Zakonzervováno do roku 2030. Radní schválili miliony na údržbu hotové štoly pro Radlickou radiálu

Průzkumná štola tunelu Radlice. Foto: SATRAPrůzkumná štola tunelu Radlice. Foto: SATRA

Zahájení důležité stavby se už dlouhá léta protahuje a komplikuje.

Odebírat
Upozornit na
guest
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Petice za urychlenou dostavbu Radlické radiály by měla být nadále aktivní a myslím, že je i lehce podepsatelná online.
Za podpis vám děkujeme my, Smíchovácí, Barrandováci, Košířané i Jinoničané.

Pavol

Bolo by moc lacné/drahé postaviť Radlickú na začiatok ako dvojpruhovú cestu, jeden tubus bez odbočiek, aby sa odlahčilo od tranzitu?

Clovek

Za 10-20 let bude štola svatý grál urbexu. Pak se tam nekdo zraní a zasypou to

PetrH

Není levnější to zasypat?

Jiří Kocurek

Není, zásypy mají tendenci sedat a pod stropem se velice špatně hutní. Takže zafoukat rozpínavou cementovou směsí. Každopádně to zasypání nenastane samo, bude k tomu potřeba dopravit hodně materiálu, tak 23.000 tun.

Levněji by vyšlo snad vyšlo i definitvní ostění, profil by stačil na obousměrnou cyklostezku.

P_V

Jelikož štola konči uprostřed kopce, daleko by ti cyklisti nedojeli 🙂

Jiří Kocurek

To je pravda, musel by tam být výtah.
Mimochodem nemělo tam být odvětrání, že by se ta šachta stala předmětem dvojího užití?

jardakuzel

Na nebetyčnou píčovinu jmenem filharmonie se peníze najdou a Radlickou radialu která citelně chybí dopravě ne? Nejvyšší čas ať Hřib táhne

Juraj

Filharmonie má šanci nahradit příšerné místo kvalitním veřejným prostorem a dát domov kulturní instituci.

Radlická radiála má šanci tak akorát přivést kvantum aut k Barrandovskému mostu a Strakonické, kde se to zasekne ještě víc než dosud.

To první reálně zlepšuje kvalitu života pro obyvatele města, a to i ty, kteří o kulturu nestojí. To druhé městu nepřináší nic.

P_V

Radlická radiála má šanci odlehčit ulicím na povrchu.

Bram

Nerad to říkám, ale Radlická radiála nemá šanci ničemu ulehčit. Naopak všemu přitíží, protože mnoho lidí z Jižního města, Chodova, Spořilova, Modřan, Libuše a Novodvorské pracujících v lidojemech na Stodůlkách a Butovicích přesedne z MHD do aut, protože to bude po dostavbě Radlické radiály autem už výrazně rychlejší než kombinace autobus a metro. A všechny lidojemy mají parkoviště, takže JE kde zaparkovat, i kdyby byly zavedeny parkovací zóny.

vlachjan

Já na Radlické (mezi zastávkami Laurová a Branova) před pár lety bydlel. Aby se s výstavbou tunelu něco zlepšilo, muselo by v podstatě dojít k fyzickému rozdělení té cesty tak, aby tudy jednoduše nemohl žádný tranzit. což si myslím, že by žádného zastupitele na P5 an nenapadlo začít prosazovat.

RDP

Byla o podobě toho prostoru nějaká diskuse? Např kolik mají děti z Holešovic veřejně přístupných hřišť/sportovišť?
Neměli by si své koníčky (vážná hudba) dospělí platit sami?

digi

Tak za vstupné do filharmonie se taky odvádí DPH a když se o kus níž, zaklínáte DPH ohledně aut, tak to určo platí i ohledně filharmonie… I filharmonici platí DPH…

ZdendaP

Za 12 a půl miliardy, by se dal postavit luxusní fotbalový / atletický stadion s kapacitou tak 60 000 diváků, na kterém by se dali pořádat nejen sportovní, ale i kulturní akce. Tam by se taky platilo DPH. Teď jen hádám, ale jsem přesvědčený, že kdyby se Praha rozhodla ty peníze investovat do sportovního stadionu, tak by z toho bylo pořádné haló a s protesty proti plýtvání penězi by se roztrhl pytel. Zajímavé, že když se ty peníze dají za barák pro filharmonii, tak jsou s tím všichni v pohodě. BTW: Já nejsem proti stavbě nové budovy filharmonie, uvedl jsem… Číst vice »

Martin

Davat tam stadion za miliardy je blbost. V Holesovicich sportoviste jsou, velky stadion je na Letne, Olymp centrum Stromovka, Stvanice, okoli reky… Rozhodne jsem proti nejakym ptakovinam jako nakupni centrum, ale myslim ze mistni nedostatkem sportovist netrpi. Klidne tam muze byt Filharmonie/Kultura, nebo proste jen park

ZdendaP

Tak tam by se takový stadion ani nevešel. Sportovišť má možná Praha dost, ale velký stadion pro velké kulturní a sportovní akce rozhodně nemá.

RDP

Jakože děti / veřejnost si chodí zakopat na letnou ? :))
Ano , klidně tam může být park. Ptal se někdo místních, co jim tam chybí? A pražanů, zda to chtějí platit? Byla tato konrétní obří investice v něčím volebním programu ?

digi

Mě zaráží dvojí metr u toho že za DPH za paliva se zaplatí všechno ohledne silnic a filharmonie se nezaplatí … jinak např za policii na fotbalových zápasech jsme v roce 2016 zaplatily prez 2 miliardy.. máte nějaké čísla k tomu že kolik se v reálných cenách platí za policii na fotbale??

ZdendaP

Přítomnost policie na fotbalových zápasech je vesměs přehnaná a vesměs je to vyhazování peněz z okna. Výjimku tvoří jednotky vyhrocených zápasů ročně.

BTW: Při velkých kulturních akcích typu koncertů a hudebních festivalů je běžně v okolí taky zvýšená přítomnost policie. Celkově ty náklady budou dost srovnatelné. Navíc jde na kulturu o hodně víc veřejných peněz, než na sport.

Bram

Smazáno pro vulgárnost.

ZdendaP

Čísla návštěvnosti a sledovanosti o zájmu o fotbal říkají pravý opak. Zbytek ani nemá cenu hodnotit, to může napsat jen hlupák.

RDP

A to vstupné není dotované ? Spotřební daň mají také?a uhlíkovou?

Juraj

Prosím? To je jako ptát se, zda má stát/město stavět sportoviště. Dnešní okolí Vltavské je naprosto tristní a jeho transformace v kultivovaný prostor nemá hodnotu jen pro Holešovice.

Ostatně Štvanická lávka, náplavka nebo Letenské sady jasně ukazují, že dobrý prostor je plusem pro lidi z celého města.

Jinak chápu, že někomu ke kulturnímu vyžití stačí TV Barrandov a Olga Lounová na místní pouti, ale vyspělá města zpravidla mají důstojné koncertní prostory.

RDP

Ten barák = budova filharmonie – je jedinou a nejlepší možností, jak kultivovat prostor?

jardakuzel

Melete strašný kraviny. A chtěl bych vás vidět jak toto říkáte lidem kteří tam bydlí.

Mikulik

Žádnou filharmonii nepotřebuji. RUDOLFINUM se zboura?

Márty

Nehledě na to, že nazývat filharmonii píčovinou je úroveň hodná tak primitiva jezdícího jedničkovou Oktávkou s stk jen díky lahvince Božkova, tak mícháte jablka a hrušky. Ne, skutečně nejdou a nemají jít všechny peníze z rozpočtu města na výstavbu silniční infrastruktury.

Padre

Ale Radlická je součástí ZÁKLADNÍ silniční infrastruktury.Ta auta se přece po příjezdu do Radlic od Plzně nevypaří.

PetrH

A pak se vypaří?

Air Traveller

To, že je něco jakousi součástí „základní infrastruktury“ ale neznamená, že se bude stavět jen to, co si myslíme, že je základni infrastruktura.

Město a jeho rozvoj nemůže zamrznout na jedné věci, ale je potřeba rozvoj i v jiných oblastech, než to co (my autíčkáři) považujeme za zásadní.

Krom toho koukám na intenzitu dopravy na Radlické v pracovní dny ve špičkách … a žádné katastrofální věci se tam, zdá se, nedějí – krom toho, že se občas počká chvíli v koloně. Takže bych z toho takový dramatickyý problém nedělal.

Márty

To prosím zpochybňuji kde? Považuji RR za potřebnou stavbu, která má své sice nepřehlédnutelné, ale řešitelné problémy. To, čemu se přímo vysmívám, je názor pana Jardy, který říká, že máme přesunout peníze z kultury a jiných oblastí na dostavbu RR. A také tomu, že náměstek pro dopravu může za vše, co se v Praze odehrává. Od stavby filharmonie, až po posledního obyvatele Botanicy v Jinonicích, který blokuje výstavbu RR v stávající podobě.

jardakuzel

Tak za prvé jezdím ročním Kodiakem, za druhé peníze mají jít v prvé řadě na chybějící dopravní stavby a za třetí filharmonie má krásnou budovu jménem Rudolfinum ty šašku.

PetrH

Na dopravní stavby jde bohužel moc peněz, i na dluh a ani nepostavená filharmonie by vám tu radiálu stejně nezaplatila. Prostě platíte málo na daních, tak nic nebude.

ZdendaP

Ne že bych s panem Kuželem souhlasil, ale Filharmonie by zaplatila přibližně třetinu radiály. Určitě to není zanedbatelná položka.

MMXA

Protože se do ní v minulosti neinvestovalo dost.

Márty

Potrefená husa se ozvala:)
To, že máme sto let staré Rudolfinum neznamená, že tam máme zamrznout. Které z dnešních významných pražských silničních staveb stály před sto lety?

RDP

Taky máme 50 let starý pakul, kolik by stála úprava sálu aby filharmonikům akustika vyhověla?

Bohemka má taky starý stadion patřící městu, nezasloužila by si už nový? Vršovice nepotřebují kultivovat veřejný prostor? A hrdlořezy, letňany, modřany, spořilov? Jaké investice děká Praha tam a 50 dalších čtvrtích?

Mají pražáci skvělou vhd rychlejší a pohodlnější než před 50 lety? Mají dost středních škol, plaveckých stadionů ?

Bram

Přesně tak.

PeteT

Radlicka se nezdrzuje kvuli penezum, ale nekonecnym diskusim.

Clovek

Filharmonie se mi taky nelíbí, ale ani tohle moc ne. Praha potřebuje jiný věci, aby byla městem lepším pro život

jardakuzel

Praha potřebuje v první řadě velké dopravní stavby Metro D (v pořádný délce) prodloužení Ačka do Hostivaře a Měcholup velký okruh, městský okruh, radiály, nějaký aspoň tramvajový okruh atd. Až toto bude vyřešené ať pro mě za mě postaví filharmonií kolik chtějí

Air Traveller

to by bylo porad neco, co se musi dostavet driv, nez neco jineho.

mesto se ale musi rozvijet jako celek, neda se soustredit jen na jednu oblast a pak zase na jinou – a kultura sve opodstatneni ma – lopaty z vysoke zivotni to sice neoceni, ale to je jejich problem. jejich deti treba jednou ano.

Martin

Nesouhlasim. Zakladni infrastruktura je dulezita pro to aby odblokovala moznosti reseni uzemnich celku. Napr. kdyby kolem Muzea a hlavaku nevedla magistrala, dalo by se s tim mistem pracovat velmi kreativne a udelat to misto pro lidi

Air Traveller

Tak nesouhlasit můžete, ale to je tak všechno. Základní infrastruktura je sice fajn, ale nemuzete 50 let delat základní infrastrukturu a pak delat zbytek. I proto, že požadavky se v čase mění, a za ta dlouhá léta by se změnila situace a základní infrastruktura by zas bylo něco jiného, takže byste zase začal něco, co je „základní infrastruktura“ a na zbytek by zase nezbyl čas. A v neposlední řadě by vám vznikal po dobu těch 50 let obrovský dluh na zbytku, který byste pak nikdy nedohnal. Rozvoj města se v čase nezastaví na 50 let, než nco dostavíte. Město ,… Číst vice »

RDP

Kdyby byla vůle a peníze nedělalo by se to 50 let ale pasivní zábava dospělých má mít přednost před základní infrastrukturou?! (Těch vyřazených dopravních investic je mnohem víc nejen radlická)

A kulturně nóbl konzumentům vážné hudby asi nevadí, že jim tu budovu postaví a zaplatí i „lopaty“

Adam

„a přidává tunel v Řeporyjích v délce 379 metrů“
Kde se má v rámci Radlické radiály stavět tunel v Řepořijích?

leos

Škoda

Lysimachia

Já bych vyhradil nějakou sumu, za kterou by se pořídila rezervace pro nimbysty, oplotilo by se to tam a mohli by být spokojeni, že jim tam nikdo nikdy nepostaví VRT, dálnici, tramvajovou trať ani metro.

RDP

Stát ždíme motoristy vysokým daňovým zatížením (z každého litru benzinu si sebere 20kč na daních + další příjmy nepřímo – zdanění zisku firem, sociální a zdravotní daň..) tak by opravdu na infrastrukturu více přispět mohl … na druhou stranu když Praha platí za medvědinec, filharmonii … a pak se diví že nemá na komunikace?

Air Traveller

Budu malinko za dáblova advokát, neb jsem spíš autíčkář a považuju (silniční) dopravní stavby za nedílnou a nutnou součást infrastruktury – nemám pocit, že by stát v posledních letech investice do silniční infrastruktury flákal – naopak, jsem potěšen tím, jaké tempo nabrala většina dopravních staveb.

A ještě jedna věc – jakkoli je tohgle propojení nepochybně důležité, tak si tak nějak úplně nedovedu představit, jak bude vypadat zaůstění (a provoz) v okolí mrázovky/zlíchovského tunelu po zprovoznění. Už teď je to tam nasekané víc, než dost.

Juraj

Já autíčkař rozhodně nejsem, ale silniční stavby rovněž považuji za nedílnou a nutnou součást infrastruktury. Od toho člověk nemusí být ideolog, aby chápal, že určitý podíl přeprav se prostě jinak dělat nedá.

Důležité je ale vnímat kontext a reálný přínos, ne jen razit logiku „víc betonu + víc pruhů = dobro“. Pokud se chce stát vyřádit v silničních investicích, je čas seriózně decentralizovat dopravu tak, aby Praha nebyla jediným úzkým hrdlem. V dálniční síti je prázdných míst pořád hodně, kde stavby udělají mnohem lepší službu než RR.

RDP

No ten kdo jede skrz radlice nebo plzeňskou pojede po radiále … tak jaka tak na vnitřní okruh musí

PetrH

Na silnice už teď platíme daleko víc, než kolik se „vyždíme“, tak se nedivte, že peníze nejsou. Mimochodem, není to ani 20 Kč a spotřební daň je stejná 14 let, navzdory inflaci.

Jiří Kocurek

Zboží je v obchodech samo od sebe, k zákazníkovi se z výroby dostane i bez silnice úplně stejně. Stavba Dvoreckého mostu silnice nepotřebuje, chodniky se dláždí samy a ostatní sítě prostě jsou a dokonce bezúdržbové.

Co se 20 Kč týká, tak je v tom celá DPH + daň spotřební. Obojí je příjem státu.

PetrH

Ano, u vás v Kocourkově asi jo, ale o tom jsem nepsal.
Samozřejmě, že sčítám DPH i spotřební. Ale na 20 Kč se nedostanete, i kdybyste tankoval benzín za 40 a tolik teď ani nestojí. Místo toho plkání si najděte kalkulačku ceny benzínu.

RDP

A uvědomujete si, že ta dph se počítá i ze spotřební daně? A že zdaněn je celý cyklus výroby (např mzdové náklady)?

PetrH

Ano, počítá se i ze spotřební daně. Našel jste si tu kalkulačku nebo umíte všechno jen okecat?

Jan Tichavský

Za to kolik spalin ten litr benzínu vypustí je to ještě málo.

David

Mícháte jablka s hruškami, jediný příjem, který město má z aut je poplatek za parkování, ten je 3Kč na den. Z toho nezaplatíte ani údržbu těch parkovacích míst natož nějaký rozvoj infrastruktury. Spotřební daň primárně slouží státu pro financování externalit (např. zdravotní problémy způsobené spalováním fosilních paliv) napr. elektroauta tak žádnou spotřební daň neplatí. Silniční daň byla nedávno zrušena, takže rozvoj infrastruktury se platí primárně z daně z příjmu fyzických a právnických osob.

Dejf

No jako představa, že by pak z radlický, plzeňský a vrchlickýho šlo udělat civilizovaný ulice a zapomenout na tu žumpu, co je tam teď zní docela lákavě. Samozřejmě že zase bude slyšet nějaký místa zoufale neznalý lidi, který budou tvrdit něco o dálnici do centra…

Kebab

Přesně. Současný provoz by se z běžné ulice přesunul částečně pod zem na komunikaci, která je na něj stavěná a původní běžná ulice by zase mohla být běžnou ulicí. Proti tomu může jakkoliv protestovat jedině šílenec.

Kozor24

Pumpiček

Kebab

Já jsem mimo pěšáka a autíčkáře (a i nějaké to šotofoto si občas udělám) taky pumpička, přesto by mě nikdy nenapadlo jakkoliv protestovat proti stavbě okruhů nebo radiál. Už proto, že při následném uvolnění ulic se v nich jezdí na kole mnohem lépe, navíc vzniká potenciál pro lepší cykloinfrastrukturu, což dál pomůže. Ovšem veřejná debata aktuálně stojí tak, že buď auta všude a cyklisty nejlíp střílet, nebo naopak všude jen kola a MHD a auta ideálně zakázat.

Někdo neznámý

Bohužel dost lidí na internetu a leckdy i v reálu vyznává extremismus ve všech podobách. Nějaká střední cesta která se mnohdy ukazuje jako ta jediná správná je nezajímá….

Kozor24

No tady se jistě pár dementu najde co budou protestovat proti tomu

Frantík

No nevím jestli běžnou, v rámci zklidňování dopravy by asi přibyly zelené sloupky, betonové ostrůvky, atd… ale jo, „běžnou“ co se týče nově rekonstruovaných ulic, tak asi ano.

Kebab

Dá se to udělat klidně pořádně. Že většinou neudělá, je smutná pravda, ale i tak je to aspoň šance. Proč by vlastně kompletní úpravy původních ulic (sítě, stromy, chodníky, cykloinfra, značení) nemohly být nedílnou součástí projektu radiály? Podobně jako je třeba zrušení původní tratě nedílnou součástí novostavby NemaŠe? Vždyť současné ulice nakonec přece ani nemusejí být v celém úseku 24/7 průjezdné pro IAD (nebo aspoň ne za standardních okolností), což by řešilo jak argument indukce, tak napojení na Barrandovský most.

Kozor24

Kvičení pumpička za 3,2,1

Juraj

A stane se to, nebo je přání otcem myšlenky?
Protože toto se slibovalo i za Béma od Blanky a efekt se jaksi nedostavil. Ono totiž nestačí natáhnout novou „sběrnou komunikaci“, pokud město zároveň není ochotno jinde zavést radikální omezení. A všichni víme, že Praha toho schopna není.

Takže ve výsledku se úzké hrdlo přesune jen blíž centru, ale Plzeňská / Vrchlického se sama od sebe nezlepší. Na to by se musely zobousměrnit, zpomalit a rekultivovat.

Už 90 let empiricky víme, že nová silnice v intravilánu dopravně městu neulehčí, ale pořád to dokola zkoušíme a pak se divíme, že to nefungovalo.

Sch

Zajímavé je, že třeba nynější dva pruhy na magistrále od Muzeappo I. P. Pavlova sice prodloužili kolony, ale rozhodně nenastal žádný kolaps. Doufám, že jednou budeme mít na magistrátu zastupitele, kteří se toho nebudou bát a například i podobným dočasným způsobem vyzkoušejí omezení, které pak mohou zůstat na trvalo.

Padre

Co je to v toku času 90 let …starověký Egypt trval 2000 let a také tam pořád stavěli silnice ,protože nikdo nic lepšího pro pohyb osob a nákladu stejně nikdy nevymyslel a nevymyslí..

Juraj

Buď nechápete psaný text, nebo cíleně zavádíte.
Je rozdíl mezi základní sítí komunikací a rozšiřováním, které samo táhne další dopravní poptávku. Tzv. sběrné komunikace přesně tento efekt mají, takže ve výsledku neřeší svůj původní cíl.

Dejf

hmm no jako ulice veletržní a milady horákové nesouhlasí, stejně tak s touto teorií není zajedno ani obligátní výtoň-palackého náměstí, víceméně evergreen dopravních hlášení před otevřením blanky.

Ondra

Jojo to známe, až bude Blanka, tak se nahoře bude skvěle žít. Mezitím ulice Milady Horákové, stejný počet pruhů a dopravní stoka jak předtím. Protože když se Blanka zavře, tak se musí někudy dát jezdit že..

Ondra

To se nestane, zůstane to tam stejné, pro případ že se tunel uzavře. Řešení pro město není dělat další tunely ale méně aut

Petr

Současné vedení v Praze do silničních staveb investovat nechce a nebude. Proč taky do nich investovat, když do budoucna se bude počet aut omezovat a lidi budou více sdílet a využívat MHD. RR je zakonzervována na neurčito, pokračování MO je ve fázi neustále se předělávajících plánů, tam se také dlouho neplánuje kopnout. Je to jedině dobře, že Praha raději peníze použije na MHD a cyklostezky.