Zakletá D11. Úsek na polskou hranici se začne stavět nejdříve v září, připustil šéf ŘSD
Vizualizace D11 u Hajnice v úseku Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD
Budimex má ještě šanci doplnit požadované reference.
Budimex má ještě šanci doplnit požadované reference.
Ježíši, snad to nebude jak D52? Když čtu ty články o D11, tak to vypadá, že nebude to doděláno nikdy.
Tak hlavně, že není zakletá železnice. Třeba Vysokovská spojka, padesát roků sem, padesát tam. (ironie)
jo to už je skoro pohádka – o vysokovské spojce, která by zkrátila jízdní doby z Náchodska a Broumovska o desítky minut, ale politici to netlačí vpřed. Ani starosta Náchoda, což se trochu divím, vzhledem k jeho politickým uspěchům.
V zásadě jde o to, kdo to postaví kvalitněji při dodržení termínů. Půlroční zpoždění není problém.
dostane se na stránkách ŘSD letos počet Km v přípravě pod 500 nebo ne? kdo tipuje že jo , palec nahoru . kdo ne , palec dolů.
Poláci za měsíc dokončí S3, což pro Trutnov bude komunikační katastrofa – myslí na to někdo? Trutnov se stane ucpaným a neprůjezdným městem.
Trutnov si za to muze sam. A my muzeme podekovat nevzdelanemu a ustrasenemu obyvatelstvu za vsechny prodlevy a petice
Normální Kocourkov a pak se smějte při sledování Švejka. Prostě tací jsme a basta, kdo to nevidí, tak si lže sobě do očí. Léta bojuju s naší náturou komplikovat věci a přesrává mě to bavit. Jak si třeba někdo něco najde k korporátních nesmyslech tak šup s tím ven a hned je důvod proč to je špatně a nejde to. Jinak samozřejmě se to netýká všech, ale spousty ano. 🙁 MV
Je to škoda, ale co se dá dělat, vytrpíme si odvolávací a jiné procesní kolečka a snad se tento rok skutečně aspoň na měsíc či dva kopne. Stejně mám ale takový zvláštní pocit, že se stavba může prodloužit až do 2029/2030 kvůli neočekávaným potížím, sesuvům a jiným úkazům. Budu to sledovat celou dobu a snad se otevření všichni ve zdraví dozijeme.
Budimex málo nasypal do ÚHOS. Jak může Metrostav stavět když byl odsouzen za korupci. To fakt stačí se přejmenovat? České firmy zkrátka nechtějí aby někdo ukázal že to jde rychle a levněji
Nepřejmenoval, ale založil novou firmu. Bohužel. Toto svinstvo by už nemělo mít IČO, bohužel v banánistánu je možné vše.
https://orlicky.denik.cz/ctenar-reporter/foto-stavba-d35-ze-dzbanova-k-litomysli-stoji-nic-se-tu-nedeje-pise-ctenar-20240.html
Pan ředitel ŘSD by měl přiznat, že za zdržení může neschopnost jeho pracovníků, kteří nebyli schopni vyhodnotit správně kritéria uvedená v zadávací dokumentaci.
V zadávací dokumentaci byla uvedena technická kvalifikace pro stavbu tunelů. Budimex svou nabídku v tomto dost odflákl. ŘSD má snahu se vymanit z podivného prostředí velkých českých stavbních společností, to je nepochybné.
Nechápu jak firma odsouzena za korupci, která má navíc stopku v CR ve výstavbě může stavet nové zakázky pod stejným názvem s mírnými obdoby a ještě k tomu navíc může blokovat výstavbu nove firmy v CR bez negativni historie. Spíše mi případně, že nechteji pustit giganta co umí stavet levne a kvalitne na český trh. Konkurence se musí rapidne zvýšit jak na zeletnici, tak v dalších, jinak naše peníze budou nedobre utracene, tedy budeme mít drahou a nekvalitní výstavbu, co bude trvat, takže se nikam neposuneme.
Na druhou stranu: proč gigant nedoloží zavčasu reference? Mohli dávno stavět, místo toho budou obstruovat a odvolávat se…
Samozřejmě je naprosto absurdní, že korupčníci založí dceru a jede se dál ale to tady asi nevyřešíme..
Gigant na českém trhu je, staví úsek D35.
V roce 2025 končí zákaz VZ pro Metrostav a do té doby se to přece musí protahovat. Pak již nebude nic v lukrativní zakázce bránit.
Mátl a spol to protahovat nechtějí, což je jim ke cti. Pokud Budimex doplní technickou kvalifikaci, bude stavět, pokud ne, bude stavět druhý v pořadí.
V září – kterého roku?
Proklatý Metrostav u UOHS.
Nechápu že Budimex nevyužil možnost doplnit referenci, respektive ji opravit. Z toho prakticky vyznívá, že oni ji snad opravdu nemají.
Ale tomu se mi těžko věří vzhledem k tomu jak velká firma to je…
Z podcastu s GR RSD chapu, ze RSD akceptuje referenci, ale UOHS ne. A Budimex nedolozil dostatecne reference podle UOHS.
Tady bude spor o to vyklad referenci.
Ano, asi je opravdu nemají. V Polsku ne, tam žádný řažený tunel nestavěli, tady si něco asi nějak vyšmelili od své španělské matky z té Kolumbie, ale ÚOHS to neuznal. ŘSD sice ano, ale tam jde vždy o to jak to doloží a jak to chce kdo kontrolovat a rozporovat.
Stačí se podívat na web Budimexu, ražené tunely umí i díky subdodávkám.
Ale mají, jen se Poláci zachovali trochu vekopansky. Tunely mají i na S3, pokud se nepletu.
Podle nápisu na bundách se nechá lehce zjistit, kdo to stavěl:
https://tv.idnes.cz/domaci/u-polskeho-bolkowa-stavi-na-silnici-s3-dvoukilometrovy-tunel.V220419_124809_idnestv_krr
Dokud bude mít řehtání úředního šimla odkladný účinek na zahájení stavby, používal bych místo zahájení stavby pojem „dořehtání šimla“…
Jste mimo mísu.
To se dřív začne stavět druhá zbývající část a tak vlastně možná budou ty části hotové obráceně a nebo společně.
No, to je sice pěkné, ale mezitím budeme v Trutnově trpět strmým nárůstem dopravy.
Možná se to tak může jevit, ale právě to může mnohé od této trasy odradit. Já bych to neviděl tak černě.
Doufám že bude mít od teď Mi Roads za tohle co způsobili alespoň tři roky zákaz se účastnit podobných výběrových řízení
A jak by jim to mohl někdo zakázat? Tím, že podala tato společnost námitky, spáchala trestný čin (protože tento zákaz lze uložit pouze jako trest za trestný čin)?
Je nesmysl, aby se firma se zákazem účasti ve veřejných zakázkách dokázala zákazu vyhnout tak, že založí formálně dceřinnou společnost a ještě jí poskytne kvalifikaci.
To je docela možné. Ovšem ten první komentář byl o tom, že by měla mít od teď zákaz. Což je ovšem nesmysl, protože teď nenastala žádná skutečnost, která by k takovému zákazu mohla vést.
Za využití legálního opravného prostředku?
Pochopitelně to máte pravdu. Jenže ono to trošku jinak působí, protože Metrostav byl odsouzen za korupci. A to je problém, protože si stěžuje korupční společnost. Ale budiž ať je tedy vybrán druhý v pořadí tedy mi Roads, ale pouze za podmínky že dodrží délku stavby, kde již od ledna mu jak si běží čas.
Ono těch firem odsouzených za korupci je mnohem více ale zpravidla dostávaly jen peněžní tresty až Metrostav byl vyloučen z VZ.
No a ve chvíli když váš někdo potresta za podvody, Tím více jste citliví na podvody ostatních kterým to prochází. Ono v té době se obdobně chovali všechny firmy ne jen Metrostav, Tím ho nechci ale nijak ospravedlnit.
Cas mu zacne bezet, az podepisou smlouvu resp. Az prevezmou staveniště
Otázka je kdo to způsobil – Budimex, že se hlásí do VŘ s pochybnou referencí, ŘSD, že mu ji uznalo, MI, že na její pochybnost poukázala nebo UOHS, že ji jako (momentálně) poslední instance neuznal?
No prostě máte na něco odlišný právní názor, takový je život. Zrovna to, jakou referenci uznat, je asi něco, co nemusí být u složitých korporátních struktur úplně černobílé. Otázkou spíš je, proč se to musí táhnout dlouhé měsíce.
Příklad: Pokud je v zadávací dokumentaci požadována technická kvalifikace pro tunely, pak vyhoví jakákoli zkušenost s tunely. Pokud je tam požadavek na ražené tunely, tak ji lze splnit vlastními silami nebo subdodávkou. V budimexu musí pochopit, že jméno nic neznamená a že musí svou kvalifikaci věrohodně doložit.