dlažby, místo výměny pár „kostiček“ se to nechá, a když už to hoří, tak se to vybagruje a za velký peníz udělá znovu superchodník, kterej je po dvou zimách od… Číst vice »

PetrB
Host
PetrB

Odpověď na moji stížnost ze dne 7.3.2019 z pražského magistrátu: děkujeme za Váš e-mail, který byl adresován vedení města Prahy. Dovolte mi vyjádřit politování nad Vaším zjištěním, pokud vnímáte terminály pro hromadnou dopravu negativně. Mrzí mě, že jste ve Vaší stížnosti nebyla konkrétnější. Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost, si je dle mých zjištění vědom, v jakém stavu je majetek v jeho údržbě. Na všech objektech probíhají pravidelné prohlídky a závady ohrožující bezpečnost cestujících jsou okamžitě odstraňovány. Některé stanice mohou působit unaveněji, nicméně po technické stránce jsou v pořádku. Stav stanic (špína, graffiti apod.) napovídá o úrovni některých cestujících.… Číst vice »

Jarda
Host
Jarda

Já jsem dost skeptický s pojmem „Oprava“…. Vždyť to místo je úplně v háji. Všude možně tam tečou ze stropů nějaké sračky, na železných konzolích, co drží jedinou zářivku, tak kempí holubi. Železná zábradlí jsou na odpis. Za dvacet let to neskutečně zestárlo – Po dvaceti letech to bude v hajzlu znova. A to že v některých zákoutích chčijou a serou bezdomovci? To se taky opraví? Nechci jen nadávat, ale vážně to nejde. Obvykle se snažím být konstruktivní, ale jezdím tudy denně a pokaždé jsem šťastný, když tam trávím co nejméně času, páč při delším pobytu je běžnému smrtelníkovi zkrátka… Číst vice »

michal
Host
michal

Z CM do Polska? To bude jen par spoju za den…

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Asi Flinkbus

Štěpán
Host
Štěpán

Terminál Černý Most je nejodpornější místo v celé Praze a nějakou údržbu potřebuje jak sůl. Bohužel, není to jen Čerňák, ale i celá řada přestupních uzlů (Opatov, Smíchovské nádraží, Zličín…)

Poudy
Host
Poudy

Takových míst by se našlo pěkných pár desítek, řekl bych tak minimálně každý druhý dopravní uzel. Až nebudou tyto místa existovat v takovém stavu, tak potom budeme moci tvrdit že žijeme ve městě 21. století, protože teď se se světem srovnávat nemůžeme, jedině s tím rozvojovým..

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Palmovka je odpornější

VRT
Host
VRT

Máloco je v Praze tak hnusné, zanedbané a zoufalé jako místa terminálů veřejné dopravy a prostor kolem nich. Hlavák, Smíchov, Vysočany, Na Knížecí, Palmovka, Černý Most, Zličín, Florenc… Náhoda? Nemyslím si!

JakubAr
Host
JakubAr

Čerňák je totálně špatně navržený, proto je (a vždycky byl) nevlídný, nepřehledný a i proto tak rychle chátrá. Nastavit dlouhodobý formát správy, opravovat ho a „polidštit“ je sice fajn, ale nic to nezmění na tom, že je po architektonické stránce úplně tragický.

Kubrt
Host
Kubrt

To je bohužel pravda, ale do jisté míry je to dáno tím, že sice terminál vznikal na zelené louce, ale na omezeném pozemku. Nejsem si jist, že by šel na daném území uspořádat lépe. Vše je ještě korunováno devadesátkovým architektonickým řešením, které (nejen) tady velmi rychle zastaralo a působí bizarně.

Poudy
Host
Poudy

Myslím že by to šlo. Ale to by nesměl dělat Kotas, který se v debilitě svých vlastních řešení opravdu vyžívá.

Tomáš V.
Host
Tomáš V.

Tohle není kotasovina, za touto hrůzou stojí především Ing. arch. Alena Martínková. Ta je mimojiné podepsaná i pod Prosekem. Nástupiště a celá hlavní loď se mi sice docela líbí (kombinací barev, docela málo světla a relativně málo lesklých prvků), nadzemní objekty a podchody jsou ale odporný hnus, a to především proto, že zcela jednoznačně neodpovídají něčemu jako „built to last“. Když jde člověk podchodem na Vysočanské a pak to srovná s Prosekem… Zatímco jedno je víceméně jednolitý a velice jednoduchý prostor s obložením z kvalitních materiálů, Prosek působí jako designová opičárna, splácaná z všemožných prvků člověkem bez špetky citu. Vrcholem… Číst vice »

Xaver
Host
Xaver

Těch zanedbaných nádraží a terminálů je v Praze řada. Např. Želivského, Palmovka nebo Na Knížecí. Kdy ty projdou obnovou?

Radek
Host
Radek

Palmova a Knížecí zaniknou – developerské projekty.

Martin
Host
Martin

Na Palmovce na to cekam pomerne dlouho, …

Poudy
Host
Poudy

A Českomoravská s Kačerovem projdou úpravou a nějakými kancelářskými dostavbami. Má to mít na starosti Crescon ale už léta to vázne, bůhví jestli to nesmrdí a nesejde z toho, nepamatuju si totiž za jakého generálního se ty smlouvy uzavřely..

Ondros
Host
Ondros

Palmovka pry je v prestavbe nejdale (nejlepsi lokalita). Soukromy investor postavi kancelare a byty a soucasny autobusak (v tomto pripade nastesti) zanikne. Pro obsluhu mestskych linek 140 apod. bude odstavna plocha v podzemi a to vc. dobijeci stanice pro trolejbusy (chcete li parcialni autobusy).

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Jo a odkud budeou jezdit dálkové autobusy do Krumlova a JČ,,,

Desper
Host
Desper

Ostudou je, že terminal neni napojen na železnici

czhunter
Host
czhunter

To ani nikdy nebude – napojena (snad brzo) bude další zastávka metra – Rajská zahrada. Nicméně tohle zrovna podel mě (využívám autobusák ČM cca 1x týdně) není důležité, protože tamtudy jezdí vlaky cca stejným směrem jako autobusy (meziměstské) a do centra metro, takže to přesedání vlak X bus by tam moc nedávalo smysl (ani směrem ven z Prahy, ani směrem dovnitř do Prahy) Nicméně to nádraží je fakt hnusné (ale zato má už bohatší krápníkovou výzdobu, než lecjaká jeskyně!) a není ani moc dobře napojené na hlavní silnici (to je fakt smutné, když jedete z Liberce do Prahy, přijede na… Číst vice »

Logicky
Host
Logicky

Staci cestujici vyhodit na stanici bus smerem do centra.

czhunter
Host
czhunter

Teoreticky stačí, prakticky se domnívám, ža tam dálkoví dopravci nesmí zastavovat.
Taky by ta zastávka musela být větší – z dálkového autobusu vystupují lidé déle a tady i déle blokuje stání.

Není to pochopitelně neřešitelný „problém“, pouze neřešený.

Logicky
Host
Logicky

Prakticky tam dálkoví dopravci zastavují a lidé vystupují (všechny linky které jedou dále na Florenc).

Tomáš
Host
Tomáš
Martin
Host
Martin
MichalM
Host
MichalM

Dobrá zpráva, ČM je hnus jak z devadesátek.
Scheinherr má celkem tah na branku a až na ten Libeňák i celkem správným směrem. 🙂

XXXD
Host
XXXD

Bohužel nejen „Libeňák“ ale i vyšehradský most a možná toho je ještě víc.

MichalM
Host
MichalM

Prý se rozhodne podle posudku prof. Eugena Brühwilera, posudek by měl být v dubnu.

https://zdopravy.cz/co-dal-s-mostem-pod-vysehradem-praha-ukazala-svoji-verzi-noveho-mostu-23376/

XXXD
Host
XXXD

O tom tu snad radši ani nepište. Jelikož jsou jen dvě možnosti. Buď pan super odborný prof. zjistí to, co se zjistilo už předtím, tedy že most je naprosto v katastrofálním stavu a oprava nedává skoro nikomu kromě pana Scheinherra vůbec žádný smysl anebo to pan náměstek už rovnou zařídil, aby vyšlo, že most se ještě dá opravit, což tedy já nijak nezpochybňuji, nicméně cena této opravy naprosto neuvěřitelnou mírou přesahuje užitečnost této opravy respektive úroveň cílového výsledku, tedy srovnávat účinnost vynaložených nákladů na opravu a na výstavbu úplně nového mostu nelze vůbec srovnávat. Přičemž možnost opravy mostu by buď… Číst vice »

MichalM
Host
MichalM

No já bych nepředjímal – ve Svajcu je CERN, vyšetřovali tam Tykače, maj elektriku i na lokálkách… dejme Eugenovi šanci se projevit… 🙂

Partneři