Zakonzervováno do roku 2030. Radní schválili miliony na údržbu hotové štoly pro Radlickou radiálu
Průzkumná štola tunelu Radlice. Foto: SATRA
Zahájení důležité stavby se už dlouhá léta protahuje a komplikuje.
Zahájení důležité stavby se už dlouhá léta protahuje a komplikuje.
Když se nestaví Radlická radiála, tak to asi bude kvůli stavbě MO, Vysočanské radiále a desítkám chybějících obchvatů, spojek atd… To jsou asi stavby, které se budou stavět do roku 2030…
Pořád nevím co v tom třicátem roce nastane. Vše se k tomu datu plánuje. Buď bude konec světa, nebo „potom už jsou jenom samá pozitiva a sociální jistoty.“ 😀
Petice za urychlenou dostavbu Radlické radiály by měla být nadále aktivní a myslím, že je i lehce podepsatelná online.
Za podpis vám děkujeme my, Smíchovácí, Barrandováci, Košířané i Jinoničané.
Jak kteří…
Raději než petici udělejte sbírku :). Jako na Národní divadlo. I tam přispěl velmi výrazně stát.
Něco jako 20 % z každého automobilu pořízeného do osobního vlastnictví? Tak to už je ve formě DPH a obvykle to převyšuje 3 měsíční mzdy nabyvatele.
Fakt, jo?
Kolik to dělá za rok 2023 a protože DPH je daňové odecitatelna položka tak kolik stojí úředníci managujici odečitatelne položky?
Bolo by moc lacné/drahé postaviť Radlickú na začiatok ako dvojpruhovú cestu, jeden tubus bez odbočiek, aby sa odlahčilo od tranzitu?
Za 10-20 let bude štola svatý grál urbexu. Pak se tam nekdo zraní a zasypou to
Není levnější to zasypat?
Není, zásypy mají tendenci sedat a pod stropem se velice špatně hutní. Takže zafoukat rozpínavou cementovou směsí. Každopádně to zasypání nenastane samo, bude k tomu potřeba dopravit hodně materiálu, tak 23.000 tun.
Levněji by vyšlo snad vyšlo i definitvní ostění, profil by stačil na obousměrnou cyklostezku.
Jelikož štola konči uprostřed kopce, daleko by ti cyklisti nedojeli 🙂
To je pravda, musel by tam být výtah.
Mimochodem nemělo tam být odvětrání, že by se ta šachta stala předmětem dvojího užití?
Na nebetyčnou píčovinu jmenem filharmonie se peníze najdou a Radlickou radialu která citelně chybí dopravě ne? Nejvyšší čas ať Hřib táhne
Filharmonie má šanci nahradit příšerné místo kvalitním veřejným prostorem a dát domov kulturní instituci.
Radlická radiála má šanci tak akorát přivést kvantum aut k Barrandovskému mostu a Strakonické, kde se to zasekne ještě víc než dosud.
To první reálně zlepšuje kvalitu života pro obyvatele města, a to i ty, kteří o kulturu nestojí. To druhé městu nepřináší nic.
Radlická radiála má šanci odlehčit ulicím na povrchu.
Nerad to říkám, ale Radlická radiála nemá šanci ničemu ulehčit. Naopak všemu přitíží, protože mnoho lidí z Jižního města, Chodova, Spořilova, Modřan, Libuše a Novodvorské pracujících v lidojemech na Stodůlkách a Butovicích přesedne z MHD do aut, protože to bude po dostavbě Radlické radiály autem už výrazně rychlejší než kombinace autobus a metro. A všechny lidojemy mají parkoviště, takže JE kde zaparkovat, i kdyby byly zavedeny parkovací zóny.
Já dělám v lidojemu na Stodůlkách, parkoviště máme ale od 8 ráno bývá plné, zóny tam nejsou ale zaparkovat mimo je velký problém. Když někdo ještě na Jižáku vypravuje děti do školy, parkování jako by neměl. Jinak myslím že spojení metrem a 125 nebo 118 (s Dvoreckým mostem) bude nadále oproti autu celkem rychlé a méně stresující – a to i právě protože se Radlická radiála a její napojení snadno ucpe. Proto sdílím tu skepsi k jejím přínosům.
Lidojem Vodafone má prdlačku a ne parkoviště, parkuje se v ulicích mezi paneláčky.
Komerčka tam zaměstnancům ale něco pronajímala…
Jak nema sanci nicemu ulehcit? Vite o tech pomnicich na prechodech na Radlicke, Bucharove, Jeremisove atd…? Tady nejde pouze o to se nekam pohodlne dostat. Dostaveni RR je zasadni aby se s tema ulicema dalo neco udelat a nemuselo tam dochazet k dalsim tragediim. To ze budou lide preferujici IAD v kolone v tunelu je lidem kteri budou moci bezpecne prejit silnici celkem jedno.
A pomůže to? Já jenom, že i s Blankou se slibovalo totéž. A ten tunel se uzavře, pokud bude zácpa. Respektive, to pokračování směrem na Barranďák to nepobere.
Já na Radlické (mezi zastávkami Laurová a Branova) před pár lety bydlel. Aby se s výstavbou tunelu něco zlepšilo, muselo by v podstatě dojít k fyzickému rozdělení té cesty tak, aby tudy jednoduše nemohl žádný tranzit. což si myslím, že by žádného zastupitele na P5 an nenapadlo začít prosazovat.
Byla o podobě toho prostoru nějaká diskuse? Např kolik mají děti z Holešovic veřejně přístupných hřišť/sportovišť?
Neměli by si své koníčky (vážná hudba) dospělí platit sami?
Tak za vstupné do filharmonie se taky odvádí DPH a když se o kus níž, zaklínáte DPH ohledně aut, tak to určo platí i ohledně filharmonie… I filharmonici platí DPH…
Za 12 a půl miliardy, by se dal postavit luxusní fotbalový / atletický stadion s kapacitou tak 60 000 diváků, na kterém by se dali pořádat nejen sportovní, ale i kulturní akce. Tam by se taky platilo DPH. Teď jen hádám, ale jsem přesvědčený, že kdyby se Praha rozhodla ty peníze investovat do sportovního stadionu, tak by z toho bylo pořádné haló a s protesty proti plýtvání penězi by se roztrhl pytel. Zajímavé, že když se ty peníze dají za barák pro filharmonii, tak jsou s tím všichni v pohodě. BTW: Já nejsem proti stavbě nové budovy filharmonie, uvedl jsem… Číst vice »
Davat tam stadion za miliardy je blbost. V Holesovicich sportoviste jsou, velky stadion je na Letne, Olymp centrum Stromovka, Stvanice, okoli reky… Rozhodne jsem proti nejakym ptakovinam jako nakupni centrum, ale myslim ze mistni nedostatkem sportovist netrpi. Klidne tam muze byt Filharmonie/Kultura, nebo proste jen park
Tak tam by se takový stadion ani nevešel. Sportovišť má možná Praha dost, ale velký stadion pro velké kulturní a sportovní akce rozhodně nemá.
Jakože děti / veřejnost si chodí zakopat na letnou ? :))
Ano , klidně tam může být park. Ptal se někdo místních, co jim tam chybí? A pražanů, zda to chtějí platit? Byla tato konrétní obří investice v něčím volebním programu ?
Mě zaráží dvojí metr u toho že za DPH za paliva se zaplatí všechno ohledne silnic a filharmonie se nezaplatí … jinak např za policii na fotbalových zápasech jsme v roce 2016 zaplatily prez 2 miliardy.. máte nějaké čísla k tomu že kolik se v reálných cenách platí za policii na fotbale??
Přítomnost policie na fotbalových zápasech je vesměs přehnaná a vesměs je to vyhazování peněz z okna. Výjimku tvoří jednotky vyhrocených zápasů ročně.
BTW: Při velkých kulturních akcích typu koncertů a hudebních festivalů je běžně v okolí taky zvýšená přítomnost policie. Celkově ty náklady budou dost srovnatelné. Navíc jde na kulturu o hodně víc veřejných peněz, než na sport.
Smazáno pro vulgárnost.
Čísla návštěvnosti a sledovanosti o zájmu o fotbal říkají pravý opak. Zbytek ani nemá cenu hodnotit, to může napsat jen hlupák.
Čísla o návštěvnosti říkají něco jiného – na stadion Sparty a Slavie chodí početně cca 1,25 procent z počtu obyvatel Prahy na jeden zápas. Fotbal prostě v Praze NETÁHNE a nemá smysl v Praze stavět stadion. Přičemž převážnou část fotbalových fanoušků máme mimopražských a dle toho, jak se chovají a akusticky projevují, je vidět, že jde o ty nejnižší vrstvy společnosti. Píšu to takto, aby se můj příspěvek náhodou někoho nedotkl a nebyl opět kvůli vulgaritě smazán. A statistika viz třeba zde: https://www.denik.cz/fotbal-zajimavosti/navstevnost-pocet-obyvatel-fotbalova-liga-statistika-divaci-fanousci-sparta.html
Jediný důvod proč v současnosti chodí v Praže tak „málo“ lidí je, že Sparta i Slavia mají velmi malé stadiony. Ty jsou pravidelně vyprodány na každý zápas už dlouhou dobu. Víc lidí tam nechodí jen proto, že se tam víc lidí už nevejde. Poslední zápas, který nebyl vyprodaný se na Spartě hrál ve středu 5. dubna 2023. Na Slavii to je podobné. Vysoká je i TV sledovanost. To o nezájmu skutečně nesvědčí. Kolik lidí chodí na filharmonii? Tipuji že to bude o dost méně, než na fotbal. Filharmonie teda Praze taky netáhne? Měl-li být měřítkem zájem veřejnosti, tak se filharmonie… Číst vice »
Toto není trapná generalizace, to je jen střet realitou, ehm tedy fotbalovými fanoušky.
Prej už za 19 miliard, kamaráde…
A to vstupné není dotované ? Spotřební daň mají také?a uhlíkovou?
Uhlíkovou daň u nás mají jenom vlaky, nechápu proč to sem mícháte.. to už bych se vás mohl ptát na to jestli si řidiči platí externality spojené s provozem.. kolik to je??? Kolik jsou externality???
Prosím? To je jako ptát se, zda má stát/město stavět sportoviště. Dnešní okolí Vltavské je naprosto tristní a jeho transformace v kultivovaný prostor nemá hodnotu jen pro Holešovice.
Ostatně Štvanická lávka, náplavka nebo Letenské sady jasně ukazují, že dobrý prostor je plusem pro lidi z celého města.
Jinak chápu, že někomu ke kulturnímu vyžití stačí TV Barrandov a Olga Lounová na místní pouti, ale vyspělá města zpravidla mají důstojné koncertní prostory.
Ten barák = budova filharmonie – je jedinou a nejlepší možností, jak kultivovat prostor?
Rudolfinum a Filharmonii u Muzea máme už dávno. Kultivovat se dá už dávno. Minimálně od té doby, co máme Blanku, že…
Melete strašný kraviny. A chtěl bych vás vidět jak toto říkáte lidem kteří tam bydlí.
Když budu chtít na strakonickou, tak se nemusím crcat přes radlickou radiálu, ale vezmu to po okruhu…
Nehledě na to, že nazývat filharmonii píčovinou je úroveň hodná tak primitiva jezdícího jedničkovou Oktávkou s stk jen díky lahvince Božkova, tak mícháte jablka a hrušky. Ne, skutečně nejdou a nemají jít všechny peníze z rozpočtu města na výstavbu silniční infrastruktury.
Ale Radlická je součástí ZÁKLADNÍ silniční infrastruktury.Ta auta se přece po příjezdu do Radlic od Plzně nevypaří.
A pak se vypaří?
To, že je něco jakousi součástí „základní infrastruktury“ ale neznamená, že se bude stavět jen to, co si myslíme, že je základni infrastruktura.
Město a jeho rozvoj nemůže zamrznout na jedné věci, ale je potřeba rozvoj i v jiných oblastech, než to co (my autíčkáři) považujeme za zásadní.
Krom toho koukám na intenzitu dopravy na Radlické v pracovní dny ve špičkách … a žádné katastrofální věci se tam, zdá se, nedějí – krom toho, že se občas počká chvíli v koloně. Takže bych z toho takový dramatickyý problém nedělal.
Jenže největší problém filharmonie je právě její umístění a řešení okolí. MHD tam dnes má bezproblémové mimoúrovňové křížení s ostatním provozem, to bude nahrazeno úrovňovým se SSZ, nějakých K+R tam má být 5 (slovy pět) míst.
To si někdo vážně myslí, že tam min 90% návštěvníků přijede MHD? Stačí se jít podívat k tomu Rudolfinu, nebo Sazka areně po skončení nějaké akce, jaký to tam je dopravní průšvih. (u té arény to alespoň občas korigují policajti)
To prosím zpochybňuji kde? Považuji RR za potřebnou stavbu, která má své sice nepřehlédnutelné, ale řešitelné problémy. To, čemu se přímo vysmívám, je názor pana Jardy, který říká, že máme přesunout peníze z kultury a jiných oblastí na dostavbu RR. A také tomu, že náměstek pro dopravu může za vše, co se v Praze odehrává. Od stavby filharmonie, až po posledního obyvatele Botanicy v Jinonicích, který blokuje výstavbu RR v stávající podobě.
Tak za prvé jezdím ročním Kodiakem, za druhé peníze mají jít v prvé řadě na chybějící dopravní stavby a za třetí filharmonie má krásnou budovu jménem Rudolfinum ty šašku.
Na dopravní stavby jde bohužel moc peněz, i na dluh a ani nepostavená filharmonie by vám tu radiálu stejně nezaplatila. Prostě platíte málo na daních, tak nic nebude.
Ne že bych s panem Kuželem souhlasil, ale Filharmonie by zaplatila přibližně třetinu radiály. Určitě to není zanedbatelná položka.
Vypadá to, že radiála 35, Filharmonie 19.
Co na tom tolik stojí opravdu netuším…
Protože se do ní v minulosti neinvestovalo dost.
Potrefená husa se ozvala:)
To, že máme sto let staré Rudolfinum neznamená, že tam máme zamrznout. Které z dnešních významných pražských silničních staveb stály před sto lety?
Taky máme 50 let starý pakul, kolik by stála úprava sálu aby filharmonikům akustika vyhověla?
Bohemka má taky starý stadion patřící městu, nezasloužila by si už nový? Vršovice nepotřebují kultivovat veřejný prostor? A hrdlořezy, letňany, modřany, spořilov? Jaké investice děká Praha tam a 50 dalších čtvrtích?
Mají pražáci skvělou vhd rychlejší a pohodlnější než před 50 lety? Mají dost středních škol, plaveckých stadionů ?
Přesně tak.
Radlicka se nezdrzuje kvuli penezum, ale nekonecnym diskusim.
To není pravda. Diskuse se ukončila a přesunula do peněz v plně tunelovém řešení.
Filharmonie se mi taky nelíbí, ale ani tohle moc ne. Praha potřebuje jiný věci, aby byla městem lepším pro život
Praha potřebuje v první řadě velké dopravní stavby Metro D (v pořádný délce) prodloužení Ačka do Hostivaře a Měcholup velký okruh, městský okruh, radiály, nějaký aspoň tramvajový okruh atd. Až toto bude vyřešené ať pro mě za mě postaví filharmonií kolik chtějí
to by bylo porad neco, co se musi dostavet driv, nez neco jineho.
mesto se ale musi rozvijet jako celek, neda se soustredit jen na jednu oblast a pak zase na jinou – a kultura sve opodstatneni ma – lopaty z vysoke zivotni to sice neoceni, ale to je jejich problem. jejich deti treba jednou ano.
Nesouhlasim. Zakladni infrastruktura je dulezita pro to aby odblokovala moznosti reseni uzemnich celku. Napr. kdyby kolem Muzea a hlavaku nevedla magistrala, dalo by se s tim mistem pracovat velmi kreativne a udelat to misto pro lidi
Tak nesouhlasit můžete, ale to je tak všechno. Základní infrastruktura je sice fajn, ale nemuzete 50 let delat základní infrastrukturu a pak delat zbytek. I proto, že požadavky se v čase mění, a za ta dlouhá léta by se změnila situace a základní infrastruktura by zas bylo něco jiného, takže byste zase začal něco, co je „základní infrastruktura“ a na zbytek by zase nezbyl čas. A v neposlední řadě by vám vznikal po dobu těch 50 let obrovský dluh na zbytku, který byste pak nikdy nedohnal. Rozvoj města se v čase nezastaví na 50 let, než nco dostavíte. Město ,… Číst vice »
Kdyby byla vůle a peníze nedělalo by se to 50 let ale pasivní zábava dospělých má mít přednost před základní infrastrukturou?! (Těch vyřazených dopravních investic je mnohem víc nejen radlická)
A kulturně nóbl konzumentům vážné hudby asi nevadí, že jim tu budovu postaví a zaplatí i „lopaty“
a co je to ta základní infrastruktura?
Opravdu je radlická tak zásadní, aby se označovala jako „základní“ infrastruktura?
Taky nerozumím tomu proč třeba nepřestaví Pakul, nicméně cena filharmonie má být 19 jard (kus snad platí stát) a cena radlické radiály 35 jard (všechno z hřibova).
Za 19 jard bych to asi taky nestavěl.
Správně! Více betonu, méně hudby! A zbourat Státní operu a Národní muzeum a přistavět další pruhy k magistrále.
„a přidává tunel v Řeporyjích v délce 379 metrů“
Kde se má v rámci Radlické radiály stavět tunel v Řepořijích?
Taky se trochu ztrácím… v příštím článku o této radiále ocením situaci nebo náčrt v mapě.
Jj, taky jsem se chtěl poptat…
Škoda
Já bych vyhradil nějakou sumu, za kterou by se pořídila rezervace pro nimbysty, oplotilo by se to tam a mohli by být spokojeni, že jim tam nikdo nikdy nepostaví VRT, dálnici, tramvajovou trať ani metro.
Stát ždíme motoristy vysokým daňovým zatížením (z každého litru benzinu si sebere 20kč na daních + další příjmy nepřímo – zdanění zisku firem, sociální a zdravotní daň..) tak by opravdu na infrastrukturu více přispět mohl … na druhou stranu když Praha platí za medvědinec, filharmonii … a pak se diví že nemá na komunikace?
Budu malinko za dáblova advokát, neb jsem spíš autíčkář a považuju (silniční) dopravní stavby za nedílnou a nutnou součást infrastruktury – nemám pocit, že by stát v posledních letech investice do silniční infrastruktury flákal – naopak, jsem potěšen tím, jaké tempo nabrala většina dopravních staveb.
A ještě jedna věc – jakkoli je tohgle propojení nepochybně důležité, tak si tak nějak úplně nedovedu představit, jak bude vypadat zaůstění (a provoz) v okolí mrázovky/zlíchovského tunelu po zprovoznění. Už teď je to tam nasekané víc, než dost.
Já autíčkař rozhodně nejsem, ale silniční stavby rovněž považuji za nedílnou a nutnou součást infrastruktury. Od toho člověk nemusí být ideolog, aby chápal, že určitý podíl přeprav se prostě jinak dělat nedá.
Důležité je ale vnímat kontext a reálný přínos, ne jen razit logiku „víc betonu + víc pruhů = dobro“. Pokud se chce stát vyřádit v silničních investicích, je čas seriózně decentralizovat dopravu tak, aby Praha nebyla jediným úzkým hrdlem. V dálniční síti je prázdných míst pořád hodně, kde stavby udělají mnohem lepší službu než RR.
No ten kdo jede skrz radlice nebo plzeňskou pojede po radiále … tak jaka tak na vnitřní okruh musí
Když jedete od Barranďáku směr Mrázovka, tak v tom prvním tunelu u Lihovaru (myslí, že se jmenuje Zlíchovský) je už od dob jeho postavení příprava na odbočení na/z RR. Zatím tedy jen krátká díra do zdi s mříží. Takže napojení by mělo být bez problému.
O tomhle samozrejmě vím 🙂
ale o to nejde – jde o to, jak už je nyní zlíchovský tunbel a okolí zasekaný, si uplne nedovedu predstavit tam poslat dalsi silny provoz ? .)
To je otázka, zdali půjde o další silný provoz, nebo jenom poslání toho současného do více směrů. Osobně si myslím, že spíš to druhé a že ten nárůst zas tak silný nebude.
Samozřejmě, pro směr z Jižní spojky někam na Stodůlky pro ty, co dnes musí myší dírou na Barranďák to bude zlepšení.
Na silnice už teď platíme daleko víc, než kolik se „vyždíme“, tak se nedivte, že peníze nejsou. Mimochodem, není to ani 20 Kč a spotřební daň je stejná 14 let, navzdory inflaci.
Zboží je v obchodech samo od sebe, k zákazníkovi se z výroby dostane i bez silnice úplně stejně. Stavba Dvoreckého mostu silnice nepotřebuje, chodniky se dláždí samy a ostatní sítě prostě jsou a dokonce bezúdržbové.
Co se 20 Kč týká, tak je v tom celá DPH + daň spotřební. Obojí je příjem státu.
Ano, u vás v Kocourkově asi jo, ale o tom jsem nepsal.
Samozřejmě, že sčítám DPH i spotřební. Ale na 20 Kč se nedostanete, i kdybyste tankoval benzín za 40 a tolik teď ani nestojí. Místo toho plkání si najděte kalkulačku ceny benzínu.
A uvědomujete si, že ta dph se počítá i ze spotřební daně? A že zdaněn je celý cyklus výroby (např mzdové náklady)?
Ano, počítá se i ze spotřební daně. Našel jste si tu kalkulačku nebo umíte všechno jen okecat?
Za to kolik spalin ten litr benzínu vypustí je to ještě málo.
Mícháte jablka s hruškami, jediný příjem, který město má z aut je poplatek za parkování, ten je 3Kč na den. Z toho nezaplatíte ani údržbu těch parkovacích míst natož nějaký rozvoj infrastruktury. Spotřební daň primárně slouží státu pro financování externalit (např. zdravotní problémy způsobené spalováním fosilních paliv) napr. elektroauta tak žádnou spotřební daň neplatí. Silniční daň byla nedávno zrušena, takže rozvoj infrastruktury se platí primárně z daně z příjmu fyzických a právnických osob.
Takže nejlépe se žije v kldr kde ty negativní externality spojené s iad nemají :))
No jako představa, že by pak z radlický, plzeňský a vrchlickýho šlo udělat civilizovaný ulice a zapomenout na tu žumpu, co je tam teď zní docela lákavě. Samozřejmě že zase bude slyšet nějaký místa zoufale neznalý lidi, který budou tvrdit něco o dálnici do centra…
Přesně. Současný provoz by se z běžné ulice přesunul částečně pod zem na komunikaci, která je na něj stavěná a původní běžná ulice by zase mohla být běžnou ulicí. Proti tomu může jakkoliv protestovat jedině šílenec.
Pumpiček
Já jsem mimo pěšáka a autíčkáře (a i nějaké to šotofoto si občas udělám) taky pumpička, přesto by mě nikdy nenapadlo jakkoliv protestovat proti stavbě okruhů nebo radiál. Už proto, že při následném uvolnění ulic se v nich jezdí na kole mnohem lépe, navíc vzniká potenciál pro lepší cykloinfrastrukturu, což dál pomůže. Ovšem veřejná debata aktuálně stojí tak, že buď auta všude a cyklisty nejlíp střílet, nebo naopak všude jen kola a MHD a auta ideálně zakázat.
Bohužel dost lidí na internetu a leckdy i v reálu vyznává extremismus ve všech podobách. Nějaká střední cesta která se mnohdy ukazuje jako ta jediná správná je nezajímá….
A teď se vyrábí extrémisti z lidí, co nemají 35 miliard na RR?
No tady se jistě pár dementu najde co budou protestovat proti tomu
No nevím jestli běžnou, v rámci zklidňování dopravy by asi přibyly zelené sloupky, betonové ostrůvky, atd… ale jo, „běžnou“ co se týče nově rekonstruovaných ulic, tak asi ano.
Dá se to udělat klidně pořádně. Že většinou neudělá, je smutná pravda, ale i tak je to aspoň šance. Proč by vlastně kompletní úpravy původních ulic (sítě, stromy, chodníky, cykloinfra, značení) nemohly být nedílnou součástí projektu radiály? Podobně jako je třeba zrušení původní tratě nedílnou součástí novostavby NemaŠe? Vždyť současné ulice nakonec přece ani nemusejí být v celém úseku 24/7 průjezdné pro IAD (nebo aspoň ne za standardních okolností), což by řešilo jak argument indukce, tak napojení na Barrandovský most.
Kvičení pumpička za 3,2,1
A stane se to, nebo je přání otcem myšlenky?
Protože toto se slibovalo i za Béma od Blanky a efekt se jaksi nedostavil. Ono totiž nestačí natáhnout novou „sběrnou komunikaci“, pokud město zároveň není ochotno jinde zavést radikální omezení. A všichni víme, že Praha toho schopna není.
Takže ve výsledku se úzké hrdlo přesune jen blíž centru, ale Plzeňská / Vrchlického se sama od sebe nezlepší. Na to by se musely zobousměrnit, zpomalit a rekultivovat.
Už 90 let empiricky víme, že nová silnice v intravilánu dopravně městu neulehčí, ale pořád to dokola zkoušíme a pak se divíme, že to nefungovalo.
Zajímavé je, že třeba nynější dva pruhy na magistrále od Muzeappo I. P. Pavlova sice prodloužili kolony, ale rozhodně nenastal žádný kolaps. Doufám, že jednou budeme mít na magistrátu zastupitele, kteří se toho nebudou bát a například i podobným dočasným způsobem vyzkoušejí omezení, které pak mohou zůstat na trvalo.
Co je to v toku času 90 let …starověký Egypt trval 2000 let a také tam pořád stavěli silnice ,protože nikdo nic lepšího pro pohyb osob a nákladu stejně nikdy nevymyslel a nevymyslí..
Buď nechápete psaný text, nebo cíleně zavádíte.
Je rozdíl mezi základní sítí komunikací a rozšiřováním, které samo táhne další dopravní poptávku. Tzv. sběrné komunikace přesně tento efekt mají, takže ve výsledku neřeší svůj původní cíl.
hmm no jako ulice veletržní a milady horákové nesouhlasí, stejně tak s touto teorií není zajedno ani obligátní výtoň-palackého náměstí, víceméně evergreen dopravních hlášení před otevřením blanky.
U Blanky se to nepovedlo hlavně proto, protože se zmrvily výjezdy. Veletržní se zklidnit podařilo a pokud Blanka funguje jak má, je z ní docela klidná ulice. Jedinej větší provoz na ní dělá část aut z magistrály, která zkrátka jinudy (zatím?) nemá jak a tudy musí.
Takže na té Veletržní je vidět, že to jde a funguje to a žádný černý scénáře o tom, jak uvolněná ulice přitáhne další auta se nekonají.
Jojo to známe, až bude Blanka, tak se nahoře bude skvěle žít. Mezitím ulice Milady Horákové, stejný počet pruhů a dopravní stoka jak předtím. Protože když se Blanka zavře, tak se musí někudy dát jezdit že..
Blbost, nahoře se žije líp a horní Milada (a Veletržní) taková stoka co bývala už rozhodně není. Samozřejmě pokud se nezavře Blanka, jenže to, že se co chvíli zavírá, není chyba té stavby jako takové, nýbrž zmršených výjezdů.
A že kolem Sparty zbyly dva pruhy ničemu nevadí. Ba naopak, když Sparta hraje, jsou dakra potřeba. Mimochodem to je další věc – prudí se obyčejný lidi, ale že na fotbal půlka přijede autem a z Letenský pláně je jedno velký parkoviště, to nikdo neřeší. Zajímavý dvojí metr.
To se nestane, zůstane to tam stejné, pro případ že se tunel uzavře. Řešení pro město není dělat další tunely ale méně aut
Souhlas, rozmělní se prijezd z těch dvou komunikaci.
Současné vedení v Praze do silničních staveb investovat nechce a nebude. Proč taky do nich investovat, když do budoucna se bude počet aut omezovat a lidi budou více sdílet a využívat MHD. RR je zakonzervována na neurčito, pokračování MO je ve fázi neustále se předělávajících plánů, tam se také dlouho neplánuje kopnout. Je to jedině dobře, že Praha raději peníze použije na MHD a cyklostezky.