Zaměstnanci JHMD drží dílnu v chodu, aktuálně zrenovovali podvozky pro Bardotku
Podvozek Bardotky v dílně JHMD. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Provoz dílny má i další pozitivní aspekt - na jindřichohradeckém nádraží je zajištěn pohyb zaměstnanců a tím i ochrana zakonzervovaných vozidel.
Jen tak na okraj a aktuálně: Gepardovi se už do toho, zcela logicky, moc nechce. Viz: https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?id=53864548
Tak se třeba dočkáme úzkokolejné Berty 🤷
Tak to teda držím palce, ať se zadaří a co nejdřív se to zlepší.
Axel se zas probudil ze zimního spánku. A takový tu byl klid od gramofonu…
Moc dlouho klid nevydržel. To už snad dělá redakce schválně.
Začíná mi to připadat, že ho chrání, protože když je někdo upozorní, že je tu něco špatně, tak dělají, že se nic nestalo. Pomalu si myslím, že to dokonce píšou oni sami a pak se nám smějou.
Řekl bych, že to píše jeden jediný člověk, stylistka je u něj stále stejná, to se ve dvou dělá dost těžko.
Tak ještě tu máš Františka. Ten umí taky dost mimózní příspěvky.
přesně tak,škoda každého odejivšího zaměstnance,zvlášť dobrého mechanika co civilu!a to by si měli ti nahoře uvědomit!pak už se těžko bude někdo shánět nebo přetahovat zpátky,.on tu práci taky nechce dělat každý.já v tom jsem už přes 30 let…
Když píšete o „odchodu mechanika co civilu“, tak jaká je souvislost s článkem?
Že na dílně dělají mechanici, bez kterých dílna nepojede?
Předřečník mluvil o „civilu“. To zní jako když věznové popisují propuštění na svobodu.
Jenže železniční odborníci svoji obživu dělají dobrovolně = kdykoliv můžou dělat jinou obživu, kde jsou solventní zákazníci (na rpzdíl od šolíchání šrotu, když pasažéři neuživí dopravce)
Na začátku ledna dal Pavel Kysilka rozhovor, ve kterém popsal jak šlamastyku vyřešili jiní odborníci, kterým „umřela“ obživa. Je to volně k přečtení na ekonom. cz
Příští 4 měsíce nemusíte psát žádný dotaz ani názor. Uživatelé si je budou generovat automaticky z historie příspěvků (v případě potřeby). Děkujeme.
Jak do civilu? Však je to civilní zaměstnání.
Pokud je někdo zvědavej se na starý kolena stěhovat..
Chlapi vydržet! Bude líp. Věřím, že úzká se zase rozjede a vy budete u toho!
Držím palce a moc jim to také přeji. Věřím, že se to povede.
Konkrétně proč si to myslíte?
Připomínám hřích pánů Babiše a Ťoka, =státní dotace (Memorandum 2) na regionální dopravu není férově rozdělená, např. tato dotace na 1 občana ve Zlínském kraji je o 29% nižší než je republikový průměr.
Předpokládám, že i v tomto dojde k nápravě, neboť dlouhodobě nefunguje Babišovo „všichni jsme si rovni, ale někteří jsme si rovnější“
Čili kde by Vysočinský a Jihočeský kraj vzaly na dotace na vlaky pro šotoblázny JHMD?
Když se pořád ohanite statistikou, tak byste měl vědět, že část tratě byla cestujicimi slušně obsazená. PS: prosím odpusťte si urážení s nenazývejte obyčejné cestující šotobázny!
Jak k Vašemu údaji o slušné obsazenosti pasuje těch 350 milionů dluhů, o kterých mluví článek?
1) dotujou se všechny lokálky v ČR. 2) počítáte celou trať, já mluvím o části využívaného úseku.
Že by vítr vanul ze zlínského kraje?
Konkrétně jim to přeji proto, že na rozdíl od vás mě nežere nenávist k železniční dopravě a fandím lidem, kteří pro společnost něco užitečného dělají. Ale, jak vidím z vašich dlouhodobých flašinetů, tohle vy nikdy nedokážete pochopit.
Děkuji za vysvětlení. Čili předvádíte uvažování pětiletého prcka, který by každý den chtěl nové autíčko, bez ohledu na poloprázdnou peněženku rodičů.
Nyní už chápu Vaši naivní otázku na pání H. z Arrivy, jestli by na každém nádraží neměla být pokladní a to za účelem rozdávání letáků…. ROFL
Vy budete živ z nějakého zaměstnání kde se nehledí na efektivitu a kde věří, „z cizího krev neteče“… Památkáři, hádám
Také bych byl rád optimistou, ale myslím si, že v tomto případě líp už bylo…. Zázrak podle mě bude, když z dlouhodobého hlediska (v horizontu let a desetiletí) přežije samostatně ta dílna. A když si tak pročítám, tu insolvenci, že tam ještě teď je zaměstnán IT technik a kotelník…no, jako nic proti těmto profesím, ale to bylo na firmičku se stomilionovým obratem a čtyřmi lokomotivami celkem luxus..tyto + další profese vyživovat..dnes je obvyklé, že i o dost větší firmy si IT v případě potřeby najímají….. Ale to tam bylo odjakživa, přeředitelováno a přezaměstnáno (samozřejmě se nebavím o provozu – strojvedoucí… Číst vice »
To máte značně zkreslené představy o fungování IT. Určitě mají nějaký objednávkový systém, který musel někdo navrhnout a udržovat, lokomotivy mají určitě GPS, takže propojit se sledováním, to samé programy pro evidenci, počítání kilometrů od/do opravy a podobné věci, pokud tedy na každou tuhle operaci nechcete mít člověka. K tomu nastavení vnitřní sítě, firemní telefony, tablety, počítače, úložiště pro správu dokumentů jako předpisy a další.
Ale prd… Nastavení sítě pro pár počítačů? To mám složitější síť i doma, vč vzdáleného přístupu, ovládání přes internet, přesměrování portů na routeru atd…to stačí jednou nastavit, udělat kvalitní firewall a už skoro nikdy není nutné se v tom vrtat….GPS systémy také pokročily, to zvládne i Čajánek na počítači sledovat, kde má jakou mašinu a jestli mu s ní někdo nejel na nákupy😂…. Pokud se bavili webu,tak web, který mají by zvládl udělat mírně nadprůměrný student průmyslovky nebo gymnázia…. Fakt z toho nedělejte mega firmu, banku, nebo státní instituci… Sám vím o ajťákovi ve firmě s cca sto stanicemi, který… Číst vice »
Zajímavé, jak zase někdo sype mínusy za názor, že mít vlastního ajťáka a kotelníka je pro firmu se třemi a půl fungujícími lokomotivami a obratem okolo 100 mil značný luxus…. Opravdu by mě zajímalo, v jakém vesmíru tady někteří žijí, když si myslí, že v dnešní době je normální aby každá malá firma měla své vlastní IT, kotelníka, svačinářku, hajzlbábu, nástěnkáře…k tomu vyhazování za plno zbytečných ředitelů….a pak se ale mínusáři nedivte, že to zkrachovalo. Dnes je opravdu úplně normální si v tomto malinkém rozsahu IT služby včetně cloudu a správy serveru najímat. Vyjde to pro firmu mnohem levněji a… Číst vice »
A jste si jist, že na dílně nemají ani jednu CNC mašinu? Tyhle stroje dost často běhají v izolovaném režimu a ovládací SW psaný možná ještě pro DOS … do cloudu?
Ke zbytečným ředitelům a svačinářce uhýbáte zbytečně.
Ok, tak možná hypotetické CNC dejme tomu, na to jsem zapomněl, pravda….i to se ale dnes nabízí dodavatelsky….. nicméně má reakce byla na pana Chytila, který zmiňoval, že je nutná stálá přítomnost ajťáka kvůli nastavení sítě pro pár počítačů a propojení sledování GPS – tedy pokud tam nějaké sledování – lepší než to, jak jsem s mírnou nadsázkou uvedl, aby Čajánek mohl hlídat, že mu s mašinou někdo nejel na nákup nebo na dovolenou, jak někteří šéfové hlídaji firemní auta….a na to fakt ajťáka nepotřebujete….. O nějakém sofistikovanějším GPS hlídacím systému pochybuji, když se jim nedávno srazily dva vlaky, že….navíc… Číst vice »
A mimochodem jakého člověka na každou jednotlivou operaci? Jako někoho, jehož náplní práce bude v Excelu v tabulce kontrolovat kilometry?😂😂🙈 Ach jo….
A jejich úložiště pro správu dokumentů jako předpisy a další (jak píšete) bych také nepřeceňoval…. Vždyť nedávno ani nemohli dohled smlouvy a faktury na nákup lokomotivy z Polska a teď z nich vylezlo, že na objekty, které sloužily na ubytování ani nemají platné elektrorevize….
Ano, je někdy obdivuhodné, že si zaměstnanci neuvědomí, že musí vytvořit hodnoty, které někdo zaplatí, aby zaměstnavatel měl na jejich výplatu + to sprosté slovo (zisk). Pár nosičů vody, se ztratí, ale na to už musí být větší počet zaměstnanců.
Někdy je obdivuhodné, jak někdo z venku určuje, kdo je ve firmě zbytečný.
To není nic divného, zevnitř to nejde vidět. říká se tomu provozní slepota. Postačuje nasazení interim managementu.
K profesi IT se nebudu vyjadřovat už proto že o tom nic nevím ale co se týká kotelníka tak vám můžu říct že je to profese víc než potřebná! Ono když máte na dílně 10stupnů a ve vedlejší místnosti kde se kvůli úsporám netopí zamrzne voda tak mi můžete věřit že to není zrovna práce snů. V pondělí jsme na dílně v kabátech a s kulichem na hlavě ….je to i vidět na foto kde kolega brousí. A to kotelník chodí do práce už ve tři ráno aby to po víkendu alespoň trochu vytopil. A to nemluvím o tom že… Číst vice »
Přeji panu Žabkovi a spol, ať si s Bardotkou užijí spoustu svezení, taky bych se svezl, jen se její akční rádius bude po roce 2025 značně zmenšovat díky etcs 🙁
Nebude. To mi věřte 👍
Tohle si naskenuju a uložím 😉
Má pravdu, rok 2025 to skutečně nebude.
Přeji jim, aby to byla vyjímka z přísloví „Za dobrotu na žebrotu“.
Velmi si preji,aby se našel brzy nový solventní majitel a drážní srdcař. Aby provoz znovu rozjel.
Není to nemožné, tipuji s ohledem, že víc než cca 4 tisíce kolejových tratí se obejde bez státních dotací. Akorát je otázkou proč utrácet zrovna za tuto konkrétní ztratovou trať, když předpokládám brzy bude bez státních dotací většina sítě SŽDC. Předpokládám, že ze brzy bývalé sítě SŽDC nebude zadarmo k mání zhruba až 1,5 tisíce km klíčových dálkových tratí, tj. většina transevropských… a dalších pár set kilometrů které budou integrovány do sítí pří/městské kolejové dopravy. Čili tato konkrétní trať bude soutěžit o milodary šotobláznů s dalšími zhruba 6 až 8 tisíci km plonkových železničních tratí. Čili je otázkou, proč by… Číst vice »
Takovej tu byl klid…
Není snad pravdou, že Drážní úřad uvádí spoustu tratí, odstřižených od dotací, které zanikly? Čili proč šotoblázni neuživili tyto zaniklé tratě?
Čím jsou výjimečné obě tratě JHMD,
aby nalákaly nezbytné množství solventních šotobláznů?
Šotouši to neuživí. Nikdy nic neuživili. Jenom foťáčky atd.
Pokud se máme bavit o ekonomice a JHMD je jasné jediné jméno – Honza Šatava. Ten jak známo coby ředitel této firmy dokázal z ekonomického megaprůšvihu udělat firmu v černých číslech a s neustálým rozvojem.
Jenže to bylo nenasytům málo, tak ho odstavili a firmu přivedli na buben, podobně jako kdysi dokázaly ČD, které to tam ještě vyrazně „vybydlely“..
Honzo, klobouk dolů.
Myslíte ten Šatava, který právě podepsal pro JHMD velmi nevýhodné slmlouvy na obou krajích?
No přesně
Když vidím mizivé částky zaplacené např. za trať z Čejče nebo z Hevlíná, tak dostatečně solventní šotoblázni se tehdy nevyskytovali v tamních končinách.
A na Slovensku je obrovská spousta tratí, kde byly vypnuty dotace, ale ani tam jsem neznamenal přehršel dostatečně solventních šotobláznů.
Čili v čem je jsou tratě JHMD tak lákavě atraktivní pro dostatečně solventní šotoblázny?
Když už zmiňujete Slovensko, tak co třeba Černý Balog, taky úzká a dokonce se rozrůstá.
Díky za konstruktivní reakci. Jak konkrétně EKONOMICKÝ a MARKETINGOVĚ ta slovenská firma funguje?
Kdo v tom regionu nebyl viz film Pokoj v duši.
Tak prvotně je třeba zdůraznit, že Balog měl zcela jiný vývoj. A jak funguje? Tak třeba zkusit se poptat u jednoho plzeňáka….?
Vidět mizivé částky není tak strašné jako vidět mizivý mozkový trust.
V ničem, šotouši to neživili.
Bohužel svévolně vysadil medikaci, slovo šotoblázen budiž důkazem co se mu děje v hlavě.
No, on má ve své slovní zásobě i formulaci „duševní gigant“.
Vypadá to že ho někde jinde asi vyštěkali, tak se asi vrátil a vysílá svoje „moudra“ zase tady. 🙁
Odpověď je podle mého názoru jasná. Protože to je úzkokolejka, která by se měla zachovat. Aby nedopadla jako jiné úzkokolejky ČSD, které zanikly.
Dovolím si velmi zapochybovat, že Vámi uvedený „trumf“ naláká šotoblázna, který vypořádá stomilionové dluhy a desetimilionové roční provozní náklady JHMD.
Dovolím si poukázat, že v rozpočtu Depozitáře Technického muzea Brna chybí těch pár desítek tisíc korun, aby v sezóně mohlo být otevřeno, když dorazí rodina na prohlídku. .
Když jsem před rokem tu Bardotku viděl, nevěřil jsem že se na ní začne něco dělat, totální vybydlený vrak. Ale jak vidno, opravdu to s ní myslí vážně.
Připadá mi divné že se insolvenční správkyně jakožto právní orgán vyjadřuje k tomu, jestli jsou zaměstnanci „skvělí“.
Proč by nemohla. Správce je dočasným manažer firmy a reportuje soudu stav a možnosti firmy.
Zaměstnanec i z právního pohledu je určité aktivum, které má svou cenu.
Takže to opravdu není divné, ale naopak žádoucí.
Takzvané know-how je kolikrát mnohem cennější jak celý zbytek firmy.
Dílna bez lidí má cenu železnýho šrotu. Jen mám obavu, že dílnu sebou ke dnu stáhne zbytek firmy.
Ti lidé to dělají bez výplat nebo normálně dostávají plat?
Normálně dostávají plat
Normálně ne, za leden se zpožděním.
Měli by normálně dostávat mzdu, protože je v dílnách standardní provoz. Ovšem jak je to ze splatností to ví jen zaměstnanci, insolvenční správkyně a vedení firmy.
Plat nedostávají zcela určitě.
Skoro jistě dostávají mzdu, byť zřejmě se zpožděním…